عوارض مصرف شیره تریاک
رفع حالت تهوع بعد از مصرف شیره تریاک

شیره تریاک در واقع یک نوع فرم قوی‌تر از تریاک است که از تجزیه و تحلیل سوخته تریاک به دست می‌آید. این ماده به عنوان نسخه تقویت‌شده‌تری از تریاک شناخته می‌شود. استفاده از شیره تریاک می‌تواند به افراد به سرعت اعتیادآور شود و به علت ترکیبات مخدر فراوان در آن، آثار مخرب بیشتری نسبت به تریاک داشته باشد.

شیره تریاک | عوارض مصرف شیره تریاک

افراد بسیاری در دام اعتیاد به تریاک اسیر شده اند که برخی از ­آن ها پس از مدتی به شیره تریاک نیز روی می آورند. ترک شیره تریاک را می توانید در کنار تیم تخصصی کلینیک ترک اعتیاد نگین تجربه کنید.

شیره تریاک چیست

شیره تریاک که از جوشاندن سوخته تریاک و تریاک به نسبت 3 به 1 تهیه می شود تاثیر بیشتر و سنگین تری از تریاک دارد و به همین دلیل ترک اعتیاد آن بسیار سخت تر است. دلیل این که شیره تریاک اثر بیشتری از تریاک دارد این است که، وقتی سوخته و تریاک را در آب حل می کنند و آن را از صافی می گذرانند، کدئین و مرفین که به راحتی در آب حل می شوند از صافی گذشته و بعد از جوشاندن آب ماده به دست آمده که سیاه رنگ است شیره تریاک است.  شیره تریاک دارای اثر قوی تری است، ولی اثر گذاری آن دوام زیادی ندارد و پس از گذشت مدت کمتری فرد به حالت خماری دست پیدا می کند.

نحوه مصرف شیره تریاک

شیره تریاک را به روش های زیر مصرف می کنند:

تدخین و کشیدن: که به آن سیخ و سنگ و سنجاق و نگاری هم گفته می شود، نگاری یک ابزار برای کشیدن شیره است که به چپق شباهت دارد.

خوراکی: که به دو صورت قرص مانند یا حبه ای و روش دوم خوردن آن حل کردن آن در مایعات است.

نحوه مصرف شیره تریاک

مصرف شیره تریاک به روش خوراکی چه عوارضی دارد؟

مصرف شیره هم مانند مصرف تریاک در فرد مصرف کننده وابستگی و اعتیاد ایجاد می کند و به دنبال آن باعث می شود که سلامتی فرد مصرف کننده به خطر بیافتد.
کسی که شیره را به روش خوراکی مصرف می کند. او کم کم به شدت لاغر می شود و مجاری تنفسی، کبد و دندان های او خراب می شود و میل جنسی او کاهش می یابد. همچنین ممکن است که باعث تشنج و خفگی در زمان خواب شود.
بعضی از افراد معتقدند که تریاک و شیره تریاک برای کاهش قند خون افراد دیابتی موثر هستند ولی این یک تصور اشتباه است، شیره تر یاک و تریاک نه تنها به کاهش قند خون شما کمک نمی کنند، بلکه باعث می شوند که لوزالمعده شما دیگر انسولین ترشح نکند و از طرفی مصرف شیره و تریاک باعث تنگ شدن عروق قلبی می شود و به این صورت خطر سکته قلبی در فرد مصرف کننده افزایش پیدا می کند.

خوردن تریاک یکی از روش های مصرف سنگین تریاک به حساب می آید. و تقریبا مصرف خوراکی شیره تریاک را یک مرحله بعد از استفاده به روش کشیدنی یا تدخینی می دانند. بیشتر افرادی که شیره تریاک یا تریاک را به روش خوراکی استفاده می کنند می خواهند که مصرف خود را از خانواده پنهان کنند.

یکی از آسیب های شدید مصرف شیره تریاک به روش خوراکی این است که دستگاه گوارشی فرد در این روش به شدت آسیب می بیند. از طرفی احتمال مسمومیت در این روش مصرفی بسیار بالاتر از روش تدخینی یا کشیدنی است، چون در بعضی از موارد برای سنگین تر شدن و جلای ظاهری شیره از سرب در آن استفاده می کنند و این باعث می شود که احتمال مسمومیت بالاتر برود.

عکس شیره تریاک

عوارض خوردن شیره تریاک

خوردن شیره تریاک از گذشته تا به امروز یکی از راه های مصرف آسان این ماده مخدر بوده است. روش مصرف خوراکی به دلیل اینکه باعث می شود حالت نئشگی قوی تر در فرد بوجود بیاید، خطراک زیادی را به همراه خواهد داشت. اعتیاد به تریاک به تنهایی عاملی خطرناک است و موجب کاهش طول عمر انسان می شود اما مصرف آن به صورت خوراکی این احتمال را بیش از پیش بالا می برد. شیره تریاک اضطراب را کاهش می دهد و باعث آرامش و ریلکسی می شود؛ همچنین حالت سرخوشی و بهبود روحیه را در فرد ایجاد می کنند. از این روست که شیره تریاک جز مواد مخدر اعتیاد آور به حساب می آید. در صورت وجود علائمی مانند مشکلات سیستم عصبی مرکزی، مشکلات تنفسی و بزرگ شدن قرنیه چشم ها باید به مسمومیت شیره تریاک شک کرد. از مهم‌ترین عوارض خوردن شیره تریاک می توان به تاثیرات آن روی مغز و نخاع اشاره کرد. در بعضی از تحقیقات پزشکی ثابت شده است که بین اعتیاد به شیره تریاک و بیماری عروق قلبی و سکته قلبی یک رابطه مستقیم وجود دارد. از دیگر عوارض خوردن شیره تریاک تشنج، سیاه شدن صورت، مشکلات کبدی، سر درد های شدید، حالت تهوع و ... را می توان نام برد.

