شکل ظاهری قرص متادون
عکس قرص متادون اصل

شکل ظاهری قرص متادون شبیه به همه قرص های معمولی است و به همین دلیل نمیتوان ویژگی های خاصی را از قرص متادون گفت که باعث شود شما سریعا به محض دیدن یک قرص متادون آن را تشخیص دهید. البته نباید فراموش کرد که هنوز هم ویژگی هایی وجود دارند که با دیدن یک قرص می توانید تا حد زیادی تشخیص دهید که آن متادون است یا خیر. در ادامه این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم که اطلاعات مفیدی را در خصوص شکل ظاهری قرص متادون و سایر ویژگیهای این قرص در اختیار شما قرار دهیم تا با این قرص ها بیشتر آشنا شوید.

شکل ظاهری قرص متادون چگونه است؟

از آنجایی که متادون یکی از انواع داروی مخدر صنعتی دارای خاصیت ضد درد است، شرکت های تولید کننده مختلف این قرص ها را در شکل های مختلفی می سازند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که همه قرص های متادون به یک شکل هستند. استفاده از متادون به داروی ضد درد در بیمارانی که درد بسیار شدیدی دارند مورد استفاده قرار می گیرد و از طرفی افرادی که قصد ترک اعتیاد مواد مخدر افیونی مانند ترک تریاک، ترک شیره تریاک و ترک هروئین را دارند با استفاده درست و زمانبندی شده طبق تجویز دکتر می‌توانند مراحل ترک اعتیاد را پشت سر گذارند. یکی از نکاتی که در خصوص شکل ظاهری قرص متادون باید بدانید این است که معمولاً متادون اندازه های کوچکی دارند و بیشتر آنها در رنگهای کرمی و قهوه ای کمرنگ تا پر رنگ، تولید و به بازار عرضه می شوند.

یکی از مواردی که باعث سخت شدن تشخیص شکل ظاهری قرص متادون می‌شود این است که نمونه های تقلبی و قاچاق قرص متادون در بازار یافت می شود و تقریبا می توان گفت میزان تقاضا برای استفاده غیر اصولی از قرص متادون بسیار بیشتر از میزان تقاضا است که برای استفاده اصولی و تحت نظر دکتر برای آن وجود دارد. در ضمن این نکته را باید بدانید که نمونه دیگری از متادون در قالب شربت در بازار وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه کمی در مورد ویژگی ها، عوارض و مضرات مصرف متادون با هم صحبت میکنیم.

روش تشخیص قرص متادون تقلبی

عملکرد قرص متادون

شکل ظاهری قرص متادون هیچ ارتباطی با عملکرد قرص ندارد و می‌توان گفت که تمام قرص ها و شربت هایی که حاوی متادون هستند بر قسمت هایی از مغز و نخاع شما تاثیر می گذارند، به همین صورت می‌توان گفت که این دارو عملکردی شبیه به مورفین و سایر مخدر های مصنوعی دارد. افرادی که قصد ترک اعتیاد را دارند برای مصرف متادون حتماً باید به پزشک مراجعه کنند و طبق برنامه و اصولی که پزشک به آنها پیشنهاد می دهد تا مدت زمان مشخصی مصرف متادون را ادامه دهند تا کم‌کم با کاهش دوز مصرف فرد مورد نظر را به صفر برسانند.این مورد را به یاد داشته باشید که شروع خود سرانه مصرف متادون می تواند آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت بسیار زیادی را برای شما داشته باشد پس هیچ گاه این کار را انجام ندهید. اعتیاد به متادون می‌تواند بسیار خطرناک و مخرب باشد، چرا که این دارو به راحتی همه جا پیدا می شود و در هر شرایطی می توانید از آن استفاده کنید. از طرفی بعد از مدت مشخصی بدن فرد مصرف کننده به مقدار دوز داروها عادت می کند و فرد مصرف کننده برای اینکه از مصرف این دارو لذت ببرد باید کم‌کم مقدار مصرف متادون را بالا ببرد. این موضوع بسیار مهم را هیچگاه از یاد نبرید که اعتیاد به متادون در مواردی می تواند نظراتی برابر با اعتیاد به هروئین یا حتی بدتر از آن داشته باشد.

