مواد مخدر تسبیح

مواد مخدر تسبیح نوعی از انواع مواد مخدر است که به شکل دانه های تسبیح بوده و شاید در روزنامه‌ها و اخبار با این خبر مواجه شده باشید که «فردی به دلیل مصرف شیشه مرتکب قتل شد.». اخباری از این دست به تدریج مردم را از خطرناک بودن و میزان آسیب رسانی این ماده مخدر آگاه ساخته است. اما چندین سال پیش وقتی شیشه به بازار مواد مخدر وارد شد مافیای مواد مخدر آن را به عنوان ماده‌ای بی خطر و بدون اعتیاد معرفی کردند که فقط سرخوشی کوتاه مدتی را موجب می‌شود، و انرژی و تمرکز بسیار می‌دهد. از جمله افرادی که بسیار جذب آن شدند هنرمندان، نویسندگان و دانشجویان بودند که به بی‌خوابی و تمرکز بیشتری نیاز داشتند و شیشه آن را برایشان فراهم می‌ساخت. مواد مخدر تسبیح نیز که این‌روزها وارد بازار شده است همین تبلیغ ها را همراه خود دارد. این ترفند مافیای مواد مخدر است که پس از مدتی مخدر خود را با نام دیگری وارد بازار کنند تا بتوانند تبلیغات دروغشان را به آن بچسبانند. بله مواد مخدر تسبیح در حقیقت همان شیشه است حتی خطرناکتر از آن. مواد مخدر تسبیح مخلوطی از آمفتامین و شیشه با 2 یا 3 اسید یا همان ال اس دی خطرناک است که به شکل تسبیح ساخته شده است. فرآیند ورود این ماده مخدر با نام و شکل جدید دقیقا در ادامه همان تغییر نام شیشه به نام "تینا" و "مت" است.

عکس مواد مخدر تسبیح

عکس مواد مخدر تسبیح در اینترنت وجود دارد. بسیاری برای جلوگیری از مصرف و گسترش مواد مخدر که سلامت جامعه را به طور جدی تهدید می‌کند معتقدند که باید مجازاتها برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان تشدید شود تا جرات انجام آن را نداشته باشند اما اداره مبارزه با مواد مخدر پیشگیری را بر مجازات ارجح میداند و معتقد است آگاهی رسانی موثرترین راه برای جلوگیری از این آفت اجتماعی است. دادن اطلاعات و گزارش‌ها و عکس‌های این مواد با معرفی و آگاه سازی باعث می شود که افراد در دام فروشندگان و تبلیغات دروغ آنها نیافتند. عکس مواد مخدر تسبیح نیز به راحتی در اینترنت قابل دسترسی است. این ماده به شکل دانه‌هایی گرد و رشته‌هایی از جنس خود ساخته شده که آنها را به هم پیوسته نگاه می‌دارد و شکلی شبیه تسبیح می‌سازد. اما در یک عکس مواد مخدر تسبیح بعضا این دانه‌ها از هم جدا شده‌اند و امکان دارد به این صورت هم ارائه شود پس بهتر است با دین عکس‌های بیشتر و گرفتن اطلاعات هرچه بیشتر میزان آگاهی خود را بالا برده تا گرفتار ترفندهای زیرکانه فروشندگان و شبکه بزرگ مواد مخدر نشوید.

شکل مواد مخدر تسبیح

شکل مواد مخدر تسبیح بسیار شبیه تسبیح است و ممکن است در نگاه اول متوجه تفاوت آنها نشوید.همانگونه که در خرید هر کالایی جدای کارکرد آن شکل ظاهریش هم در تشویق خریدار تاثیر فراوان دارد مواد مخدر نیز با اشکال مختلف و نام‌های متفاوت عرضه می‌شوند. هدف مافیای مواد مخدر فروش هر چه بیشتر است اما در سوی دیگر به علت تلاش‌های فراوانی که سازمان مبارزه با مواد مخدر از طریق رسانه های مختلف از جمله تلوزیون ، مطبوعات و تبلیغات انجام داده و سطح آگاهی خانواده ها و جامعه را در این زمینه بالا برده است بنابراین در بسیاری موارد تیر این فروشندگان به سنگ می‌خورد و نمی‌توانند مردم و به خصوص جوانان را فریب داده و به خرید کالایشان ترغیب کنند. اما آنها نیز بیکار ننشسته و ترفندها و حقه‌های جدیدی رو می‌کنند و به همین دلیل است که هنوز توانسته اند ادامه فعالیت داده و پول کلانی از آن که به قیمت نابودی انسانها تمام می‌شود به دست آورند. ایجاد تغییر شکل در مواد جدید یا همان مواد قبلی باعث فریب خریداران می‌شود. شکل مواد مخدر تسبیح نیز یکی از همان ترفند هاست. همان‌گونه که گفته شد مواد مخدر تسبیح نوع دیگر از همان ماده خطرناک شیشه است که با آمفتامین و چند اسید خطرناک مخلوط شده است. اما شکل مواد مخدر تسبیح را به گونه ای ساخته‌اند که مانند نامش به تسبیح می‌ماند یا رشته‌ای از دانه‌های به هم پیوسته و سفید رنگ که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند و با شنیدن جملاتی از این دست که خطر ندارد، اعتیاد ندارد، حتی به عنوان دارو هم استفاده می‌شود و یا باعث خلاقیت شما و انرژی بیشترتا خواهد شد، فرد قانع به خرید آن می‌شود . پس باید آگاه بود که اگر شکل مواد مخدر تسبیح جالب است ولی به هیچ عنوان دلیلی بر خطرناک نبودن آن نیست. این فقط حقه جدیدی از مافیای مواد مخدر است که نباید در دام آن افتاد.

عوارض مواد مخدر تسبیح

عوارض مواد مخدر تسبیح در بعضی مواقع بسیار خطرناک است. مصرف ماده مخدر تسبیح به دو صورت کشیدنی و خوردنی است که در حالت خوردنی بسیار جذب سریع و بالایی دارد. این ماده مخدر به دلیل داشتن آمفتامن و شیشه یا همان مت آمفتامین اثراتی چون بیرون آمدن از رخوت داشته فرد را سرحال و پرتمرکز می‌کند یا حتی ممکن است برای لاغر شدن پیشنهاد شود اما عوارض آن بسیار شدید و مشکل ساز است. از عوارض مواد مخدر تسبیح می‌توان به بی‌قراری، بی‌خوابی، سردرد و بی‌اشتهایی، خشکی دهان، افزایش فشار خون اشاره کرد. اما عوارض مواد مخدر تسبیح در همین حد باقی نمی‌ماند. به دلیل داشتن محرک قوی بر سیستم مرکزی اعصاب، می‌تواند موجب تشنج، خونریزی مغزی و روان پریشی شود. پارگی رگها، گرفتن عضلات و عفونت پوستی را هم موجب می شود. اما خطرناک ترین عوارض مواد مخدر تسبیح به دلیل تاثیر آنی و فوری بر مغز، سکته مغزی است. همچینن ممکن است فرد در حالت فراموشی قرار گیرد و راه برگشتی نباشد. کاهش شدید نور چشم، از بین رفتن حس چشایی و بویایی را نیز از دیگر عوارض می‌توان برشمرد.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.