ترک تریاک با خود تریاک امکان پذیر است؟

بسیاری از انواع دیگر اعتیاد های خطرناک بعد از مصرف تریاک، صورت می گیرند، در واقع می توان مصرف تریاک را پلی برای استفاده از دیگر مواد اعتیادآور تصور کرد. این ماده افیون کننده یکی از مواد مخدری است که بسیاری از افراد با آن دسته و پنجه نرم می کنند. اعتیاد به این ماده بسیار جدی و خطرناک است. داروهایی که برای ترک اعتیاد به تریاک تجویز می شوند، متفاوت هستند. این دارو ها با توجه به میزان مصرف فرد، مدت زمانی که مصرف دارد و شرایط فیزیکی و روحی او تجویز می‌شوند. برای آشنایی با روش های جدید ترک اعتیاد با مشاورین ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.

ترک به روش های مختلفی انجام می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترک تریاک در منزل و انواع دیگر روش ها و برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه ترک تریاک چند روز طول می کشد، نه تنها می توانید به همین صفحه در سایت کلینیک نگین مراجعه کنید، بلکه می توانید با مشاوران این مجموعه نیز مشورت کرده و اطلاعات لازم در رابطه با سریع ترین راه ترک تریاک را به دست آورید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با ترک تریاک در خانه بدون درد با مشاوران ما در ارتباط باشید. 

ترک تریاک با خود تریاک امکان پذیر است؟

ترک تریاک با خود تریاک

سوال اینجاست که آیا a href="/addiction-treatmnt/24-ترک-اعتیاد-تریاک" title="ترک ت">ترک تریاک</a> با"خود تریاک امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید این‌گونه جواب داد که خود تریاک در صورتی می تواند به ترک این ماده کمک کند که تنها روند کاهشی داشته باشد. برخی از مشتقات تریاک امروزه به عنوان دارو هایی برای تحمل درد و خماری و دوران ترک مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان مثال برخی از مصرف کنندگان تریاک برای ترک، به مصرف شیره تریاک روی می‌آورند و اعتقاد دارند که شیره دارای مضرات کمتری برای جسم آن ها است. بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد نیز از دارو هایی مانند شربت متادون برای ترک بیمارانی که مصرف تریاک داشته اند اقدام می کنند. متادون و سایر دارو های مشابه به دلیل ماهیت مرفینی که دارند باعث اعتیاد شدید می شوند. در واقع افراد با مصرف این داروها به دام اعتیاد ماده دیگری وارد می شوند. از آن جایی که تریاک یکی از خطرناک ترین مواد مخدر محسوب می شود و دارای وابستگی شدید است، برای ترک آن نیز حتما باید از روش های تخصصی استفاده شود. ترک اعتیاد به تریاک باید شامل برنامه ریزی باشد و این عمل در مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد به ندرت اتفاق می افتد. ترک اعتیاد به تریاک باید شامل درمان، حمایت و پیشگیری از بازگشت باشد.

ترک تریاک با خود تریاک

چگونه با کاهش مصرف تریاک آن را ترک کنیم؟

اولین قدم برای ترک اعتیاد به تریاک آگاهی به اعتیاد و اراده برای ترک آن است. زمانی که فرد برای ترک اقدام می کند، باید نسبت به عوارض ترک آگاه باشد. یکی از روش های ترک اعتیاد به تریاک که دارای بازدهی بالایی نیز هست کاهش مصرف آن در یک دوره مشخص است، به این صورت که با توجه به دوزی که بیمار مصرف می کند این مقدار به مرور کاهش می یابد و در نهایت قطع می شود. لازم به ذکر است که این روش حتما باید در کلینیک های ترک اعتیاد و توسط کادر درمانی این مراکز انجام شوند. کاهش خودسرانه مصرف تریاک شاید در موارد بسیار نادری باعث ترک بیمار شود ولی در اغلب مواقع زمانی که استراتژی درستی برای ادامه روند ترک و بعد از آن نباشد، با شکست مواجه می شود. افرادی که به کاهش مصرف تریاک اقدام می کنند به طور معمول دچار علائم زیر می شوند:

  • تهوع
  • سردرد
  • معدع درد
  • درد عضلانی
  • استخوان درد
  • اضطراب
  • بیقراری
  • بی خوابی
  • تشنج
  • تب شدید

این علائم در بسیاری از موارد باعث می شوند که فرد به مصرف قبل و حتی بیشتر از آن برگردد. برای از بین بردن علائم ترک در زمان کاهش مصرف تریاک، کلینیک های ترک اعتیاد معتبر و مجهز دارای برنامه های راهبردی هستند. در این برنامه ها، بیماری که به تریاک اعتیاد دارد، از تمام جنبه های روحی و جسمی مورد بررسی قرار می گیرد و برنامه ترک با استفاده از شرایط بیمار برای او تنظیم می شوند. در این مراکز سعی بر آن است که بیمار کم ترین احساس درد و ناخوشایندی را در دوران ترک تجربه کند. علاوه بر این مشکلات گوارشی بعد از ترک تریاک باید تحت نظر پزشک معالج درمان شود که مرکز ترک اعتیاد نگین با داشتن پزشکان متخصص و کاربلد می توانند به شما در بهبود مشکلات ناشی از ترک تریاک یاری دهند.

چگونه با کاهش مصرف تریاک آن را ترک کنیم؟

چگونه مصرف تریاک را کم کنیم؟

این تصور برای اغلب معتادان به تریاک به وجود آمده است که با کاهش مصرف، اقدام به ترک نمایند. این کار امری امکان پذیر است اما در صورتی که به صورت اصولی و تحت نظر افراد متخصص در این زمینه انجام شود. آن چه در مورد شیوه ترک کردن اهمیت دارد باید توسط پزشک و روانپزشک تشخیص داده شود. امروزه روش های کاهشی و یا بسیار سریعی برای سم زدایی بدن از آثار اعتیاد وجود دارند. هر روش با توجه به شرایط جسمی و روانی برای هر فرد متفاوت است. کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین یکی از معتبر ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد محسوب می شود. این مرکز با دارا بودن کادر درمان حرفه ای، با محیطی بهداشتی و رفاهی محیطی بسیار مطلوب را برای ترک اعتیاد به تریاک فراهم می کنند. برنامه ترک اعتیاد کاهشی این مرکز با استفاده از به روز ترین متد های دنیا و با استفاده از دارو هایی است که برای بیمار اعتیاد دیگری ایجاد نکنند. در این روش بیمار طبق برنامه ای مدون میزان مصرف خود را به تدریج کاهش می دهد تا زمانی که به طور کامل میزان مصرف به صفر برسد. برنامه ترک اعتیاد به تریاک نه تنها در دوران ترک بلکه بعد از آن نیز برای مصرف کننده وجود دارد. مرکز ترک اعتیاد نگین با داشتن کادری متخصص اعتیاد شما به تریاک را با کم کردن مصرف تریاک و داروهایی که برای شما اعتیاد ایجاد نکند، ترک می دهد. با مشاوران مرکز نگین در ارتباط باشید و از آن ها کمک بگیرید.

 

دیدگاه‌ها  
سلام
من 42 سالمه
نارسایی شدید قلبی دارم
قلبم 10 درصد کار مبکنه
3 ساله اعتیاد به تریاک دارم ولی هیچ چیز دیگه مصرف نمیکنم حتی سیگار
بخاطر بیماری قلبی که دارم از هیچ دارو برای ترک و سم زدایی نمیتونم استفاده کنم_
دارم مصرفم رو کم میکنم از 10 سی سی آب تریاک الان به 1ونیم سی سی رسیدم ولی بدنم خیلی درد میکنه
اگر راهکار و چاره ای برای من دارید حاضرم حق ویزیت و مشاوره را تقدیم کنم که منو راهنمایی کنید
سلام خواستم برای ترک تریاک کمکم کنید
به نقل از ابراهیم:
سلام خواستم برای ترک تریاک کمکم کنید
سلام و درود با شماره های درج شده در سایت با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.