ترک اعتیاد چند روز طول میکشد

ترک اعتیاد چند روز طول می کشد؟ این سوالی است که بیشتر کسانی که برای ترک مواد مخدر به مراکز و مجموعه های مربوطه مراجعه می کنند می پرسند، اما آیا واقعا می توان به این سوال پاسخی واضح و روشن داد؟ آیا این سوال درست است و پزشکان می توانند برای آن ترک اعتیاد مدت زمان مشخصی را در نظر بگیرند؟ آیا در جلسات مشاوره ترک اعتیاد مشاوران این اجازه را دارند که به افراد وابسته به مواد مخدر به این سوال پاسخ دهند؟ این ها سوالاتی هستند که در طول این مطلب پاسخ شان را می گیرید. پس چنانچه دوست دارید بدانید که ترک اعتیاد چند روز طول می کشد، در ادامه مطلب همراه ما باشید. راه های مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که استفاده از قرص ترک اعتیاد یکی از این راه ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پزشکان کلینیک ترک اعتیاد نگین در ارتباط باشید.

ترک اعتیاد چند روز طول میکشد

آیا مدت زمان ترک اعتیاد برای انواع اعتیاد یکسان است

مدت زمان ترک اعتیاد رابطه ای مستقیم با نوع موادی که فرد مصرف کننده به آن دچار است دارد. برای پاسخ به این سوال باید این طور بگوییم که ما دو نوع ماده اعتیاد آور داریم که یکی مخدر و دیگر محرک است. کسانی که درگیر مواد مخدر هستند در مدت زمان کوتاه تری می توانند اعتیاد خود را ترک کنند. اما کسانی که درگیر مواد محرک مثل شیشه، کوکائین و ... هستند، مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند. در طول مدت درمان، افرادی که مصرف کننده مواد مخدر هستند، درد فیزیکی کمتری نسبت به افرادی که مواد محرک مصرف می کردند، دارند. البته لازم به ذکر است که راه های ترک اعتیاد نیز اهمیت زیادی در مدت زمان ترک آن دارد. چه مصرف کنندگان مواد مخدر و چه کسانی که مواد محرک را مصرف می کنند، چنانچه به روش سنتی اعتیاد را ترک کنند، ملزم به گذراندن زمان بیشتری هستند. چنانچه دوست دارید که مدت زمان ترک اعتیادتان به مواد مخدر یا محرک کاهش یابد، پیشنهاد می شود به سراغ روش های علمی مثل سم زدایی که در مراکز ترک اعتیاد انجام می شوند بروید. روش هایی که سنتی هستند در اغلب موارد بی نتیجه می مانند و فرد دوباره اعتیادش را به دست می آورد. چنانچه می خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید، حتما از مراکز خدماتی ترک اعتیاد کمک بگیرید. دکتر برای ترک اعتیاد افراد بیمار به اعتیاد زمان های متفاوتی را در نظر می گیرد و این زمان ها بر اساس مواد مصرفی، میزان مصرف، روحیات و... فرد معتاد بستگی دارد.

آیا مدت زمان ترک اعتیاد برای انواع اعتیاد یکسان است

ترک اعتیاد چند روز طول می کشد؟

برای ترک اعتیاد عوامل مختلفی در مدت زمان ترک تاثیر گذار هستند. عواملی که در زیر آن‌ها را ذکر می کنیم تاثیر مستقیمی بر مدت زمان دوره ترک اعتیاد دارند:

  • نوع مواد مصرفی (محرک یا مخدر)
  • مدت زمان اعتیاد و مصرف مواد
  • ویژگی های شخص مصرف کننده
  • برنامه درمانی مناسب
  • حمایت اطرافیان
  • اهمیت دادن به مصرف دارو پس از ترخیص از کلینیک

چنانچه فردی تصمیم جدی برای ترک اعتیاد گرفتن باشد، برای مواد مخدر حداکثر 10 روز و برای مواد محرک حداقل 10 روز برای ترک اعتیاد زمان نیاز دارد.

ترک اعتیاد چند روز طول می کشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، کاملا تاثیرگذار است. روش و شیوه ای که شما در درمان فرد مصرف کننده پیش میگیرید تا او به حالت عادی باز گردد کاملا در زمان ترک اعتیاد او تاثیرگذار است. برای درک بهتر این موضوع روش های ترک اعتیاد را بررسی می کنیم:

