تاثیرات تی اچ سی بر مغز

یکی از مواردی که به صورت دائمی در مورد ماری جوانا وجود دارد و ممکن است که بارها شنید باشید این است که این ماده هیچ عوارض ندارد. ولی شما باید در جریان باشید که همه ی این حرف ها به عنوان تبلیغ و بازار گرمی برای تولید کنندگان و فروشندگان استفاده می شود و هیچ جنبه ی مناسب و درستی ندارد.

تی اچ سی چیست ؟

ماده ای در ماری جوانا، حشیش، گراس، oil (روغن گل یا حشیش) و سایر مشتقاتی که از گیاه شاهدانه بوجود می آید باعث ایجاد حالات روانی که به آن چِتی می گویند می شود، THC نام دارد. THC مخفف tetra hydro cannabadiol است. استفاده بیش از حد از موادی که در آنها thc وجود دارد باعث میشود در افراد وابستگی یا همان اعتیاد بوجود بیاید. 

THC تی اچ سی روی کدام قسمت مغز تاثیر می گذارد؟

یکی از تاثیرات اصلی این ماده روی مغز این است که احساسات شما را تا حد کمی بهم میریزد. وقتی THC به گیرنده های مغز می رسد شما بیش از حد درگیر احساسات خود می شوید و ممکن است که در این حالت به یک موضوع بی مزه چندین دقیقه بخندید. این ماده احساس لذت، حافظه، روند فکر کردن ، نگرانی ها و فعالبت های ذهنی شما را بهم میریزد.
البته مثل سایر مواد مخدری که مورد سوء استفاده قرار می گیرد، این ماده دارای فایده هایی نیز هست و استفاده ی دارویی دارد، ولی از طرفی استفاده آن به طور کلی برای شما مفید نیست و در بلند مدت باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری خواهد بود.

thc چیست

نحوه های شدن و فاز فرد در هنگام مصرف روانگردان ها به چگونگی و میزان ترکیب کانابینوئید ها در ساختار آن بستگی دارد. دو نوع رایج از کانابینوئید ها عبارتند از: کانابیدیول و تتراهیدروکانابینول. در ادامه این مقاله از مرکز ترک اعتیاد نگین به معرفی دقیق تر THC می پردازیم، با ما همراه باشید.
تتراهیدروکانابینول(Tetrahydrocannabinol) یا به اختصار THC یکی از انواع کانابینوئید است که در ساختار شاهدانه وجود دارد و به عنوان اصلی ترین ماده محرک عصبی که تاثیرات آن معمولا ذهنی است، شناخته می شود. این ماده به نام های دلتا۹ – تتراهیدروکانابینول و دلتا۹ - تی‌اچ‌سی نیز معروف است. تی اچ سی با تحت تاثیر قرار دادن سیستم عصبی بدن باعث بروز عوارضی چون سستی، اختلال در درک از محیط و همچنین بالارفتن میزان حساسیت حواس می گردد. تی اچ سی در انواع کانابیس ها و مسکالین دونا آنا وجود دارد و در صورت تداوم در مصرف، باعث ایجاد اعتیاد از نظر روانی در فرد می گردد. از عوارض فیزیولوژیک مصرف thc می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا رفتن ضربان قلب
  • زیاد شده اشتها
  • افزایش میزان تعریق در مصرف کننده
  • افت فشار خون
  • خشک شدن دهان
  • در ادامه به بررسی دقیق تر تاثیرات و عوارض THC می پردازیم.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره خدمات هزینه های ترک اعتیاد از جمله  ، تی اچ سی و دیگر مواد م"در با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد نگین از طریق شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

تاثیرات تی اچ سی

در ادامه تاثیرات تی اچ سی را با هم مرور می کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری "ترک اعتیاد حشی" را انجام دهید. تفاوت بین حشیش، گل و ماریجوانا در نحوه تهیه این مواد است. حشیش از صمغ شاهدانه تهیه میشود ولی گل یا همان ماری جوانا از برگ شاهدانه تهیه میشوند. حشیش دوز THC بالاتری نسبت به گل دارد. 

تی اچ سی THC ماریجوانا گل حشیش

THC می تواند حافظه شما را ضعیف کند.

مصرف THC یا به زبان ساده تر مصرف حشیش و گل (ماری جوانا) قدرت حافظه شما را تضعیف می کند، به همین دلیل در افرادی که این مواد را مصرف می کنند دیده می شود که نمی توانند موارد بسیار ساده مانند جای کلیدشان را به یاد بیاورند و یا مدام چیزی را گم می کنند و دنبال آن می گردند. تحقیقات روی THC نشان می دهد که این ماده باعث از بین رفتن و ضعیف شدن قسمت هایی از مغزمی شود که وظیفه برقرار ارتباط به حافظه کوتاه مدت و بلند مدت را بر عهده دارند. همین موضوع باعث کاهش حافظه و اختلال در بیاد آوردن وقایع می شود و در مواردی قدرت عکس العمل فرد را دچار مشکل می کند.  

