آیا ترک یکباره متادون امکان پذیر است؟

متادون یک مخدر ضعیف نسبت به مواد مخدر دیگر است که از آن به عنوان داروی ترک اعتیاد استفاده می شود. گاهی اوقات افراد به دلیل عدم آگاهی و استفاده بیش از حد این دارو به آن اعتیاد پیدا می کنند. استفاده ناآگاهانه و بدون تجویز پزشک از این دارو می تواند پیامدهای منفی بسیاری را برای فرد مصرف کننده در پی داشته باشد.
توجه داشته باشید که خود نیز مخدر است و از تریاک به دست می آید، پس باید آن را زیر نظر پزشک و در همان اندازه و دوز مصرف کرد، وگرنه به این دارو اعتیاد پیدا کرده و برای ترک آن به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید.
کلینیک ترک اعتیاد نگین با سال ها تجربه به افراد بیمار مختلف کمک می کتد تا در محیطی کاملا تخصصی و در عین حال دوستانه، اقدام به ترک هرگونه مواد مخدر کنند. این کلیلنیک علاوه بر کمک به شما در طول درمان، پس از درمان هم همراه شما است و تا وقتی که نیاز به کمک داشته باشید، می توانید روی آن حساب کنید.

اعتیاد به متادون و ترک آن

اعتیاد به متادون و ترک آن

همانطور که گفتیم از داروی متادون برای ترک تدریجی و کاهش دوز مصرفی ماده مخدر استفاده می شود؛ اما در صورتی که در استفاده از آن سوءاستفاده شود، فرد به داروی متادون هم اعتیاد پیدا می کند. گاهی اوقات افراد به اشتباه فکر می کنند می توانند ناگهانی مصرف این دارو را قطع کنند و اعتیاد به آن هم خودبخود از بین می رود. این روش نه تنها به شما کمک نمی کند که باعث بروز مشکلات و عوارض بسیاری می شود و به سلامتی فرد لطمه زیادی وارد می کند.

ترک یکباره متادون چگونه است؟

متادون دارویی است که برای کمک به ترک مواد مخدری مانند تریاک مصرف می شود. ترک ناگهانی این دارو به خصوص برای افرادی که در طول روز بیش از 2 یا 3 دوز از آن را مصرف می کنند، بسیار خطرناک است و باعث بروز سنگ کوب یا در مواردی حتی مرگ نیز می شود. مصرف ناگهانی متادون اصلا کار عاقلانه ای است و برای ترک آن باید از پزشک متخصص کمک بگیرید و در صورت نیاز در کلینیک ترک اعتیاد بستری شوید.

ترک یکباره متادون چگونه است؟

عوارض ترک متادون

ترک متادون می‌تواند عوارض جسمانی و روحی دارد. عوارض جسمانی ترک متادون شامل:

  • درد عضلانی و استخوانی: ترک متادون ممکن است با درد و عدم راحتی در عضلات و استخوان‌ها همراه باشد.

  • ضعف و خستگی: افراد ترک متادون ممکن است احساس خستگی شدید و ضعف کنند.

  • اختلالات خواب: متادون ممکن است تاثیرات منفی بر روی الگوی خواب افراد داشته باشد، از جمله اختلالات در خواب یا کاهش کیفیت خواب.

  • اضطراب و افسردگی: افراد ممکن است در مدت ترک متادون اضطراب و افسردگی تجربه کنند.

  • علائم خودمراقبتی: برخی افراد ممکن است به خاطر عوارض جسمانی و روحی، خودمراقبتی خود را کم کنند، این ممکن است منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

عوارض روحی و عاطفی ترک متادون نیز شامل:

  • اضطراب و افسردگی: ترک متادون ممکن است با افزایش اضطراب و افسردگی همراه باشد.

  • وزوز گوش: برخی از افراد ممکن است وزوز گوش تجربه کنند.

  • تشویش و خشم: ترک متادون ممکن است با تشویش روانی و افزایش خشم همراه باشد.

  • تغییرات در تمایلات جنسی: برخی از افراد ممکن است تغییرات در تمایلات جنسی و عملکرد جنسی خود تجربه کنند.

ترک متادون یک فرآیند دشوار است و معمولا نیاز به پشتیبانی پزشکی و روانشناسی دارد. بهتر است همیشه با پزشک یا متخصص درمان اعتیاد مشورت کنید تا برنامه ترک مناسبی برای شما تعیین شود و در طول این فرآیند پشتیبانی شوید.

