ترک تریاک بدون دارو

ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین سعی داریم اطلاعات صحیحی در اختیار شما قرار دهیم در صورتی که می خواهید در این مطلب مشارکت کنید لطفا نظرات خود را زیر همین مطلب با ما در میان بگذارید.

یکی از مهم ترین مسائلی که در بحث ترک اعتیاد باید به آن توجه نمود، نوع و نحوه مصرف دارو برای ترک تریاک و دیگر مواد مخدر است. از آن جا که ترک تریاک با عوارض زیاد از جمله دردهای عضلانی، تعریق زیاد، حالت تهوع و استفراغ همراه است، بنابراین معمولا از برخی داروها برای بهبود این وضعیت استفاده می شود. داروهایی نظیر متادون و ویتامین B2 برای بیماران در حال ترک تریاک مفید هستند. البته با این شرط که بنا بر تجویز پزشک و به مقدار مناسب مصرف کردند. حال سوال این است که آیا ترک تریاک بدون داروهایی همچون متادون یا مسکن هایی مثل نوافن و ... امکان پذیر است؟ به طور کلی، اعتیاد را باید به عنوان یک بیماری در نظر گرفت که درمان آن بر اساس برنامه ای منظم انجام می گیرد. در طول دوره درمانی بیماری اعتیاد لازم است پزشک متخصص و مشاوران حرفه ای و مجرب با یکدیگر همکاری داشته باشند. ترک ناگهانی مواد مخدر می تواند عوارض شدید جسمانی برای بیمار در پی داشته باشد. به طوری که گاهی حتی منجر به سکته و یا سنکوپ می گردد. بنابراین انجام اقدامات درمانی مناسب در زمان ترک تریاک از الزامات برنامه ترک اعتیاد به حساب می آید. از سوی دیگر مصرف برخی داروها در هنگام ترک اعتیاد به تحمل رنج حاصل از ترک کمک خواهد کرد. آیا می دانید ترک تریاک چند روز طول می کشد ؟ برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با ترک تریاک در خانه بدون درد با مشاوران ما در ارتباط باشید. 

ترک تریاک بدون دارو

در نظر داشته باشید که بر خلاف تصور عامه مردم، ترک تریاک بدون دارو امکان پذیر نیست. در واقع، بیمار برای از بین بردن اثرات ناشی از اعتیاد به یک درمان مکمل نیاز دارد که همان مصرف دارو است. اما عدم استفاده اصولی از داروهایی مانند متادون و B2 می تواند اعتیادهایی به مراتب بیشتر در فرد ایجاد نماید. معمولا افرادی که برای ترک تریاک در منزل اقدام می کنند، برخی داروهای گیاهی را به کار می برند. لازم است به این نکته توجه کنید که گاهی در ترکیبات این نوع گیاهان، مواد مخدر دیگری وجود دارند که عوارض پیچیده ای خواهند داشت. بنابراین استفاده از آن ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

ترک تریاک بدون دارو

آیا ترک تریاک بدون دارو امکان پذیر است؟

مسیر ترک تریاک یک مسیر دردناک و پیچیده ای است. هر فرد بنا بر میزان مصرف و مکانیسم بدن خود باید از یک روش مناسب برای ترک تریاک استفاده کند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا ترک تریاک بدون دارو امکان پذیر است؟ در پاسخ باید گفت خیر. ممکن است این گونه به نظر برسد که برای ترک تریاک فرد باید به یک باره مواد را کنار گذاشته و از هیچ داروی دیگری نیز استفاده نکند؛ اما این گونه نیست. رنج حاصل از فرایند ترک تریاک باید با یک روش مکمل و به صورت کاملا اصولی مدیریت و کنترل شود. در غیر این صورت ممکن است عوارض جانبی شدید و یا حتی خطر مرگ در پی داشته باشد. در فرایند ترک تریاک در کلینیک های تخصصی، پزشکان و مشاوران بر اساس یک برنامه درمانی دقیق و حساب شده، مصرف برخی داروهای مجاز را برای بیمار تجویز می کنند. متادون و ب2 از جمله داروهای کمکی در این مورد هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که تعیین مقدار دوز مصرفی این داروها کاملا تخصصی بوده و نباید از آن مقدار بیشتر گردد. زیرا اعتیاد به مصرف داروهای یاد شده می تواند به مراتب خطرناک تر از تریاک و مواد مخدر دیگر باشد. ممکن است این گونه تصور شود که مصرف داروهای گیاهی برای ترک تریاک عوارض کمتری داشته باشد. اما مطالعات نشان می دهند که برخی از داروهای گیاهی اعتیادهای جدیدی در افراد شکل می دهند. به این ترتیب، اگر چه امکان ترک تریاک بدون دارو وجود ندارد، اما مصرف هر نوع دارویی نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

آیا ترک تریاک بدون دارو امکان پذیر است؟

به چه شرطی می توان بدون دارو تریاک را ترک کرد؟

ترک تریاک بدون دارو شرایط را برای بیمار بسیار سخت تر از حالت عادی خواهد کرد. هنگامی که یک فرد معتاد تحت درمان قرار می گیرد، با توجه به نوع و میزان مصرف وی، برنامه درمانی مشخصی خواهد داشت. طی این برنامه، در زمان های مشخص مقدار مناسبی از دارو را دریافت خواهد کرد. این کار رنج درمان را برای بیمار کمتر خواهد کرده و سرعت بهبودی را افزایش می دهد. از آن جا که ترک تریاک بدون دارو امکان پذیر نیست، بنابراین بهتر است برای اثربخشی بیشتر و بهبودی سریع تر از یک برنامه ورزشی منظم نیز استفاده شود. در اصل، ورزش منظم و به کار بردن یک رژیم غذایی مناسب، باعث تقویت قوای جسمانی شده و مقابله با ترک تریاک را تسهیل می سازد.

به چه شرطی می توان بدون دارو تریاک را ترک کرد؟

بهترین روش ترک تریاک بدون دارو

از نظر پزشکی، امکان ترک تریاک بدون دارو وجود ندارد. در واقع، افراد برای این که بتوانند فرایند سم زدایی را پشت سر بگذارند، باید از داروهای مشخصی استفاده نمایند. یکی از داروهای رایج و موثر در این زمینه متادون نام دارد. پزشکانی که برنامه تخصصی ترک اعتیاد را پیگیری می کنند، دوز مصرفی را بر اساس نیاز بیمار و سطح اعتیاد وی تعیین خواهند کرد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در طول دوره ترک اعتیاد، انجام حرکات ورزشی مناسب و داشتن یک رژیم غذایی سالم به تقویت قوای جسمانی افراد کمک خواهد کرد. همین مساله می تواند به تدریج نیاز به دارو را کمتر کرده و سرعت بهبودی را بیشتر می کند.
ترک تریاک بدون دارو ممکن است فرد را دچار مشکل سازد. بهترین راه برای ترک تریاک با کمترین عوارض مراجعه به یک کلینیک تخصصی ترک اعتیاد مانند کلینیک نگین است. در مراکز ترک اعتیاد، پزشکان با بهترین برنامه تخصصی به ترک تریاک در بیماران کمک خواهند کرد. 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.