عوارض ترک تریاک در سن بالا

اینکه یک سالمند در ایام پیری شروع به مصرف مواد کرده یا اعتیادش تا این دوران زندگی اش با او همراه است، تفاوتی ایجاد نمی کند؛ a href="/addiction-treatment/24-ترک-اعتیاد-تریاک" title="ترک ت">ترک تریاک</a> در"سنین بالا چالش ها و سختیهای خاص خود را دارد. زیرا با گذشت زمان قدرت جسمی وحتی روح بدن کاهش پیدا می کند. به همین دلیل هنگام ترک مشکلات بیشتری نسبت به دهه های جوانی پیش می آید.
خیلی اوقات افراد سالمند بخاطر حس تنهایی و افسردگی به تریاک روی می آورند، غافل از اینکه نه تنها از این حس رها نخواهند شد، درگیر مشکلات دیگری نیز می شوند؛ مشکلاتی از قبیل:
• بروز مشکلات شناختی
• سوء تغذیه
• بدن درد شدید.
اگر کسی را می شناسید که درگیر اعتیاد به تریاک است، قبل از ایام پیری به او کمک کنید تا ترک کند تا دچار عوارض خطرناک و طولانی تر نشود. برای کسانی که اقدام به ترک تریاک می کنند سوالات متعددی پیش می آید مثل این که: برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه ترک تریاک چند روز طول میکشد و یا نحوه مصرف متادون برای ترک تریاک می توانید با مشاوران کلینیک نگین مشورت کرده و اطلاعات لازم در رابطه با ترک تریاک را به دست آورید.

 

ارتباط ترک تریاک در سن بالا با توجه به شرایط جسمی

متاسفانه ما این روزها شاید افزایش روز افزون اعتیاد در هر سنی هستیم. افراد با توجه به اینکه جوان هستند یا پیر، به مصرف مخدری روی می آورند. افراد مسن با توجه به شرایط جسمی¬شان باید حتما زیر نظر پزشک قرار بگیرند تا از حمله های احتمالی جلوگیری شود؛ زیرا احتمال مرگ هنگام ترک تریاک در این سن چندین برابر احتمال مرگ در افراد دیگر است.

ارتباط ترک تریاک در سن بالا با توجه به شرایط جسمی


عوارض ترک تریاک در سنین بالا چیست؟


خیلی اوقات سالمندان برای رهایی از دردهای دست و پا و آرام شدن به مصرف تریاک روی می آورند یا فکر می کنند با مصرف کمی تریاک روزانه، فشار خون و دیابت آن ها تنظیم می شود و دیگر نیازی به مصرف قرص و دارو ندارند. این تفکر اشتباه ممکن است به قیمت جان فرد تمام شود.
ترک تریاک در سن بالا عوارض زیادی دارد، برخی از آن ها عبارتند از:
• بروز مشکلات شناختی
• سوء تغذیه ( میل به غذا در این افراد کمتر می‌شود.)
• گوشه گیری
• دور بودن از جمع
• اضطراب
• تحریک پذیری
• دردگرفتن عضلات
• بدن درد زیاد
• خستگی مفرط
• مشکلاتی در خواب
اگر قصد ترک کردن تریاک را دارید یا عزیزی را دارید که در سن بالا می خواهید به ترکش کمک کنید، بهتر است از موسسات و مراکز ترک اعتیاد کمک بگیرید؛ تا بتوانید از بروز مشکلات و خطرات پیش بینی نشده جلوگیری کنید. مشکلات گوارشی بعد از ترک تریاک یکی از جدی ترین مشکلات بعد از ترک است که افراد سن بالا را اذیت می کند. از مشاوران کلینیک ترک اعتیاد نگین برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

مراحل ترک تریاک در سنین بالامراحل ترک تریاک در سنین بالا

درست است که از خطرات زیاد ترک در این دوره سنی گفتیم، اما نگران نباشید هیچ کاری اگر اصولی و درست انجام شود غیر ممکن نیست. ضمن اینکه رهایی از دام اعتیاد به تحمل تمام مشکلات و سختی هایش می ارزد. پس ناامید نباشید و اقدام کنید.
مراحل ترک اعتیاد در سن بالا تفاوت آنچنانی با ترک در دوره جوانی ندارد و در دو مرحله‌ی کلی انجام می شود؛ این مراحل عبارتند از:


 درمان وابستگی جسمی

برای رهایی وابستگی جسم به تریاک، از روش سم زدایی استفاده می شود. در این مرحله که باید زیر نظر پزشک انجاک شود، پزشک با توجه به شرایط جسمی فرد بیمار، از داروهایی مانند متادون و ... در دوزهای مشخص شده استفاده می کند.
طول این دوره درمانی با توجه به مصرف بیمار، قدرت بدنی او و سال مصرف ممکن است بین چند ماه تا چند سال طول بکشد. در رابطه با داروهایی مانند متادون توجه داشته باشید که نباید بصورت خودسر از آن استفاده کنید، زیرا این داروها نیز خود اعتیادآورند.


