اسامی انواع مواد مخدر
اسم مواد مخدر

با دانستن اسامی انواع مواد مخدر و عملکرد آن ها اطلاعات خود را در مورد انواع مواد مخدر بالا ببرید و با استفاده از آن ها از ابتلا به اعتیاد خود و فرزندانتان جلوگیری کنید. در این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین، انواع مواد مخدر های موجود در ایران را بشناسید.

متاسفانه هر سال اسم های جدیدی به گوش می خود و بعد از آن شایعاتی می شنویم که مواد جدیدی که به بازار عرضه شده است خطرناک و اعتیاد آور نیست، ولی این حرف ها فقط برای تبلیغات است و در اصل این مواد مخدر جدید با گذر زمان بدتر و بدتر می شوند. در ادامه ی این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم که شما را با مواد مخدر مختلفی که تا به امروز شناسایی شده است آشنا کنیم و در خصوص رفتار مناسب با آن ها به شما مشاوره دهیم.

اسامی انواع مواد مخدر

 

انواع مواد مخدر به 4 گروه اصلی تقسیم می شوند:

آرام بخش یا Depressant

این مواد مخدر واکش های مغز را آهسته می کنند و اثرات آن ها عبارتند از: کم شدن سرعت تنفس، کاهش فشار خون، خواب آور بودن و کم شدن ضربان قلب.
مانند: تریاک، هروئین و مورفین

محرک یا stimulant

این مواد به سیستم عصبی بدم سرعت می دهند و اثرات آن ها عبارت است از: بیشتر شدن سرعت تنفس و ضرابن قلب، افزایش فشار خون و جلوگیری از خواب.
مانند: کوکائین و نیکوتین

توهمزا یا hallucinogen

این مواد مخدر باعث حالت هذیان در فرد می شود و آثار آن این است که فرد حافظه خود را از دست می دهد، دچار لرزش می شود و اخلاق او عوض می شود.
مانند: lsd- pcp

اسامی انواع مواد مخدر 

استنشاقی یا inhalant

این مواد مخدر به روش کشیدن مصرف می شوند و باعث آهسته شدن فرآیند مغز و بیشتر شدن ضربان قلب و سردرد می شود.
مانند: ماریجوانا و حشیش

در ادامه قصد داریم که انواع مواد مخدر را به شما معرفی کنیم و مطالب تخصصی موجود در این زمینه را برای شما قرار دهیم تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این خصوص داشته باشید.

 

اسم های جدید مواد مخدر

انواع مواد مخدر

حشیش (CANNABIS)

حشیش یکی از مشتقات گیاه شاهدانه است که باعث آهسته شدن عملکرد مغز می شود والبته عوارض دیگری هم دارد که می توانید آن را در عوارض اعتیاد به حشیش مطالعه کنید.
از آنجا حشیش در طولانی مدت عملکرد مغز شما را تحت تاثیر قرار می دهد، مصرف این مواد برای شما و آینده تان بسیار مهم خواهد بود. شما می توانید ترک اعتیاد حشیش را برای رهایی از دست حشیش مطالعه نمایید. همچنین برای اینکه مطمئن شوید که اطرافیانتان از حشیش استفاده می کنند می توانید آزمایش اعتیاد به حشیش در خانه را مطالعه کنید. این ماده را با نام های بنگ و بمب و چرس و حش می شناسند.

ماری‌ جوانا (MARIJUANA)

این ماده مخدر را با نام گل می شناسند و در دنیا بر سر مخدر بودن و یا نبودن آن بحث می شود و عده ای بر این عقیده اند که گل نیز اعتیاد آور است. ترک اعتیاد ماری جوانا باعث می شود که شما حافظه بهتری داشته باشید.
مصرف این ماده در ایران بسیار رواج پیدا کرده است تا جایی که چندی پیش، گل دومین مخدر مصرفی کشور معرفی شد. این ماده با نام های گراس، وید، ماری، گل، علف می شناسند.


