چگونه اعتیاد به گوشی را ترک کنیم

امکانات جدید و به روز همیشه در راستای راحتتر کردن کارها و بر طرف کردن نیاز ها بوده است. تلفن های همراه یکی از امکانات به روز و جدید بوده است که با پیشرفت تکنولوژی توانسته است که به انجام کارهایی مانند چک کردن شبکه های اجتماعی و ایمیل کمک کند و خیلی بیشتر از یک تلفن همراه برای زنگ زدن و ارسال پیامک باشد. طبق آماری که از استفاده کنندگان تلفن های همراه هوشمند به دست آمده: "کاربران تلفن همراه روزانه 110 تا 150 بار قفل گوشی موبایل خود را باز می کنند و جالب بودن این مطلب این است که این کار کاملا ناخودآگاه و غیرارادی انجام می شود." همین موضوع با عث می شود که فرد کم کم از دنیای واقعی خود دور شود حقایقی که در چند قدمی او اتفاق می افتد را نادیده بگیرد و به جای آن تمرکز خود را بر روی مشکلاتی بگدارد که هیچ دسترسی برای برطرف کردن آنها یا حل آن مشکل ندارد.

ترک اعتیاد به گوشی

شاید عبارت ترک اعتیاد گوشی موبایل برای شما کمی عجیب باشد، ولی شما با مطالعه مطلب منظور از اعتیاد روحی روانی به مواد مخدر چیست؟ می توانید با جنبه های مختلف اعتیاد آشنا شوید و به این صورت بهتر متوجه شوید که تلفن همراه شما چطور می تواند نقش مواد مخدر اعتیاد آور را بازی کند.

راهکار های ترک اعتیاد به گوشی موبایل

اگر به اعتیاد خود به گوشی همراه آگاهی دارید و قصد شما از مطالعه این مطلب ترک اعتیاد تکنولوژیک است می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید.

 

نوتیفکشن ها (اعلان ها) گوشی خود را غیر فعال کنید.

برای انجام این کار در گوشی های دارای سیستم عامل IOS کافیست به قسمت setting مراجعه کنید و در قسمت Notification center این موضوع را به صورت کاملا ساده مدیریت کنید. در تلفن های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید شما می تواتوانید از قسمت تنظیمات نوتیفیکشن های مربوط به هر برناه را غیر فعال کنید. شاید با این کار شما نتوانید به سرعت تصویر دوستتان را لایک کنید یا چند ساعت در جواب کامنت دادن تاخیر داشته باشید، ولی زندگی عادی شما بهتر خواهد شد!

ترک اعتیاد به گوشی موبایل

اپلیکیشن ها و برنامه هایی که در شرایط اضطراری مزاحم شما می شوند را پاک کنید.

سعی کنید برنامه هایی که به آن ها نیاز ندارید و مزاحم شما می شوند را پاک کنید، به این صورت شما کمتر تحریک می شوید تا به سراغ گوشی خود بازگردید. به یاد داشته باشید که کافیست یک صدای کوچک شما را به سمت گوشی همراهتان ببرد و به این صورت می بینید که 1 ساعت بعد به کار خود بازمی گردید. اگر شما دسترسی خود را به برخی از برنامه ها و سایتها و امکانات را از طریق گوشی موبایل خود محدود کنید و با استفاده از کامپیوتر به این کار ها بپردازید می بینید که چقدر میزان وابستگی شما به تلفن همراهتان کمتر شده است.
همین الان گوشی خود را بردارید و اپلیکشن هایی که شما را قلقلک می دهند را پاک کنید تا به آنها بفهمانید که چه کسی رئیس است.

 

حالت پرواز تلفن همراه خود را فعال کنید.

حالت پرواز به شما کمک می کند که تلفن همراه خود را در مواقع ضروری به طور کلی در نظر نگیرید و همچنین هیچ سر و صدایی باعث نشود که شما وسوسه به استفاده از تلفن همراه شوید. شما با استفاده از حالت پرواز ارتباط تلفن همراه خود را با دنیای بیرون به طور کلی قطع می کنید.

چگونه اعتیاد به گوشی را ترک کنیم

از ابزار های جانبی برای ترک اعتیاد به تلفن همراه استفاده کنید.

شما می توانید از ابزار تشخیص اعتیاد به تلفن همراه بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید و به این صورت شما می توانید استفاده از تلفن همراه خود را محدود کنید.

 

تلفن همراه خود را در فاصله دورتری از خود قرار دهید.

سخت کردن دسترسی به تلفن همراه یکی از راههایی است که می توانید از آن برای کاهش میزان استفاده از تلفن همراه استفاده کنید. شما می توانید در زمان کار یا تماشای یک مسابقه فوتبال یا حتی زمان خواب، تلفن همراه خود را در فاصله دورتری از خود قرار دهید. شما می توانید با این روش زمان های استفاده بی مورد و غیر ضروری از تلفن همراه را به راحتی کاهش دهید.

برنامه ریزی برای ترک اعتیاد گوشی هوشمند

برای استفاده از تلفن همراه خود برنامه ریزی داشته باشید.

در پایان این مطلب باید گفت که ما هیچ وقت منکر این نمی شویم که استفاده از تلفن همراه هوشمند چقدر می تواند برای انسان مفید باشد و در همه شرایط به کمک انسان بیاید (به عنوان مثال شما احتمالا این مطلب را بوسیله تلفن همراه خود مطالعه می کنید). همچنین ما استفاده از این امکانات را بد و مضر نمی بینیم، بلکه زیاده روی در استفاده از آن را برای زندگی شما مخرب می دانیم. ولی اگر شما طرفدار استفاده از شبکه های اجتماعی هستید و همچنین در دنیای امروزی به پتانسیلی که فعالیت در شبکه های اجتماعی برای شما دارد ایمان دارید، می توانید استفاده از تلفن همراه خود را برای مصارف مختلف، برنامه ریزی کنید، به عنوان مثال شما در روز ساعت مشخصی را برای چک کردن ایمیل و پاسخ دادن در نظر بگیرید و از طرفی ساعات دیگری را برای فعالیت در شبکه های اجتماعی مشخص کنید. به این صورت شما می توانید ساعاتی که لازم نیست از تلفن همراه استفاده کنید را مشخص کنید و با استفاده از این روش زمان های آزاد، با وجدانی راحت و خیالی آسوده تلفن همراه خود را از خود دور کنید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.