عوارض خوردن شیره تریاک

خاصیت شیره تریاک برای مردان

خیلی از افراد با این اشتباه که با مصرف یکی دو بار شیره تریاک به آن معتاد نخواهند شد ریسک استفاده را می پذیرند این در صورتی است که احساس شادی که این ماده در ابتدای زمان مصرف ایجاد می کند به صورتی است که فرد دوباره به آن روی خواهد آورد و عوارض اعتیاد به تریاک به قدری زیاد است که اگر خواصی هم برای مصرف آن مشاهده می کنید به مشکلات جسمی و روحی بعد از مصرف نمی ارزد.
بسیاری از مردان با تصور غلط اینکه مصرف شیره تریاک در افزایش میل جنسی آن ها تاثیر گذار است به صورت تفریحی شروع به استفاده از این ماده مخدر می کنند اما نکته ای که این افراد به آن توجه نمی کنند میزان اعتیاد آوری این ماده است. درست است که استفاده کوتاه مدت این ماده باعث بالا بردن مدت زمان نعوظ می شود اما در طولانی مدت شیره تریاک نه تنها نیروی جنسی را افزایش نخواهد داد بلکه به قدری باعث کاهش انرژی در فرد می شود که رمق برقراری رابطه جنسی را به طور کامل از او خواهد گرفت. برخی از افراد با فکر اشتباه درباره خواص شیره تریاک برای مردان به سمت استعمال این ماده مخدر می روند و متاسفانه به دام اعتیاد گرفتار می شوند برای ترک اعتیاد شیره تریاک با کارشناسان ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.

خواص شیره تریاک

همانطور که در بخش بالا گفتیم بعضی از افراد این تصور غلط را دارند که شیره تریاک برای آن ها فوایدی دارد. از جمله خواص کاذبی که برای شیره تریاک در نظر گرفته می شود، می توان به: درمان مشکلات جنسی، فشار خون، سرماخوردگی، درمان بیماری های مسری، کاهش درد های مزمن و ... اشاره کرد.

قابل ذکر است که این خواص به هیچ وجه در علم پزشکی به اثبات نرسیده اند و تمام نتیجه باورهای غلط افراد است. درست است که تریاک و شیره تریاک به دلیل خاصیت افیونی بودن باعث کاهش درد در افراد می شوند اما از آنجایی که جز دسته مواد مخدر های بسیار اعتیاد آور هستند، استفاده از آن ها به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. اگر شما نیز از درد های مزمن رنج می برید بهتر است برای کاهش این درد ها داروهایی که تحت نظر پزشک متخصص تجویز می شود را استفاده کنید. خاصیت درمان شیره تریاک برای رفع مشکلات جنسی در قسمت بالا به طور کامل توضیح داده شد.

طبع شیره تریاک

آیا شیره تریاک گرم است یا سرد؟ فردی که از شیره تریاک استفاده می کند برای اینکه بتواند کمی از علائم آن را از بین ببرد (بریدن آثار استفاده شیره تریاک) باید به مصرف ماده ای از طبع مخالف بپردازد. با توجه نظرسنجی هایی که صورت گرفته است بسیاری از افراد مصرف کننده شیره تریاک معتقدند برخلاف خود تریاک که طبعی سرد دارد، شیره تریاک دارای طبع گرمی است به همین دلیل آن ها برای از بین بردن آثار مصرف بیش از حد، موادی با طبع سرد مثل هندوانه، ماست و خیار، ترشی و ... استفاده می کنند. به گفته همین افراد از جمله عوارض مصرف بیش از حد مواد افیونی می توان به یبوست شدید اشاره کرد. معتادان به شیره تریاک برای رفع این مشکل به ملین ها روی آورده و به همین دلیل در سنین پایین دچار بیماری هایی مانند بواسیر خواهند شد.

طرز تهیه شیره تریاک

شیره تریاک از ترکیب کردن تریاک و تریاک سوخته بدست می آید. ساقی ها در شیره کش خانه ها با جوشاندن و صاف کردن تریاک و سوخته تریاک به تولید ماده ای می پردازند که شما آن را با نمام شیره تریاک می شناسید. درصد مرغوبیت این مواد در هر تولید متفاوت است، اما بهترین و مرغوب ترین نوع آن از ترکیب 3 به 1 سوخته تریاک و تریاک بدست می آید (به ازاء هر یک واحد تریاک سه واحد سوخته تریاک). سپس این مخلوط در آب داغ حل می شود و به آن حرارت می دهند. در مرحله بعد ماده بدست آمده را از صافی عبور می دهند باز به آن حرارت می دهند تا سفت بشود. شیره تریاک ترکیبات محلول در آب تریاک را در خود جای داده است پس موادی مثل پاپاورین و نوسکاپین به دلیل اینکه محلول در آب نیستند در شیره تریاک وجود ندارند.
شیره تریاک نسبت به خود تریاک مورفین بیشتری دارد به همین دلیل علائم مصرف آن قوی تر بوده و سریع تر باعث اعتیاد و ضرر های جسمی در فرد می شود.

عکس شیره اعتیاد

مصرف شیره تریاک به روش کشیدنی یا تدخینی چه عوارض دارد؟

عوارض، اثرات و ترک اعتیاد شیره تریک تا حد زیادی مانند تریاک است، تنها تفاوت آن این است که شیره تریاک قوی تر و به همین ترتیب وابستگی به آن بیشتر و در نتیجه ترک اعتیاد آن سخت تر می باشد.
عوارض مصرف شیره تریاک به روش تدخینی یا همان دود کردن و کشیدن عبارتند از:

  • مشکلات مغزی مانند بی خوابی های شبانه و خواب آلودگی همیشگی
  • کم شدن علایق و انگیزه
  • کاهش مسئولیت پذیری
  • بی توجهی به تحصیلات و شغل و خانواده
  • ناشناخته ماندن بیماری های خطرناک به دلیل مسکن بودن شیره تریاک
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن
  • بهم ریختن سیستم جنسی (کاهش میل جنسی، کاهش قدرت و توان جنسی بهم خوردن دوران قاعدگی در زنان)
  • از دست رفتن زیبایی و تیره شدن پوست، خارش شدیدُ تیره شدن لب ها و کهیر
  • عفونت ریه، ناراحتی های تنفسی و تنگی نفس
  • تهوع استفراغ، کم کار شدن روده های کوچک و بزرگ، یبوست مزمن، بی اشتها شدن، کم شدن وزن و تغذیه نامناسب.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل

