برای ترک اعتیاد به چه دکتری مراجعه کنیم


اعتیاد یکی از بیماری هایی است که این روزها بسیاری از افراد جامعه ما را درگیر کرده است. این بیماری علاوه بر اینکه فرد را از نظر جسمی به خود وابسته کرده، فرد را از لحاظ روحی نیز به خود وابسته می کند. وقتی که فرد معتاد به مواد مخدر دسترسی ندارد، از لحاظ روحی دچار اختلال شده و زندگی روزانه فرد بهم می ریزد. این فرد پس از گذشت مدتی، تمرکز خود را بر روی تک تک امور زندگی از دست می دهد و دچار مشکل می شود.
بیماری اعتیاد مانند دیگر اعتیادها فقط جسم را نشانه نمی گیرد، این بیماری با درگیر کردن روح فرد طول این بیماری را افزایش می دهد و فرد بیمار را از ترک منصرف می کند. یکی از کارهایی که برای ترک اعتیاد باید انجام داد، کمک گرفتن از رواشناس و پزشک متخصص از همان ابتدای راه یکی از مهم ترین قسمت های برنامه‌ی ترک اعتیاد در خانه یا کلینیک های درمانی است.

برای ترک اعتیاد به چه دکتری مراجعه کنیم

نقش روانپزشکان و پزشکان عمومی در ترک اعتیاد

روانپزشک و پزشک از مهم ترین افراد کمک کننده در طول برنامه ترک هستند. پزشک با دادن مراقبت های اولیه و رژیم غذایی و مراقبت از او به جسم بیمار کمک کرده و روانپزشک نیز باعث رهایی وابستگی او می شود. با توجه به گستردگی تاثیرات و عوارض مختلف آن روی بدن، ترک بدون کمک این متخصص ها به شدت برای سلامتی مضر است.
مصرف مواد مخدر به خودی خود به اعضای داخلی بدن اعم از ریه و قلب آسیب فراوانی می رساند. ترک ناگهانی می تواند این علائم را شدیدتر کرده و باعث بروز عوارض شدیدتر و حتی سکته قلبی و مرگ فرد معتاد شود. به همین دلیل نباید بصورت سرخود و در منزل اقدام به ترک مواد مخدر کرد.
یکی دیگر از دلایلی که نیاز به پزشک برای ترک را الزامی کند، مصرف داروهای ضد ترکی است که در طول برنامه استفاده می شود. درست است که این داروها به ترک فرد کمک می کند و درد ترک کمتر می کند، اما اغلب آنها خود اعتیادآورند و مصرف آنها بدون تجویز پزشک نه تنها فرد را از دام اعتیاد رها نمی کند که باعث اعتیاد او به یک مخدر دیگر می شود.
همینطور یکی از دلایلی که کمک روانپزشک را در دوران ترک ضروری می کند، کاهش تحمل و روحیه فرد بیمار در حین ترک است. در این دوران فرد بیمار ممکن است با کمترین فشاری تاب نیاورد و به مصرف دوباره مخدر روی آورد. همچنین در این دوران فرد به شدت احساس تنهایی می کند و همین باعث لغزش او به سمت مصرف مخدر می شود.اعتیاد به مواد مخدر یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر بسیاری از افراد است. خیلی از افراد تصمیم می گیرند این بیماری را در منزل و بدون کمک متخصص این کار را پیش برده و مواد مخدر را ترک کنند. ترک مواد مخدر به دلیل وابستگی جسمی و روحی نیاز به کمک پزشک و روانپزشک در این راه دارد.
در کلینیک ترک اعتیاد نگین این کمک ها از قبل از شروع برنامه ترک فرد بیمار آغاز شده و در حین برنامه به شدت بیشتری ادامه دارد و تا زمانی که فرد به کمک پزشک یا روانپزشک خود ادامه داده خواهد داشت.

نقش روانپزشکان و پزشکان عمومی در ترک اعتیاد

دکتر برای ترک اعتیاد

حتما برای شما این سوال پیش آمده است که چگونه یک دکتر خوب با تخصص بالا در زمینه ترک اعتیاد پیدا کنید؟ حتی اگر شما قصد ترک کردن در خانه را داشته باشید، باید تحت نظر پزشک و دکتر متخصص باشید. ترک اعتیاد یک پروسه طولانی است که باید با کمک دکتر ترک اعتیاد با روش های اصولی انجام شود. تمام افراد بیمار به اعتیاد بر این باور هستند که دوره ترک اعتیاد به همان زمان بستری داخل کلینیک و کنار گذاشتن مواد مخدر محدود می شود، اما این باور غلط است. مرحله اصلی و مهم دوره ترک اعتیاد، زمان پس از کنار گذاشتن مواد مخدر است، زیرا با برگشت بیمار به مصرف مواد مخدر تمام زحمات او به هدر می رود. اگر می خواهید که تلاش و زحمات شما به هدر نرود، در انتخاب دکتر ترک اعتیاد دقت کنید. در واقع اگر به دنبال حاصل شدن بهترین نتیجه از ترک هستید، بدون دکتر ترک اعتیاد نمی توانید انتظار بهترین نتیجه را داشته باشید. حال برای این که بدانید پزشکی که به آن مراجعه می کنید باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا شما را در این مسیر پر پیچ و خم همراهی کند، در ادامه مطلب ویژگی های دکتر خوب برای ترک اعتیاد را بیان کرده ایم که دانستن آن الزامی است.

  • روش های درمان: یکی از مهم ترین خصوصیات پزشک ترک اعتیاد این است که از روشی اصولی و نتیجه‌بخش برای ترک اعتیاد استفاده کند. این موضوع که دکتر ترک اعتیاد به همه روش های اصولی ترک اعتیاد مسلط باشد و برای ترک هر بیمار از روش ترک درستی استفاده کند، بسیار مهم است.
  • برنامه ریزی درمان: یکی دیگر از ویژگی های دکتر خوب ترک اعتیاد این است که با توجه به میزان مصرف بیمار، نوع مصرف، شرایط خانوادگی، روحیه بیمار و... بتواند یک برنامه درست برای ترک اعتیاد هر فرد برنامه ریزی کند.
  • مراقبت در دوره نقاهت: دوره نقاهت از اصلی ترین دوره ترک اعتیاد است که اگر با کمک و یاری دکتر باتجربه و متخصص نباشد، نمی تواند نتیجه‌بخش باشد، پس از ویژگی های مهمی که یک دکتر ترک اعتیاد باید داشته باشد، این است که بتواند مشاوره خوبی در راستا مشاوره های ترک اعتیاد باشد. این پزشک باید سلامت جسم و روح شما را تضمین دهد تا شما مجددا به سمت مواد مخدر کشیده نشوید.
  • مجوزهای دکتر ترک اعتیاد: پزشکان ترک اعتیاد برای فعالیت ‌هایی چون سم زدایی، روش های ترک اعتیاد، مشاوره و... نیاز به مجوز از طرف وزارت بهداشت و درمان است. شما برای مطمئن شدن از دکتر ترک اعتیادتان می توانید این مجوز ها را بررسی کنید.

حالا که با ویژگی های دکتر برای ترک اعتیاد آشنا شدید، می توانید با کمک دکتر های باتجربه و متخصص کلینیک ترک اعتیاد نگین از شر این بلای خانمان سوز راحت شوید. پزشکان مرکز ترک اعتیاد نگین با بهترین روش های ترک اعتیاد و مشاوره های ترک اعتیاد می توانند به شما در گذراندن این مسیر طولانی کمک فراوانی کنند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.