عوارض کشیدن تریاک با قلقلی

یکی از مواد مخدری که از زمان های قدیم استفاده بسیاری داشته و امروزه هم شاهد استفاده از آن هستیم، تریاک است. قطعاً همه شما می دانید که مصرف تریاک عوارض کوتاه مدت و بلند مدت زیادی دارد که می تواند سلامتی شما را تهدید کند و حتی شما را به کام مرگ بکشاند. نکته ای که امروز ما در این مطلب از سایت مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم با شما در میان بگذاریم، در مورد عوارض کشیدن تریاک با قلقلی است.

تریاک کشی با قلقلی

کشیدن تریاک با قلقلی یکی از روش های استعمال تریاک است که بسیاری برای استعمال تریاک از آن استفاده می کنند. در این روش فرد مصرف کننده با یک وسیله دست ساز به نام قلقلی که عملکردی شبیه به قلیان دارد تریاک را مصرف میکنند. عوارض کشیدن تریاک با قلقلی تقریباً همان مواردی هستند که به عنوان عوارض کلی کشیدن تریاک می شناسیم، اما با این وجود مصرف تریاک با استفاده از قلیان می‌تواند عوارض دیگری هم داشته باشد. در ادامه این مطلب ما عوارض کشیدن تریاک با قلقلی و عوارض کلی استعمال تریاک را با هم بررسی می کنیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص با شما در میان خواهیم گذاشت.

عوارض کشیدن تریاک با قلقلی چیست؟

عوارض کشیدن تریاک با قلقلی تا جایی که مربوط به ماده مصرفی یعنی تریاک است با سایر روش ها یکسان است، اما موردی که در خصوص استفاده از قلقلی باید بدانید این است که وقتی دود از آب درون قلقلی عبور کرده و به ریه شما می رسد، قطران بالاتری دارد و وجود رطوبت زیاد در این دود باعث می شود که مواد سمی موجود در آن چسبندگی بیشتری پیدا کنند و همین باعث آسیب دیدن بیشتر ریه شما خواهد شد. به این صورت می‌توان از گفت که کشیدن تریاک با استفاده از قلقلی باعث می‌شود که ریه شما آسیب بیشتری ببیند.

قلقلی تریاک

عوارض کشیدن تریاک با سیخ

در رابطه با سایر عوارض کشیدن تریاک با سیخ یا قلقلی، می توان گفت مواردی که در ادامه ما خدمت شما بیان می کنیم، عوارض کلی کشیدن تریاک هستند. مصرف تریاک و مشتقات آن به شدت اعتیادآور است و این مورد بسیار مهم را باید در نظر داشته باشید که وقتی کسی شروع به مصرف تریاک به هر روشی می کند،کم کم و به صورت ناخودآگاه مجبور است که با گذر زمان میزان مصرف خود را افزایش دهد و همین امر باعث بیشتر شدن عوارضی است که فرد مصرف کننده، در طولانی مدت تجربه خواهد کرد. به این صورت که با گذر زمان فرد دچار مشکلاتی مانند تنگی نفس، افسردگی و یبوست میشود و باید در نظر داشته باشید هر چقدر دوره زمانی مصرف تریاک طولانی تر باشد این عوارض شدیدتر خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که این عوارض تنها بخشی از مضرات مصرف تریاک در طولانی مدت است و از سوی دیگر در صورتی که شما رو به استفاده از سایر مشتقات تریاک مانند شیره آن بیاورید، قطعاً عوارض شدیدتری را تجربه خواهید کرد. بخشی از این عوارض عبارتند از: " کم خوابی یا پرخوابی، کم شدن انرژی و بی حالی، خشک شدن مردمک چشم ها، خشکی دهان و خراب شدن دندان و لثه". مورد بعدی که بسیاری از مصرف کنندگان تریاک با آن دست و پنجه نرم می کنند، استفاده از قرص هایی است که به عقیده بعضی می تواند جایگزین تریاک باشد و در زمان خماری به داد فرد مصرف کننده برسد، نکته مهمی که در این قسمت باید بدانید ضرر و زیان زیادی است که این قرص ها می توانند برای شما داشته باشند. شاید در کوتاه مدت شما نتوانید به صورت دقیق تاثیرات منفی این قرص ها را احساس کنید، اما مطمئن باشید که در طولانی مدت شما دچار مشکلاتی مانند خستگی مزمن، سرخ شدن پوست، استفراغ یا داشتن حالت تهوع و افت فشار خون خواهید شد.

