قرص ناپروکسن برای ترک اعتیاد

ناپروکسن یکی از داروهای غیر استروئیدی است که با کاهش دادن هورمون‌های تولید کننده درد و التهاب کار می‌کند. معمولاً از این دارو برای درمان التهاب و ورم مفاصل، گرفتگی عضلات، کمر درد، ضرب دیدگی استخوان، رگ به رگ شدن عضلات و... استفاده می‌شود. در واقع قرص مسکن ناپروکسن یکی از راه های ترک اعتیاد است که دکتر برای ترک اعتیاد آن را تجویز می کند. برخی از افراد به صورت خودسرانه اقدام به مصرف این قرص می‌کنند و گمان می‌کنند که قرص ناپروکسن برای ترک اعتیاد مفید است.
ممکن است ناپروکسن باعث کاهش درد مفاصل شود، اما نمی‌تواند تأثیر مثبتی بر ترک اعتیاد داشته باشد. این دارو دارای عوارض زیادی است و ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد. افرادی که تصمیم به ترک اعتیاد می‌گیرند دچار مشکلاتی نظیر درد مفاصل، گرفتگی عضلات، بی‌خوابی، افسردگی، تب و لرز، سردردهای شدید، معده درد، حالت تهوع، تپش قلب، فشار خون و ... می‌شوند و به هر دری می‌زنند تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.
داروهایی که برای درمان درد پس از ترک اعتیاد توسط پزشک تجویز می‌شوند می‌تواند چنین مشکلاتی را برطرف کند؛ اما مصرف خودسرانه قرص ناپروکسن به عنوان درمان کننده درد هنگام ترک به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چراکه ممکن است فرد را دچار مشکلات بیشتری کند. گاهی اوقات فرد معتاد برای ترک یک مخدر، به داروی دیگری اعتیاد پیدا می‌کنند. در واقع دردهای ترک اعتیاد نیاز به درمان خاصی ندارند و می‌توان گفت که درد برای این افراد مفید است تا بتوانند رشد کنند و از دام اعتیاد رهایی پیدا کنند. راه های مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که استفاده از قرص ترک اعتیاد یکی از این راه ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پزشکان کلینیک ترک اعتیاد نگین در ارتباط باشید. انتخاب کلینیک نگین به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد می تواند یک انتخاب صحیح باشد. 

قرص ناپروکسن می‌تواند تسکین دهنده درد ترک اعتیاد باشد

قرص ناپروکسن می‌تواند تسکین دهنده درد ترک اعتیاد باشد

افرادی که در مراکز معتبر مانند کلینیک ترک اعتیاد نگین اقدام به ترک می‌کنند به روش اصولی و بدون مصرف داروهای مضر قدم در راه ترک اعتیاد می‌گذارند. دردهای عضلانی که پس از ترک اعتیاد به سراغ فرد معتاد می‌آید، به قدری ناراحت کننده است که برخی اوقات موجب بازگشت فرد به مصرف مواد می‌شود؛ اما متخصصان کلینیک‌های ترک اعتیاد با کمک روانشناس ترک اعتیاد با استفاده از روش‌های روان درمانی و پزشکی بهترین راهکارها را برای از بین بردن دردهای عضلانی پس از ترک اعتیاد به کار می‌برند تا به فرد معتاد کمک کنند.
شاید گمان کنید که قرص ناپروکسن می‌تواند تسکین دهنده درد ترک اعتیاد باشد؛ اما این داروها خودشان می‌توانند باعث انباشته شدن سم در بدن فرد معتاد شوند. یکی از برنامه‌هایی که کلینیک‌های ترک اعتیاد برای کمک به این افراد در پیش می‌گیرند برنامه‌های سم زدایی است. برای همین استفاده از داروهای غیر مجاز و بدون تجویز پزشک می‌تواند روند ترک اعتیاد را کند کرده و آن را به تعویق بیاندازد.
یکی از روش‌های مؤثری که در کلینیک‌های ترک اعتیاد به کار برده می‌شود تا درد عضلات افراد معتاد را کاهش دهند فیزیوتراپی است. کاردرمانی، فیزیوتراپی و تمرین و ورزش‌های مناسب می‌تواند به چنین افرادی کمک کند تا بتوانند راحت‌تر دردهای عضلانی بعد از ترک اعتیاد را تحمل کنند.

