ترک اعتیاد با هیپنوتیزم

اعتیاد یک بلای خانمان‌ سوز در هر خانواده و هر جامعه کوچک و بزرگ است. از دیرباز جوامع کوچک و بزرگ درگیر با اعتیاد؛ با سرعت بسیار بالا به سمت سقوط سوق پیدا کردند. همین مسئله نیز باعث شد تا روش های ترک اعتیاد روز به روز گسترش پیدا کنند و از روش های کارآمد تر و مدرن تر بدین منظور استفاده شوند.

اما یکی از روش ‌های مدرن که اخیرا به وفور در مراکز ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد روش هیپنوتیزم است. شاید شما هم تا به حال به کرات با اسم هیپنوتیزم رو به رو شده باشید. برخی باورها و تصورهای غلط در مورد هیپنوتیزم وجود دارد که افراد را در مورد این روش درمانی گمراه می کند. اما در حقیقت هیپنوتیزم یک روش درمانی برای انواع مختلف بیماری ها به خصوص بیماری های روانی است.

روانپزشکان بزرگ از این روش استفاده می کنند. این روش برای درمان افسردگی، درمان اعتیاد به رفتارهای غلط و همچنین درمان اعتیاد به مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اعتیاد به مواد مخدر که بیماری روانی نیست! در حقیقت بهتر است بدانید که اعتیاد به مواد مخدر تا حدود زیادی جنبه‌ های روانشناختی دارد و مواد مخدر روح و روان فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

در صورتی که فرد معتاد روش های ترک غیر اصولی را دنبال کند، قطعا روان وی آسیب خواهد دید و در آینده با مشکلات روحی متعدد دست و پنجه نرم خواهد کرد. بنابراین هیپنوتیزم یکی از روش‌ های ایده‌ آل برای جلوگیری از بروز مشکلات روانی پس از ترک اعتیاد است. همچنین این روش برای سرعت بخشیدن به پروسه ترک نیز کارآمد است. ما در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

تاریخچه ترک اعتیاد با هیپنوتیزم

اگر بخواهیم به تاریخچه هیپنوتیزم اشاره کنیم باید اصل این موضوع را به زمان های بسیار دور نسبت دهیم. هندوهای هندوستان به منظور درمان برخی از بیماری های جسمی و روحی از هیپنوتیزم استفاده می کردند. اما در قرن ۱۸ میلادی این روش به طور جدی تر فراگیر شد و به کشورهای غربی نیز راه پیدا کرد. به مرور زمان از این روش برای درمان اعتیاد نیز به وفور استفاده شد. امروزه نیز ترک اعتیاد با هیپنوتیزم جزو روش های اصولی و بسیار پر کاربرد به شمار می آید. همانطور که قبلا هم گفتیم اعتیاد باعث درگیری روح و روان فرد می شود. بسته به نوع مخدر مصرفی، این درگیری نیز دارای درجات متفاوت است. به عنوان مثال برخی از مواد مخدر همچون حشیش، درگیری بیشتری را برای روح و روان فرد ایجاد می‌ کنند.

تاریخچه ترک اعتیاد با هیپنوتیزم

از گذشته‌ های دور هیپنوتیزم باعث کاهش تمایل مصرف مواد مخدر در ذهن فرد معتاد می شد. امروزه نیز همچون گذشته پزشکان و روانشناسان متخصص از روش هیپنوتیزم برای کاهش تمایل فرد معتاد به بازگشت به مواد مخدر استفاده می کنند. همچنین طی پروسه ترک نیز با استفاده از روش هیپنوتیزم ذهن فرد به سمت بیزاری از مواد مخدر گرایش پیدا میکند. در نهایت به مرور زمان تمایل به مصرف مواد کمتر و کمتر می شود، تا در نهایت مصرف مواد مخدر به صورت کامل متوقف شده و فرد معتاد هرگز به سمت مواد باز نگردد.