کشیدن شیشه با قلقلیتاثیرات و عوارض تریاک بر روی فرد مصرف کننده، ارتباط زیادی به شرایط جسمانی و مقاومت بدن در برابر مواد مخدر دارد و به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم در موارد مختلف، افراد آسیبهای متفاوتی را تجربه خواهند کرد. از سوی دیگر امروزه انواع و اقسام مختلف تریاک در بازار موجود است که افراد سودجو و مافیای مواد مخدر، بدون توجه به عوارض جانبی خطرناکی که دارند، وارد بازار می‌کنند و در اختیار معتادان قرار می‌دهند، به عنوان مثال در سال ۹۳ در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران مشاهده شد که در تریاک های موجود در بازار مقدار خطرناکی سرب وجود دارد که برای سنگین تر شدن مواد مخدر به آن اضافه شده است، این موضوع منجر به مسمومیت و کشته شدن افراد زیادی شد. این مورد را باید به یاد داشته باشید که حتی تریاک های مرغوب هم با توجه به درصد مرفین موجود در آن، می توانند اثرات جانبی متفاوتی داشته باشند. اما همانطور که گفتیم باید به یاد داشته باشید که شرایط جسمانی فرد مصرف کننده، تاثیر زیادی بر روی عوارضی که در آینده تحمل خواهد کرد دارد، فاکتور هایی که در خصوص شرایط جسمی بر روی عوارض مصرف تریاک تاثیر دارد که عبارتند از:

  • سن فرد مصرف کننده
  • وجود شرایط جسمی خاص (مانند بیماری های خاص)
  • مصرف دارو های خاص که با مورفین موجود در تریاک تداخل پیدا میکنند.
  • مدت زمان مصرف
  • مقدار مصرف
  • وزن و جثه فرد مورد نظر
  • قدرت بدنی فرد مورد نظر
  • میزان تحرک فرد مصرف کننده در طول روز

عوارض کوتاه مدت و بلند مدت تریاک

در ادامه این قسمت، ما قصد داریم که عوارض کوتاه مدت و بلند مدت مصرف تریاک را با شما در میان بگذاریم و اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهیم. اول از همه باید به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد تریاک در یک وعده ممکن است باعث شود شما دچار عوارض بسیار خطرناک و شدیدی شوید که در کوتاه مدت اصلاً برای شما خوشایند نیست. این عوارض عبارتند از:

  • مشکل پیدا کردن در نفس کشیدن
  • حالت تهوع و استفراغ
  • احساس ضعف شدید در تمام بدن
  • تشنج
  • سرگیجه و سردرد
  • بیهوشی و کما
  • در موارد خاص مرگ

عوارض کشیدن تریاک با سیخ

در نظر داشته باشید در قسمت بالا منظور ما از مرگ در شرایط خاص، مواقعی است که فرد دچار تداخل دارویی یا اوردوز می شود و ممکن است که تاثیرات منفی این ماده بر روی بدن او باعث مرگ شود. این مشکل بیشتر برای افرادی ایجاد می شود که سابقه مصرف تریاک ندارند یا مصرف کننده حرفه ای نیستند، افرادی که بیش از حد مصرف کرده اند یا بعد یا قبل از مصرف تریاک از نوشیدنی های الکلی استفاده کرده اند.
مصرف تریاک در طولانی مدت می تواند مشکلات بسیار شدیدی داشته باشد که در ادامه این موارد را با هم بررسی می کنیم:

  • درد شدید در ناحیه شکم و مشکلات گوارشی، به خصوص برای افرادی که تریاک را به صورت خوراکی مصرف می کنند.
  • تغییرات هورمونی در مردان و زنان که در مردان بعد از مدت طولانی باعث مشکلات جنسی و در زن ها باعث بهم ریختن زمان قاعدگی می شود.
  • پوکی استخوان و کاهش پیدا کردن مقاومت استخوان ها در برابر شکستگی
  • مشکلات مختلف در قسمت روده و بروز یبوست
  • خشک شدن مخاط دهان و آسیب دیدن لثه و دندان
  • بالا رفتن ظرفیت فرد به مرور زمان و نیاز به مصرف مقدار بیشتری از مواد مخدر
  • بروز مشکلات اجتماعی مانند از دست دادن کار بر اثر از بین رفتن وجهه اجتماعی
  • بروز مشکلات مختلف در قلب و عروق فرد مورد نظر
  • افزایش تمایل فرد برای مصرف مواد مخدر قوی تر
  • آسیب دیدن شدید ریه و عفونت در آن
  • آسیب های شدید مغزی و کبدی در اثر مصرف بیش از حد
  • کاهش احتمال بارداری در خانم ها
  • آسیب دیدن رگ ها در افرادی که از روش تزریق استفاده می کنند
  • بیکاری و مشکلات مالی
  • مشکلات روانی شدید مانند اختلال دوقطبی، افسردگی، اضطراب و مشکلات ارتباطی با خانواده و دوستان

