بعد از ترک سیگار چه بخوریم

پس از ترک اعتیاد سیگار، بدن انسان بلافاصله شروع به ترمیم می کند. اگر شما فردی هستید که سیگار کشیدن را کنار گذاشته اید و این سوال که بعد از ترک سیگار چه بخوریم برایتان پیش آمده است، در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تغذیه مناسب بعد از ترک سیگار آشنا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین از سلامت نیوز، بر طبق گزارش ها، پس از مصرف کردن آخرین نخ سیگار، ضربان قلب انسان 20 دقیقه افت کرده و 3 ماه پس از ترک ریه انسان شروع به ترمیم کردن می کند. اگر فرد به مدت 10سال سیگار مصرف نکند، خطر ابتلا به سرطان ریه در او نصف می شود. شما می توانید برای بهبود روند بازسازی پس از ترک اعتیاد سیگار مواد غذایی را که در این مطلب ذکر شده است، در برنامه روزانه خود داشته باشید.

 

9 ماده غذایی برای تغذیه مناسب بعد از ترک سیگار

  1. مواد غذایی حاوی ویتامین C
  2. کیوی، توت فرنگی و لیمو
  3. آب هویج
  4. کلم بروکلی
  5. اسفناج
  6. دمنوش گزنه
  7. دمنوش ‌برگ درخت کاج
  8. بادمجان، لوبیا و خیار
  9. آب

مواد غذایی حاوی ویتامین C: این نوع ویتامین موجب افزایش روند سوخت و ساز بدن می شود و در نتیجه موجب تسریع روند دفع سموم مانند نیکوتین سریع تر می گردد. بنابراین میوه ها و سبزی هایی که سرشار از این ویتامین ها هستند مانند پرتقال و گوجه فرنگی را زیاد مصرف کنید.

کیوی، توت فرنگی و لیمو: این میوه ها به شخصی که اعتیاد به سیگار داشته است و ترک کرده است، کمک می کند تا ویتامین هایی که به این خاطر در بدنش از بین رفته بود، دوباره تأمین گردد.

آب هویج: سموم موجود در خون و اعضای دیگر بدن توسط آب هویج دفع می شود. آب هویج سرشار از ویتامین های A,C,K و B است که با ترمیم بدن، آن را بهبود می دهد.

تغذیه مناسب بعد از ترک سیگار

کلم بروکلی: بعد از اینکه سیگار را ترک کردید، حتما کلم بروکلی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و روزانه مصرف کنید زیرا این ماده غذایی ریه ها را از هر نوع سموم مانند نیکوتین پاکسازی می کند. این گیاه که سرشار از ماده ای به نام سلفورافین است، ریه ها را التیام می دهد و موجب بهبود وضعیت سلامتی بدن می شود.

اسفناج: این ماده غذایی علاوه بر بهبود بخشیدن به سلامتی بدن، به کلیه ها در دفع سموم از خون، کمک می کند. اسفناج از ویتامین های متعدد و اسید فولیک غنی می باشد که باعث از بین رفتن هوس فرد به سیگار کشیدن می شود.

دمنوش گزنه: این دمنوش که سرشار از آنتی اکسیدان است به بدن در التیام بخشی کمک کرده و انرژی و قدرت از دست رفته به دلیل سیگار کشیدن را به بدن فرد باز می گرداند.

دمنوش ‌برگ درخت کاج: این دمنوش تمامی عفونت های دهانی و لکه ها را از روی دندان از بین می برد و باعث ترمیم و بهبود ریه و سلامت قلب می شود. این دمنوش برای گلو نیز مفید است.

بادمجان، لوبیا و خیار: این سبزیجات آب بدن را تامین می کنند. از مصرف سبزیجات نشاسته ای و شیرین دوری کنید زیرا این مواد با تحریک مرکز لذت مغز، هوس سیگار کشیدن را در شما ایجاد می کند.

آب: سعی کنید پس از ترک سیگار، آب کافی بنوشید. آب تمامی سموم داخل بدن از جمله نیکوتین را از طریق کلیه به صورت ادرار دفع می کند.

 

تغییرات چهره بعد از ترک سیگار

ترک سیگار روی چهره فرد تاثیر زیادی می گذارد وو تغییراتی را به وجود می آورد. از جمله تغییرات چهره بعد از ترک سیگار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوان شدن پوست
  • افزایش سلامت مو
  • سالم و خوشبو شدن دهان و سفید شدن دندان ها
  • از بین رفتن سیاهی دور چشم
  • روشن شدن پوست
  • ناخن های زیبا و بدون لک
 
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.