از بین بردن اثر تریاک

مصرف تریاک باعث نشئگی و سرخوشی موقت می‌شود؛ به گونه‌ای که فرد بدون مصرف آن دچار خماری و بدن درد شدید می‌شود. سوالی که در بین مصرف کنندگان تریاک مطرح می‌شود این است که چگونه اثرات مخرب تریاک را از بدن خارج کنند تا بتوانند به راحتی آن را ترک کنند. برخی از پزشکان تغذیه معتقدند که با مصرف مواد غذایی مغذی می‌توان اثر تریاک را تا حد زیادی از بین برد؛ به طوری که پس از آن ترک تریاک بسیار ساده می‌شود. متاسفانه، ترس از بدن درد و خماری باعث شده است تا مصرف کنندگان تریاک علاقه‌ای به ترک آن نداشته باشند. اما، بهتر است بدانید که خیلی راحت می‌توان با مراجعه پزشک و طی کردن اصولی مراحل ترک تریاک به راحتی این ماده افیونی و خانمان سوز را کنار گذاشت. فقط کافیست که عزم خود را جزم کرده و به تبلیغات غلط در خصوص ترک اعتیاد توجه نکنید.

تغذیه مناسب برای کاهش اثر تریاک

توجه داشته باشید که افرادی که عادت به مصرف تریاک دارند دچار مشکلات گوارشی و یبوست هستند. آن‌ها نمی‌توانند غذا را به خوبی هضم کنند، از همین رو همیشه بی اشتها هستند. تنها کاری که برای این افراد مفید است، دریافت یک برنامه غذایی مناسب توسط پزشک است. این افراد نیاز دارند تا مواد غذایی مغذی و سبک مصرف کنند تا دستگاه گوارش آن‌ها دچار مشکل نشود. در ترک اعتیاد مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین بسیار مهم است. در کنار مصرف این دو ماده معدنی باید به فکر استفاده از مواد آلی نظیر اسید فولیک، اسید آمینه و ویتامین‌های گروه B باشید.

مصرف اسید آمینه باعث می‌شود تا دستگاه عصبی و سطح هوشیاری بهبود یابد. متاسفانه مصرف بیش از اندازه تریاک موجب اختلال در این دو سیستم شود و همین مسئله مصرف اسید آمینه را ضروری می‌کند. همچنین یادآور می‌شود که در طول درمان نیاز به خواب کافی دارید. برای خواب بهتر مصرف سروتونین توصیه می‌شود. این ماده دارای اثرات آرامبخش بوده و در محصولاتی چون موز، شیر، گوشت بوقلمون و تخمه آفتاب‌گردان یافت می‌شود.

اثرات تغذیه مناسب برای کاهش اثر تریاک

چه چیزی اثر تریاک را از بین میبرد

مهمترین بخش در ترک اعتیاد مواجه نشدن با خماری است. در واقع اگر ترک تریاک غیر اصولی باشد نه تنها سودی ندارد، بلکه فرد را دچار اختلالات روحی و جسمی می‌کند؛ تا جایی که می‌تواند او را تا پای مرگ بکشاند. خوشبختانه امروزه روش‌های فراوانی برای کاهش خماری وجود دارد. در مواقع ترک اعتیاد فرد با سندروم پای بی‌قرار مواجه می‌شود که دردهای عضلانی شدیدی را برای او به همراه دارد. بهترین کار برای کاهش درد ناشی از خماری گرفتن دوش آب گرم و استراحت مطلق است. مصرف داروهایی نظیر متادون و کلونیدین در کاهش درد خماری ناشی از ترک تریاک موثر است. بسیاری از پزشکان در این هنگام مصرف مواد غذایی و داروهای گیاهی را ترجیح می‌دهند. محصولاتی نظیر بابونه، دم کرده زرشک و آب گوجه فرنگی که مصرف آن‌ها برای کاهش درد ناشی از خماری به شدت توصیه می‌شود. سایر محصولاتی که برای از بین بردن خماری تریاک مفیدند عبارتند از:

  • دمنوش گل بابونه
  • دمنوش گل شقایق نعنایی
  • دمنوش مریم گلی

چای بابونه برای از بین بردن اثر تریاک

شما می‌توانید برای از بین بردن پا درد که خیلی هم شایع است از ماساژ درمانی و بادکش گرم استفاده کنید. مصرف آب‌های دتاکس نیز برای سم‌زدایی بدن مفیدند.

بهترین روش برای از بین بردن اثر تریاک

در واقع بهترین روش برای ترک تریاک مراجعه به کلینیک‌های ترک اعتیاد است. این مراکز با داشتن پرسنل باتجربه و تجهیزات مدرن بهترین روش‌ها را برای ترک اعتیاد به بیماران پیشنهاد می‌کنند. از آن جایی که ترک اعتیاد در افراد مختلف فرق دارد، بهتر است از اتخاذ روش‌های سرخودانه و خانگی اجتناب کنید. برخی از کارشناسان دیگر ترک یابویی و یکباره تریاک را توصیه نمی‌کنند. چراکه این روش اثرات مخربی بر روحیه و قوای جسمانی فرد گذاشته و ممکن است او را از پای درآورد. از این رو، توصیه می‌شود ترک اعتیاد با روش‌های نوین و تدریجی با استفاده از دارو صورت گیرد. در بسیاری از مواقع آثار تریاک و خماری‌های گاه و بی‌گاه پس از ترک آن به وجود می‌آید که این مسئله را باید بلافاصله با پزشک در میان گذاشت. ممکن است مصرف داروهای کمکی بر روی بدن افراد اثر گذاشته باشند که این امر جای نگرانی نداشته و کاملا قابل درمان است. جهت مطالعه بیشتر در مورد ترک یابویی مطلب زیر را مطالعه نمایید.

ترک یابویی چند روز طول می کشد؟

دیدگاه‌ها  
مریم گلی رو مگه دود نمیکنن چجوری بخوریم؟
سلام خسته نباشید. مرسی بابت مطالب خوبتون.
یه سوال آب دتاکس چیه؟
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.