امیدواریم اطلاعاتی که در این مطلب با شما در میان گذاشتیم توانسته باشد به اطلاعات شما در خصوص تریاک اضافه کند و اگر مصرف کننده تریاک هستید شما را آگاه کند که چه مشکلاتی را پیش روی خود خواهید داشت. بهترین روش برای ترک اعتیاد تریاک، استفاده از خدمات تخصصی در خصوص ترک اعتیاد است و مرکز بستری ترک اعتیاد نگین با داشتن نمونه کارهای موفق بسیار زیاد، این افتخار را دارد که در این زمینه خدمت رسانی به شما باشد. برای رهایی از اعتیاد به هر گونه مواد مخدر ما می توانیم شما را راهنمایی کنیم و راه درست را به شما نشان دهیم. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها  
کسی ک قلقلی کشیده امکان اوردوزش هست؟
+1
خیر ب هیچ وجه
+2
حشمت تو که فقط بافور میزنی
مصرف مواد با قلقلی عوارض خیلی زیادی داره اما به طور کلی هر موادی که از طریق کشیدن استعمال بشه چکن تدریجی و به قول معروف کام به کام مصرف میشه اوردوز نداره چون طرف وقتی بیش از حد استفاده کنه قادر به کشیدن بیشتر از ظرفیت نیست و تهوع و .. باعث جلوگیری از مصرف بیشتر میشه اما در مورد خوردن و تزریق چون ممکنه یکجا و بیش از اندازه استفاده بشه احتمال اوردوز هست
با سلام
دوستان من چند ساله که اوایل روزی نیم گرم تریاک با سیخ و سنگ مصرف میکردم حتی دو روز یکبار
بعد از مدتی تریاک را صاف میکردم و از روزی یه ماش شروع کردم و بعد رفتم سراغ شیره سوخته و الان دو سه ساله که رسیده به روزی دو الی سه گرم بعضی وقتا هم یه کم بیشتر اولین مشکلم اینه که زمان مصرفم خیلی زیاد یعنی اینکه سریع مصرف نمیکنم و با حوصله روزانه 5 شش ساعت و حتی بعضی وقتا بیشتر مشغولم دو دوره با بوپر ترک‌ کردم اما به قول معروف فقط مرخصی بود و دوباره چون ریلکس نبودم بعد از یک مدت شروع کردم . یکبار نزدیک شش ماه کلا لب نزدم حتی شد جایی برم که در حال مصرف باشند و من هوس هم نکردم .
اما دوباره نفهمیدم‌ چی شد که شروع کردم
الان به شدت خسته شدم و شدیدا علاقه مندم که ترک کنم چون واقعا رو مخمه و به شدت ازش بیزار شدم . لطفا بهترین روش را لطفا پیشنهاد بدید . ضمنا تریاک به هیچ وجه نه با وافور نه سیخ و سنگ بهم نمیسازه و اولین مشکل اینکه به شدت دچار چربی صورت و سر و بدن میشم و کلا باهاش حالم خوب نیست . لطفا کسانی که تجربه ترک‌شیره دارند راهنمایی کنند .
درود
مشخصه که شما ارادشو داری دوست عزیز.
فقط باید انگیزه برای خودت درست کنی و سرگرمی داشته باشی.
اگر بیکار هستی حتما کاری پیدا کن تا وقتتو بگیره و خسته ت کنه.
من هم به مدت 7 سال شیره مصرف میکردم روزی 3 گرم کشیدنی. بعد مدتی اوضاع خرابتر شد و چون وضعیت مالیم خوبه، روزی 24 گرم تریاک رو با 12 گرم شیره کاملا ترکیب میکردم، و این ترکیب رو وافوری میکشیدم. خیلی هزینه بر بود اما از نظر مالی اوکی بودم و حس نمیکردم.
به دلیلی تصمیم به ترک گرفتم.
چوب رو شکوندم، سیخ و سنجاق و... رو هم انداختم دور. موندم خونه. گفتم یا میمیرم راحت میشم، یا ترک میکنم و نجات پیدا میکنم. در ده روز اول چندین برابر مجموع نعشه شدن‌های چند سال گذشته رو پس دادم. تو یه اتاق 9 متری روزی چندین کیلومتر راه میرفتم و عرق می‌ریختم و درد میکشیدم. امروز 6سال و 9ماه و 1روزه که پاکم. تازه معنی زندگی رو میفهمم. نترسید دوستان. کسی با ترک کردن نمرده، بلکه زنده شده. یه انگیزه پیدا کنید که بلندتون کنه، ورزش.... خانواده، همسر یا فرزند. هرچی....
به امید پاکی تمام شما عزیزان.
سلام کیوان جان .منم معتاد دیرینه وحتی چند سال فقط شیره مصرف میکردم .حتما تجربه کردی شیره مه زیلد بکشی فازش خیلی سنگینه و یک حالتی به بدن میده که مجبور میشی یچیزی بخوری که نعشگیش کمتر بشه .اینکه دوباره برگشت دادی ،درد و رنحی را که شش ماه تحمل کردی را از بسن بردی و مهمتراز اون شوق زن و بچه را ،بگذریم الان مهم اینه که میل ترک داری منم سه چهار ماهه که لب نزاشتم و روزی دو سیسی شربت اوپیوم یکبار ظهر و یک سیسی شب میخورم هر چند در طول این چهار ماه زحری کشیدم که فشار چشمم زد بالا و یک لکه های سیاهی افتاد توی دید چشمم و مجبور م کرد با همین مقدار کم اپیوم فشار رگها قلب و چشمم را کمترش کنم .من بهت پیشنهاد میکنم یک بطری شربت اپیوم بگیر و باروزی دو سه سیسی در طول روز دوباره ترک کن چون ی بسط شیره معادل پنج گرم تریاک مرفین داره .سمت متادون نرو فقط اوپیوم کار سازه و کم کم کمش کن تا بزاریش کنار ولی شربت نخور تا نعشه بشی چون بدتره .موفق باشی
