آیا ترک تریاک باعث سکته میشود

ترک تریاک یا ترک سایر مواد وابسته به تریاک، نیاز به اراده جدی، حمایت خانواده، نظارت متخصصان و... دارد. به خودی خود، ترک تریاک مشکل اما امکان پذیر است. برای اینکه در مسیر ترک اعتیاد موفق شوید، باید کمک‌های تخصصی و پزشکی دریافت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از عوارض ترک تریاک، نظارت پزشک اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
اگر دچار اعتیاد تریاک هستید و حال تصمیم به ترک گرفته‌اید، احتمالا نگرانی‌هایی دارید. برای مثال آیا ترک تریاک باعث سکته می شود؟ آیا ترک تریاک باعث بیماری می شود؟ در مقاله پیش رو، مطالبی را جمع آوری کرده‌ایم که به طور خلاصه اما مفید، پاسخ سوالات شما را می‌دهد. لطفا ادامه مطلب را بخوانید. آیا می دانید ترک تریاک چند روز طول می کشد ؟ برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با ترک تریاک در خانه بدون درد با مشاوران ما در ارتباط باشید. 

آیا ترک تریاک باعث بیماری می شود؟

آیا ترک تریاک باعث بیماری می شود؟

توضیح فرآیند پیچیده‌ای که در نتیجه مصرف تریاک، در مغز به وجود می‌آید در حوصله این مطلب نمی‌گنجد اما به طور خلاصه می‌توان گفت وقتی مصرف را شروع می‌کنید، مواد افیونی موجود در تریاک، خود را به گیرنده‌های افیونی در مغز می‌رسانند. رابطه بین مواد افیونی با گیرنده‌های مربوطه در مغز، مانند کلید و قفل است. وقتی این مواد در گیرنده می‌نشینند، احساس سرخوشی، نئشگی و... پررنگ‌ترین نتیجه ظاهری است. این تجربیات، شما را به مصرف دوباره تشویق می‌کنند تا روزی که معتاد می‌شوید. پس از آن، نئشگی با کیفیت اولیه تجربه نمی‌شود اما شما دیگر به مواد وابسته هستید.
بدیهی است که مصرف تریاک به خودی خود، عامل مهمی برای افزایش ریسک بیماری‌های التهابی، مشکلات روانی، نهفته کردن علایم برخی بیماری های خطرناک و... است. از طرفی ترک اعتیاد در خانه یا اصطلاحا اقدام به ترک اعتیاد به شکل سقوط آزاد، باعث بیماری‌های مانند سکته مغزی، سکته قلبی، اعمال استرس بر سیستم قلب و عروق، تنش‌های روانی، نارسایی کلیوی، التهاب در دستگاه گوارش و... می شود.
خبر خوب اینکه با مراجعه به مراکز معتبر ترک اعتیاد، تحت نظارت پزشکان و متخصصان قرار می‌گیرید و عوارض ترک تریاک یا سایر مواد مخدر را کاهش می‌دهید. پزشک با توجه به وضعیت جسمی، میزان و سابقه مصرف تریاک، سن و... آزمایش‌های لازم را انجام داده و مناسب‌ترین داروها را تجویز می‌کند. بنابراین آیا ترک تریاک باعث بیماری می شود؟ ترک تریاک در خانه ممکن است باعث بیماری شود. در حالی که ترک تریاک در مراکز معتبر ترک اعتیاد، انتخاب هوشمندانه بوده و جای نگرانی ندارد.