ترک اعتیاد با هیچ قرص مسکنی امکان‌پذیر نیست؛ باید درمان علمی را در پیش بگیرید

ترک اعتیاد با هیچ قرص مسکنی امکان‌پذیر نیست؛ باید درمان علمی را در پیش بگیرید

شاید شنیده باشید که خیلی افراد داروهایی را به عنوان داروی ترک اعتیاد به افراد معتاد توصیه می‌کنند. قرص ناپروکسن نیز یکی از این داروها است که برای ترک اعتیاد و درمان دردهای عضلانی و درد مفاصل توصیه می‌شود؛ اما باید بدانید ترک اعتیاد با هیچ قرص مسکنی امکان‌پذیر نیست و باید درمان علمی را در پیش بگیرید. انجام حرکات ورزشی و تمرین‌های مناسب، داشتن تغذیه سالم، استفاده از مکمل‌ها و ویتامین‌ها، داشتن خواب کافی و کاهش وزن می‌تواند در کنار روش‌های درمانی مانند فیزیوتراپی، سم زدایی و روان درمانی به افراد معتاد کمک کند تا به راحتی مشکلاتی که پس از ترک اعتیشاد برایشان پیش می‌آید را تحمل کنند.
در کلینیک ترک اعتیاد نگین تمامی این روش‌ها زیر نظر افراد متخصص انجام می‌شود تا افراد معتاد بتوانند راحت‌تر دردهای عضلانی پس از ترک اعتیاد را تحمل کنند و به موفقیت برسند.

 

