گل یا ماری جوانا اعتیاد آور است؟

مصرف زیاد ماری جوانا می تواند منجر به مشکل مصرف بیش از حد گردد که به عنوان اختلال استفاده از ماری جوانا شناخته می شود و در موارد شدید این اختلال به شکل اعتیاد به ماری جوانا در می آید. افرادی که در زیر سن 18 سال از گل استفاده میکنند احتمال مبتلا شدن به اختلال استفاده از ماری جوانا در آنها 4-7 برابر بیشتر از دیگر افراد است.

معمولا ما برای مصرف ماریجوانا یا همان گل از کلمه اعتیاد استفاده نمی کنیم، دلیل این مضوع هم کاملا واضح است: "کلمه اعتیاد برای ما با درد و خماری همراه است" ولی ما در افرادی که مصرف گل را قطع می کنند چیزی به نام درد نخواهیم داشت. شاید در اینجا از خود بپرسید پس چرا یک عده سوء مصرف ماری جوانا دارند؟ دلیل این موضوع داشتن اعتیاد روحی روانی یا همان اختلال استفاده از ماریجوانا یا گل است. منظور از اعتیاد روحی روانی همان شرایطی است که مدتی بعد از مصرف نکردن به فرد دست می دهد و باعث پریشانی و با رفتن استرس و اضطراب او می شود.

گل یا ماری جوانا اعتیاد آور

در بیشتر افراد مصرف ماریجوانا یا گل برای فرار از افسردگی، حل کردن مشکلات مربوط به خواب، استرس، خستگی روحی است. استفاده از ماری جوانا باعث می شود که فرد به صورت موقت حال خوبی داشته باشد،ولی با از بین رفتن اثر ماری جوانا یا گل شما به همان حالت قبل باز خواهید گشت و بعد از مدتی که به صورت مداوم مصرف داشتید، کم کم اخلاق ها و حالت های تهاجمی پیدا می کنید، به خصوص وقتی که خمار باشید.

مصرف گل یا ماری جوانا

پس با توجه به تفاسیر بالا می توان گفت که: "مصرف گل اعتیاد آور است، ولی به دلیل اینکه عوارض عدم مصرف آن با سایر مواد مخدری که می شناسیم تفاوت دارد، باعث می شود که نام مخدر را برای این مواد انتخاب نکنیم و به آنها مواد محرک بگوییم."
از طرفی طبق تعریفی که ما از اعتیاد داریم، و اثراتی که عدم مصرف بر روی مصرف کننده دارد و همچنین وسوسه شدن برای مصرف دوباره به معنی این است که فرد وابسته به مصرف گل شده یا به زبان ساده تر معتاد شده است. مطالب زیر می توانند شما را راهنمایی کنند تا با مفهوم اعتیاد آشنا شوید و در خصوص ترک اعتیاد ماری جوانا نیز اطلاعات مناسبی کسب کنید.

چرا می گویند ماریجوانا یا گل اعتیاد آور نیست؟

اعتیاد آور نبود ماری جوانا به حدود سال 1990 باز می گردد، در آن زمان میزان THC موجود در ماریجوانا یا گل حدود 3.8 درصد بود و همین باعث کمتر بودن وابستگی به این ماده می شد. ولی کم کم و به مرور زمان تولید آن پیشرفت کرد و استفاده از تغییرات نژادی در گیاه و همچنین استفاده از کود های مختلف در شرایط گلخانه ای باعث شده است که میزان THC موجود در آنها در سال 2014 به 13 درصد برسد. البته از آنجایی که در بعضی موارد به جای مصرف ماریجوانا یا گل از عصاره آن استفاده می کنند (به عصاره یا صمغ گیاه شاهدانه حشیش میگویند که یکی از قویترین کانابیس ها است) ممکن است که درصد THC موجود در کانابیس ها به 30 درصد نیز برسد. به همین ترتیب هرچقدر مقدار THC مصرفی برای شما در هر وعده بیشتر باشد، دوز مصرفی شما بالا خواهد رفت و برای گرفتن تاثیر از ماریجوانا یا گل باید میزان مصرف خود را افزایش دهید. پس امروزه به جرات می توان گفت که ماریجوانا و گل اعتیاد آور شدید است.

در اینجا سوال پیش می آید که تفاوت حشیش، گل  و ماری جوانا در چیست شما میتوانید برای آشنایی بیشتر در مورد این تفاوت ها مطلب ارائه شده را مطالعه کنید.

گل یا ماری جوانا اعتیاد آور

از طرف دیگر مصرف ماری جوانا یا گل به این صورت است که فرد مصرف کننده به مرور زمان برای دستیابی به آن حالت خوشایندی که در اوایل مصرف داشته است مجبور می شود که مصرف خود را به مرور زمان افزایش دهد.

اگر دقت داشته باشید، ماریجوانا و گل فقط به صورت اسمی اعتیاد آور نیست، اگر نه در عمل واقعا اعتیاد آور می باشد. از طرفی تحقیقاتی که در زمینه افراد مصرف کننده ماری جوانا یا گل انجام شده است نشان می دهد که استفاده از ماریجوانا و گل در افراد باعث بالا رفتن تمایل آن ها نسبت به مصرف مواد مخدر دیگر خواهد شد و این موضوع به شدت در نوجوانان صدق می کند و به همین والدین در سنین حساس نوجوانی که تمایل افراد به مصرف ماریجوانا یا گل بیشتر است باید مراقبت های دقیق تری از نوجوانان خود داشته باشند

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.