اثرات اعتیاد به متادون

نشانه ها و اثراتی که اعتیاد به متادون بر روی شخص مصرف کننده می گذارد شبیه به مصرف سایر مواد مخدر افیونی مانند مورفین، هروئین، تریاک و شیره است.

مصرف کننده بعد از مدتی دچار علائمی مانند "مشکل در جمله سازی و پیدا کردن کلمات درست برای رساندن منظور، فراموش کردن این که در حال حرف زدن بوده، صحبت کردن آرام، اختلال حواس، نفس تنگی در زمان بالا رفتن یا پایین آمدن از شیب یا پله، نامنظم شدن ضربان قلب، مشکلات ادراری، سردرد، خارش بدن، خشک شدن دهان، سستی قسمت های مختلف بدن، فراموشکاری و از دست دادن حافظه و خواب آلودگی همیشگی" می شود.
زمانی که شخصی مصرف متادون را قطع میکند، دچار خماری و علائم ترک اعتیاد می‌شود که می تواند برای فرد بسیار دردناک باشد. از آنجایی که مواد فعال در متادون در چربی‌های بدن ذخیره می شوند، می تواند تا سالها اثرات خود را بر روی بدن فرد مصرف کننده باقی بگذارند. به این صورت است که وقتی فرد از چربی های بدن خود استفاده می‌کنند دچار علائم خفیفی مانند مصرف متادون می شود. خماری در اثر عدم مصرف متادون باعث می شود که فرد مورد نظر دچار پرخاشگری و عصبانیت شود و از طرفی بعد از مدتی شاهد این هستیم که او وعده های غذایی مختلفی را از دست می‌دهد و به هیچ عنوان اشتها ندارد. تغییرات شدید خلق و خو و بد اخلاق و عصبانی شدن یکی دیگر از نشانه ها ترک متادون می باشد. البته باید به یاد داشته باشید که بدن درد، کاهش دمای بدن، احساس درد شدید در استخوان ها، بی حالی، خستگی بیش از حد عدم توانایی تمرکز از سایر نشانه های خماری متادون هستند. بهترین روش برای ترک اعتیاد متادون این است که به پزشک متخصص ترک اعتیاد که توسط مرکز اعتیاد نگین معرفی می شود مراجعه کنید و از او بخواهید که یک برنامه مصرفی منظم با هدف کاهش و قطع مصرف متادون در اختیار شما قرار دارد. طبق این برنامه شما در بازه زمانی مشخصی مصرف متادون خود را کمتر و کمتر می کنید تا اینکه آن را به صفر می رسانید.

انواع قرص متادون

عوارض مصرف قرص متادون

عوارض مصرف قرص متادون بسته به مدت زمان مصرف و میزان مصرف فرد مورد نظر می توانند متفاوت باشند. اما به طور کلی این موضوع را به یاد داشته باشید که مصرف متادون باعث می شود برخی از قسمت های بدن شما کم کم کارایی و عملکرد خود را از دست بدهند. همین موضوع باعث می شود که حتی بعد از ترک اعتیاد متادون هنوز از تاثیرات مخرب آن رنج ببرید. همچنین در نظر داشته باشید که مصرف طولانی مدت این دارو باعث می‌شود شما کم‌ کم در سراشیبی مرگ قرار بگیرید. یکی دیگر از موارد بسیار مخرب در خصوص متادون این است که این ماده بسیار اعتیادآور است و در صورتی که بخواهید آن را به صورت ناگهانی ترک کنید، ممکن است دچار عوارض جانبی شدیدی شوید که گاهی مرگ را برای شما در پی دارد، دقیقا به همین دلیل است که به شما گفتیم ترک اعتیاد متادون بهتر است زیر نظر یک پزشک متخصص انجام شود تا به این صورت شما ترک اعتیاد موفق و با کمترین میزان خماری و درد را داشته باشید.