آیا ترک تریاک باعث سکته می شود؟

آیا ترک تریاک باعث سکته می شود؟

در بخش قبلی گفتیم معمولا اقدام به ترک تریاک در خانه (بدون نظارت متخصصان) همراه با عوارض جانبی است. بعضی عوارض جانبی، عواقب خطرناکی به همراه می‌آورند که ممکن است به قیمت جان بیمار تمام شود. برای مثال سکته قلبی یا مغزی، که از جمله خطرناک‌ترین عوارض جانبی ترک تریاک به صورت غیر اصولی هستند. می‌خواهیم به این پرسش پاسح دهیم که آیا ترک تریاک باعث سکته می شود؟ متاسفانه این احتمال وجود دارد.
ابتدا توجه کنید که در زمان مصرف تریاک، فعالیت‌های بخش‌هایی از مغز مانند گیرنده‌های آدرنرژیک (Adrenergic receptors) افزایش می‌یابد. در واقع این افزایش فعالیت گیرنده‌های آدرنرژیک به اندازه‌ای چشمگیر است که میزان فیبرینوژن در پلاسما را نیز بالا می برد. افزایش فیبرینوژن در پلاسما، خود عامل مهمی در ایجاد گرفتگی شراین بوده و در بسیاری موارد موجب سکته مغزی یا قلبی می‌گردد. بنابراین مصرف تریاک، شما را در ریسک سکته قرار می‌دهد.
حال اگر قصد دارید تریاک را ترک کنید اما نگران هستید که آیا ترک تریاک باعث سکته می شود یا نه؟ به چند نکته توجه کنید: همان طور که در بخش قبلی گفتیم، ترک تریاک در خانه یا ترک تریاک به روش‌های غیر اصولی باعث ایجاد استرس بر سیستم قلب و عروق می‌گردد. همچنین ممکن است تغییر ناگهانی ترشحات مغزی در نتیجه قطع مصرف تریاک، به طور مستقیم یا غیر مستقیم احتمال سکته مغزی را افزایش دهد. چنانچه ترک تریاک در مراکز معتبر ترک اعتیاد و زیر نظر متخصصان انجام شود، شرایط بسیار متفاوت خواهد بود.

ترک اعتیاد بدون هر گونه آسیبی با کمک پزشکان متخصص بدون عارضه

ترک اعتیاد بدون هر گونه آسیبی با کمک پزشکان متخصص بدون عارضه

وقتی برای ترک تریاک یا سایر مواد مخدر به مراکز معتبر مراجعه نمایید، پزشک با توجه به شرایط جسمی و روحی شما، داروها و رو‌ش‌های درمانی مناسب را تجویز می‌کند. این داروها می‌توانند با تنظیم ترشحات مغزی، کاهش تنش‌های روانی، تنظیم فشار خون و... خطر عوارض ترک اعتیاد را کاهش دهند.
پیشنهاد می‌کنیم برای موفقیت در ترک اعتیاد به خوبی تحقیق کنید و بهترین مرکز مانند کلینیک ترک اعتیاد نگین را انتخاب نمایید. همچنین از روش‌های غیر اصولی، اقدام به ترک مواد به طور ناگهانی، مصرف دارو به توصیه افراد غیر متخصص، مصرف داروهای مشکوک یا غیر مجاز و... بپرهیزید. متاسفانه افراد سودجو اهمیتی برای سلامت و پول شما قائل نبوده و روند ترک اعتیاد را مشکل‌تر می‌کنند.
فراموش نکنید که با ادامه مصرف تریاک یا مواد اعتیاد آور دیگر، خود را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار می‌دهید. در حالی که ترک اعتیاد بدون هر گونه آسیبی با کمک پزشکان متخصص ممکن است. بنابراین در این راه به جای مشورت با افراد غیر متخصص، از پزشکان کلینک ترک اعتیاد نگین راهنمایی بخواهید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول آیا ترک تریاک باعث سکته میشود

آیا ترک تریاک برای سلامت قلب مضر است؟

به طور کلی مواد مخدر چون تریاک دشمن سلامت قلب هستند و طی تحقیقات انجام شده روی افرادی که تریاک را ترک کرده اند، نه تنها ترک اعتیاد باعث نشده که افراد صدمه ببیند، بلکه باعث شده که با این کار به سلامت قلب خود نیز کمک کنند.

آیا ترک یکباره تریاک موجب عوارضی چون سکته می شود؟

ترک اعتیاد یکباره تریاک عوارض زیادی دارد و موجب مشکلات بیشماری می شود ولی از آنجایی که تریاک وابستگی زیادی دارد و استفاده مداوم آن موجب سکته مغزی و ... می شود، ترک آن این عارضه جدی را ندارد و افراد تحت نظر پزشک به تدریج می توانند تریاک را بدون هیچ گونه عارضه و بیماری ترک کنند.

برای کاهش عوارضی چون سکته و مرگ هنگام ترک اعتیاد چه باید کرد؟

برای کاهش عوارضی چون سکته و مرگ هنگام ترک تریاک غیر اصولی و سر خود بهترین روش ترک تریاک تحت نظر کلینیک ترک اعتیاد است که هیچ گونه عوارض و مشکلاتی را ایجاد نمی کند.

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.