 درمان وابستگی روحی


افراد هنگام استفاده از تریاک علاوه بر بدنشان از لحاظ روحی نیز به این ماده مخدر وابسته می شوند و حس می کنند نمی توانند بدون آن به زندگی خود ادامه دهند. برای درمان این وابستگی باید از روانپزشک و مشاور کمک گرفت تا راحت تر بتوان از این دام خلاص شد. در دوران ترک تقریبا همه بیماران حس تنهایی و افسردگی به سراغشان می آید و این بیشتر از وابستگی جسمی آن ها را به مصرف دوباره وسوسه می کند.
صحبت کردن با یک متخصص در این زمینه کمک می کند تا راهکارهای دیگری برای فرار از این حس ها با توجه به شخصیت هر فرد به او پیشنهاد شود. ضمن اینکه صحبت کردن با یک نفر در رابطه با این مشکل از حس تنهایی افراد کم می کند.
همانطور که گفتیم مراحل ترک تریاک در سن بالا تفاوتی با سنین پایین تر ندارد، این مسئله نشان دهنده این است که برای ترک سن ملاک نیست و فرد فقط باید تصمیم بگیرد تا خود را از این دام رها کند. در سن بالاتر با توجه به مشکلات جسمی که فرد دارد، باید بیشتر مراقب بود و از یک متخصص کمک گرفت تا فرد این بیماری را با نگرانی کمتری پشت سر بگذارد.

سخن آخر
سخن آخر

ترک تریاک در سنین بالا کمی چالش برانگیزتر از سن جوانی است و به همین خاطر عوارض مختص خود را دارد؛ اما این دلیل نمی شود که فرد نتواند ترک کند و به مصرف خود ادامه دهد. برای ترک در این سن باید بیشتر صبور بود و در صورت امکان از روش های ترک خانگی استفاده نکنید، زیرا با توجه به مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان، فشار خون، دیابت و ... فرد از نظر جسمی ضعیف است و بیشتر از بقیه دوره های سنی در معرض مرگ است.
برای این کار بهتر است افراد را در یک مرکز بستری کنید، یا تمام مراحل را در منزل زیر نظر پزشک انجام دهید تا برای مشکلات پیش بینی نشده آمادگی لازم را داشته باشید.

دیدگاه‌ها  
باباجون منو بهش گفتن به حبه تریاک بندازه توی چاییش قندش نیاد پایین بنظرتون چکار کنیم؟
گول نخورید با دارو درمانش کنید تریاک بدبختی میاره ، جنس های داخل بازار هم نامرغوب هستند
-1
خطر سنگکوب کردن بیبشتر نیست توی پیرها؟
آقا من چی کار کنم از دست این پدرم در اومد از تریاک تموم شدیم به خاطر گرونیش الان متادون میدم ... قاطی کرده همه چی یادش میره دستشوی هم نمیره باید من ببرم سرپا نمیتونه واسه ... چی کار کنم لطفا راهنمایی کنید
لطفا راهنمایی کنید پدرم نزدیک 20 ساله شیره مصرف میکرده نمیکشیده ... میخورده ... الان هم به خاطر خرج بالا متادون بهش دادم متادون 40 الان از نظر روحی و روانی و جسمی قاطی کرده وزنش اومده پایین چشمش کم سو شده منو نمیشناسه نزدیکه یک ماهه متادون مصرف میکنه اینطوری شده لطفا راهنمایی کنید
به نقل از امین اشعاری:
لطفا راهنمایی کنید پدرم نزدیک 20 ساله شیره مصرف میکرده نمیکشیده ... میخورده ... الان هم به خاطر خرج بالا متادون بهش دادم متادون 40 الان از نظر روحی و روانی و جسمی قاطی کرده وزنش اومده پایین چشمش کم سو شده منو نمیشناسه نزدیکه یک ماهه متادون مصرف میکنه اینطوری شده لطفا راهنمایی کنید
با سلام. متاسفانه وابستگی به مواد مخدر می‌تواند باعث آسیب‌های جدی در جسم و روح افراد شود. با توجه به شدت وابستگی و تأثیرات منفی مواد مخدر بر روی پدر شما، نیاز است که او باید به طور جدی تحت مراقبت‌ها و درمان‌های مختص اعتیاد قرار گیرد. این می‌تواند شامل درمان‌های دارویی، مشاوره‌های روانشناختی، پشتیبانی روحی و روانی، و تغییر سبک زندگی باشد. همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.
بادرود
بنده 52 سال سن دارم و حدود 30 سال است که از تریاک و حشیش استفاده میکنم برای ترک باید چه کنم،از عوارض احتمالی آن خیلی میترسم،لطفا مرا راهنمایی فرمایید.
باسپاس
به نقل از شهریار:
بادرود بنده 52 سال سن دارم و حدود 30 سال است که از تریاک و حشیش استفاده میکنم برای ترک باید چه کنم،از عوارض احتمالی آن خیلی میترسم،لطفا مرا راهنمایی فرمایید. باسپاس
سلام و درود ما افراد بیشتر از سن ما هم داشتیم که با کمترین عوارض ترک کردند، پس نگران نباشید. با متخصصان و کادر مجرب نگین در سریع ترین زمان ممکن ترک کنید.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.