مواد مخدر سورچه چیست

مواد سورچه چیست؟ ماده مخدر بلایی است که سال هاست گریبان‌گیر جامعه و خانواده‌ها شده است اما این‌ روزها به دلیل دسترسی راحت و قیمت ارزان، مبتلایان به آن از گروه های سنی بسیار پایین شروع می‌شوند. ترسی که بر خانواده ها چیره شده باعث بر حذر داشتن جوانان و تاثیراتی بر افکار آن ها شده است. بنابراین مافیای انواع مواد مخدر هر بار با نام جدید جوانان را مواجه می کند تا ترس ناشی از برخی مواد را از بین ببرد. در صورتی که در حقیقت یکی از انواع همان مخدرهای قبلی است یا مخلوطی از آن ها. ماده مخدر سورچه نیز از این دست است. سورچه که برگرفته از نام سورچرانی است برای القای این مفهوم است که مخدر مورد نظر فقط برای مهمانی‌ها و شب نشینی‌ها مناسب است و صرفا برای خوش گذرانی است و اعتیادی ندارد. در حالی که کاملا خلاف واقعیت است. برای کسب اطلاعات در رابطه با انواع مواد مخدر می توانید به مقالات سایت نگین مراجعه کنید. 

دوای سورچه چیست ؟

در سورچه چیست؟ سورچه در حقیقت نوعی از هروئین است که به علت شباهتش به کوکائین آن را با قیمت بالا غالب می‌کنند و به عنوان مخدر بچه‌های اعیان شناخته شده است. کوکائین ماده ای است که از گیاه کوکا که در آمریکای جنوبی موجود است گرفته شده و عملا یافتن آن در شرق کار بسیار مشکلی است. مافیای مواد مخدر هروئین را با عنوان سورچه و به عنوان نوعی کوکائین با قیمت بالایی به جوانان پولداری که گمانشان اینست که هر چه گران است حتما بهتر است می‌فروشند. در حقیقت تلاش مواد فروشان فریب مشتری و از بین بردن هاله ترس اطراف برخی مواد مخدر است. به این طریق باز جوانان را معتاد و نیازمند خود نگاه می‌دارند. اگر می‌خواهید بدانید در سورچه چیست جوابش یک کلمه است: هروئین.

سورچه مواد مخدر

سورچه مواد مخدر چه نوع مواد مخدری است. مواد مخدر به دو نوع صنعتی و غیر صنعتی تقسیم می‌شوند. مواد غیر صنعتی مانند تریاک و مرفین می‌باشند اما گروه دیگری هستند که پس از فعل انفعالات شیمیایی بر مواد طبیعی بدست می‌آیند. سورچه مواد مخدر صنعتی است. که بسیار قوی‌تر و مخرب‌تر از مخدر‌های سنتی است. در سورچه مواد مخدر هروئین وجود دارد که از تغییر شیمیایی روی مرفین بدست آمده است. سورچه نیز مانند هروئین به سرعت در سلولهای چربی حل شده و خود را به مغز می‌رساند. سورچه مانند هروئین وابستگی جسمی و روانی ایجاد کرده و فرد وابسته به آن شش تا دوازده ساعت یکبار به آن نیاز خواهد داشت. در آغاز مصرف حالت سرخوشی و هیجانی بسیار می‌دهد و بعد آرام آرام به مرحله آرامش و رهاشدگی می‌رسد. اما پس از چندین بار مصرف و در بعضی افراد حتی پس از اولین مصرف بدن نیاز مجدد به مصرف خواهد داشت و میل شدید به مصرف بسیار آزار دهنده می‌شود.

img src="/images/blog/مواد-مخدر-سورچه-چیست-2.jpg" alt="مواد مخدر " style="display: block; " /></h2> <h3>عوارض مواد"مخدر سورچه

