مواد مخدر دماغی
مصرف هروئین دماغی

یکی از روش های مصرف برای برخی مواد مخدر، کشیدن بالا مواد و یا دود یا حتی بخار آن بوسیله دماغ است. متاسفانه در گدشته چنین روش های مد نبود و افرادی که دچار بیماری اعتیاد بودند روش های ساده ای برای مصرف مود مخدر داشتند و از طرفی خبری از مواد مخدر و مواد روانگردان صنعتی نبود. ولی این روز ها شاهد این موضوع هستیم که علاوه بر این که مواد مخدر صنعتی به راحت در دسترس همه است، از یک سری ترکیبات خطرناک دیگر که هیچ ممنوعیت قانونی ندارند برای این استفاده می شود که به فرد احساس سرخوشی موقتی بدهد. این مواد همان حلال ها و مواد آرایشی و چسب ها هستند که به راحتی آن ها را می توان از مغازه های سطح شهر تهیه کرد. روش مصرف آن ها هم به این صورت است که فرد بو یا همان بخار آن ها را با دماغ بالا می کشد و یا به قول معروف استنشاق می کند. در ادامه این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین بیشتر در مورد این مواد صحبت می کنیم.

 

تاریخچه مواد مخدر دماغی

بو کشیدن بخار مواد مختلف یکی از مواردی است که سابقه تاریخی بالایی دارد و در یونان باستان برای کاهش مشکلات روانی فرد از این روش استفاده می کردند؛ پس نمی توان به قطع گفت که این روش به تازگی شیوع پیدا کرده است. اما می توانیم بگوییم که رواج پیدا کردن این روش مصرف به چند موضوع بازمیگردد که تک تک آن ها را با هم بررسی می کنیم:

مواد مخدری که با بینی میکشن

  • کوکائین یکی از موادی بود که استفاده از آن به وسیله بینی بسیار در قرن پیش رایج شد و طریقه مصرف آن به این صورت بود که آن را تبدیل به پودر بسیار نرمی می کردند و سپس با بینی بالا می کشیدند یا اصطلاحا "اسنیف" می کردند. از آنجایی که کوکائین در داستان ها و فیلم ها و سریال ها جایگاه خود را پیدا کرد و به عنوان یک مواد مخدر گران قیمت نام خود را بر سر زبان ها انداخت، مصرف مواد مخدر با دماغ جای خود را در بین مصرف کنندگان باز کرد.
  • دیده شده است که مصرف کنندکان حشیش و ماریجوانا در بعضی موارد دود را بوسیله دماغ بالا می کشند و بر این باورند که این گونه تاثیر گذاری بیشتر دارد.
  • مصرف چسب، بنزین، تینر و دیگر حلال ها در حدود سالهای 1950 در آمریکا و مکزیک بین نوجوانان و جوانان باب شد؛ دلیل این اتفاق ارزان بودن و در دسترس بودن این مواد بود و بیشترین موارد استفاده از این مواد در مردان زیر 35 سال دیده می شد.

عوارض مصرف هروئین از راه بینی

استنشاقی های مخدر!

زمانی که فرد به صورت عمدی یا غیر عمدی در جریان مصرف مواد فرّار مانند حلال ها قرار می گیرد دچار تغییرات رفتاری و روانی قابل ملاحظه ای می کردد که عمده ترین آن ها عبارتند از: بی تفاوتی، اختلال در قضاوت، اختلال در عملکر اجتماعی و شغلی، پرخاشگری، تهاجم و...
البته باید در نظر داشته باشید که این تغییرات زمانی بوجود می آیند که فرد در مدت زمان کوتاهی مقادیر زیادی از این مواد فرار را استشمام کند. در ادامه مواد استنشاقی که در مورد خصوصیات آن ها صحبت کردیم را برای شما نام میبریم تا با آن ها بیشتر آشنا شوید.

  • لاک غلط گیر
  • مواد پاک کننده
  • مواد شیمیایی مورد استفاده برای ظاهر کردن عکس
  • استون (حلال و پاک کننده لاک ناخن)
  • تولوئن
  • لاک ناخن
  • گاز فندک
  • نفت
  • بنزین
  • رنگ های اسپری
  • حلال های صنعتی مانند تینر

مواد مخدر دماغی

نشانه های مصرف مواد مخدر استنشاقی چیست؟

بیشتر مواد فرّاری بوسیله بینی مصرف می شوند دارای نشانه های اولیه یکسانی هستند که عبارتند از:

بوی غیر عادی در دهان (دقت داشته باشید که منظرو از بودی غیر عادی حتما بود بد نیست)، تحریک شدن پوست اطراف بینی، بهت و اغما، سرخوشی و شنگولی، اختلال دید به صورت تاربینی یا دو بینی، ضعف عمومی بدن، رعشه و لرزش اندان ها و به خصوص دست ها، کند شدن و ناپیوسته بودن حرکات بدن و عکس العمل ها، خواب آلودگی، راه رفتن نامتعادل، اختلال در صحبت کردن به صورت لغوگویی و گفتن کلمات بی ربط، ناهماهنگی حرکتی، حرکت غیر عادی کره چشم و سرگیجه.

علاوه بر این آثار و نشانه ها موارد دیگری هستند که مسئولان خوابگاه ها، کارفرمایان مراکز شبانه روزی و به خصوص پدر مادر ها (چون مصرف این نوع مواد بیشتر در بین نوجوانان رایج است) باید آن ها را بدانند:

  • تغییرات شدید در عادت ها رفتارهای روزمره
  • بی علاقه شدن نسبت به سرگرمی های قدیمی و بی میلی برای انجام هر کاری: این افراد بیشتر دوست دارند که یکجا بدون حرکت و ساکن بنشینند و هیچ کاری نکنند.
  • علائمی به شکل سرماخوردگی، آبریزش چشم و بینی، سرفه شدید و اسهال در فرد پدیدار می شود.
دیدگاه‌ها  
سلام مصرف قرص ب2 بصورت استنشاقی چه عوارضی دارد
به نقل از نوری:
سلام مصرف قرص ب2 بصورت استنشاقی چه عوارضی دارد
سلام و درود مصرف قرص B2 ممکن است باعث رنگ زرد رنگی در ادرار شود و ممکن است علائم گوارشی مانند تهوع، اسهال و یا افزایش احتمال ایجاد زخم ها و سوزش معده ایجاد کند. علاوه بر این استنشاق ویتامین B2 ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد و کارایی آن‌ها را کاهش دهد.
سلام یسوال لطفا اگه میشه جواب بدید می‌خواستم بدونم مصرفت تو دماغی قرص ترامادول ضرری داره
دلیل مصرف کلونازپام بصورت اسنیف یا تو دماغی چیست؟
به نقل از ممل خان:
دلیل مصرف کلونازپام بصورت اسنیف یا تو دماغی چیست؟
سلام استفاده از کلونازپام اغلب برای درمان اختلالات اضطرابی مانند اختلالات واجب، اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال اضطراب عمومی (GAD) انجام می‌شود، همچنین این دارو ممکن است در مواردی از اختلالات خوابی مانند بی‌خوابی استفاده شود. در موارد خاصی از تشنج‌ها و ترنس آمینگتون (توتیا) نیز ممکن است کلونازپام تجویز شود.
سلام قرص ب دو پوذر کنی دماغی بکشی بالا عوارض دارع
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.