کلینیک ترک اعتیاد نگین همواره در تلاش است که بتواند افراد بیشتری را از چنگال اعتیاد نجات دهد، متخصصان ما می توانند شما را در زمینه‌های مختلف راهنمایی کنند و برنامه هایی برای ترک اعتیاد در اختیار شما قرار دهند که بتوانید با کمترین درد و بیشترین بازدهی ماده مخدر مصرفی خود را ترک کنید، برای این کار فقط کافی است که با ما تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره ما بهره مند شوید. امیدواریم که این مطلب در خصوص شکل ظاهری قرص متادون برای شما مفید واقع باشد.

دیدگاه‌ها  
+3
به نقل از ساسی:
صورتیشم هست یاخیر
سلام بر شما
خیر فقط رنگ سفید و قهوه ای داره
اماظواهررفتاری رودارند جلوی من 2تاصورتیش مانندکلداکس میخورندیا2تاسبزه آبیوسفیدم دیدم نارنجی ایناکه گفتم توپلاستیکای زیپیه واس اون شک کردم
کمکم کنیدبفمهمم اخه یبار وحشین یبار اروم میشن بهدی که ازبیرون میان
+3
باسلام من متادون 40 مصرف میکنم.مدتیه از هرجا قرص تهیه میکنم تقلبیه و عوارض دردناک جسمی و مالی رو بهم تحمیل کرده کلینیکها هم میگن سهمیه نداریم.زندگیم رو شدیدا تحت تاثیر قرارداده با این وضعیت اقتصادی و معیشتی این روزها تو رو خدا کمکم کنین جایی که قرص اصلی و با قیمت مناسب هست معرفی کنین.من ساکن شیراز _صدرا هستم
سلام.انوری اصلی گیرت میاد.پشت ورق باید رنگ سبز کمرنگ باشه اصلیه.
سلام ، نه اتفاقا سبز تیره اصله من یک عمره مصرف میکنم سبز روشن خیلی عوارض داره بدنت گُر می‌گیره پنج تا هم بخوری روزی بازم خماری
سلام.انوری گیرت میاد.اصلی پشت ورق سبز کمرنگ هست.
اره مدتی تقلبی شده.من هم یک بسته خریدم تقلبی هست.جواب نمیده.وقتی هم میخوری خواب آلود میشی و اعصاب خراب می‌کنه.
سلام حامد جان ...يكبار موقع خريد يه اهل فن پیدا کن با خودت ببر که قرص اصلی و تقلبی رو بهت یاد بده چون یه نشونه خاصی داره ....بعدشم قیمت قرص 40 الان باید بین 8 تا 10 جنس خوب باشه و قیمتش اصلا بیشتر نیس مطمعن باش دادا
برادر عزیز تو شیراز بیش از211 کلینیک هس بگرد هروقت قرص میخری توجلدش بخر سعی کن 40سفید بگیر یا شربت پلم اماسعی کن کمش وترک کنی بعدخماری داره
دوست عزیز بهترین راه اقدام به ترک این ماده مخدر است. هر زمان تصمیم به شروع بگیرید دیر نیست با شماره های درج شده تماس بگیرید تا مشاوران ما در این مسیر همراه شما باشند.
قیمت قرص متادون بیست قهوای شرکت فاران تویسرکان و همچنین قرصb2فاران برافروردین سال1402 درکلینکها چقدراست ممنون وسپاسگذارم
باسلام من حدود15سال هستش که متادون مصرف می کنم تابحال هرتلاشی کردم تاموفق به ترک متادون بشم نشده لطفا اگرراهی هست منوراهنمائی کنیددیگه مستاصل شدم ممنونم
فقط باید 10روز تریاک یاشیره بکشی من خودم همینجوری گذاشتم کناربعدم افیونی وترک کردم چون متادون خماری بدتری نسبت‌ به‌ ترياک دارد
سلام من مصرف متادون دارم روزی 40 دوز یعنی دوتا قرص 20 میلی گرم .ملی من به اندازه یه نصف لیوان کوچیک آب وقرص را در آن حل میکنم آیا طریقه مصرف صحیح می‌باشد یا خیر؟
به نقل از ppp:
سلام من مصرف متادون دارم روزی 40 دوز یعنی دوتا قرص 20 میلی گرم .ملی من به اندازه یه نصف لیوان کوچیک آب وقرص را در آن حل میکنم آیا طریقه مصرف صحیح می‌باشد یا خیر؟
سلام! تنظیم مصرف متادون یا هر داروی دیگر به طور صحیح باید توسط پزشک شما انجام شود. بهترین روش مصرف متادون به شما توسط پزشک تجویز می‌شود و باید به دقت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های پزشک خود را دنبال کنید.
باسلام خدمت ادمین عزیز ازشما سوال داشتم.
میخواسنم بپرسم خانمی 55 ساله ک هیچ گونه مصرف مواد مخدری ندارد . الان یک عدد قرص متادون 40 مصرف کرده ک حالشم اصلأ خوب نیست .
میخواستم منا راهنمایی کنین چی بهش بدم ک متادون40 را خنثی کنه .
آیا شیر بخوره خنثی میشه .؟
با تشکر
به نقل از Reza:
باسلام خدمت ادمین عزیز ازشما سوال داشتم. میخواسنم بپرسم خانمی 55 ساله ک هیچ گونه مصرف مواد مخدری ندارد . الان یک عدد قرص متادون 40 مصرف کرده ک حالشم اصلأ خوب نیست . میخواستم منا راهنمایی کنین چی بهش بدم ک متادون40 را خنثی کنه . آیا شیر بخوره خنثی میشه .؟ با تشکر
سلام و درود خیر استفاده از شیر به تنهایی اثر انر ا از بین نمی برد. اگر این بانو 55 سال به طور نادرست متادون مصرف کرد و حال درستی ندارد، با توجه به سن ایشان بهترین کار این است که به یک واحد پزشکی یا مراکز اورژانسی مراجعه کند. پزشکان و پرستاران متخصص در این مراکز می‌توانند برای تشخیص و مدیریت عوارض به شخص کمک کنند.
به نقل از ppp:
سلام من مصرف متادون دارم روزی 40 دوز یعنی دوتا قرص 20 میلی گرم .ملی من به اندازه یه نصف لیوان کوچیک آب وقرص را در آن حل میکنم آیا طریقه مصرف صحیح می‌باشد یا خیر؟
سلام معمولاً متادون به صورت قرص تجویز می‌شود و باید طبق دستور پزشک مصرف شود. اگر پزشک شما تعیین کرده که متادون را با آب مخلوط کرده و دریافت کنید، شما باید دقیقاً به تعلیمات پزشک عمل کنید و مقدار و زمان مصرف را به دقت رعایت کنید. ولی اگر طبق دستور خودتان است، لطفا با پزشک متخصص مشورت کنید.
با سلام . بنده سه ماهه قرص متادون مصرف میکنم قبل سه ماه هم مصرف تریاک بصورت بافور داشتم الان مصرف قرص من یک چهارم متادون 20 صبح یک چهارم ظهر و یک چهارم شب هستش خواهشاً اگه کسی راهکاری برای کمتر کردن و ترک این مقدار مصرف داره برام توضیح بده ممنونم
با سلام و خسته نباشین سوالم رو کسی راهکاری داره جواب بده ممنونم
سلام من روزی 2/5گرم مصرف شیره دارم هم ظهر و هم شب حالا من میخوام شروع کنم برای ترک
حالا قرص متادون 40گرفتم چهار قسمت تقسیم کنم بخورم که فعلا ظهر رو ترک کنم یا نه به دو قسمت
ممنون اگه راهنمایی کنید
به نقل از حسین:
سلام من روزی 2/5گرم مصرف شیره دارم هم ظهر و هم شب حالا من میخوام شروع کنم برای ترک
حالا قرص متادون 40گرفتم چهار قسمت تقسیم کنم بخورم که فعلا ظهر رو ترک کنم یا نه به دو قسمت
ممنون اگه راهنمایی کنید

حسین عزیز برای ترک نیاز هست متناسب با شرایط شما توسط پزشک برنامه مخصوص خود را دریافت کنید همکاران ما در کلینیک نگین می توانند شما را راهنمایی کنند ، لطفا با ما تماس بگیرید.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.