عوارض ترک یکباره متادون

عوارض ترک یکباره متادون

ترک یکباره متادون یک فرآیند دشوار و پر از چالش‌ است که می‌تواند به افراد عوارض جسمانی و روحی جدی و حتی خطر فوت را تجربه کنند. این فرآیند نیاز به پشتیبانی حرفه‌ای و درمان تخصصی دارد. به کمک تیم درمانی متخصص، افراد می‌توانند متادون را ترک کرده و به زندگی عادی بازگردند. ترک تحت نظر متخصصان و در محیطی امن و مدیریت شده بهترین راه برای انجام این فرآیند است تا از عوارض جدی جلوگیری شود و فرد برای زندگی بهتر و سالمتر آماده شود. به نظر شما اگر فردی مبتلا به دیابت باشد و یک روز تصمیم بگیرد که مصرف انسولین را کنار بگذارد، برای او چه اتفاقی می افتد؟ قطعا این کار غیر ممکن است و به منزله بازی کردن با جان خود است. ترک ناگهانی متادون هم به همین صورت است و باید به صورت تدریجی تحت نظر پزشک باشد.

عوارض فیزیکی ترک یکباره متادون

ترک اعتیاد آن هم بصورت ناگهانی کار درستی نیست و ممکن است باعث بروز حوادث جبران ناپذیری شود. اعتیاد به مواد مخدر کار یک روز نیست، ترک آن هم همینطور. برای ترک اعتیاد متادون باید وقت بگذارید و از دکتر کمک بگیرید. عوارض فیزیکی ترک یکباره متادون عبارت است از: اختلال خواب و بی‌خوابی، بدن درد به خصوص پا درد، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، اختلالات و کاهش میل جنسی، کاهش فشار خون، بی ‌اشتهایی، ضعف، خارش و اختلال در بینایی. این ها فقط گوشه ای از عوارضی است که ممکن است برای فرد رخ دهد. در برخی موارد ممکن است فرد به این ترک ناگهانی واکنش داده و دچار اوردوز شود.

عوارض روحی ترک یکباره متادون

عوارض روحی ترک یکباره متادون

متادون مستقیما بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد و ترک ناگهانی آن پیامرسانی این سیستم را دچار اختلال می کند. این دارو علاوه بر وابستگی جسمی، وابستگی روحی نیز ایجاد می کند، در نتیجه ترک ناگهانی آن باعث بروز عوارض روحی مانند اضطراب، هیجانات ناگهانی، جنون، توهم شنوایی، پرورش افکار خودکشی، هذیان گفتن و افسردگی می شود.

تفاوت ترک ناگهانی شربت متادون با قرص متادون در چیست؟

ترک ناگهانی این دارو در هر صورت خطرناک است؛ فرقی نمی کند که فرد آن را به صورت قرص می کند یا به صورت شربت، در هر صورت هنگام ترک آن باید با یک متخصص مشرت کند. کلینیک ترک اعتیاد نگین به افراد بیمار، در این رابطه مشاوره می دهد و به هر فرد با توجه به شرایط روحی و جسمی روند درمان مخصوص خودش پیشنهاد می شود.

مدت زمان لازم برای ترک متادون چند روز است؟

مدت زمان لازم برای ترک متادون چند روز است؟

مدت زمان ترک هر مخدری، با توجه به شرایط مختلفی سنجیده می شود؛ شرایطی مانند مدت زمان مصرف آن مخدر، دوز مصرفی، وضعیت جسمی و روحی فرد و ... .
هر فرد در مرحله اول باید تصمیم قطعی به ترک بگیرد. پس از آن با مراجعه به پزشک یا یک مرکز ترک اعتیاد، میزان وابستگی او به متادون و وضعیت جسمی او تخمین زده شود. از آنجایی که بیشتر دلایل اعتیاد روحی و به دلیل مشکلات شخصی و زندگی افراد است، بهتر است در کنار مراجعه به پزشک، با یک مشاور نیز صحبت شود. این اتفاق در مراکز ترک اعتیاد می افتد و فرد را هم چزشک و هم روانشناس تجویز می کند.
شما می توانید همین حالا برای کمک به خود یا عزیزانتان با شماره تلفن های موجود در سایت با کلینیک ترک اعتیاد نگین در ارتباط باشید و هر سوالی را از ما بپرسید.

is it possible quit methadone once 1

عوارض قطع ناگهانی متادون

متادون یک ماده شیمیایی است که در محیط آزمایشگاه تولید می شود و به عنوان دارویی برای کنترل عوارض ترک اعتیاد به مواد مخدر در کسانی که دوز مصرف آن ها بالا بوده، مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف متادون می تواند در فرد ایجاد وابستگی کند و به همین دلیل فرد مصرف کننده متادون پس از مدتی به فکر ترک آن می افتد اما برخی از افراد استفاده از متادون را به یکباره کنار می گذارند که این نوع از ترک می تواند عوارض خطرناکی داشته باشد به همین معمولا مورد تایید پزشکان نیست. از عوارض قطع ناگهانی مصرف متادون می توان به بروز سندرم پس از ترک حاد و یا به اختصار PAWS، اشاره کرد. این سندرم زندگی فرد را تهدید نمی کند اما می تواند عاملی برای بازگشت به اعتیاد باشد. سندرم بعد از ترک اعتیاد حاد حتی در مواردی تا دوسال گریبانگیر فرد خواهد بود و از عوارض آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرس و اضطراب
  • فراهم‌سازی شرایط برای سنگکوب و فوت فرد.
  • کلافگی و سردرگمی
  • پرخاشگری
  • بروز دردهای بدنی شدید
  • اختلال در میل جنسی
  • بروز مشکلات بینایی در فرد
  • حالت تهوع
  • کاهش احساس نیاز به خوابیدن
  • کمبود نیاز به غذا


شما عزیزان می توانید برای ترک متادون به روش اصولی با مشاورین مرکز ترک اعتیار نگین ارتباط برقرار کنید و ترک متادون را با روشی درست و ماندگار انجام دهید.