هروئین (HEROIN)

هروئین به صورتی از مرفین مورفین موجود در خشخاش به دست می آید و یا به صورت صنعتی تولید می شود. شما می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد هروئین مطلب مواد تشکیل دهنده هروئین را مطالعه کنید.
هروئین بسیار اعتیاد آور است و مصرف بیش از حد آن حتی می تواند باعث مرگ شود. بهترین راه برای مقابله با هروئین ترک اعتیاد هروئین است.
شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد هروئین مطلب زیر را مطالعه کنید:
نشانه ها و علائم مصرف هروئین
هروئین را با نام های گرد، دوا، آرد و... نیز می شناسند.

اسامی انواع مواد مخدر 

مرفین (MORPHINE)

مرفین همان ماده ی خواب آور و مخدر موجود در تریاک است که این ماده را به صورت طبیعی از تریاک میگیرند و متاسفانه امروزه شاهد مصرف بالای این مواد در بین افراد مختلف و مخصوصا جوانان هستیم.

کوکائین (COCAIN)

کوکائین یکی از مواد مخدر گران قیمت است که به این صورت است که گرد سفیدی است که از برگ های خشک شده گیاه کوکا به دست می آید.
از آنجا که کوکائین را معمولا از راه بینی به داخل بدن وارد می کنند، به پره میانی بینی آسیب میرساند و در آن حفره ایجاد کند. کوکائین مکن است که با اولین بار مصرف فرد را دچار سکته قلب کند. همچنین این ماده به ریه آسیب میرساند و باعث می شود مشکلات تنفسی برای مصرف کننده بوجود بیاید

خطرات مصرف ماده مخدر کوکائین: استنشاق آن از راه بینی سبب آسیب به پره مــیانی بینی شده و در آن ایجاد حفره می‌کند. کوکائین آنقدر خطرناک است که با اولین مصرف می‌تواند سبب سکته قلبی شود. مشـکـلات تـنـفسی، آسیـب بـــه ریه، تشنج و مرگ ناگهانی.

در دراز مـدت نـیـز سـبـب پارانوئید، توهم، خشونت و کاهش وزن می‌گردد. به مغز و قلب نیز آسیب جدی می‌رساند.

ال اس دی (LSD)

این کلمه مخفف LYSERGIC-ACID-DIETHYLAMIDE است. ال اس دی یکی از خطرناکترین مواد توهم زای جهان است که ممکن است شما بعد از مصرف آن به حالت عادی بازنگردید و خطرات مصرف آن عبارتند از: افسردگی، روان پریشی، جنون، تشنج، مرگ، خودکشی و...

اکستازی (ECSTASY)

اکستازی یا همان قرص ایکس ممکن است مصرف کننده را دچار گرمازدگی در اثر افزایش شدید دمای بدن کند و فرد ممکن است بعد از مصرف آن آب بسیار زیادی بنوشد و همین موضوع تعادل سدیم خون را بهم بزند که این موضوع باعث تورم اعضای مختلف بدن مانند مغز می شود. یک یا دو روز بعد از مصرف ممکن است فرد دچار افسردگی شدید شود. علاوه بر این این مواد روی مغز، کبد، کلیه تاثیر بدی میگذارد و باعث توهم زیاد در فرد خواهد شد.

کتامین (KETAMIN)

این مواد مخدر در کوتاه مدت باعث می شود که مصرف کننده دچار مشکلات بینایی شود، همچنین باعث می شود که فرد دچار توهمات شدید و مشکلات بینایی شود و در طولانی مدت فرد را از واقعیت دور می کند.

متادون (METHADONE)

متادون یک داروی کمکی ترک اعتیاد است که مصرف بی رویه آن سبب کما و مرگ خواهد شد خطرات مصرف متادون: سبب کما و مرگ می‌گردد. شما می توانید مطلب ترک اعتیاد متادون را مطالعه کنید.