پادزهر شیره تریاک

استفاده بیش از حد انواع مواد مخدر باعث بوجود آمدن مسمومیت در فرد مصرف کننده می شود. از آنجایی که مسمومیت توسط هر نوع ماده مخدری خطرات زیادی در پیش رو دارد در صورت مشاهده موارد مسمومیت حتما فرد را به نزدیکترین اورژانس برسانید.
موارد مسمومیت خفیف شامل: دل درد های شدید، لرزش بیش از حد بدن، استفراغ، سردرد، رنگ پریدگی و ...
علائم مسمومیت شدید شامل: طعم فلزی در دهان فرد، ضعف عضلانی، یبوست طولانی مدت، تشنج، کما و حتی مرگ.
دلیل مسمومیت ناشی از مصرف شیره تریاک وجود سرب در این ماده است بهترین پادزهر برای دفع سرب از بدن سبزی و میوه هایی است که دارای ویتامین C هستند. البته این موارد بیشتر در مسمومیت های خفیف جوابگو هستند و در مواردی که میزان استفاده بالا بوده و علائم شدید در فرد مشاهده می شود پادزهر شیره تریاک دارویی به نام نالوکسان است که فقط با تجویز پزشک و تحت نظر کادر درمانی امکان تهیه و استفاده از آن وجود دارد. همانطور که گفتیم ترک اعتیاد شیره تریاک بسیار شبیه به ترک اعتیاد تریاک است.

علائم مسمومیت با شیره تریاک

در خیلی از مواقع مسمومیت هایی که در اثر مصرف مواد مخدر از جمله تریاک و شیره تریاک به وجود می آید به علت وجود سرب در این مواد است که عموما با دردهای ناحیه شکمی خود را نشان می دهد. اغلب افرادی که دچار این نوع از مسمومیت شده اند عموما با دردهای شدید شکم رو به رو شده اند. که به احتمال زیاد مواد مخدر آلوده بوده و فرد دچار مسمومیت شده است. و اما مسمومیت های خفیف را با علائمی همچون لرزش، اختلالات خواب و عدم تمرکر، استفراغ، رنگ پریدگی، خستگی، خواب آلودگی و ... می توان تشخیص داد. در موارد شدیدتر هم فرد مسموم دچار فلج غضلانی و یا تشنج می شود. برای اینکه سرب را از سیستم بدن خارج کنیم و جلوی خطرات احتمالی را بگیریم می توان بیان کرد که استفاده از سبزی ها و میوه ها می تواند مفید واقع شود و همچنین مصرف ویتامین C می تواند سیستم بدن را پاک سازی کند. ویتامین C می تواند به پاکسازی ریه و دفع سرب از ریه کمک کند اگر که مصرف شیره تریاک بصورت استنشاقی باشد امکان دارد سرب موجود در آن ریه را درگیر کرده باشد و در این صورت ویتاین C به پاکسازی ریه بسیار کمک می کند. همچنین مصرف شیر و لبنیات به دفع سریع سم از بدن کمک می کند. 

علائم مسمومیت با شیره تریاک

خواص شیره تریاک برای ریه

طبق تحقیقات انجام شده شیره تریاک هیچ خواصی برای بدن و ریه ندارد. آزمایشات انجام شده بر روی افرادی که تریاک استفاده می کرده اند نشان داده است که ریه آن ها آسیبی نداشته و بر همین اساس نتیجه این تحقیق نشان می دهد که مصرف شیره تریاک خواصی برای ریه ندارد. بنابراین در صورتی که شنیده اید یا جایی خوانده اید که شیره تریاک برای ریه دارای خاصیت است و یا می تواند مشکلات ریوی را برطرف کند؛ اطلاعات غلط به شما داده اند. نه تنها مشکلات ریه شما با مصرف شیره تریاک برطرف نمی شود بلکه دچار اعتیاد نیز می شوید و این دردسر را به سادگی نمی توان رفع و رجوع کرد. توجه داشته باشید که قبل از تحقیق هیچ گاه به توصیه های کلامی و اشتباه کسی اعتماد نکنید. 

خواص شیره تریاک برای ریه

عوارض خوردن شیره تریاک با چای

مصرف شیره تریاک با چای یا دیگر نوشیدنی‌ها می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی داشته باشد. در ادامه به برخی از عوارض مصرف تریاک با چای و اثرات منفی آن بر سلامت برخورد خواهیم کرد:

  • افزایش فشار خون: شیره تریاک می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود. مصرف همزمان با چای که حاوی کافئین است، می‌تواند این افزایش را تشدید کند و افرادی که فشار خون بالایی دارند را در معرض خطر قرار دهد.

  • اختلالات قلبی: شیره تریاک می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب شود و اختلالات ریتمی قلبی را ایجاد کند. ترکیب مصرف تریاک با کافئین ممکن است این اثرات را تشدید کند و به افراد با مشکلات قلبی مشکوک شود.

عوارض خوردن تریاک با چای

  • اضطراب و افسردگی: مصرف شیره تریاک ممکن است اضطراب و افسردگی را تشدید کند و افراد را در معرض خطر اختلالات روانی قرار دهد. مصرف همزمان با چای که حاوی کافئین است، ممکن است این اثرات را تشدید کند.

  • اختلالات خواب: شیره تریاک می‌تواند باعث اختلال در الگوی خواب شود و به افراد مشکل در خواب را تجربه کنند. این مشکلات خواب می‌توانند به مشکلات جسمی و روانی بیشتر منجر شوند.

