ماده مخدر بنزای
مواد مخدر پیکو

یکی از مواد مخدر کشنده و خطرناکی به تازگی با شعار بی خطر بودن در حال استفاده است و متاسفانه در حال گرفتن جای بقیه مواد مخدر است بونزای (بنزای - bonzai) نام دارد، این ماده به راحتی بدون نیاز به آزمایشگاه و... ساخته می شود و بدون رنگ و بو بودن آن و همچنین شکل ظاهری آن که به صورت قرص و کپسول است باعث شده است که به راحتی در دسترس همه باشد. این ماده به شدت در بین دانش آموزان و نوجوانان دیده می شود. در نکاتی را در مورد بنزای، این ماده مخدر خطرناک با هم مرور می کنیم. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره خدمات هزینه های ترک اعتیاد از جمله a href="/addiction-treatment/516-ترک-اعتیاد-بنزای" title="ترک ا">ترک اعتیاد بنزای"> و دیگر مواد مخدر با کارشناسان"مرکز ترک اعتیاد نگین از طریق شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

بنزای چگونه درست میشود ؟

بنزای که به آن مگاسوئیت، بیگ بنگ و... هم می گویند یک ماده ی نیست، بلکه یک ترکیب شیمیایی است که در آن مواد مختلف را به نسبت های مختلف با هم مخلوط می کنند و مواد مخدر خود را تولید می کنند و به این صورت مصرف کننده این مواد به راحتی می تواند مواد مورد نظر خود را تولید کند و آنرا با علف یا سیگار مخلوط کرده و مصرف کند.
ترکیباتی که برای تولید این مواد استفاده می شود MA و MD نام دارند که MA به شکل مایع یا پودردر دسترس است و به راحتی در بیرون وداخل کشور تولید می شود. به طور کلی می توان گفت ماده اصلی ساخت و تولید بنزای MA است و MD یک ترکیب شیمیایی است که مثل آمفتامین ها (ماده مخدر شیشه) عمل می کند. نسبت ترکیب این مواد با هم می تواند تاثیر متفاوتی داشته باشد و تقریبا مواد دست سازی که در ایران تهیه می شود، نیز وارد بازار شده اند همین خصوصیات را دارند. در ضمن ممکن است این مواد به صورت برگ های خشک آغشته به این ماده به فروش برسد.

بنزای چگونه به ایران راه پیدا کرد؟

بنزای در اوایل کار به صورت کانابیوئیدهای ماری جوانا وارد بازار شد و افراد سود جو برای بالا بردن کیفیت ماری جوانا خود کمی از بونزای را به آن اضافه می کردند، ولی کم کم با سیاستگذاری های قاچاقچیان مواد مخدر این ماده در حال باز کردن جای خود در بازار است. البته قیمت کانابیوئید های ماری جوانا قیمت بالایی داشتند، در همین بین طرز ساخت و تولید این مواد به دست افراد سودجو یا افرادی که می خواهند با تجربه ی های جدید روبرو شوند افتاد و تولید این ماده به صورت خیابانی شروع شد. یکی از دلالیل محبوبیت این ماده قیمت پایین آن بود.
این ماده در ابتدا بین جوان ها و نوجوان های ترکیه پخش شد و نگرانی شدید مسئولان کشور ترکیه را به دنبال داشت دلیل استفاده از آن این بود که بسیار ارزان و در دسترس بود، بعد از آن دستور تهیه آن به ایران آمد و به راحتی در دسترس همه و به خصوص نوجوانان و جوانان قرار گرفت.
مواد اولیه برای تهیه آن به سادگی در دسترس است، چرا که این دارو ها برای کاربرد پزشکی در سطح بیمارستان ها استفاده می شود ولی ترکیبی که در خیابان ها برای تولید بنزای استفاده می شود یک ماده مرگ آور است.