اسم های جدید مواد مخدر 

آمفتامین (AMPHETAMINES)

آمفتامین ها در کوتاه مدت باعث اضطراب، افسردگی و خستگی، افزایش ضربان قلب، اختلال در دید، خشکی دهان، سرگیجه، خشونت و مرگ نا گهانی در اثر مصرف بالا می شوند و در طولانی مدت باعث وحشتزدگی، کاهش وزن، توهم، آسیب های جدی به مغز و حافظه و در پایان باعث تشنج و مرگ می شود. آمفتامین ها در ایران به صورت ماده مخدر شیشه در اختیار عموم قرار گرفته است و شما می توانید مطالب زیر را در مورد شیشه که یک آمفتامین است مطالعه کنید.
مصرف‌كننده شيشه همواره توهم خیانت همسر را در ذهن دارد
مصرف شیشه چه عوارضی دارد؟
ترک اعتیاد شیشه

تریاک (OPIUM)

یکی از شناخته شده ترین مواد مخدر در ایرن تریاک است که برای آشنایی بیشتر با آن می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم

مصرف تفننی یا تفریحی تریاک چه عوارضی دارد؟

ترک اعتیاد تریاک

عوارض مصرف شیره تریاک

انواع مواد مخدر جدید

 در دهه‌های اخیر، مواد مخدر جدیدی به وجود آمده که می‌توانند برای جامعه و فرزندان ما خطرناک باشند. اعتیاد به مواد مخدر ممکن است از مصرف تفریحی مواد در موقعیت‌های اجتماعی شروع شود و به تدریج به یک امر عادی تبدیل شود. برخی ممکن است از مصرف داروی تجویزی پزشکان برای کاهش درد به اعتیاد به دارو منجر شوند.

مواد مخدر جدید به وجود آمده و با ترکیب مواد مختلف، اثرات مخربی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده‌اند. برخی از این مواد عبارت‌اند از:

  •  کروکدیل: یک ماده مخدر ترکیبی که از کدئین به دست می‌آید و در آغاز در روسیه شایع شد. این ماده بسیار اعتیادآور است و می‌تواند به زخم‌های باز، عفونت پوستی، قطع عضو و مشکلات جسمی و ذهنی دیگر منجر شود.
  • غبار میمون: یک ماده مخدر کاتینونی با اثرات مشابه آمفتامین‌ها. می‌تواند به افزایش هوشیاری، افزایش معاشرت، ایجاد توهمات و اختلال در عملکرد حرکتی و گفتاری منجر شود.

انواع مواد مخدر جدید

  • فلاکا: ماده مخدر مصنوعی با اثرات پارانویایی، خشونتی و... است که ممکن به جرایم و خشونت منجر شود.
  • بونزای: یک ماده روان‌گردان ساخته‌شده از برگ‌های گیاهی که می‌تواند اثرات کوکائین و ماری‌جوانا را ترکیب کند. مصرف آن می‌تواند به افزایش فشارخون، توهم، تعریق و سردرد منجر شود.

این مواد مخدر جدید به دلیل اثرات مخرب و اعتیادآوری قوی خود، تهدید جدی برای جوانان و جامعه به شمار می‌روند. اطلاعات آگاهی از این مواد و پیام‌رسانی مناسب در خصوص خطرات آن‌ها می‌تواند به جلوگیری از مصرف و اعتیاد افراد کمک کند، پس حتما اطلاعات لازم را کسب کنید و از هرگونه مواد مخدر جدید و  قدیم دوری کنید.

 

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول درباره انواع مواد مخدر

انواع مواد مخدر به چند دسته تقسیم می شوند؟

مواد مخدر به طور کلی به 4 دسته آرامبخش، توهم زا، محرک و استنشاقی تقسیم بندی می شود.

بهترین مرکز ترک انواع مواد مخدر کجاست؟

کلینیک ترک اعتیاد نگین یکی از معتبرترین مراکز ترک اعتیاد است. شما می توانید به سایت این مرکز مراجعه کنید و با شماره های درج در سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.