دیدگاه‌ها  
+11
اکه میل جنسیو کاهش میده پس چرا خیلیا واسه موارد جنسی میخورن؟
+3
اولش بالا میره
ولی بعد مصرف از 2 ماه به بالا کم کم میل را کم میکنه و برعکس زود انزالی شدید میاره
+11
سلام میل جنسی روافزایش نمیده فقط مدت رابطه رو افزایش میده اون هم بعدازاینکه مصرف بره بالا دیگه برعکس عمل میکنه ولذت ارگاسم روخیلی میاره پایین
+4
ابتدا کمک می‌کند اما با مصرف مداوم دیگر اثری ندارد که هیچ از قدرت جنسی طبیعی انسان قبل از مصرف هم کم می‌کند ودلیل این که اول میل جنسی را زیاد می کند طبع.گرم آن است اما با مصرف چند مدت چون خون غليظ می شود میل جنسی به شدت کم می شود و تا مرز خاموشی پیش می رود
+2
باعث کاهش حساسیت وکاهش کارکرد سیستم مغزی در کوتاه مدت میشه که در بهبود زود انزالی مفیده در دراز مدت باعث کاهش هرمون تستسترون وکاهش میل جنسی میشه
فقط واسه دفعات اولیه است و وقتی ک مثلا چند ماهی یکبار باشه. اگر تکرار شه وسط کار نعوظ روهم از بین میبره . اوج سرخوردگی میشه واست حتی نخواهی تونست کامل انجام بدی. چرت میگن که خوبه هیچ خوبی نداره. اثراتش رو جسمت هم همین میشه. بار اول انرژی میده بعد مدتی حتی علی رغم مصرف، پادرد و بیحالی و قیافه داقون و... نصیب میشه
+5
شیره های الان به هیچ دردی نمیخورن فقط سم خالصه
+9
شوهر من شیره تریاک میکشید براش متادون خریدم ترک کنه مصرف شیره ش کم شده ولی قطع نشده ولی از اونطرف زیاد قرص متادون میخره الان من باید چکار کنم؟ کمکم کنید توروخدا خسته شدم
کمرش سفت شده خوشش اومده
+3
متادون به همراه مصرف مواد
از لحاظ ذهنی ضعیف تر میکنه
یعنی اگه یکم حال ترک داره ،دیگه همون را هم ازش میگیره
بابت عوارض دو مواده بودن هم که نگم برات
بگزار دوباره بکشه و متادون را ازش بگیر
مقاوت میکنه ، زیرا که خیلی فاز نعشکی متادون بیشتر از تریاک و یا شیره هست...
بعد از برگشت بر روی تریاک یا شیره به صورت روزانه و تدریجی در مدت دو ماه کم کم از وزن مصرف روزانه کاهش دهید .
اینگونه نه مخالفتی می‌کند و نه آسیب ذهنی می‌بیند.
اما خواهشا نگذارید همسرانتان بیرون از منزل مصرف کنند...
زیرا هم اعصاب خودتان نابود میکنید با بدقولی مصرف کننده و همینطور با چشم انتظار بودن خودتان.
مهمتر اینکه عادت کردن به دورهمی با دوستان در هنگام مصرف نه تنها ترک را بسیار مشکل می‌کند بلکه در روند درمان کم کردن تدریجی مواد دائما به شما دروغ می‌گویند...
+7
تا خودش نخواد نمیشه ولی اگه خودش میخواد میشه. رفیقم رفت کلینیک جوابم داد اما بازم بگم بشرطی ک خودش بخاد.
+4
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.

متادون بسیار شدیدتر از شیره است . راه حلش فقط و فقط مراجعه به پزشکه چون ترک متادون بسیار زجرآوره. اگر مقاومت میکنه و خجالت میکشید به پزشک مراجعه کنید از قرص وازونیدین هر شش ساعت یک چهارم استفاده کنه برای مهارکردن عوارض ترک و همچنین از مسکن سلکوکسیب دویست به اضافه دیفنوکسیلات و قرص عضله شل کن و پراپرانولول. این پنج قرص رو استفاده کنه بعد بیست روز سم زدایی میشه. درضمن درطول زمان استفاده هر کدوم از علائم بهبود یافت قرص مورد نظر رو دیگ استفاده نکنه . مثلا اگر بعد چندروز اسهال نداشت دیفنوکسیلات قطع شه.


محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
+4
متادون خودش سم و بعدا برا ترک ضعف عضلانی شدید میاره و ماهیچه هاش درد میگیره و پاهاش تب میکنه شدید به جای اون قرص ب2 بهش بده.
سلام دوست عزیز. ترک اعتیاد باید تحت نظر پزشک متخصص و در یک مرکز درمانی به صورت اصولی و علمی انجام بشه. پیشنهاد می کنیم روش های خودسرانه رو به سرعت قطع کنید و برای دریافت نوبت مشاوره با شماره های کلینیک ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.
به نقل از مرضیه:
شوهر من شیره تریاک میکشید براش متادون خریدم ترک کنه مصرف شیره ش کم شده ولی قطع نشده ولی از اونطرف زیاد قرص متادون میخره الان من باید چکار کنم؟ کمکم کنید توروخدا خسته شدم