  • ترک اعتیاد ناگهانی: روش های ناگهانی روش هایی مثل بستن فرد مصرف کننده به تخت، زندانی کردن او و ... هستند که تاثیر مطلوبی در درمان ندارند. این روش ها جزو شیوه های سنتی به شمار می روند که مدت زمان زیادی برای درمان نیاز دارند. شاید در طول دوره درمانی، فرد نتواند اعتیادش را کنترل کنند و دوباره به مصرف مواد مخدر یا محرک روی بیاورد. چنانچه اعتیاد فرد مصرف کننده به برخی مواد مخدر زیاد باشد، حتی این شیوه منجر به مرگ او خواهد شد.
  • ترک اعتیاد به صورت تدریجی: یکی از بهترین روش های ترک اعتیاد، ترک کردن به صورت تدریجی است که زیر نظر افراد متخصص و مراکز درمانی انجام می شود. در این روش دوزهای مصرف فرد معتاد به مرور کاهش می یابد و بعد از گذشت بازه زمانی خاصی بدن فرد سم زدایی خواهد شد. در واقع روش تدریجی یکی از روش های سم زدایی بدن است که تاثیرگذاری مطلوبی دارد. احتمال موفقیت در روش تدریجی نسبت به روش ناگهانی بسیار بیشتر است.
  • ترک اعتیاد به صورت روان درمانی: دلیل اعتیاد بسیاری از افراد مشکلات روان و ذهنی مثل افسردگی، ترد شدن از خانواده، شکست های مختلف و ... است. در روش روان درمانی فرد مصرف کننده طی دوره های درمانی مختلف به باور قلبی برای ترک کردن اعتیاد می رسد. مراکز ترک اعتیاد معمولا در کنار استفاده از روش های دیگر مثل سم زدایی برای تاثیرگذاری بیشتر از روش روان درمانی هم استفاده می کنند تا فرد مصرف کننده برای ترک اعتیاد به باور قلبی نرسیده باشد، به زور و اجبار نمی توان کاری از پیش برد. پس این روش ترک اعتیاد نیز یکی از تاثیرگذارترین روش ها به شمار می رود.
  • ترک اعتیاد با داروهای کمکی: در برخی موارد از داروهای ضد اعتیاد که به عنوان داروی کمکی شناخته می شوند استفاده می شود. مصرف این داروها چنانچه تحت نظر پزشک نیستید، به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که خود اعتیاد آور هستند. در کنار روش های دیگر و همچنین روش سم زدایی، استفاده از داروهای کمکی آن هم زیر نظر پزشک متخصص می تواند به فرد مصرف کننده در درمان اعتیاد کمک کند.
    حال که باروش های مختلفی ترک اعتیاد آشنا شدید، به جز مورد اول، چنانچه باقی موارد زیر نظر پزشکان و متخصصان حرفه ای انجام شود، قاعدتا روی مدت زمان ترک تاثیرگذاری فوق العاده ای گذاشته می شود.

آیا روش ترک اعتیاد در مدت زمان ترک تاثیر گذار است

ترک اعتیاد در خانه چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک اعتیاد چه در خانه چه در کلینیک بسته به نوع موادی که بیمار مصرف می کرده و بسیاری موارد دیگر؛ متغیر است. این موارد عبارتند از نوع مواد، مدت زمان مصرف آن مواد، ویژگی های جسمی و روحی آن فرد، جنسیت، برنامه درمانی مناسب، پایبندی به مراحل درمان، حمایت اطرافیان و انگیزه ای که در فرد بیمار ایجاد می کنند و همچینن ادامه روند درمان، مصرف داروها و شرکت در جلسات روان درمانی فردی و گروهی بعد از پاکسازی بدن.

رعایت موارد بالا می تواند مدت زمان ترک را با تغییراتی مواجه کند. اما به طور کلی طبق تجارب و تحقیق ها برای ترک مواد مخدر حداکثر 10 روز و برای مواد محرک حداقل 10 روز زمان نیاز است تا بدف فرد بیمار به کلی پاکسازی شود. 

مهم ترین بخش در ترک اعتیاد در خانه تحت نظر پزشک بودن است. حتی اگر می خواهید در خانه اعتیاد خود را کنار بگذارید لازم است تا با پزشک و روانپزشک در ارتباط باشید و داروهای لازم برای پاکسازی جسم و ذهن را به شکل منظم مصرف کنید. 

ترک اعتیاد در خانه چند روز طول می کشد؟

بهترین زمان ترک چه مدت زمانی است

همان‌طور که گفتیم، چنانچه روش های درمانی به درستی انجام شوند، مدت زمان ترک اعتیاد مواد مخدر حداکثر 10 روز و مواد محرک حداقل 10 روز است. در طول دوره درمان فرد درد بدنی و مشکلات بسیاری را تجربه می کند، پس باید با آمادگی وارد مراکز اعتیاد شود. در طول این مدت مشاوران و روان درمانگرها با جلسه های های مختلف، فرد مصرف کننده را برای ایجاد باور قلبی نسبت به ترک اعتیاد تشویق خواهند کرد. بهترین زمان برای ترک اعتیاد زمانی است که فرد خود تصمیم به ترک بگیرد. در طول این مدت چنانچه جزو اطرافیان و نزدیکان شخص مصرف کننده هستید، پیشنهاد می شود با حرف های انگیزشی، تشویق کردن و کنار گذاشتن ملامت ها و حرف های نا امیدکننده، به او در درمان کمک کنید. چنانچه نقش حمایتگری برای فرد مصرف کننده داشته باشید، او زودتر به باور قلبی برای ترک اعتیاد خواهد رسید.

