عوارض تریاک بر کبد

بدون تردید تریاک را می توان از جمله پر مصرف ترین و محبوب ترین مواد مخدر نام برد. این ماده افیونی از گل گیاهی به نام خشخاش استخراج می‌شود. با توجه به تاثیرگذاری تریاک بر روی مغز، مصرف آن می‌تواند موجب اشتغال گیرنده های سلول های عصبی شود. به همین علت به هنگام استفاده از آن فرد معتاد احساس تسکین درد خواهد داشت. در عین حال مصرف تریاک می تواند برای دستگاه های مختلف بدن خطرناک باشد. اگر به بررسی عوارض مصرف تریاک بر کبد بپردازیم، متوجه خواهیم شد که این ماده مخدر می‌تواند آسیب‌های زیادی را به این عضو از بدن افراد وارد نماید.
با وجود اینکه گفته می‌شود مصرف تریاک برای افرادی که دارای کبد سالم هستند به تنهایی نمی تواند خطر آفرین باشد، ولی استفاده مداوم از این ماده افیونی آسیب‌هایی را به این بخش از بدن وارد خواهد نمود. تریاک عوارض دیگری نیز برای بدن خواهد داشت. تهوع و استفراغ، انقباض مردمک، تاثیر مستقیم بر معده و همچنین اختلالات عصبی را می‌توان به عنوان سایر واکنش های بدن به هنگام مصرف تریاک نام برد. با توجه به عوارض مخرب تریاک بر کبد توصیه ما به شما این است که چنان که اعتیاد به مصرف این ماده مخدر دارید، در سریع ترین زمان برای ترک آن اقدام نمایید.

مصرف تریاک و آسیب رساندن به کبد

مصرف تریاک و آسیب رساندن به کبد

مصرف تریاک به اعضای مختلف بدن مانند مغز، دهان و دندان، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی آسیب وارد خواهد کرد. علاوه بر این افرادی که دارای کبد چرب هستند نیز با مصرف تریاک باید منتظر عوارض خطرناک آن باشند. در واقع شاید در کوتاه مدت اثرات زیان آور مصرف تریاک بر روی کبد را مشاهده نکنید. با این حال مصرف بیش از اندازه تریاک موجب بروز آسیب های کلیوی و کبدی می شود. فرد معتاد و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای در ناحیه کبد هستند، در معرض خطرات بیشتری قرار خواهند گرفت. خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی هنگام اعتیاد به تریاک تا سه برابر افزایش می یابد.
مطالعات جدید در خصوص عوارض مصرف تریاک نشان داده که مصرف زیاد این ماده مخدر ممکن است بخش وسیعی از سرطان های گوارشی، اختلالات در سیستم عصبی و همچنین بیماری های تنفسی را افزایش دهد. نکته بسیار مهم در هنگام استفاده از تریاک، بالا بردن خطر ابتلا به سرطان کبد و سرطان های معده خواهد بود. شاید به خودی خود تریاک برای افرادی که دارای کبد سالم هستند خطر آفرین نباشد. با این حال چنانچه که در این عضو از بدن ضعف وجود داشته باشد، ماده افیونی که به شدت میزان آسیب در این ناحیه را افزایش خواهد داد.
مطالعاتی که صورت گرفته است نشان می‌دهد مصرف تمامی انواع تریاک و مشتقات آن مانند سوخته تریاک، شیره تریاک و تریاک خام نیز تاثیر بسزایی را بر روی افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد گذاشت. با توجه به اینکه متاسفانه مصرف تریاک و سایر مواد مخدر به میزان قابل توجهی در طول چند سال گذشته افزایش یافته است، آموزش های همگانی و همچنین ارائه راه های پیشگیری و ترک اعتیاد با ضرورت زیادی پیگیری می شوند.

تاثیر تریاک بر کبد چرب

تاثیر تریاک بر کبد چرب

همانگونه که بیان کردیم افرادی که دارای کبد سالم هستند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری های خطرناک ناشی از مصرف تریاک خواهند بود. با این حال با بررسی اثرات اعتیاد به تریاک و همچنین آسیب هایی که بر روی بافت کبد چرب وارد می کند متوجه می شویم که این ماده مخدر می تواند تا حد زیادی خطر آفرین باشد. بر خلاف اعتقادات سنتی و همچنین باورهای عمومی اشتباه، استفاده از تریاک به هیچ عنوان نمی تواند برای تسکین درد کبد و سایر اعضای بدن مفید عمل کند. استفاده از این ماده مخدر برای افرادی که کبد چرب دارند، موجب تحریک سلول‌های سرطانی خواهد شد.
با توجه به این امر هنگام مصرف تریاک عوارض دیگری را نیز تجربه خواهید نمود. در نظر داشته باشید که کارایی موقت این ماده مخدر به هیچ عنوان نمی تواند برای بدن مفید باشد. ما در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین به واسطه بهره مندی از اساتید این حوزه شما را یاری خواهیم کرد تا بتوانید در سریعترین زمان از مشکل موجود خود را رهایی دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های ترک اعتیاد و همچنین ارتباط با متخصصین این امر می توانید با مجموعه نگین تماس حاصل نمایید.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.