ماده مخدر بنزای بونزای

فاز بنزای ( بونزای)

چطور بفهمیم کسی از این ماده استفاده کرده است یا خیر؟

از آنجایی که این ماده بین نوجوانان و جوانان بیشترین استفاده را دارد و از طرفی تشخیص این ماده بسیار سخت می باشد. به همین دلیل پدر مادر ها باید در نظر داشته باشند که باید فرزند خود و حرکات اورا زیر نظر داشته باشند. نشانه های زیر مواردی هستند که شما باید در صورت مشاهده، به فرزندتان مشکوک شوید و بیشتر مراقب او باشید:

  • برافروخته شدن و پرحرارت شدن صورت
  • قرمز شدن چشم
  • پر حرفی زیاد
  • بروز دادن رفتار های غیر قابل کنترل
  • دل وجرات پیدا کردن و شجاع شدن ناگهانی

شما می توانید مطالب زیر را در مورد مواد مخدر خطرناک و نوظهوری که به تازگی شناسایی شده اند مطالعه کنید.

ماده مخدر (توهم زا) DMT دی ام تی چیست
مواد مخدر فلاکا یا زامبی چیست؟
ماده مخدر اشک خدا چیست
ماده مخدر دستمال چیست؟

مخدر کروکودیل یا دزومورفین چیست و چه تاثیراتی دارد

همچنین در صورتی که در هر موردی به مشاوره نیاز دارید و یا سوالی برای شما بوجود آمده، بدون هیچ معطلی با ما تماس بگیرید و جواب خود را بگیرید: 09034827420

دیدگاه‌ها  
سلام خسته نباشید
این ماده مخدر خیلی تعصرات خیلی بدی گذاشته
+3
باعت قرمز شدن صورت میشه و چشمتو بسته و خونی میکنه ( قرمز بدد )
کم حرف میشی (قفل شدن)
اشتها 3-4 برابر میشه و میل به خوردن داری سیری ناپذیر میشی حتی اگ شکمت پر باشه مغز دستور میده بخوری
هوشیاریت و ضریب هوشیت برای 10 دقیقه میره بالا و بعدش هوشیاریتو کم کم از دست میدی
و طوری ک دقیقه 20 رسیدی خنگ میشی و بیخیال

هر 30 دقیقه باید مصرف کنی وگرنه یه حس خماری بد داره

شدیدا رنگ پوستت رو تیره میکنه بلند مدت
شلخته و بی احساس میشی
به گوش دادن به موزیک هم اعتیاد پیدا میکنی در کنارش
خلاصه چیز خوبی نیست دورش نرید
اگرم رفتید بزاریدش کنار و تفننی مصرف کنید

من خودم از مصرف روزی 2 گرم از این مواد
به مصرف نکردن رسیدم و از یه زاویه دیگه به مصرفش نگاه میکنم

خودمم هنوز وسوسه میشم این وسوسه تا اخر عمر باهامه ولی باید بتونم
من یه ادم پاک هستم و حتی سیگارم نمیکشم

توام میتونی حتما
الله اکبر، خدایا چه چیزهایی میشنویم، باورم نمیشه اینقدر مواد متنوع در دسترس مردم ساده و چشم وگوش بسته باشد. بخدا تابخال اسم خیلی ازاینهارا حتی یکبار نشنیده ام.. امروز یه مورد شنیدم ولی اسمش را در اینجا ندیدم، ظاهرا اگر درست باشه ،میگن از سوریه وارد میشه!!؟؟ مثل هروئین و بسیارخطرناکتراست
بنام گرد یا گرت سورچه...
خدالعنت کند هر کسی چنین آشغالهایی را دردسترس جوامع قرار میدهد...
به نقل از خیرخواه همه:
الله اکبر، خدایا چه چیزهایی میشنویم، باورم نمیشه اینقدر مواد متنوع در دسترس مردم ساده و چشم وگوش بسته باشد. بخدا تابخال اسم خیلی ازاینهارا حتی یکبار نشنیده ام.. امروز یه مورد شنیدم ولی اسمش را در اینجا ندیدم، ظاهرا اگر درست باشه ،میگن از سوریه وارد میشه!!؟؟ مثل هروئین و بسیارخطرناکتراست
بنام گرد یا گرت سورچه...
خدالعنت کند هر کسی چنین آشغالهایی را دردسترس جوامع قرار میدهد...

