تاثیر شیره تریاک بر اسپرم

مصرف انواع مواد مخدر می تواند بر نوع عملکرد دستگاه های مختلف بدن تاثیر چشمگیری بگذارد. در این بین مواد مخدر در کارکرد دستگاه های جنسی تاثیر به سزایی می گذارند. اگر بخواهیم به بررسی قدیمی ترین و معروف ترین نوع مواد مخدر اشاره کنیم، باید به سراغ تریاک برویم. استفاده از تریاک و مشتقات آن مانند شیره بر روی اسپرم مردان تاثیر زیادی می گذارد. طبق مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است، شیره تریاک با تاثیر منفی بر روی اسپرماتوژنز مشکلات متعددی برای افراد معتاد به وجود می آورد. در این زمینه همواره تاکید می شود بدون مشورت با متخصصین و پزشکان از مصرف داروهای مختلف خودداری نمایید. در واقع مصرف شیره تریاک بر روی بانوان نیز تاثیر منفی می گذارد.

با توجه به اینکه مصرف انواع مواد مخدر و الکل موجب ناباروری در آقایان می شود، بهترین کار برای مقابله با این مشکلات دوری کردن از مصرف آن ها است. این پایان کار نیست و طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، مشخص شده که افراد معتاد توانایی جنسی خود را نیز از دست می‌ دهند. با بررسی تاثیر شیره تریاک بر اسپرم و همچنین باروری متوجه می شویم که اختلالات متعددی با مصرف این مواد مخدر به وجود می آیند. بخش زیادی از مواد مخدر فرآیند لقاح را با مشکلات مختلفی مواجه می کند. با توجه به این امر سعی کنید در سریع ترین زمان به یک مرکز مشاوره و ترک اعتیاد مراجعه کرده تا از مشکلات پیش رو بتوانید جلوگیری نمایید.

بررسی تاثیر شیره تریاک بر اسپرم مردان

همانگونه که عنوان کردیم، تاثیر مصرف شیره تریاک بر اسپرماتوژنز کاملا واضح است. مطالعات گسترده ای بر روی 112 نفر که روی به مصرف شیره تریاک آورده‌ اند صورت گرفت که نتایج آن ادعای فوق را تایید می کند. در این بین مطالعات مورد نظر را بر روی همین مقدار از افراد که تاکنون شیره تریاک و سایر مشتقات تریاک را مصرف نکرده اند، انجام گرفت. طبق نتایج آزمایش ها مشخص شد که از نظر تعداد اسپرم، حجم، تحرک، ویسکوزیته و همچنین زمان سیال شدن، افراد سالم با عملکردی فوق العاده، نتایج رضایت‌ بخشی را مشاهده کردند. در نتیجه می‌ توان بیان کرد که مصرف شیره تریاک و اعتیاد به این ماده مخدر بر روی اسپرم و روابط جنسی تاثیر پاتولوژیک فراوانی می گذارد.

بررسی تاثیر شیره تریاک بر اسپرم مردان

باید بدانید که استفاده از شیره تریاک موجب کم باربری و در موارد حادتر موجب ناباروری می شود. با توجه به اینکه مصرف شیره تریاک موجب کاهش سطح تستوسترون در بدن آقایان می شود، می توان مشکلات فوق را تایید نمود. توجه به اینکه کاهش فعالیت بیضه ها با مصرف انواع مواد مخدر مشاهده شده است، مشکلات مختلف دیگری نیز در این زمینه می توان نام برد. این پایان کار نیست و به واسطه جلوگیری از افزایش سطح تستوسترون، ارگان‌ های جنسی آقایان نیز فعالیت کاملی نخواهند داشت.

در کنار این که مصرف شیره تریاک بر ناباروری آقایان تاثیر منفی می گذارد، بانوان نیز باید تمام این نکات را مد نظر داشته باشند. در واقع این که تصور کنید مصرف شیره تریاک تنها برای آقایان مضر است و بر روی باروری بانوان تاثیر خاصی ندارد، کاملا در اشتباه هستید. بانوان با مصرف شیره تریاک سیکل های قاعدگی خود را به صورت نامنظم طی می کنند. علاوه بر این دستگاه های تناسلی بانوان نیز با مصرف شیره تریاک تحت تاثیر قرار می گیرد. در این میان با توجه به اینکه فرآیند تخمک گذاری نیز دچار تاخیر می شود، مشکلات دیگری در این زمینه می توان متصور شد.

بررسی تاثیر شیره تریاک بر اسپرم مردان

تاثیر تریاک بر اسپرم

مطالعات زیادی در خصوص تاثیر تریاک بر اسپرم آقایان انجام گرفته است. در واقع افراد پس از مصرف تریاک متوجه می‌ شوند که فعالیت های جنسی را به صورت مناسب نمی توانند انجام دهند. افرادی که از تریاک استفاده می کنند، دارای اسپرم ضعیف تری هستند. به همین علت برای پدر شدن از شانس کمتری برخوردار می‌ شوند. امروزه از داروهای مختلف نیز برای مقابله با مشکلات فوق می‌توان بهره برد. فراموش نکنید که برخی از این داروها ممکن است موجب کاهش میل جنسی شود. با توجه به تمام این موارد، توصیه ما در مجموعه ترک اعتیاد نگین این است که به هیچ عنوان سراغ مصرف مواد مخدر نروید. چنانچه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر برای نحوه ترک اعتیاد هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.