مزایا و معایب ترک اعتیاد باهیپنوتیزیم

شاید شما هم تا به حال شنیده باشید که هیپنوتیزم یکی از روش های ذهن خوانی و یا کنترل ذهن افراد است. اما این تصور به صورت کامل غلط است. در واقع هیپنوتیزم هیچگونه القای خارجی به ذهن فرد ندارد و صرفا باعث افزایش خودآگاهی و تمرکز درونی فرد با کمک محرک های بیرونی می شود. به عنوان مثال یک روانشناس به صورت کاملا اصولی باعث می‌ شود تا فرد بیمار به ژرفای وجود خود بنگرد و تمرکز خود را چندین برابر افزایش بدهد. در این هنگام بیمار به دور از هرگونه هیجانات و احساسات می تواند تصمیم گیری کند و تصمیمات او به صورت کامل منشاء عقلانی داشته باشد.

مزایا و معایب ترک اعتیاد باهیپنوتیزیم

بنابراین اگر بخواهیم در مورد معایب ترک اعتیاد با هیپنوتیزم صحبت کنیم شاید واقعا نتوانیم هیچگونه عیب و ایرادی برای این روش پیدا کنیم. تنها ایراد و عیب این مسئله و این روش این است که هنوز به صورت کلی در تمام مراکز ترک اعتیاد جا نیفتاده است و شاید تمام پزشکان قادر به استفاده از این روش نباشند و صرفا تعداد خاصی از پزشکان بتوانند از این روش به صورت کاملا اصولی و کاربردی استفاده کنند. اما مزایای ترک با هیپنوتیزم بسیار زیاد هستند که از جمله آن ها می‌ توان موارد زیر را بر شمرد:

  • کاهش تمایل به مصرف مواد مخدر: اغلب مواقع روش هیپنوتیزم باعث تاثیرات بسیار مثبت در خودآگاه و ناخودآگاه فرد بیمار می شود. در نتیجه اشتیاق و تمایل او را برای مصرف مواد مخدر به حداقل خود می رساند.
  • افزایش تمرکز و تصمیم گیری درست در هنگام وسوسه های شدید: در اغلب موارد در طول پروسه ترک و یا پس از آن، وسوسه های بسیار شدید و طاقت فرسایی به سراغ فرد معتاد می روند. این وسوسه ها باعث می‌ شوند تا فرد معتاد به زانو در بیاید و مجدد به سمت مواد مخدر بازگردد. اما هنگامی که از روش درمانی هیپنوتیزم استفاده شود، تمرکز فرد افزایش پیدا می‌ کند و فرد می تواند در هنگام سرازیر شدن سیل وسوسه ها بهترین و درست ترین تصمیم ممکن را بگیرد.
  • افزایش مقاومت فرد معتاد در برابر فشار های روانی و جسمی: شاید شما تا به حال صرفا با فشارهای جسمی ترک آشنا شده باشید. اما فشارهای روانی ترک نیز به اندازه فشارهای جسمی طاقت‌ فرسا هستند. روش های اصولی همچون روش هیپنوتیزم می توانند مقاومت فرد را در برابر تحمل فشارهای جسمی و روحی افزایش دهند.
  • تاثیر گذاری سریع روش هیپنوتیزم: این روش تاثیرگذاری بسیار سریع دارد و شما در کوتاه مدت شاهد تاثیرات مثبت آن خواهید بود.
  • تسریع روند ترک مواد مخدر: شما با روش های اصولی همچون هیپنوتیزم قطعا یک راه میانبر را انتخاب کرده اید و خیلی زودتر به نتیجه خواهید رسید.

آموزش ترک اعتیاد با هیپنوتیزم کجا انجام می شود

در کلینیک های ترک اعتیاد اغلب تمرکز کلینیک بر روی فشار های جسمی فرد معتاد است. اما بهتر است بدانید که جنبه های روانشناختی نیز نباید دور از نظر بمانند. زیرا ۵۰ درصد ترک مواد مخدر بستگی به کنترل ذهن و روان فرد معتاد دارد. بنابراین شما در صورتی که تحت نظر پزشکان متخصص روانشناس و روانپزشک در کنار پزشکان متخصص ترک اعتیاد باشید؛ قطعا زودتر به نتیجه خواهید رسید و عوارض ترک اعتیاد نیز برای شما به حداقل خواهند رسید.