عوارض مواد مخدر سورچه بسیار شبیه به هروئین است. مصرف مکرر آن باعث یبوست‌های شدید و از دست دادن میل جنسی می‌شود. عدم استفاده آن برای بیمار معتاد موجب نفس تنگی، خارش، عرق کردن و کند شدن نفس می‌گردد. در هنگام نیاز بدن علایم اولیه عطسه آبریزش بینی، استفراغ و بیقراری از خود نشان می‌دهد. از دیگر عوارض مواد مخدر سورچه آسیب پذیر نمودن دندانها، ملتهب ساختن مخاط دهن، نقصان در ترشح غدد بزاقی، ضعف قوای جسمانی و کاهش شدید وزن بدن است اما آسیب اصلی را به مغز وارد می‌سازد که شاید قابل ترمیم نباشد. مصرف دراز مدت این مواد روی عملکرد مغز تاثیر گذاشته و تا مدتها پس از قطع مواد نیز مغز به عملکرد طبیعی خود باز نمی‌گردد. باید توجه داشت که ترک این مواد بدون نظارت پزشک میتواند خطرناک باشد و بیمار معتاد حتما برای ترک باید تحت نظر پزشک ترک کند.

عوارض سورچه

عوارض سورچه نیز همچون دیگر مخدرها زیاد است که شاید برخی بازگشت پذیر نباشند. از عوارض سورچه می‌توان عقیم نمودن مردان و نازایی زنان یا تخفیف تمایلات جنسی اشاره نمود. اخلال در کار دستگاه عصبی، تنبلی کبد، اثرات بد بر سیستم گوارش نیز از دیگر عوارض سورچه می‌باشند. بسیاری از مصرف کنندگان در خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی چون یرقان و هپاتیت قرار دارند. در مورد سیستم گوارش نیز سوء هضم و نرسیدن مواد لازم به بدن همچنین اختلال در دفع و یبوستهای شدید آنها را دچار خود می‌کند. همچنین به دلیل ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن، این افراد در برابر میکروب‌ها و ویروس‌های شایع در اجتماع بسیار آسیب پذیرتر می‌باشند. از دیگر عوارض می‌توان به مشکلات تنفسی و پوستی نیز اشاره نمود. درصد سکته و سرطان در این افراد بیشتر می‌باشد.

ماده مخدر سورچی

ماده مخدر سورچی در حقیقت همان سورچه است که با نامی دیگر در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. قبلا ذکر شد که مافیای مواد مخدر از این نیرنگ برای بی تاثیر کردن ترس و واهمه افراد و داشتن فضای کافی برای تبلیغ استفاده می‌کنند. این ترفند به آنها امکان می‌دهد تا اگر خریدار در اثر شنیده‌ها یا دیده‌ها از ماده مخدری اجتناب می‌کند، فروشنده بتواند او را قانع کند که مثلا ماده مخدر سورچی با هروئین تفاوت بسیار دارد و یا بگوید که این ماده فقط برای سرخوشی چند ساعته ای در مهمانی است و هیچ‌گونه اثر مخربی بر بدن او نخواهد داشت و اعتیادی ندارد. از این دست بسیارند مواد مخدری که با نامهای متفاوت به فروش می‌رسند تا اگر آثار مخرب یکی بر مشتریان هویدا شد بتوانند آنرا با نام و تبلیغات دیگری به فروش برسانند. در حالیکه ماده مخدر سورچی یا سورچه همان هروئین خانمان براندازی است که جامعه دیگر آگاهی کامل از مضرات آن دارد. مخدر هر چه که باشد و هر تبلیغی که برایش بکنند مسلما بی ضرر نیست و باید احتمال داد که شاید خطرناک‌ترین را به عنوان بی خطرترین می‌فروشند.

دیدگاه‌ها  
سلام ما یه بیمار داریم که مصرف می کنه با فویل نمدونم چیه اما خیلی رفتارش زشته و بده میشه یه مشاوره بدید
به نقل از محمد صادق خسروی:
سلام ما یه بیمار داریم که مصرف می کنه با فویل نمدونم چیه اما خیلی رفتارش زشته و بده میشه یه مشاوره بدید
سلام باید ایشون رو به کلینیک های ترک اعتیاد ارجاع دهید.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.