بهترین راه ها ترک سیگار در کمترین زمان

تعداد افرادی که در سراسر جهان اعتیاد به مصرف سیگار دارند، قابل توجه است. با توجه به مضراتی که استفاده از سیگار برای فرد و خانواده و اطرافیان او دارد؛ بسیاری از افراد سیگاری به دنبال آشنا شدن و کسب اطلاع در رابطه با بهترین روش ترک سیگار در کمترین زمان ممکن هستند. علی رغم اینکه اعتیاد به نیکوتین بسیار عمیق است اما؛ امروزه روش های گوناگونی برای رهایی از دام این ماده مضر وجود دارد که می توان با کمک آنها برای همیشه از دام اعتیاد به نیکوتین و سیگار خلاص شد.
متاسفانه سن شروع مصرف سیگار روز به روز پایین تر می آید و به همان نسبت تعداد افرادی که نیازمند خدمات لازم برای ترک هستند نیز بالاتر می رود. چرا که نجات از دام اعتیاد به نیکوتین سیگار، بدون بهره گیری از شیوه های اصولی و همراهی متخصصان، سخت و در مواقعی غیر ممکن است. در ادامه، روش های مناسبی که امروزه برای ترک سیگار مورد استفاده قرار می گیرند، معرفی خواهند شد.

سیگار کشیدن را در 4 مرحله ترک کن

سیگار کشیدن را در 4 مرحله ترک کن

قطعا ترک مصرف سیگار نیازمند عزم راسخ و طی نمودن گام به گام مراحلی است که توسط کارشناسان معین می شود. بهره گیری از خدمات روانشناسی می تواند سبب کسب موفقیت فرد در طول فرآیند ترک شود. به عبارت بهتر می توان گفت که اولین کار که هر فرد برای شروع باید انجام دهد، انتخاب یک روانشناس حاذق برای همراهی وی در طول دوران ترک می باشد. پس از انجام این کار، مراحل اصلی ترک آغاز می شود و فرد باید مراحل زیر را به طور کامل و صحیح طی نماید:
• اتخاذ تصمیم قاطع برای ترک مصرف سیگار و سعی در جامعه عمل پوشاندن به آن
• استفاده NRT در ابتدای مسیر ترک سیگار
• ایجاد تعهد در فرد و پشتیبانی و حمایت از فرد
• استفاده از روش های کمکی در درمان نظیر یوگا، طب سوزنی، ورزش‌های سنگین یا هوازی، لیزر سرد و درمان مغناطیسی

سریع‌ترین راه‌های ترک سیگار در خانه

سریع‌ترین راه‌های ترک سیگار در خانه

ترک در خانه، اولویت اول افرادی که وابسته به مصرف سیگار هستند. چرا که این فرآیند، سخت و زمان بر است و فرد در این ایام نیازمند همراهی صمیمانه خانواده خود و برخورداری از حمایت های آنها می باشد. لازمه طی پروسه ترک سیگار در منزل، اصلاح سبک زندگی است و فرد باید از قرار گرفتن در شرایطی که همواره در آن سیگار مصرف می کرده است، دوری کند. همچنین بهتر است فرد ورزش کردن را به عنوان یک برنامه اصلی و مستمر در برنامه روزانه خود جای دهد و با بهره گیری از ورزش های هوازی، زمینه احساس نیاز به مصرف را در خود کم کند. همراهی یک دوست در زمان ورزش می توان بسیار کمک کنده و راهگشا باشد.
برخی از افراد، برای ترک سیگار در منزل روی به استفاده از مواد جایگزین یا فرآورده های نیکوتین می نمایند. به عنوان مثال از برچسب های حاوی نیکوتین استفاده می کنند یا سیگارهای الکترونیکی را به عنوان جایگزین مصرف می کنند. لازم به ذکر است که بهره گیری از این روش ها نه تنها سودمند نیست و مسیر ترک را کوتاه تر نمی نماید بلکه؛ می تواند معظل دیگری را نیز برای فرد به وجود آورد. بسیاری از افرادی که سیگارهای الکترونیکی را برای ترک استفاده نموده اند، بعد از مدتی ناچار به مصرف هر دو نوع سیگار الکترونیکی و معمولی با هم شده اند. لذا توصیه می شود با انتخاب های آگاهانه از بکار گیری روش های غلط برای ترک و ایجاد عادات نادرست جلوگیری شود.

برای ترک سیگار چه بخوریم؟

برای ترک سیگار چه بخوریم؟

شاید به نظر برسد که ترک سیگار نیازمند رعایت رژیم غذایی و توجه به نکات تغذیه ای نمی باشد. اما در واقع می توان گفت که توجه به این گونه جزئیات می تواند روند ترک را تسریع و تسهیل نماید. استفاده از موادی که تبعات منفی مصرف سیگار را کم می کنند و روند پاک شدن بدن از سموم را ساده می نمایند، قطعا تاثیر شگفت انگیزی در بهبود اوضاع و احوال فرد خواهد داشت. به علاوه برخی از هورمون های مغزی تحت تاثیر ویتامین های منحصر به فردی آزاد می شوند و حس خوشایندی را به فرد القاء می کنند. مصرف مواد غذایی که حاوی این ویتامین ها هستند می تواند کمک موثری به فرد در جهت ترک سیگار باشند.
استفاده از گیاهانی که دارای برگ سبز هستند و موادی که دارای ویتامین E و C هستند، در دوره ترک و بعد از آن مفید فایده است. بکارگیری از چای سیاه و سبز و دمنوش گزنه در این دوران به دلیل خاصیت آرام بخشی آن بسیار سودمند می باشد. کارشناسان مصرف انار، کیوی، کلم، موز، آجیل و شیر را نیز در زمان ترک سیگار توصیه می کنند.

بعد از ترک سیگار چه باید کرد؟

بسیاری از افرادی که موفق به ترک مصرف سیگار می شوند، دچار چاقی و اضافه وزن می شوند. لذا بهتر است با توجه به این مسئله و اصلاح رژیم غذایی از افزایش وزن جلوگیری شود. برخورداری از تغذیه مناسب باعث بالا رفتن سطح انرژی بدن می شود و فرد احساس شادابی بیشتری خواهد کرد. در نتیجه به سمت مصرف مجدد سیگار ترغیب نخواهد شد.
همچنین افراد بعد از ترک سیگار باید به میزان آب دریافتی روزانه خود توجه نمایند. استفاده از آب به مقدار کافی، هم موجب سم زدایی از بدن می شود و هم با ترشح هورمونی به نام دوپامین موجب کاهش تمایل به مصرف سیگار در فرد می شود. برای ترک اعتیاد به سیگار در کمترین زمان ممکن از روانشناس ترک اعتیاد، مشورت بگیرید. مشاوران مرکز ترک اعتیاد نگین به شما کمک فراوانی می کنند.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.