آموزش ترک اعتیاد با هیپنوتیزم کجا انجام می شود

عوارض روحی همچون افسردگی و یا شیدایی پس از ترک در بسیاری از افراد دیده می شود. زمانی که فرد تحت کنترل یک روانشناس خوب باشد قطعا از این عوارض در امان خواهد بود و فرایند ترک نیز با سهولت بیشتری پشت سر گذاشته می‌ شود.

آموزش ترک اعتیاد با هیپنوتیزم نیز یکی از روش‌ های نوین است که در کلینیک های جدید و تحت نظر پزشکان متخصص در این زمینه انجام می شود. البته همانطور که قبلا هم اشاره کرده ایم پزشک شما باید در این زمینه تجارب کافی را داشته باشد و از دانش بالایی نیز برخوردار باشد تا بتواند با استفاده از علم هیپنوتیزم بهترین تاثیر را بر روی ذهن و روح شما داشته باشد.

افرادی که تحت درمان با هیپنوتیزم قرار می گیرند نسبت به افرادی که با روش های سنتی ترک می‌ کنند قوه تمرکز و تفکر بالاتری دارند و بهتر می‌ توانند تصمیم بگیرند. این مسئله در هنگام ترک و پس از آن بسیار حائز اهمیت است. زمانی که فرد در غیاب مواد مخدر، دیوانه وار به دنبال مواد می گردد ذهن او از کار می ‌افتد و احتمال بازگشت به مواد برای فرد بسیار زیاد خواهد بود. اما اگر که ذهن فرد با کمکی هیپنوتیز آگاه شود، قطعا توانایی تصمیم گیری درست را خواهد داشت و هرگز مجدد به سمت مواد مخدر باز نخواهد گشت.

ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

کلینیک ترک اعتیاد نگین یکی از کلینیک های به روز و مدرن است که از جدیدترین روش های ممتاز درمان برای درمان بیماران بهره می گیرد. یکی از این جدیدترین روش ها نیز روش هیپنوتیزم است. ما در مطالب فوق به صورت مفصل در مورد مزایای ترک اعتیاد با هیپنوتیزم و همچنین اثرات مثبتی که این روش بر جسم و روح فرد معتاد می گذارد صحبت کرده ایم.

بنابراین شما پس از مطالعه این مقاله به راحتی می توانید در مورد دنبال کردن این روش تصمیم بگیرید. اما حتما این مسئله را به یاد داشته باشید که هر روانشناسی نمی تواند به صورت کاملا حرفه‌ ای از روش هیپنوتیزم استفاده کند. بلکه تنها پزشکانی در این زمینه موفق هستند که از دانش بالا و تجربه کافی برخوردار باشند.

ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

ما در مرکز ترک اعتیاد نگین از بهترین و با تجربه ترین پزشکان متخصص کمک گرفته ایم و بهترین خدمات را برای شما ارائه کرده ایم. استفاده از روش‌ های روان‌ درمانی همچون هیپنوتیزم در کنار روش های درمان جسمی، باعث تسریع فرآیند ترک و عدم بازگشت فرد بعد از ترک خواهد شد.

فرقی نمی‌ کند که اعتیاد شما از چه نوع باشد و چه نوع مواد مخدری را مصرف کنید. در هر صورت روش های نوین ترک می توانند بهترین کمک را به شما در راستای ترک اصولی و بدون عارضه داشته باشند. شما می توانید در این کلینیک به راحتی هم جسم خود را پاکسازی کنید و هم روح خود را در برابر وسوسه ها و همچنین دربرابرآسیب های پس از ترک قوی نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید از طریق لینک های ارتباطی با کارشناسان ما در این مرکز ترک اعتیاد در تماس باشید، تا کارشناسان ما به صورت کامل شما را در مورد چگونگی فرایند کار و همچنین در مورد مدت زمان احتمالی ترک راهنمایی کنند.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.