کمپ ترک اعتیاد خیریه

کمپ های ترک اعتیاد خیریه اغلب خدمات متنوعی در زمینه ترک اعتیاد ارائه می دهند، این کمپ ها توسط خیرین افتتاح می شوند و اغلب بسته به نیاز ساکنین آن منطقه ای که در آن واقع هستند مجهز به تجهیزاتی می باشند و خدمات ارائه می کنند. احداث کمپ های ترک اعتیاد سبب شده است که هم بتوان با هزینه های کم مسئله ترک اعتیاد را پشت سر گذاشت و هم اینکه در محیطی اغلب دوستانه این راه سخت را طی کرد. در کمپ های ترک اعتیاد می توان انواع مواد مخدر همچون هروئین، سیگاری، کوکائین، گل، تریاک، ال اس دی و ... را ترک کرد. 

کمپ ترک اعتیاد خیریه به چه افرادی خدمات ارائه می کند؟

افراد مسئول با آماده سازی کمپ ها از نظر تجهیزات و افراد متخصص و البته شرایطی که افراد معتاد از نظر روانی نیز در آن آسوده باشند اغلب بسته به سیاست های مدیریتی خود، برنامه های متنوعی می چینند، افراد مختلفی را پذیرش و به آن ها خدمات ارائه می کنند، برای مثال برخی از کمپ ها بدین منظور احداث شده اند که تنها به افراد معتادی که نه خانواده ای برای آن ها مانده است نه پولی، خدمات ارائه دهند. پس از ترک اعتیاد نیز، این مراکز به کمک ممدجویان اجتماعی، سعی بر آماده سازی خانواده ها برای پذیرش افراد معتاد طرد شده می کنند.

کمپ ترک اعتیاد خیریه به چه افرادی خدمات ارائه می کند؟

برخی دیگر تنها به افرادی خدمات ارائه می دهند که درگیر ماده مخدر خاصی هستند، برای مثال گروهی از مراکز تنها افرادی که درگیر تریاک هستند را پذیرش می کنند و گروهی دیگر فقط حشیش را. یکی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط این مراکز، آماده سازی روانی در افراد درگیر اعتیاد می باشد، آنان با قرار گرفتن در جمع افرادی که همانند خود هستند و همچنین صحبت های روانشناسان گوناگون می توانند به سختی های مسیری که در آن قرار گرفته اند آگاه شوند و خود را برای یک چالش بزرگ آماده کنند.

از طرفی برخی از افرادی که اعتیاد دارند، درگیر بیماری های روانی بسیاری هستند که این بیماری ها ناشی از پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم مواد مخدر است، به همین دلیل آنان باید همزمان با فرایند ترک یا حتی قبل از آن، بسته به شدت بیماری، مورد رواندرمانی قرار بگیرند. امروزه این کمپ ها برنامه هایی نیز برای دوران بعد ترک چیده اند و با گردهمایی های دوستانه کمک می کنند تا افرادی که همگی این دوره ترک را پشت سر گذاشته اند با هم ملاقات کنند و اراده خود را برای نرفتن به سمت مواد مخدر محکم تر کنند.

لیست کمپ های ترک اعتیاد خیریه در ایران

در ایران کمپ های ترک اعتیاد زیادی وجود دارد که خدمات آن ها از نظر هزینه یا رایگان است یا بسیار منصفانه می باشد به این دلیل که افراد زیادی در سراسر ایران زندگی می کنند که به این بلای خانمان سوز دچار هستند و بسیاری از آن ها سالانه برای ترک اقدام می کنند ولی به دلیل هزینه های بالا از این مسئله پشیمان می شوند.

لیست کمپ های ترک اعتیاد خیریه در ایران

در ادامه کلینیک ترک اعتیاد نگین شما را با برخی از آن ها آشنا می کند:

1. کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی زندگی تهران 

(تهران – خیابان سردار جنگل – 25 متری گلستان – خیابان ایران زمین جنوبی – خیابان حیدری مقدم شرقی – کوچه مدیریت – پلاک 20)

2. مؤسسه خیریه ترک اعتیاد همای رحمت

(تهران – شهریار – روستای بکه – روستای تریاق – تپه انتهاب کوچه)

3. مرکز ترک اعتیاد نور زیر نظر خیریه

(اصفهان – خیابان استانداری)

4. مرکز خیریه ترک اعتیاد ره

(قزوین – خیابان ولیعصر – جنب پمپ بنزین – کوچه شهید رضایی – ساختمان هلال)

5. مرکز خیریه ترک اعتیاد افق

(خرم آباد – خیابان امام سبزه – میدان جنب مسجد زید بن علی)

6. مرکز خیریه درمان سوء مصرف مواد وصال 

(مشهد – قاسم آباد – بلوار اندیشه – اندیشه 41 – پلاک 20)

7. مرکز ترک اعتیاد آشیانه

(راهبند سنگتراشان – نرسیده به عبور ترم صحرا – کوچه یاس)

 

دیدگاه‌ها  
سلام ارادت شیشه و دوا مصرف میکنه پیشتر وسیله های خونه رو فروخته خیلی مارو اذیت میکنه همش دعوا میکنه خودمم یک نفرم کار میکنم خرج خونه رو میدم و اجاره خونه خواهشا یک کمکی بهم بکنید ممنونتون میشم
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.