با عرض سلام و احترام، امیدواریم واردکننده های مواد مخدر سزای اعمالشان را ببینند و خود افراد هم به سوی این مواد نروند.
بله واقعا خوب گفتید ولی یکم خوب فکر کنید تعجب میکنید مرض ایران با افغانستان و پاکستان و ... رو هر کسی دیده باشه متوجه میشه چجوری حفاظت میشه و اگه حساب کنیم میزان مصرف مواد داخل ایران و چندین برابر دیگه که به بقیه کشورها از ایران ترانزیت میشه روزانه به چندین تن میرسه من که تو کتم نمیره چنتا قاچاقچی بتونه این همه مواد وارد و صادر کنه اماری که خود دولت تو روزنامه تسنیم داده روزانه فقط مصرف انواع مواد مخدر در تهران 2 تن هست اینو ضرب بر تعداد شهرها و استان‌ها کنید و میزان موادی که ترانزیت میشه ببینید چقدر و چند کامیون میشه به خدا اگه بخواگ میتونن جلوشو بگیرن
سلام و عرض خسته نباشید خدمت عزیزان؛؛؛ خدمت دوستان و مهربانان عرض کنم که اگه فردی راهکار خوبی برای ترک اعتیاد و عوارض ناشی از ترک میدونه و یا تجربه اش را داره؛ خوبه که ارائه بده؛ تا بیمار آلوده به اعتیاد؛ بهره ببره تا بتواند دردی کمتر متحمل شود. در غیر این صورت خوب نیست که با ارائه راهکارهای غیر عملی و غیر منطقی به بیمار، باری اضافه از ترک مواد مخدر تحمیل کنیم آن هم در این شرایط بد اقتصادی؛ بجای کاستن و کم کردن دردی؛ درد دیگری بردوش فرد بیمار اضافه نکنیم. سپاسگزارم از تمامی عزیزان با تشکر (اجرکم عندالله)
سلام دوست عزیز بهترین روش ترک در کلینیک های ترک اعتیاد و تحت نظر پزشک متخصص است. فرد معتاد لازم است تا از نظر جسمی و روحی به تدریج از مواد مخدر و وسوسه مصرف آن پاک شود.
سلام من شربت میخورم روزی چهل پنجاه سیسی به دادم برسید چجوری ترک کنم خسته سدم خدا
با یک بار کشیدن به دامش میوفتو مث هشت پا میگیرتت،اوایل خیلی خوش میگذره بعده یه مدت سیستم اعصابتو میریزه بهم،صب که خواب بلند میشی هیچ کاری نمیکنی فقط منظری شب بشه بری بکشی،ویروز هم به خودت میای میبینی ساقی محله به ماریجوانایی که همیشه میکشیدی یکم بنزای,یکم هرویین میزنه میده بهت میکشی بدون اینکه خودت بدونی،بعد یه مدت دهنت سرویس میشه الفاتحه.نکشید خواهشا
سلام
اعتیاد سه مرحله داره یا ی اتوبوسه در حال حرکت
مرحله اول تفننی ایستگاه اول با توجه شدت اعتیادآور بودنش
یسری ها پیاده میشن
مرحله دوم ایستگاه دوم وقتی که،کارت،زندگیت واست ارزش داره قسم میخوری که دیگه مصرف نکنی یسری هم از اتوبوس تو این مرحله پیاده میشن و تا آخر عمر مصرف نمیکنن
مرحله سوم ایستگاه سوم
وقتی که در ایستگاه قبلی پیاده شدی آما لغزش کردی
حالا هر چی سعی میکنی نمیشه پاک بمونی
چهرت همه چی رو بازگو میکنه
شغلتو از دست دادی
همسر طلاق گرفت و رفت
ماشینتو گذاشتی
تو بی غیرت نیستی
در این مرحله اونقدر مصرف بالا میبره
که بدن پس میزنه آور دوز ،یبوست مزمن ،زخم معده و....
اجتماعی دیگه پولی باقی نمونده شدم کارتون خواب خونه
عاطفی همه آرزوی مرگت رو میکنن ترور شخصیتی میشی
در این نقطه
چهار تا راه جلو رو هست
دزدی زندان
مصرف مخدر های روانگردان تیمارستان
و اوردز مجدد تا مرگ
تسلیم شدن این بهشت به سرزنشش نمی ارزه
انجمن های دوازده قدمی و الکلی های گمنام جواب خودشون رو پس دادند وجون خیلی ها رو نجات دادن
با شرکت در جلسات متوجه میشیم که خداوند کاری برایمان انجام داد که خود هرگز قادر به انجامش نبودیم
تامام
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.