عوارض مواد مخدر صنعتی

مواد مخدر و اعتیاد به مواد مخدر همیشه وجود داشته و از قدیم روی زندگی افراد تاثیر می گذاشته است که به آن دسته مواد مخدری که در قدیم هم وجود داشته مواد مخدر سنتی گفته می شود که تریاک، شیره و حشیش از این دسته مواد می باشند.از طرفی در مقابل این مواد مخدر، مواد مخدر صنعتی قرار دارند که می توان آنها را به دو دسته ی افیونی یا شبه تریاکی و روانگردان تقسیم کرد. اگر بخواهیم به زبان ساده این موضوع را بیان کنیم، مواد مخدری مانند هروئین و مرفین در مقابل تریاک قرار می گیرند و مت آمفتامین ها و شیشه در مقابل روانگردانی مانند حشیش قرار می گیرند.

آیا عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی با سنتی متفاوت است؟

در قدیم بیشتر مصرف افرادی که به مواد مخدر اعتیاد داشتند تریاک بود و این همه تنوع در مواد مخدر وجود نداشت، به علاوه در آن زمان افرادی که مواد مخدر مصرف می کردند تا حد زیادی زندگی شخصی خود را داشتند و آنرا اداره می کردند و ترک اعتیاد آنها ساده تر بود. ولی امروزه افرادی که مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند بیشتر وقت خود را صرف مواد مخدر مصرفی می کنند، در واقع این افرد هیچ وقت از عوارض مصرفی مواد مخدر صنعتی رهایی ندارند و باید وقت خود را در روز صرف به دست آوردن پول برای خرید مواد و سپس مصرف آن بکنند و بعد از آن هم به دلیل تاثیرات ماده مخدر عملکرد خوبی ندارند و رفتار نا مناسبی از خود بروز می دهند. چرا که مصرف مواد مخدر صنعتی تاثیرات بدی روی مغز می گذارد و باعث درست عمل نکردن مغز یا جنون شود.

ترک اعتیاد مواد مخدر صنعتی چگونه است؟

مواد مخدر صنعتی در زمان ترک اعتیاد زود از بدن دفع می شوند ولی قدرت زیادی دارند و تاثیر زیادی روی عملکرد مغز می گذارند. همین موضوع باعث می شود که در زمان ترک اعتیاد عوارض قطع مصرف مواد مخدر در افرادی که مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند بسیار بیشتر باشد. این یعنی افرادی که مواد مخدر صنعتی مصرف می کنند هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی در زمان ترک درد بسیار بیشتری را تحمل می کنند. موادی مانند هروئین و شیشه فرد را به جایی می رسانند که او تصور می کند در زندگی او هیچ چیز دیگری جز مواد مخدر وجود ندارد.

برای این که در مورد ترک اعتیاد مواد مخدر صنعتی اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید.

ترک اعتیاد شیشه
ترک اعتیاد هروئین


در پایان این مطلب به یاد داشته باشید که استفاده از هیچ کدام از مواد مخدر تاثیر خوبی ندارد و به جز ویرانی در زندگی شما چیزی به بار نمی آورد، در ضمن مراقب تبلیغات دروغ در مورد بی خطر بودن بعضی از مواد مخدر باشید و خود را به دست آنها نسپارید؛ شاید شنیده باشید که ماده مخدر گل یا حشیش اعتیاد آور نیست و... ولی این مواد مخدر همیشه به عنوان پلی هستند که شما را به سوی مواد مخدر خطرناک تر هدایت می کنند و از طرفی بسیار هم اعتیاد آور هستند. مصرف این مواد در بزرگسالی باعث اسکیزوفرنی و سایر اختلالات اعصابی خواهد شد.
یکی از موادی که همیشه انسان را از انجام کارهای غیر عاقلانه باز می دارد داشتن آگاهی در آن مورد به خصوص است. پس به یاد داشته باشید که همیشه اطلاعات و آگاهی از خطرات و عوارض مواد مخدر دارید و گول تبلیغات دروغ را نمی خورید. پس دو مطلب زیر را با دقت مطالعه کنید.


وی در انتها به عوارض شدید و مشکلات پس از مصرف مواد صنعتی اشاره کرد و گفت: افراد وابسته به مواد مخدر صنعتی به درجات بالایی از آشفتگی های اجتماعی، خانوادگی، اخلاقی می رسند در اینصورت شرایط ترک کردن مواد و بازگشت این افراد به اجتماع بسیار سخت و دشوار خواهد بود و دربرخی موارد بی بازگشت است.

عوارض اعتیاد به حشیش

ترک اعتیاد ماری جوانا

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.