روش های ترک شیره تریاک

قبلا در مورد شیره تریاک و عوارض مصرف شیره تریاک با هم صحبت کرده ایم و به شما توضیح داده ایم که این ماده مخدر چطور عمل می کند و چه عوارضی دارد. در این مطلب قصد داریم که روش های نوین ترک اعتیاد شیره را برای شما بازگو کنیم و شما را در مسیر بهبودی راهنمایی کنیم. مرکز ترک تریاک نگین از صفر تا صد ترک تریاک در خدمت شما است. 

از طرفی از آنجا که تاثیرات و عوارض تریاک و شیره تریاک خیلی با هم مشابه هستند شما می توانید مطالب زیر را به عنوان مطلب راهنما مطالعه کند.

ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم؟

بهترین روش ترک شیره تریاک

بهترین روش ترک شیره تریاک را در این مقاله با هم بررسی می کنیم. خیلی از افراد تصور می کنند قطع یکباره مواد بهترین بهترین روش برای ترک شیره است اما شاید این روش بدترین روش آن باشد، با مصرف مواد مخدر بدن وابستگی شدیدی به آن پیدا می کند و ترک یکباره آن منجر به عوارضی همچون سکته قلبی و رفتن به کما را در بر داشته باشد. بهترین روش ترک تریاک می بایست با کاهش دوز مصرف آن همراه باشد. بهتر است در صورتیکه در بازه زمانی مشخص آن را مصرف می کنید آن را در ساعات نامنظم مصرف کنید.

چگونه شیره را ترک کنیم

بهترین روش برای ترک شیره همانطور که مطرح شد روش استاندارد و اصولی با مراجعه به کمپ های معتبر می باشد. بازهم به این موضوع اشاره می کنیم که بهترین روش ترک اعتیاد کاهش میزان مصرف آن به جای یک وعده در روز به چند وعده کوچک در روز می باشد. در نهایت پس از خرد کردن وعده های مصرف لازم است تعداد وعده ها را نیز کاهش دهید. البته خاطر نشان می کنیم ترک تریاک در کمپ و تحت نظر پزشک مطابق با توانایی بدنی شما انجام می گیرد و این راه، بهترین روش برای ترک شیره و تریاک است. برخی از افراد با فکر اشتباه درباره خواص شیره تریاک برای مردان به سمت استعمال این ماده مخدر می روند و متاسفانه به دام اعتیاد گرفتار می شوند برای ترک اعتیاد شیره تریاک با کارشناسان ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.

جدید ترین روش برای ترک شیره تریاک

(UROD)جدید ترین راه سم زدایی برای مصرف کنندگان تریاک است. در این روش از داروی آنتاگونیست به اندازه زیادی استفاده می شود که بیشتر افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند و از دارو استفاده می کنند را بیهوش می کند، دلیل این موضوع هم این است که این دارو بیشتر برای افرادی که دارای اعتیاد شدید هستند و تحمل خماری برایشان سخت استفاده می شود و با استفاده از این دارو می توانند به راحتتر خماری را تحمل کنند. البته بهترین روش برای ترک شیره برای افراد مختلف با توجه به شرایط بدنی گوناگون، متفاوت است.

ترک شیره سخت تره یا تریاک

پاسخ به سوال ترک شیره سخت تره یا تریاک؟ در حقیقت سوالی اشتباه است. هر فرد با توجه به مقاومت بدنی، اراده و میزان مواد مخدر مصرفی چه تریاک باشد و چه شیره، برای ترک باید دوره سم زدایی را طی کند . در این دوران فرد نیاز به حمایت روانی از طرف اطرافیان و تغذیه مناسب دارد. فرایند ترک به دلیل ایجاد وابستگی در فرد، به خودی خود سخت است اما می توان با دلگرم کردن فرد به ترک شیره یا تریاک، کاری کرد تا این دوران با سختی کمتری برای وی سپری شود.

ترک اعتیاد شیره تریاک به روش سنتی

در این روش ترک اعتیاد فرد روز به روز مصرف خود را پایین می آورد و کم کم در طول زمان مصرف خود را به صفر می رساند. یکی از مواردی که باید در این روش حتما به یاد داشته باشید این است که با خود صادق باشید و به عنوان مثال اگر روزی عصبانی تر از حد معمول بودید مصرف خود را بالا و پایین نبرید.

ترک شیره تریاک بدون دارو

ترک تریاک بدون دارو یکی از راهکارهایی است که اغلب افراد آن را پرس و جو می کنند. ترک تریاک نیاز دارد تا تحت نظر پزشک انجام شود. بدن هر فرد در زمان ترک اعتیاد تریاک ممکن است واکنش های متفاوتی نشان دهد. بنابراین اینکه دارو تجویز شود بری فرد یا خیر بسته به نظر پزشک متخصص دارد.

چگونه مصرف شیره تریاک را ترک کنیم

چگونه تریاک را ترک کنیم؟ یا ترک شیره چگونه ممکن است؟ این سوالات از طرف  بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک ترک اعتیاد نگین پرسیده می شود. در خصوص چگونگی ترک شیره تریاک باید گفت به هیچ عنوان مصرف شیره تریاک را به یکبار قطع نکنید. برای ترک شیره تریاک لازم است ابتدا دوز مصرفی خود را پانین بیاورید و مصرف زیاد آن را در طول روز به مصرف چندبار اما میزان کم کاهش دهید. البته در طول ترک شیره تریاک شما لازم دارید تا از لحاظ روانشناسی و ذهنی انگیزه های در شما ایجاد شود تا شما را در رسیدن به هدف یاری کند. از این رو به شما پیشنهاد میکنیم حتما به مراکز ترک تریاک معتبر مراجعه نمایید.