بهترین زمان ترک چه مدت زمانی است

کوتاه ترین زمان ترک اعتیاد چه مدت زمانی است

چنانچه از روش های سم زدایی و مراقبتی خاص استفاده کنید، طولی نمی کشد که از شر اعتیاد و مواد مخدر یا محرک راحت می شوید. کوتاه ترین زمان برای ترک اعتیاد با توجه به مدت زمان اعتیاد و همچنین شیوه درمانی شما مشخص می شود، همچنین این‌که چقدر باور قلبی نسبت به ترک مواد دارید هم در این مسئله تاثیرگذار است. چنانچه می خواهید زودتر نتیجه بگیرید، ایمان و باور قلبی خود نسبت به ترک مواد را افزایش دهید. در طی مدت درمان، چنانچه به مراکز درمانی مراجعه نکرده اید، از رفتن به موقعیت ها و مکان هایی که وسوسه کننده هستند اجتناب کنید و سعی کنید بیشتر این زمان را با افرادی که نقش حمایتگر و تشویق کننده دارند بگذرانید. طی کردن مراحل ترک اعتیاد سخت و عذاب آور است و نیاز به تخصص، دانش، علم و مهارت دارد. پس خود به تنهایی نمی توانید از پس این ماجرا بر بیاید و نیاز به مراجعه به درمانگران حرفه ای دارید. برخی مراکز و مجموعه های ترک اعتیاد شاید مراکز معتبر و حرفه ای نباشند و نتوانند به شما در زمینه ترک مواد مخدر یا محرک کمک کنند! پس اهمیت دارد که دوره درمانی تان را زیر نظر مراکز معتبر و حرفه ای بگذرانید. مرکز ترک اعتیاد نگین با استفاده از روش های نوین و جدید سعی در درمان افراد مصرف کننده مواد مخدر یا محرک دارد. دوره های درمانی در این مرکز زیر نظر متخصصان حرفه ای گذرانده می شوند، پس در سریع ترین زمان انتظار نتیجه گیری داشته باشید. این مرکز پذیرای تمام افراد مصرف کننده به انواع مواد مخدر و محرک است. در طول دوره های درمانی مرکز نگین شما می توانید از مشاوره ها و کمک های روان درمانگرها بهره مند شوید و مسیر ترک اعتیاد را راحت تر بپیمایید. مرکز نگین در ایجاد باور قلبی برای ترک اعتیاد به شما کمک خواهد کرد و با تجربه و پیشینه ای که دارد، تمام تلاشش را با استفاده از روش های درمانی جهت درمان خواهد کرد که شما را به نتیجه برساند. این مرکز از سال 1393 فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرد و در طول این مدت توانست افراد زیادی را برای رهایی از شر بلای خانمان سوز یعنی اعتیاد نجات دهد. چنانچه شما جزو خانواده افراد مصرف کننده هستید یا خودتان درگیر مواد اعتیاد آور هستید، می توانید با تماس با کارشناسان و متخصصان مجموعه نگین، عزیزتان یا خودتان را از شر اعتیاد راحت کنید. دوره های درمانی مرکز اعتیاد نگین زیر نظر پزشکان زبده و با مهارت انجام می شود، پس نگرانی بابت عدم نتیجه گیری نخواهید داشت .کافیست فرد مصرف کننده به این باور برسد که نیاز است تا ترک کند. پزشکان ما در تمام مراحل ترک اعتیاد همراه او هستند.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول در رابطه با اینکه ترک اعتیاد چند روز طول می کشد

ترک اعتیاد چند روز طول می کشد؟

برای ترک اعتیاد عوامل مختلفی در مدت زمان ترک تاثیر گذار هستند. عواملی که در زیر آن‌ها را ذکر می کنیم تاثیر مستقیمی بر مدت زمان دوره ترک اعتیاد دارند:

نوع مواد مصرفی (محرک یا مخدر)
مدت زمان اعتیاد و مصرف مواد
ویژگی های شخص مصرف کننده

و موارد دیگری که ادامه را می توانید در سایت نگین مطالعه کنید. 

چگونه باید با کارشناسان کلینیک ترک اعتیاد نگین در ارتباط باشیم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت نگین و تماس با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و در صورت لزوم قبل از هر اقدامی مشاوره رایگان دریافت کنید. 

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.