تریاک برای چه مریضی خوبه

ممکن است تا بحال شنیده باشید که برخی از افراد معتاد به تریاک عقیده دارند که به توصیه فلان پزشک اقدام به مصرف این ماده مخدر می کنند. در پاسخ به این ادعا باید گفت هیچ پزشکی طبق دانسته های علمی، آموزشی و استنتاجی، بیماران را به مصرف ماده مخدر تریاک ترغیب نمی کند زیرا هیچ گونه پایه علمی ندارد و اگر هم این اتفاق بیفتد تنها نظر شخصی پزشک است که کاملا اشتباه و مغایر با نظریه های علمی و پزشکی است. دروغ هایی که واسطه گران و دلالان این ماده مخدر درباره خاصیت درمانی تریاک می گویند فقط برای فروش بیشتر و حفظ مشتریان دائمی است و نباید ساده لوحانه به آنها استناد کرد.
هنوز هیچ بیماری وجود نداشته که تریاک بتواند اثر دارویی یا حتی کاهشی در علائم آن داشته باشد. معمولا بسیاری از افراد مصرف کننده به دروغ می گویند که به توصیه دکتر تریاک مصرف می کنند، زیرا نه تنها تاثیری بر بیماری های آن ها ندارد بلکه باعث تشدید علائم و بیماری های دیگری می شود. بسیاری از کلینیک های ترک اعتیاد و روانپزشکی کشور توسط افراد مصرف کننده پر شده است. این آمار نشان می دهد که تا چه اندازه افراد مصرف کننده در معرض انواع بیماری های روحی و جسمی قرار دارند.
اغلب افرادی که مصرف تریاک دارند اگر این ماده را به صورت استنشاقی استفاده کنند دارای مشکلات ریوی و تنفسی می شوند و در صورتی که این ماده مخد را بخورند به مشکلات گوارشی و کبدی جدی دچار می شوند. تمام این موارد بیان کننده این موضوع است که تریاک نه تنها برای هیچ بیماری خوب نیست بلکه باعث بسیاری از بیماری های جسمی و روانی نیز می شود.

مصرف تریاک برای چه بیمارانی خوب است؟

مصرف تریاک برای چه بیمارانی خوب است؟

در جواب این سوال می توان به طور قاطع پاسخ داد که مصرف تریاک برای هیچ بیماری خوب نیست. متاسفانه در موارد بسیاری می بینیم که افرادی خودسرانه یا به توصیه برخی دیگر برای درمان یا کنترل بیماری هایی مانند فشار خون، چربی خون، دیابت، آرتروز، و ... از مخدرهایی مانند تریاک استفاده می کنند. از نظر پزشکی و علمی تریاک هیچ تاثیر مثبتی حتی در کاهش علائم بیماری ها ندارد و نقش آن فقط در کنترل دردهای مقاوم و سرطانی بوده است. توصیه و تجویز تریاک به بسیار از بیماران هیچ گاه از طریق پزشکان یا افراد آگاه صورت نمی گیرد، پس تریاک نه تنها باعث درمان و کنترل بیماری ها نمی شود.
بلکه آثار بسیار مخربی بر روی بیماری هایی نظیر دیابت، چربی خون، مشکلات قلبی عروقی، مشکلات تنفسی و... دارد. افرادی که بیماری های قلبی و عروقی دارند باید بدانند مصرف مداوم تریاک می تواند اثرات مخرب بیماری را تشدید کند. متاسفانه درصد بسیار بالایی از مصرف کنندگان تریاک یا دچار مشکلات شدید جسمانی هستند یا با مصرف تریاک به این مشکلات دچار می شوند. تصوراتی که درباره مصرف تریاک و اثرات درمانی آن وجود دارد اغلب از سمت قاچاقچیان یا مصرف کنندگان این ماده مخدر است.

به هیچ عنوان برای درمان بیماری بدون تجویز پزشک از مخدر استفاده نکنید

به هیچ عنوان برای درمان بیماری بدون تجویز پزشک از مخدر استفاده نکنید

هیچ فردی حتی با داشتن بیماری هایی نظیر دیابت و چربی خون یا برای تکسین دردهای ناشی از بیماری نباید به طور خودسرانه و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف مخدر کند؛ زیرا پیامدهای جدی و آثار مخربی در پی دارد. هنوز هیچ دلیل و آزمایش علمی و عملی مبنی بر صحت این موضوع که مخدرهایی مانند تریاک نقش درمانی ایفا می کنند، وجود ندارد. در واقع تمامی مطالعات و پژوهش ها نشان داده اند که با مصرف تریاک بیماری هایی برای فرد به وجود آمده اند که از قبل وجود نداشته اند یا بیماری های قبلی تشدید شده اند.
افرادی که مشکلات قلبی عروقی و تنفسی دارند به هیچ وجه نباید مصرف تریاک داشته باشند؛ زیرا بیماری آنها را تشدید می کند. علاوه بر بیماری های جسمی مهم ترین ضرر استفاده از تریاک تاثیرات روانی این ماده مخدر است؛ زیرا زمانی که افراد به دام اعتیاد آن گرفتار می شوند. با هر بهانه و توجیهی می خواهند مصرف خود را ادامه دهند و حتی دیگران را نیز به استفاده از آن ترغیب می کنند. نه تنها علم پزشکی بلکه طب سنتی نیز استفاده از تریاک به عنوان درمان کننده هیچ بیماری توصیه نمی کند. تنها در موارد خاص و اضطراری با تجویز پزشک از تریاک یا مرفین به عنوان تسکین دهنده دردهای شدید استفاده می شود.
کلینیک ترک اعتیاد نگین در کنار شماست تا اعتیاد را به راحتی و با اصولی ترین روش ها کنار بگذارید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.