متادون بدتر از شیره هست
بهتره همون شیره را بکشه
برا ترک هم دوز مص
رف را در دراز
مدت کم کنه
متادون بهترین دارو برای ترک است ولی باید مثلا در یک بازه پنج شش ماهه مصرفش بیاد پائین تا به صفر برسه. اینها هم که می‌گن متادون خوب نیست خودشون از کسانی هستن که خواستن با متادون ترک کنن، ولی نتونستن. بهش بگو دو تا شیشه شربت متادون بگیره و هر روز به اندازه مصرفش که تا 24 ساعت نگه‌ش داره ازش بخوره و جاش آب بریزه. بعد چهار پنج ماه بدون اینکه اصلا متوجه بشه محلولش تبدیل به آب شده. من خودم برای ببشتر از 15 سال روزی 3 تا قرص 40 متادون میخوردم. با این روش ترک کردم بدون هیچ درد خماری
ایول کم کنه کم کنه تا کم کم تا گم شه
اثر متادون از شیره بدتر هست
بهتره همون شیره را بکشد
برای ترک شیره هم باید
دوز مصرف را در دراز مدت
کم کند
ودر انتها با خوردن سکنجبین
میل به مصرف از بین میرود
سلام واقعاً من دقیقاً حال الان شما شاید هزار برابر شما رو ک برای شوهرت داری من دقیقاً برای خودم داشتم.اولین اشتباهت گول زدن هم خودت و هم شوهر بیچاره ات و وابسته کردنش به قرص ک بجای خوب شدن بدترترش کردی ولی همین ک پشیمون شدی گناه نمیشه برات ولی قبل هر چیزی باید تنها کسی میتونه کمکش کنه کلا هر معتادی ب هر چیزی صنعتی یا سنتی اولین قدم و استارت رو باید فقط خودش بزنه هر وقتی خودش خواست به من بگید تضمینی بدونه درد و خماری دو نهایت خیلی سخت گیری کنه سه روزه.
به نقل از مرضیه:
شوهر من شیره تریاک میکشید براش متادون خریدم ترک کنه مصرف شیره ش کم شده ولی قطع نشده ولی از اونطرف زیاد قرص متادون میخره الان من باید چکار کنم؟ کمکم کنید توروخدا خسته شدم
-1
یا قرص ب2 یا با ورزش صبح و ظهر و عصر در سه وعده
.متادن اعتیادشو بدتر میکنه .نباید این کارو میکردی
+5
شیره تریاک رو فقط خودتون باید بگیرین و حتما باید خود تریاک خوب باشد وگرنه تریاکی که خوب نیست با تبدیل آن به شیره هم فایده نداره.در گذشته از تریاک برای طولانی کردن عمر یاد می‌شده ولی تریاک مرغوب نه تریاکی که الان به صورت زیر زمینی درست می‌شود.به نظر من جلوی تریاک رو گرفتن که بجای آن جوان‌ها را قرصی کنن.کسی که تریاک شیره اصل مصرف کنه روز به روز سرحالتر میشه.هرچی آب تصویه به بدن لطمه میزنه شیره اصل هم میزنه.البته این نظر منه
+1
راستیی آزمایی مواد مخدر کاره سختیه با جان و مال خودتون بازی نکنید.
برای ادم بیمار خوبه. انسان سالم واسش زهر هست و نباید مصرف کنه. هر مصرفی بدون نیاز موجب اعتیاد میشه. اینکه حالتون خوب میشه و... دقیقا عامل اصلیه اعتیاده. اعتیاد، اعتیاده و ربطی ب جنس خوب و بد نداره. هیچ حالی بهتر و ایده التر از حال طبیعی برای ادم سالم نیست.
+17
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.

عزیزان این ها همه دروغه شیره ناب بکشید و حال کنید دنیا دو روزه یادتون نره شیره مرده رو زنده میکنه
زندکی که عرضه نداشته باشی 2روز بری مسافرت، عرضه نداشته باشی سر زمان بری سرقرار، عرضه نداشته باشی بری سرکار و هر کاری میخای کنی اول فکرت اون زهرماری باشه چ زندگی هست!؟ دنیا 2 روز نیست! خدای نکرده بیفتی تو جوب و بیفتی زیر دستوپا و خانواده تردت کنن و از قیافه بیفتی و کارت رو واس مصرف ها و خوشی ها از دست بدی و شخصیتت نابود بشه و تبدیل شی به یک کارتن خواب، اونوقت میبینی زندکی خیلی طولانی تر از 2 روز میشه واست!
+3
به نقل از حشمت:
اکه میل جنسیو کاهش میده پس چرا خیلیا واسه موارد جنسی میخورن؟