بدون دارو تریاک را ترک کنیم

ترک ناگهانی شیره تریاک

در این روش فرد بدون هیچ کمک و جایگزینی تریاک را ترک می کند، البته باید بدانید آمار ماندگاری فرد در پاک بودن و عدم مصرف مواد در این روش پایین است.

روشهای ترک شیره تریاک

بهترین روش : بستری شدن در مرکز بستری ترک اعتیاد

می توان گفت بهترین روش ترک اعتیاد مواد مخدر مراجعه به مراکز بستری ترک اعتیاد است. دلیل این موضوع این است که: " از آنجایی که اعتیاد به عنوان یک بیماری شناخته شده است و باید حتما در نظر داشته باشید که برای در مان بیماری خود حتما باید پیش متخصص بروید و به عبارتی کار را به کاردان بسپارید" در این روش فرد بیمار (در مراکز ترک اعتیاد، فرد معتاد دارای بیماری است و با او مانند کمپ ها بد رفتاری نمی شود) در مراکز بستری ترک اعتیاد بستری شده و همه ی مراحل ترک اعتیاد او زیر نظر پزشک معالج انجام می شود. دیگر مزایای استفاده از این روش ترک اعتیاد عبارتند از:

  • در دسترس بودن انواع دارو ها و پزشک متخصص در صورت بروز عوارض شدید
  • کم شدن میزان وسوسه شدن و غیر ممکن بودن دسترسی به مواد مخدر در این مکان ها
  • بر طرف کردن مسائل روحی و روانی مربوط به اعتیاد توسط مشاوران و رواندرمانگر ها

برای آگاهی بیشتر درباره مورد آخر پیشنهاد می دهیم که مطلب منظور از اعتیاد روحی روانی به مواد مخدر چیست؟ را مطالعه کنید.

ترک اعتیاد تریاک در خانه با بوپرنورفین یا ب2

ترک اعتیاد شیره تریاک با این روش بسیار مسیر را برای شما راحت می کند ولی حتما باید به یاد داشته که این کار را حتما باید زیر نظر یک پزشک متخصص انجام دهید. ضمنا می توانید در این مورد مطلب زیر را مطالعه کنید.

بوپرنورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد

بعد از ترک شیره تریاک چه بخوریم

برای ترک شیره تریاک چه بخوریم؟ بعد از ترک شیره تریاک چه بخوریم؟ این سوالات از طرف افرادی که اعتیاد به شیره را ترک کرده اند، بسیار پرسیده می شود در پاسخ باید گفت: تغذیه در دوران پس از ترک شیره بسیار مهم است. پس از ترک فرد به دلیل ضعف جسمانی، نیاز به استفاده از تمامی گروه های سالم غذایی دارد و می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن خود را از طریق مصرف سبزیجات و میوه های تازه بدست بیاورد. استفاده از تمامی گروه های غذایی سالم باعث می شود تا دوره سم زدایی راحت تر سپری شود و فرد با تعداد بیشتر وعده های غذایی با مقدار کمتر می تواند دوره پس از ترک را به راحتی مدیریت کند. 

شیره تریاک 12 تا 21 روز خماری دارد.

مقدار زمان خماری در اثر قطع مصرف شیره تریاک به میزان مصرف و زمان مصرف شما بستگی دارد. خماری شیره تریاک ممکن است به حدی از لحاظ روحی و جسمی شما را آزار دهد که دوباره به مصرف مواد مخدر بازگردید. ولی باید به یاد داشته باشید که بعد از تحمل این دوره شما قسمت سخت کار را انجام داده اید و می توانید تا آخر عمر خود از بند هرگونه اعتیاد آزاد باشید.

چگونه تریاک را ترک کنیم یا ترک شیره به چه روشی بهتر است؟ سوالات بسیاری از شما عزیزان است که با مراجعه به کارشناسان ما از آنها پرس و جو می کنید. باید به شما عرض کنیم برای ترک هرگونه مواد مخدر از جمله تریاک و شیره نیاز دارید تا با یک کاردان خبره که در این زمینه دانش و تجربه کاری را دارد مشورت نمایید. متخصصین مرکز نگین آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در زمینه چگونگی ترک اعتیاد می باشند. برای تماس با شماره های 09034827420 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ها  
-3
خماری بیشتر از 21روزطول بکشه طوریه؟
به نقل از سجاد:
خماری بیشتر از 21روزطول بکشه طوریه؟
سلام خیر دوست عزیز بدن هرکس ممکن است در برابر ترک واکنش های مختلف نشان دهد حواستان باشد که در کنار پاکسازی بدن از مواد ذهن را نیز باید پاک کنید. بعضی از دردهای جسمی بخاطر اسارت ذهن در بند مواد است. در کنار پاکسازی، مشاوره و داروهای مرتبط با پاکسازی ذهن از مواد را نیز دریافت کنید.
-6
ترک شیره هم مث خوده تریاک است؟
+9
کاش افراد معتاد هم این مطالبو بخونن و حداقل کمتر به خودشون صدمه وارد کنن
-1
من16روز به2 مصرف میکنم حالا فقط شبی نصف مصرف میکنم چه کار کنم شیره را ترک کنم خواهشن کمک کنین
با عرض سلام و احترام، دوست عزیز حتما از مشاوران و متخصصان کلینیک ترک اعتیاد نگین راهنمایی بگیرید. ما شما را در این زمینه همراهی می کنیم.
اونایی که ادعا میکنن پاک هستن و چرا طرف مثلا تریاک میکشه کافیه یبار بکشن بعد ببینم میتونن ولش کنن یا ن
چرت نگو تو اراده نداری من هرموقع رفیقام زنگ بزنن بافور تریاک شیره میکشم ولی برگشتم خونه انگار هیچی نکشیدم تا هر چند ماه اراده نداری پسرخوب مواد سوارته
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.