ایا ناس باعث لاغری میشود

ناس یا نسوار نوعی محصول تنباکو بدون دود است که معمولاً در پاکستان، افغانستان، ایران و آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ناس ممکن است با توجه به محتویات مختلف سمی آن از جمله نیکوتین و نیتروسامین های مخصوص دخانیات، خطراتی برای سلامتی ایجاد کند. برای تولید ناس، برگ های تنباکو توسط آفتاب خشک و ریز خرد شده و سپس با آهک (کلسیم اکسید) و خاکستر چوب مخلوط می‌شوند. ناس یک پودر سبز با بوی بد و تهوع آور است که در کیسه‌های پلاستیکی کوچک بسته بندی و فروخته می‌شود. استفاده کننده پودر خود را یا همان پودری که در دستمال کاغذی بسته شده است، زیر لب پایین قرار داده و پس از دریافت احساس سرخوشی، آن را تف می‌کند. این محصول به صورت بسته بندی شده و با نام های مختلف تایتانیک، آدامسی، جی آل، بی تی، ان تی، پان پراک، نسوار، ناس بهداشتی یا خارجی به بازار عرضه می‌شود. وابستگی به این ماده به گونه ای است که فرد از نظر جسمی و روانی به ناس وابسته می‌شود؛ به گونه ای که در هنگام استفاده، احساس آرامش و شادی به او می‌دهد و هنگامی که از آن استفاده نکند دچار خماری، دردهای جسمی و ناراحتی می‌شود.

ایا ناس باعث لاغری میشود

دلایل استفاده از ماده‌ی مخدر ناس یا نسوار

از انواع ناس یا نسوار فقط برای اثرات تحریک کننده یا سرخوشی آنها استفاده می‌شود. با این حال، برخی از افراد، به ویژه در بین جوانان، از انواع جدید ناس به عنوان خوشبو کننده‌های نفس استفاده می‌کنند. آن‌ها خود را گول می‌زنند در حالی که تنها به دنبال لذت بردن از تأثیرات سرخوشی آن هستند.

اثرات مضر انواع مختلف ناس یا نسوار

  • مضرترین ترکیب موجود در ناس، نیکوتین است که در تنباکو وجود دارد. نیکوتین توسط مخاط دهان جذب می‌شود و وارد جریان خون می‌شود. علاوه بر نیکوتین، ناس حاوی پودر آهک است که از طریق خوردگی شدید لثه‌ها و بافت های دهانی، ورود نیکوتین به جریان خون را افزایش می‌دهد؛ زیرا جذب نیکوتین موجود در تنباکوی موجود در ناس به دلیل آسیب وارد شده به مخاط بسیار تقویت می‌شود.
  • ترکیبات موجود در ناس، ترشح بزاق را افزایش می‌دهد؛ بنابراین، استفاده کنندگان آنها مرتباً ترشحات دهانی خود را تف می‌کنند که می‌توانند بیماری‌های ویروسی و میکروبی را به افراد دیگر منتقل کرده و محیط زیست را آلوده کنند.
  • دندان‌ها و لثه‌ها به رنگ نارنجی و قرمز مایل به زرد روشن می‌شوند، با مسواک زدن نیز به راحتی تمیز نمی‌شوند.
  • از آنجایی که بیشتر آن ها به صورت دستی در کارگاه‌ های غیر بهداشتی تهیه می‌شوند، ممکن است در طی مراحل آماده سازی به میکروب ‌ها و ویروس‌ ها آلوده شوند و می‌توانند از این طریق به استفاده کنندگان آسیب برسانند.

ایا ناس باعث لاغری میشود

  • آن ‌ها دارای اثرات دیابوژنیک هستند که سطح قند خون را بالا می‌برد و خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهند.
  • ناس ‌ها باعث ناباروری در استفاده کنندگان می‌شوند.
  • ضربان قلب فرد و فشار خون او را بالا می رود.
  • اشتهای مصرف کننده را سرکوب می‌کنند.
  • آرکولین موجود در انواع ناس دارای اثرات كولینرژیك قوی است و ممكن است باعث بروز علائم كلی سمیت كولینرژیك مانند بی اختیاری ادرار، افزایش ترشح بزاق، اسهال، چشمان آبکی، تعریق، تهوع و استفراغ، دردهای شکمی و گرفتگی عضلات شود.
  • باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شوند، به خصوص هنگامی که کاربران در خواب هستند.
  • باعث مشکل بلع، به خصوص در شب هنگام که استفاده کنندگان در خواب هستند، می شود. گلو را خشک می‌کند طوری که منجر به بی قراری در خواب می‌شود.
  • باعث سردرگمی، فراموشی، سرخوشی، تغییر در الگوی خواب، سرگیجه، از دست دادن رفتار متعادل و جنون می‌شود.

ایا ناس باعث لاغری میشود

آیا مصرف ناس باعث لاغری می‌شود؟

مصرف ناس باعث سرکوب شدن اشتهای فرد مصرف کننده و همچنین باعث مشکلات گوارشی فراوانی می‌شود و گاهی اوقات نیز به دلیل تهوع و استفراغ و دردهای شکمی که به وجود می‌آورد، باعث کاهش خورد و خوراک فرد مصرف کننده می‌شود و در بعضی مواقع مشکلاتی که برای دهان این افراد به وجود آمده است آن ها را از خوردن باز می دارد. از این رو مصرف ناس در بلند مدت می‌تواند باعث لاغری شدید این افراد مخصوصاً لاغری غیر طبیعی صورت آن ها شود.
بررسی افراد معتاد به این ماده مخدر نشان می‌دهد که مشکلات بی اشتهایی و همچنین لاغری برای این افراد خیلی آزار دهنده بوده تا حدی که بسیاری از آنها تنها به این دلیل به ترک این ماده روی آورده‌اند.

دیدگاه‌ها  
سلام
ایا با ترک ناس لاغری صورت برطرف میشه
به نقل از احمد:
سلام ایا با ترک ناس لاغری صورت برطرف میشه
سلام و درود بله بعد از ترک با یک تغذیه درست و رسیدگی به خودتون می توانید چاق تر و شاداب تر شوید.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.