بله میخورن ولی بعد یه مدت کلا میل جنسیتو خشک میکنه،حتی دیگه به جنس مخالف هیچ حسی نداری.چون دیگه چیزه نمیمونه که حس داشته باشی
+5
من 55سال سن دارم 30ساله تفنونی استفاده میکنم تا حالا مشکلی نداشتم هفته یک بار‌می‌کشم 30ساله
+4
خواهشا یه حرفی نزنید ک مردم رو بدبخت کنید.دوست عزیز این حرف شما شدنی نیست بر فرض محال هم شدنی باشه ولی کار هر کسی نیس.من خودم هفته ای یبار بود مصرفم.بعد شد 3روزی یبار بعد یه روز درمیون بعد روزی یبار بعد هم هر روز 2بار و در اخر از صبح تا شب.تا رفتم کمپ و خدا کمک کرد گذاشتم کنار الان حدود 40 روزه پاکم.عزیزان انجام کار غلط و اشتباه چ ضروریتی داره؟لطفا نرید سمت مواد همه چی رو از دست میدید ب لذت و خوشی کوتاه مدتش توجه نکنید.دام اعتیاد اسمش روشه.اون خوشی و شنگولیش دام هستش عزیزان.
ایشالا پاکی همه معتادان عزیز❤️
احسنت به شما.حرفت طلاس.منم 13 سال شیره کشیدم الن 1 ساله زدم تریاک اونم به امید خدا کمش کردم خیلی زیاد .و در آخر کلا میزارمش کنار.گول لذت زود گذر رو نخورید.اینا که میگن برید بکشید مطمعن باشید نمیتونن ترک کنن خودشون رو گول میزنن
با سلام و عرض ادب خدمت هموطنان خوب و دوست داشتنی ام مثل همین هموطن فهمیده و دوستدار سلامت هموطنان و همه معتادین محترم نهایت تشکر را از شما هموطن خوب و دوست داشتنی ام خدا واقعا به همه معتادین محترم کمک کنه که ترک نه واقعا درمان بشوند و بعد از رهایی از این مریضی جسمانی موادمخدر و ترک جسمانی آن بتوانم از نظر مهمترین راه یعنی خلاصی و از نظر روانی تا آخر عمر فراموش کردن آن و درمان تا آخر عمرش بشود به امید روزی که هیچ معتادی نه تنها در مملکتمان ایران و هموطنان خوب و عزیزمان نداشته باشیم بلکه در هیچ جایی در این کره خاکی هم کسی گرفتار این مریضی بدخیم یعنی اعتیاد به مواد مخدر را نداشته باشیم بیاییم بجای اینکه کسی را به بی راهه بکشانیم بجاش آنهایی که به بیراهه رفتند و گرفتار اعتیاد شده اند را با کمک کردن حتی فکری و روانی از این راهی که رفته برگردانیم البته تا خود معتاد نخواهد هیچ کسی و هیچ چیزی نمی تواند جلوی کاری که میخواهد بکند را بگیرد.
+13
خدمت‌دوستانی که میگن شیره میل جنسی و زیاد میکنه باید عرض کنم که به هیچ عنوان واقعیت نداره من تجربه ی خودم و بعد ده سال مصرف شیره میگم ‌شیره فقط تا چند ماه باعث میشه زود انزالی تا حدودی درمان بشه ولی بعد یه مدت نه تنها اثری نداره بلکه کلا میل جنسی رو هم از بین میبره و به اون که فکر نمیکنی رابطه ی جنسیه من خودم بعد چن سال مصرف کلا میل جنسیم رسید به شش ماه یه بار اگه کسی مشکل زود انزالی داره به جای بدبخت کردن خودش با اعتیاد بره از دارو خانه قرص درمان زود انزالی بگیره چن برابر شیره هم اثرش بیشتره من خودم تجربه داشتم که میگم هیچ موقع برای زود انزالی سراغ مواد مخدر نرین که آخرش هیچ زندگی براتون نمیمونه همه چی و از دست میدین مثل من زن تون هم ولتون میکنه طلاق میگیره
-3
همین تویی که داری پیاما میخونی.برا پول این بدبختارو که نیاز به محبت دارن میاری مرکزت.و مثل یک حیوون باهاشون رفتار میکنید.شما ها از خدا نمیترسید بیناموسای مثلا مسعول ایشالله سر خودتو خونوادتو بچت بیاد به حق امام رضا.امین
+2
با عرض سلام و احترام، دوست عزیز درسته که ممکنه برخی از مراکز ترک اعتیاد روش درستی را برای درمان مراجعان خود پیش رو نگرفته باشند، اما ما در مرکز ترک اعتیاد نگین بیشتر از هر چیزی به سلامت روحی و جسمانی فرد توجه می کنیم و حال روحی آن ها برایمان مهم است. بنابراین با احتیاط و روی خوش با افراد رفتار می کنیم و همراه آن ها هستیم تا سلامتی شان را به دست آورند.
سلام از خدمت دوستان وحضرات تقاضامندیم اگر دارویی ویا دمنوشی برای پاکسازی معده وروده افرادی که شیره استفاده میکنند معرفی کنند.ممنون
سلام دوست عزیز این موضوع رو با پزشک باید مطرح کنید و راه درمانی صحیح رو ادامه دهید.
+1
سلام
همسرم 35سال سن داره
چندین سال مصرف دوا و شیشه داشت با مقدار زیاد الان سه ماه هست که مصرف رو قطع کرده ولی یه مدت روزی 1گرم شیره مصرف میکرد الان اون یک گرم رو کمتر کرده یعنی صبح میخوره و شب و دوباره برای صبح هست الان میخوام که کاملا صفر کنه چون تمایل جنسی به شدت پایین اومده و چهرش تیره شده خودش هم میخواد که ترک کنه ولی میترسه میشه راهنمایی کنین
دوست عزیز این موضوع رو با پزشک باید مطرح کنید و راه درمانی صحیح رو ادامه دهید. ترک غیر اصولی نه تنها خطرات زیادی در پی دارد بلکه تحمل فشار و درد زیاد میتونه ایشون رو از ادامه مسیر منصرف کنه. در کنارشون باشید تا بتونین از پسش بر بیان.
اگر واقعاً اون اراده رو داشته بخدا بدونه هیچ گونه درد و خماری حل میشه دو روز بدونه درد و خماری یعنی طوری خودش باورش نمیشه ک چ شد ک اینقد راحت ترک کرده
+4
بخدا شیره متادون تریاک هیچ لذتی نداره من خودم دوازده سال مصرف کردم فقط گوش گیری طرد شدن از جامعه خانواده بیشخصیتی لاابالی داره وگرنه هیچی توش نیست بهترین راه ترک درخانه است اندازه هر نشگی باید تاوان خماری پس بدی