دیدگاه‌ها  
-3
من دوست دارم ترک کنم ولی از بعدش میترسم
+3
هیچ کاری اولش آسون نیست
به امید روزی که هیچ مردی اجبار به مصرف به هیچ نوع موادی نداشته باشه ،روز 9 هست که تو ترک هستم خواب ندارم استخوان درد دارم ،از روز 3 شبش شروع کردم شب ژلوفن خوردم که با 2 عدد ژلوفن انگار یک گرم شیره کشیدم در حد بالا آوردن بودم ژلوفن کم کردم
سلام منم روز هفتم هست ک ترک کردم ک سه روزشو قرص ب دو خوردم خیلی ک الان چهار روزه ک هیچی نمیخورم ولی قرص مسکن درد آمپول نوروبین و کترولاک و سرم هم زدم خوبه توهم بزن درد بدن فقط درد پاها هست ک میشه با اب سرد و مسکن و امپول خیلی کاهشش داد خوابتم برمیگرده تا چند روز دیگه ولی ن مثه قبلا چون بدن پاک میشه مثه مردم عادی دیگه صبا خود ب خود بلند میشی باید مشغول کنی خودتو ک شبا خسته بشی بخابی
به نقل از م حسینی:
من دوست دارم ترک کنم ولی از بعدش میترسم
دوست عزیزم اگر من تونستم تو هم میتونی امروز دقیقا 15 ساله که قطع مصرف هستم و ازاون جهنم نجات پیدا کردم اصلا سخت نیست اما تنهایی نمیشه الان که امکانات بیشتر و در دسترس تر هستن موفق باشی
سلام با مشاوران مجموعه نگین تماس بگیرید شما رو در مسیر صحیح هدایت می کنند
+5
به نظرمن سخت ترین مرحله ترک، هفته بی قراریِ بعداز ترک هستش که اکثرا دراین دوره دوباره مصرف میکنند
به نقل از م حسینی:
من دوست دارم ترک کنم ولی از بعدش میترسم
هـچ تـــرسی نـداشته باش تــصمیم واقعی بگـیر ، تــسلیم شـو و به یکی از جــلسات NA حــتما برو ، قــول مــیدم بعدها دعــام کـنی ، خود من الان چــــهار ساله با حــضور در این جــلسات پــــاکــم
سلام خدمت دوستان عزیز. هیچ دارویی برای ترک اعتیاد وجود نداره .البته روش ترک هم خیلی راحت هست بدون هیچگونه مصیبت و مشکلی. با توجه به اینکه شما از نظر فکری و ذهنی دچار مشکل اعتیاد شدین قدم اول پاک کردن از ذهن هست برای همین مواد رو مصرف بکنین ولی به هیچ عنوان براش تمرکز نکنین با اعتیاد جنگ نکنین و به زبان ساده اهمیت تدین رفته رفته کم بکنین تا تمام بشه .مثال ، شما هرگز به غذا خوردن فکر نمیکنین به وقت گرسنه شدن هم غذایتان رو میخورین دیگه فکر نمیکنین که وعده بعدی کی هست آیا کم بخورم یا زیاد و وو پس از ذهن پاک بشه به راحتی از بدن پاک میشه
سلام، وقت بخیر. من حدود یکسال و نیمه که تریاک استفاده میکنم البته روزی یک نهایتا دوتا سر سوزن میکشم اونم فقط بخاطر فوت خواهرم. یکی دوبار خواستم ترک کنم که تپش قلب گرفتم که نتونستم. به گفته یکی از آشناهام قرص ب2 گرفتم نصفشو خوردم بعد 12ساعت از آخرین مصرفم که انقدر حالم بد شد که تنگی نفس گرفتم و لرزی که هر ده دقیقه میگرفت و ول میکرد و یک روز کامل اصلا خوابم نبرد. رفتم پیش کلینیک ترک که دکتر بعد شنیده های من بهم قرص متادون20 داد 7عدد که روزی نصف صبح و نصف عصر بخورم. بعد کلی پرس و جو فهمیدم کلا وابستگی و عوارض قرص بیشتر از مصرف تریاکه. نمیدونم رو چه حسابی همه رو بیخود تشویق به رفتن به مشاوره و کلینیک میکنین وقتی این افراد خودشونم مشکل دارن و فقط بفکر پولن نه تعهدی که به کارشون و مردمشون دارن. بنظر من آدم خودش باید اراده قوی داشته باشه بعد توکل به خدا و یک همراه خوب مثل خونواده نه اینجور جاها. ان شـاءالله منم بتونم الان بعد دو روز مصرف نکردن پاک بشم اما بازم اگه کسی از دوستان تجربه یا اطلاعات مفیدی داره خوشحال میشم در اختیارم بزاره.
سلام دوستان من امروزده روزه که تریاک مصرف نکردم درسته یکم اذیت شدم ولی اصلاسخت نیست من به صورت تدریجی کم کردم تاده روزپیش که کلاگزاشتم کنارقبل ازتریاک قرصب2میخوردم وبرای ترک این قرص لعنتی منوبه کمپ اجباری برده بودن چشاتون روزبدنبینه 40شبانه روزبخاطرترک قرص نتونستم بخوابم .اگربه حرفای من ایمان داریدقرص اصلامصرف نکنید یاعلی
یبار تصمیم بگیر و 10 روز درد بکش مطمعن باش قویتر میشی .سه سال وشش ماه و هشت روز
سلام دوستان،من متادون مصرف میکردم اما یه هفته بدون هیچ چیزی گذاشتم کنار، هرکسی به یه چیزی جواب میده،چند نفر با ب 2 ترک کردن بعضی ها متادون،اما خود متادون اعتیاد آوره اصلاً فایده ای نداره،اونایی که پول دارن برن چند روزه سم زدایی کنن چند روز هم خونه استراحت میکنن و تمام،اما با هر روشی ترک کنی تا چند وقت بی خوابی اذیت میکنه،من موندم بی خوابی بعد ترک رو چیکار کنم؟
به نقل از مهران:
سلام دوستان،من متادون مصرف میکردم اما یه هفته بدون هیچ چیزی گذاشتم کنار، هرکسی به یه چیزی جواب میده،چند نفر با ب 2 ترک کردن بعضی ها متادون،اما خود متادون اعتیاد آوره اصلاً فایده ای نداره،اونایی که پول دارن برن چند روزه سم زدایی کنن چند روز هم خونه استراحت میکنن و تمام،اما با هر روشی ترک کنی تا چند وقت بی خوابی اذیت میکنه،من موندم بی خوابی بعد ترک رو چیکار کنم؟
ترک متادون یک فرایند چالش‌برانگیز است و نیاز به توجه و مراقبت‌های ویژه دارد. بی‌خوابی و همچنین تغییرات شدید در روال خواب ممکن است از عوارض ترک متادون باشد. این عوارض ممکن است چند هفته یا بیشتر ادامه داشته باشند، پس با مشاوره و صبر این مرحله را پشت سر بگذارید.
سلام دوستان،من روزی ده گرم تریاک با بافور میکشیدم ، با یه دونه متادون چهل انداختم داخل یه بطری آب (جلد ستار آب انبه)و در روز دو بار ،هر بار هم یک چهارم از بطری را میخوردم و به جاش آب میریختم تا شش روز که دیگه تقریبا روز 6 دیگه آب رودت که میخوردم،و الآن 8 روزه که دیگه از اون بطری نمیخورم،جمعا 14 روزه تریاک نکشیدم،روزها خوبم ولی شبها بی خوابی دارم،
سلام من روزی سی چهل سی سی متادون مصرف میکردم الان روز 42هستم و تا الان یک بار سه سال پاکی و یک بار دوسال پاکی دارم ولی اینبار خیلی دارم درد میکشم و اصلا خواب ندارم نهایت پنج ساعت و بی قرار هستم دو روز سرمای بدی خوردم و کلن تؤاین دروز چهارتا قرص سرماخوردگی بزرگسالان خوردم و دوتا دونه ناپروکسن آیا الان دردم تشدید میشه ؟؟؟لطفا راهنمایم کنید
با سلام نه خیالتان راحت باشه
تو را به هر چی وهر کی اعتقاد دارید اگه دکترین متادون وب2 تجویز نکنید اگه مصرف کننده موادین برای ترک از این دو تا خواهشا وعاجزا استفاده نکنید به والله تا متادون ترک کردم یک سال خواب نداشتم و پیرم در اومد تمام روح و روانم به هم ریخت الان حدود 5ساله که متادون وب2 رو ترک کردم به والله هنوز اعصاب درست حسابی ندارم.بار اول که رفتم کمپ متادون ترک کنم به هیچ عنوان نتونستم تا این که یک سال شیفت کردم روی تریاک وبعد اون که رفتم کمپ تو ده روز ترکش کردم. کمپ وn.a. بهترین روش برای ترکه شاید یه ده روز عذاب بکشین ولی یه عمر راحت میشین و یه عمر درگیر عوارض متادون وب2 نمیشین.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.