+1
اگر کسی اختلال دوقطبی داشته باشه دکترهای شما میتونن کمکش کنن؟
دوقطبی چیه؟ به چی میگن؟
+16
بکشید ، در بند این دو روز دنیا نباشید
میگذره ، چه قیف بگیری چه سخت بگیری
خوب شما بکش منم واست تو کمپ ی صندلی نگه میدارم
کشیدن و خوردن تریاک به مقدار کم احتمال تشنج داره
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند. خیر داداش...البته بستگی به میزان تخریبت داره...اگر تابحال استفاده نکرده باشی..به میزان 2دهم تا سه دهم گرم.یعنی یک گرم رو به ده قسمت که تقسیم کنی دو سه قسمتشرو که بخوری چیزیت نمیشه.کشیدنی هم تا نیم گرم چیزیت نمیشه..محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
+8
وقتی از مرگ به خاطر مصرف چیزی میگین ، ما ملت ایران خندمون میگیره ، بابا ما میخوایم دو روز حال کنیم یه دقیقه بعد بمیریم
اگر تریاک به شیوه ی درست مصرف شود و بمرور اضاف نشود مثلا روزی ده گرم با وافور ،اونم روزی یکبار نه تنها هیج مشکلی نداره بلکه برای اعصاب و روان هم مفید هست ،ادم داشتیم که صدسال عمر کرد ،ادم هم داشتیم که کلا از دود بدش میومد یعنی پاستوریزه بود و درسن چهل سالگی سکته رو زد
-3
عزیزان کشیدن تریاک سم وکاملا مضرهست وترک ناگهانی ویابویی آم به هر مقدار مصرف وبدون دارو والبته داشتن یک اراده ی قوی هیچ اتفاقی برای فرد نمی افتد وکاملا خاطرجم باشید کشیدن تریاک عوارض جبران ناپذیری دارد
-3
مواد مخدر همچون اسلحه ای که برد اولیه ی آن بیمارستان برد ثانویه تیمارستان وبرد نهایی آن سینه قبرستان است
سلام.چرا مادرم بعدازکشیدن تریاک باسیخ گلوش میسوزه همیشه اینطوره
سلام دوست عزیز لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
حدود یک سال تفریحی شیره میخوردم بعد از یک سال شروع به کشیدن شیره کردم و روزی 3 بار هم میکشیدم و هم میخوردم روزی 1 گرم میخوردم و 1 گرم میکشیدم،کم کم خیلی شدت گرفت و اصلا تاب و توان هیچ کاری نداشتم و قیافم شدید ضایع شده بود ،رنگم زرد شده بود،تصمیم به کم کردن مصرف کردم و بکل شیره رو کنار گزاشتم و تریاک رو جایگزین کردم،خیلی سخت بود ،چون هم تریاک مزه بدی داره و هم حال بهم زنه بوش،طی 4 ماه مصرفم از 3 گرم در روز اوردم به یک نخود در روز،،، امیدوارم به یاری خدا بتونم اندازه دونه گندم برسه و بعد ترک کنم
سلام شبان عزیز بدون شک خواستن اولین و اصلی ترین قدم برای ترک است. در اولین مرحله لازمه تا اراده کنید و ترس رو کنار بذارید. به یک کلینیک ترک اعتیاد مطمئن مراجعه کنید و طبق دستورات دارویی پزشکان کلینیک پله پله جلو رفته و به کمک خدا این سم را از زندگی و بدن خود بیرون بیندازید.
اینهایی که میکشند تریاک نیست همش ات اشغال از اسپند تا علف و خون وهزار کثافت دیگه س .وگرنه پدر بزرگ.من کشت و کشاوزیشو داشت و محصول خودشو میکشید حتی لول شاهنشاهی سهمیه داروخونه رو مینداخت دور..اره اون تریاک بود که 122سال عمر کرد..حالا سیگار به اون ترسناکی رو ازاد کردن بسته بندی شیک..اونوقت کشت اونو نمیزارند که هر وی اهلشه و نیاز داره تو حیاطشون کشت کند ..خلاصه یه گیاه طبیعیه که از دوران باستان بوده و اینا دارن ادا میدن هرچند بهترینو خودشون دارند کافیه به ظهاهرشون نگاه کنید
درود دوستان من چند سال هست تریاک میشکم مشکلی نداشتم چهل سال سن دارم تا اینکه از روی اجبار مجبور شدم به دلیل نداشتن تریاک ودر دسترس نبودن شربت اپیوم را جوشاندم 100 میلی لیتر را جوشاندم و به 10 گرم ماده قیری شکل شبیه به شیره رسیدم دو روز هست کوچلو استفاده میکنم یعنی با سیخ میکشم احساس خوبی ندارم یعنی کمی سرگیجه دارم و بعد دوساعت از مصرف دهانم خشک و حس بدی دارم سوال اینه این چطور از تریاک ساخته میشه که اینطوریه
من هفت‌ساله روزانه یک الی دو گرم میکشم اونم تریاک اصل اصلأ آشغال نکشیدم تاحالا خیلی هم به ظاهرم میرسم ورزش هم میکنم هرروز فوتبال میرم تاثیری روی قیافم هم اصلأ نداشته اتفاقاً خیلی سرحالم میکنه
سلام وقتتون بخیر
من یه جایی رو بهتون معرفی میکنم که برا ترک اعتیاد برید. دکتر جواد زنگنه کرمانشاه حتی دارو هم ارسال میکنه.. بنده رو نجات داد خدا خیرشون بده الان ده ساله که پاکم
من چند ساله شیره مصرف میکنم با قلقلی انتهایه نفسم زوزه داره میخواستم بدونم کشیدن شیره با قلی سرطان ریه میاره
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.