سلام برا ترک شیره و تریاک به هیچ وجه از متادون استفاده نشه متادون با هیچ ماده ای ترک نمیشه
ممنون از کامنت شما متادون باید حتما تحت نظر پزشک و با دوز مصرفی مشخص استفاده شود. اگر به صورت خودسرانه مورد استفاده قرار گیرد و یا در حین ترک میزان دوز مصرفی را تغییر دهید دچار اعتیاد به متادون می شوید.
سلام بعد از ترک شیره کسی ک دچار زود انزالی شدید شده بحالت اول برمیگرده؟اگه برمیگرده چقد طول میکشه ممنون
مهدی عزیز سلام مشکل رو با پزشک مطرح کنید و داروهای لازم را برای گذراندن این دوران دریافت کنید. لطفا به توصیه های افراد مختلف اعتماد نکنید تا مجدد درگیر اعتیاد به یک داروی جدید نشوید.
سلام من روزی 5گرم شیره استفاده میکردم الان 8روزه پاکم سه روزاول داروگیاهی استفاده کردم اگه سخت بگیری سخت میشه بایداسان بگیری
+1
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
دوستانی که میخوان ترک کنن سعی کنن با قرص ترک ممکن. اگه باشربت متادون ترک کنن عالیه البته به روش صحیح. شما باید به اندازه ظرفیتتون نسبت به زمان و مقدار تعیین کنید. بعد سعی کنید در روز یک وعده مصرف کنید اگه عصر رو به شب انتخاب کنید واسه خوابتون بهتره ببینید چقدر و چی مصرف میکردین واسه شروع از چند سی سی استفاده کنید که راحت نعشه بشین مثلا با شش سی سی جواب میده با مقدار 100سی سی هر وعده که شش سی سی مصرف میکنید همون شش سی سی توش آب بریزید این باعث میشه که اون شربت رقیق میشه و مصرف شما کمتر بهترین حالت واسه ترک همینه هی بخواین ازاین بپریم رو چیز دیگه واسه گول زدن خودتونه
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
سلام دوستان به حرفای صدتا یه غاز گوش ندید من بعد از سه سال مصرف شیره تونستم ترک کنم نهایت دردی که میکشی 5روزه اونم نه اینکه اذیت بشید فقط باید خانواده در جریان بزارید که روال ترک براتون راحت تر باشه من زیر نظر روانپزشک درمان در منزل کردم با دارو خیلی خیلی راحت میتونید بزارید کنار تحت درمان باشید به خدا این مواد تمام زندگی رو نابود میکنه من تازه تریاک محلی اصل کصرف میکردم که لنگش نبود ولی بازم فایده نداره به آبروریزی و ضرری که به بدن میزنید نمیارزه
دقیقا درسته تو پنج روز کامل از بدنت بیرون میره بعدش یکماه فقط رو ذهنت کارکن که وسوسه نشی تمام. اصلا پیچیده نیست و بسیار حرف کوتاه و مفیدی زد دوستمون!
دقیقا درست بود حرف دوستمون فقط 5روز!!! اصلا بزرگش نکنید تمام
سلام من 30 سال مصرف میکنم 5سال اخیر سفید میزدم از فردا که تولد مولام علی هست میخوام بزارم کنار برام دعا کنید دوستان ممنونم
بهترین روش مصرف شیره تریاک از نظر من دود کردن با سیخ و سنگ هست. اصلا هر ماده ای را که بشه به روش تدخین یا همون دود کردن استفاده کرد را نباید خورد یا تزریق کرد. من خیلی ها را دیدم که چون مکانی برای کشیدن شیره ندارند یا چون مصرفشون بالاست زمانش را ندارند اصطلاحا حب میکنند یا میخورند که خیلی ضرر داره و باعث معده درد و حالت تهوع میشه . اگر میخواین شیره بکشید حتما تو یک مکان امن اینکار را با یک گاز و یک سیخ فلزی و یک سنجاق انجام بدید و حتما از آب میوه استفاده کنید تا حالتون بد نشه. اگر دندان هاتون هم سیاه شد با یک مسواک ساده موضوع حل میشه.
به نقل از محمد:
بهترین روش مصرف شیره تریاک از نظر من دود کردن با سیخ و سنگ هست. اصلا هر ماده ای را که بشه به روش تدخین یا همون دود کردن استفاده کرد را نباید خورد یا تزریق کرد. من خیلی ها را دیدم که چون مکانی برای کشیدن شیره ندارند یا چون مصرفشون بالاست زمانش را ندارند اصطلاحا حب میکنند یا میخورند که خیلی ضرر داره و باعث معده درد و حالت تهوع میشه . اگر میخواین شیره بکشید حتما تو یک مکان امن اینکار را با یک گاز و یک سیخ فلزی و یک سنجاق انجام بدید و حتما از آب میوه استفاده کنید تا حالتون بد نشه. اگر دندان هاتون هم سیاه شد با یک مسواک ساده موضوع حل میشه.
دوست عزیز بهترین کاری که میتوان با مواد مخدر انجام داد ترک آن ماده برای همیشه است.
بعد از کشیدن تریاک چه بخوریم؟ یا بعد از مصرف شیره تریاک چه بخوریم؟ هر چی به غیر از آبلیمو یا الکل ! آبلیمو بخاطر اینکه اثرش را از بین میبره و الکل هم بخاطر اینکه ممکنه حالتون بد بشه . اگر سنتی باز هستید رسم را به جا بیارید و برای خودتون چای نبات بریزید و نوش جون کنید که البته اگر کس دیگه ای براتون بریزه گیرایی مواد چند برابر هم همیشه :)) معمولا کسانی که تریاک را با وافور میکشن خیلی به خودشون میرسن و انواع میوه مثل سیب و موز و پرتغال جز جدایی نشدنی از اعتیادشونه ولی کسانی که شیره مصرف کنند بیشتر بهش نیاز دارند. آب میوه هم میتونه گزینه ی مناسبی باشه چون حالتونو جا میاره ولی لطفا سمت نوشابه های انرژی زا نرید. اصلا هدف از مصرف شیره و تریاک اینه که آرامش پیدا کنید نه اینکه انرژی پیدا کنید به جنگ هیولاها برید.
به نقل از محمد:
بعد از کشیدن تریاک چه بخوریم؟ یا بعد از مصرف شیره تریاک چه بخوریم؟ هر چی به غیر از آبلیمو یا الکل ! آبلیمو بخاطر اینکه اثرش را از بین میبره و الکل هم بخاطر اینکه ممکنه حالتون بد بشه . اگر سنتی باز هستید رسم را به جا بیارید و برای خودتون چای نبات بریزید و نوش جون کنید که البته اگر کس دیگه ای براتون بریزه گیرایی مواد چند برابر هم همیشه :)) معمولا کسانی که تریاک را با وافور میکشن خیلی به خودشون میرسن و انواع میوه مثل سیب و موز و پرتغال جز جدایی نشدنی از اعتیادشونه ولی کسانی که شیره مصرف کنند بیشتر بهش نیاز دارند. آب میوه هم میتونه گزینه ی مناسبی باشه چون حالتونو جا میاره ولی لطفا سمت نوشابه های انرژی زا نرید. اصلا هدف از مصرف شیره و تریاک اینه که آرامش پیدا کنید نه اینکه انرژی پیدا کنید به جنگ هیولاها برید.
دوست عزیز موضوعی که شما مطرح می‌کنید بیشتر شبیه این است که باید از استفاده مواد مخدر لذت برد، در صورتیکه اطرافیان فرد معتاد زجر میکشند و کسانی که بخاطر تله اعتیاد زندگی خود را از دست داده اند دیگر لذتی از استفاده از مواد مخدر نمی‌برند.
ترک مواد مخدر قسمت ساده ترشه . قسمت سخت ترش وسوسه های بعدی است . بهترین روش ترک هم از نظر من کم کردن مقدار مصرف زیر نظر متخصصین است . همانطوریکه مقدار مصرفتان بمرور زمان افزایش یافته ب همان ترتیب هم باید مقدار مصرفتان را کاهش دهید . هر ماده مخدری تا وقتی بدنتان ب آن عادت نکرده ایجاد سرخوشی یا آرامش موقت می کند ( ک مدت زمان محدودی است ) بعد آن باید مصرف کنید تا یک آدم عادی شوید و این مصرف بیشتر و بیشتر خواهد شد طوریکه از خودتان بدتان خواهد آمد .
سلام
پدر من 82 سالشه افسردگی شدید داره و دریچه قلبش هک گشاد شده همه نوع دارو هم متخصص ها تجویز کردن ولی تاثیر نداره الان دوستان میگن یه عدس شیره ، کنکور و زنجبیل بهش بدیم خوبه نظر دوستان چیه؟
ببخشید اگه قبل از عمل بیهوشی کامل مصرف شیره داشته باشیم چه عوارضی داره؟ و‌چند روز قبلش باید ترک کرد؟
به نقل از تارا:
ببخشید اگه قبل از عمل بیهوشی کامل مصرف شیره داشته باشیم چه عوارضی داره؟ و‌چند روز قبلش باید ترک کرد؟
سلام مصرف هروئین قبل از عمل ممکن است با داروهای بیهوشی برهم‌کنش داشته باشد و منجر به کم‌کاری یا افزایش عملکرد داروهای بیهوشی شود. اگر قرار است که بیهوش کامل شوید، با پزشک خود درباره شرایطی که دارید، توضیح دهید و طبق نظر متخصص اقدام به ترک آن قبل از عمل کنید.
سلام من الان 25 روز به دلیل حس خوبی که بهم میداد شروع کردم با کشیدن شیره نیم ساعت صبح ونیم ساعت عصر یهو به خودم اومدم تهش چیزی نیست الان 2 روز نمیکشم بدن درد ..خواب نامناسب .آبریزش بینی .بی حالی .همراه هست...یه راهنمایی کنید..چند روز طول میکشه؟این حالتی؟
به نقل از حسن:
سلام من الان 25 روز به دلیل حس خوبی که بهم میداد شروع کردم با کشیدن شیره نیم ساعت صبح ونیم ساعت عصر یهو به خودم اومدم تهش چیزی نیست الان 2 روز نمیکشم بدن درد ..خواب نامناسب .آبریزش بینی .بی حالی .همراه هست...یه راهنمایی کنید..چند روز طول میکشه؟این حالتی؟
سلام بدن شما در حال تطبیق با تغییرات ناشی از ترک شیره است و این فرآیند زمان می‌برد. هر فرد به طور متفاوتی به ترک مواد مخدر واکنش نشان می‌دهد و مدت زمان لازم برای بهبود و عبور از عوارض ممکن است متفاوت باشد.
من همسر یه آدم معتاد هستم،به نظر من بدترین تاثیرش بی غیرتی مردان هست که یه ویژگی خیلی مهمه ،امیدوارم هیچ معتادی روی زمین نباشه چون علاوه بر خودشون اطرافیانشون رو داغون میکنند ،شوهر من قبل از اعتیادش خیلی منو دوست داشت و با من خوب بود ولی با اعتیادش شبیه یه تیکه چوب شد که هیچ حسی به من نداشت .
شاید بزرگ‌ترین اشتباه انسان لحظه شروع کردن به استفاده از مواد مخدر باشه ، مواد براستی همه چیز را ازت میگیره ، مال ، اعتبار، شخصیت، توانایی و خیلی چیزای دیگه، تحت هیچ عنوان .هیچ عنوان؛بسمت مواد نرین بهانه زیاده ، برای افزایش توان جنسی( بعدش اصلا میل جنسی نداری ک بخواد توانمند باشه) برای پرکردن اوقات فراغت( بعدش واقعا تمام زندگیتو میگیره یا نعشه ای یا خمار یا در فکر تایم نعشگی دیگه ) یا برای ایجاد حس آرامش و راحتی اعصاب ( چون بعدش آنچنان استرس و پشیمانی و اظطرارب داری که حل شدنی نیس) بنابراین واقعا پیشگیری بهتر از درمان هست . اینا تجربه های هست که بقیمت گزافی بدست اومده ، و دوستانی که مصرف کننده هستن تا روزی ک با خودتان صادق نباشین و دنبال بهانه و راه در رو باشین امکان نداره ترک کنین برای ترک باید اول خودت بخوای و بعد از این دیو پلید دل زده شده باشین بعدش راههای ترک تا دلت بخواد زیاده ولی ترک اصولی و منطقی نه تعویض مصرف ، به امید پاکی همه انسان‌ها از هر نوع سیاهی و تباهی و پلیدی و مواد
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول شیره تریاک

ترک شیره تریاک چند روز طول می کشد؟
ترک شیره تریاک به عوامل مختلفی از جمله سن فرد، مدت زمان مصرف، قوای بدنی، میزان مصرف و .... بستگی دارد.
شیره تریاک از چه موادی تشکیل شده است؟
شیره تریاک حاصل جوشاندن سوخته و تریاک با نسبت 3 به 1 است و تاثیر بیشتری از تریاک دارد.
در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.