اعتیاد به تریاک

تریاک بدون شک مشهورترین ماده اعتیاد آور و همچنین پرمصرف ترین ماده مخدر در ایران می باشد و آن را به عنوان قدیمی ترین ماده اعتیاد آور در جهان می شناسند.

تریاک چیست

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به تاریخچه تریاک بپردازیم: گل خشاش از گیاهانی می باشد که حدود 2500 سال قبل در منطقه مدیترانه به صورت طبیعی می رویید. تریاک عصاره خشک شده گل خشخاش می باشد که با تیغ زدن به کاسبرگ این گل بدست می آید. در زمان های قدیم بسیاری از دانشمندان مانند بفراط و ابوعلی سینا آن را برای تسکین دردها تجویز می کردند تا اینکه در قرن هفدهم میلادی کشیدن تریاک در چین بسیار رایج شد و مشکلات جدی تریاک مشخص شد. تریاک بر خلاف تصور خیلی از افراد که می گویند موجب افزایش قوای جنسی و کاهش استرس  می شود، مصرف آن باعث فرسوده شدن شخص می شود. به این نکته توجه فرمایید که اگر دچار اعتیاد به این ماده شدید، ترک کردن آن به روش های سنتی امکان پذیر نیست و امکان بازگشت دوباره شما به این ماده می باشد. پس حتما سعی کنید تحت درمان مرکز بستری های معتبر مثل ترک اعتیاد نگین قرار گیرید. اعتیاد به تریاک امروزه در بین افراد جامعه بسیار زیاد بوده و این موضوع می تواند خسارت های جبران ناپذیری برای خود شخص و حتی سایر افراد جامعه داشته باشد. در این مقاله سعی میکنیم به مطالبی بپردازیم که برای شما مفید باشد.

تریاک چیست

عاقبت اعتیاد به تریاک

متاسفانه اکثر آن هایی که از تریاک استفاده می کنند به فکر عاقبت اعتیاد به تریاک نیستند. شاید شنیده باشید که تریاک فوایدی دارد، شاید در لحظه ی استفاده حس خوشایندی داشته باشید اما به مرور زمان متوجه می شوید که به آن معتاد شدید و دچار علائمی مثل افسردگی، بی خوابی و بی اشتهایی و همچنین اثراتی بر روان شما گذاشته است که اگر دیر به فکر درمان آن بیفتید شاید اثرات جبران ناپذیری برای شما و حتی خانواده شما بیفتد. 

 

دیدگاه‌ها  
من برای قوای جنسی استفاده میکردم یه مدت ولی خیلی وقت نیست میتونم یهویی کنار بذارم یا باید بیام کمپ؟
+1
چه خواصی داره بابا جز نکبت و بدبختی و بی ابرویی و اوارگی
واقعا من 15سال میکشم فقط بدبختی و اوراگی
بخدا فقط خاک بر سرسیه
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.