دیدگاه‌ها  
سلام . من روزی 4 سی سی متادون مصرف میکنم الان چند سال هست که استفاده میکنم و میخوام در منزل اونو ترک کنم . برای اینکار داروی جایگزینی رو بهم معرفی میکنین . مرسی
سلام دوست عزیز لطفا به هیچ وجه بدون مراجعه به پزشک و کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اقدام خودسرانه ای انجام ندهید. هرگونه مصرف دارو بدون تجویز پزشک و یا اقدامی در راستای ترک یکهویی مواد مخدر می تواند جان شما را تهدید کند. لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
با عرض سلام و خسته نباشید و خدا قوت عزیز جان من نز یک به 7 یا 8 سال که اجبار به مصرف متادون هستم ولی واقعا دیگه خسته شدم چه جسمی چه روحی حالم از خودم بهم میخوره اگر موقعیت فعلی زندگیم و کاریم جوری بود که میتونستم همین امروز به روش سنتی ترک میکردم بد بختی من اینجاست که هیچ جوره نمیتونم از کارم بزنم دنبال یه راه حلی هستم که هم از کارم نیوفتم هم از چاله به چاه یعنی نشه که برای ترک این زحرماری گرفتار یه چیزه دیگه بشم خواهشن ولطفا کمک کنید با سپاس
به نقل از خسرو درویش:
با عرض سلام و خسته نباشید و خدا قوت عزیز جان من نز یک به 7 یا 8 سال که اجبار به مصرف متادون هستم ولی واقعا دیگه خسته شدم چه جسمی چه روحی حالم از خودم بهم میخوره اگر موقعیت فعلی زندگیم و کاریم جوری بود که میتونستم همین امروز به روش سنتی ترک میکردم بد بختی من اینجاست که هیچ جوره نمیتونم از کارم بزنم دنبال یه راه حلی هستم که هم از کارم نیوفتم هم از چاله به چاه یعنی نشه که برای ترک این زحرماری گرفتار یه چیزه دیگه بشم خواهشن ولطفا کمک کنید با سپاس
دوست عزیز من سلام، بسیار خوشحالیم که تصمیم به ترک گرفته اید، شک نداشته باشید که این بهترین تصمیم زندگی شما خواهد بود. لطفا با مشاوران ما در کلینیک تماس بگیرید تا به بهترین نحو شما رو راهنمایی کنند.
باسلام و خسته نباشید من یه سال داخل زندان بودم و ناچارا مجبور شدم متادون مصرف کنم بخاطر استرس و اضطراب زیادی که داشتم ... الان 4 ساله که دارم استفاده میکنم روزی 3قرص 20 میلی میخوردم یکو نصفی صبح و یک و نصفی موقع خواب الان 10 روز هست که به فکر ترک افتادم و مصرف قرص رو اوردم به روزی 10 میلی یعنی نصف قرص 20 میلی . ولی باز هم پا درد شدید و افسردگی شدید دارم و اصلا میل جنسی ندارم ... لطفا و خواهشا اگر میشه بهم کمک کنید و راهنماییم کنید که چیکار بکنم ... چون واقعا خسته شدم و میخواهم پاک باشم
سلام من 2 ساله شربت متادون سر خود مصرف میکنم،الان 29روزه تو خونه افتادم،دردام تموم شده اما ضعف شدید تو پاهام دارم،7دقیقه سرپا نمیتونم تحرک داشته باشم،قرص بی 2 بخورم؟مرسی راهنماییم کنید
به نقل از محسن:
سلام من 2 ساله شربت متادون سر خود مصرف میکنم،الان 29روزه تو خونه افتادم،دردام تموم شده اما ضعف شدید تو پاهام دارم،7دقیقه سرپا نمیتونم تحرک داشته باشم،قرص بی 2 بخورم؟مرسی راهنماییم کنید
سلام. ترک متادون یک فرآیند سخت و پیچیده است و می‌تواند با عوارض جانبی مختلفی همراه باشد. ضعف شدید و عدم تحرک پاها ممکن است به دلیل تاثیرات متادون بر سیستم عصبی و عضلات باشد. در این حالت، توصیه می‌شود که به یک پزشک مراجعه کنید تا وضعیت خود را ارزیابی کند و راهنمایی لازم را انجام دهد.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.