THC باعث می شود که سیستم لذت بردن بدن شما بهم بریزد.

تحقیقات انجام شده روی این موارد و افرادی که آن را مصرف می کنند نشان می دهد که مصرف بیش از حد THC باعث می شود که نتوانید از دیگر مسائل خوشحال کننده زندگی لذت ببرید و همین باعث ایجاد اختلال در روال زندگی شما می شود. بر اساس تحقیقاتی که روی افرادی که بیش از 12 سال مصرف ماری جوانا داشته اند انجام شده، مصرف کنندگان بعد از دیدن ماری جوانا و یا ابزار و ادوات مربوط به مصرف آن، 10 برابر بیشتر از زمانی که اتفاق های خوب و چیز های خوشایند می بینند ذوق زده می شوند.

اعتیاد به THC تی اچ سی

THC ممکن است که قدرت کنترل احساسات شما را تحت اثیر قرار دهد.

یکی از عوارضی که در مورد مصرف THC به هر صورتی وجود دارد این است که باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد می شود، از طرفی این عوارض ممکن است در بعضی افراد مشکلات حاد تری بوجود بیاورد و به شکل افسردگی و سندرم اضطراب و پریشانی خود را نشان دهد. از طرفی تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف این ماده ممکن است باعث از دست رفت کنترل فرد روی احساساتش شود.

مصرف این ماده ممکن است در بلند باعث بوجود آمدن اختلالات و مشکل های روانی شود

یکی از خطراتی که افراد مصرف کننده حشیش و گل را تحت تاثیر قرار می دهد، ابتلا به بیماریها و اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی است، همچنین ممکن است طرف دچار پارانویا یا بد گمانی و توهمات خفیف شود.

مصرف حشیش یا ماری جوانا باعث کاهش قدرت یادگیری شما می شود

اگر کسی مصرف حشیش را در دوره نوجوانی شروع کند، علاوه بر این که میل خود را به درس یا یادگیری از دست می دهد، حتی اگر بخواهد چیزی هم یاد بگیرد به مشکل برمی خورد. تحقیقات نشان دهنده ی این است که نوجوانان با مصرف 4 بار یا بیشتر در هفته دچار افت IQ می شوند و یا این که در بزرگسالی دچار مشکلاتی ماند بی هواسی و... می شوند.

شما می توانید مطالب زیر را در مورد سایر مواد مخدر توهم زا مطالعه کنید:

ماده مخدر (توهم زا) DMT دی ام تی چیست

ال اس دی LSD چیست و چه تاثیراتی دارد؟

ماده مخدر بنزای (بونزای) چیست؟

دیدگاه‌ها  
با سلام. من دیروز خر شدم و برای اولین بار اسافاده کردم. حالی بهم دست داده بود که هیج وقت همچین حال کثیفی بهم دست نداده بود --هر چقدر بخام براتون این حالو حس بسیار بدی رو که من احمق تجربش کردم رو براتون به تصویر بکشم و توضیح بدم رو نمیتونم بازگو کنم که چطوری بود-از ماری جونا کثیفتر باز خودش یعنی سی هزار لعنت به خودم دادم که چرا همچین غلطی رو مرتکب شدم
به نقل از جلال:
با سلام. من دیروز خر شدم و برای اولین بار اسافاده کردم. حالی بهم دست داده بود که هیج وقت همچین حال کثیفی بهم دست نداده بود --هر چقدر بخام براتون این حالو حس بسیار بدی رو که من احمق تجربش کردم رو براتون به تصویر بکشم و توضیح بدم رو نمیتونم بازگو کنم که چطوری بود-از ماری جونا کثیفتر باز خودش یعنی سی هزار لعنت به خودم دادم که چرا همچین غلطی رو مرتکب شدم
خوبه که فهمیدی اشتباه کردی - هیچوقت یک اشتباه را دوبار تکرار نکن......
سلام
18 سالمه و دوساله متوالی ک میکشم عوارضش موندگاره؟
چطور باید ترک کنم؟
به نقل از 420:
سلام 18 سالمه و دوساله متوالی ک میکشم عوارضش موندگاره؟ چطور باید ترک کنم؟
سلام و درود مصرف مواد مخدر مانند متادون می‌تواند عوارض جانبی و مضری برای سلامتی داشته باشد، ولی این عوارض ممکن است به شدت متفاوت و نسبت به هر فرد متفاوت باشند. عوارض متوقفه ممکن است بعد از ترک مواد مخدر بهبود یابند، اما در برخی موارد ممکن است تا مدت زمان طولانی ادامه داشته باشند.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.