ترک هروئین بدون دارو

اعتیاد یکی از بزرگ ترین معضلات جامعه است که به خود فرد و اطرافیان آن آسیب های روحی و جسمانی بسیاری وارد می کند از این رو جامعه در تلاش است با بهترین و به روزترین متدها افراد معتاد را از دام اعتیاد رها سازد. هروئین یک ماده مخدر خطرناک است که شامل تریاک، کدئین و ... است و می تواند به شدت فرد را وابسته کند. ترک هروئین ممکن است عوارض شدیدی به همراه داشته باشد، زیرا به سرعت به مغز می رسد.
در واقع ترک هروئین با توجه به شرایط مختلفی مانند شدت مصرف، زمان مصرف، سن مصرف کننده و ... روش های متفاوتی دارد، یکی از بهترین روش ها برای ترک مواد اعتیادآور، ترک بدون دارو است در این متد فرد بدون استفاده از دارو و جایگزین کردن مواد دیگر به جای هروئین اقدام به ترک می کند. ترک هروئین بدون دارو و یا مسک هایی همچون نوافن باید با مشورت پزشک متخصص و روانشناس ترک اعتیاد باشد؛ زیرا ممکن است فرد را دچار حملات احتمالی کند از این رو باید از نظر روحی به آمادگی کامل رسید سپس اقدا به ترک بدون دارو کرد.
ترک بدون دارو هروئین بیش از ده ماه به طول می انجامد و عوارضی مانند بی حوصلگی، بی خوابی، افسردگی و ... دارد. برای استفاده از این روش بهتر است فرد مقدار مصرف را به صورت تدریجی کم کند تا به صفر برسد و حتما باید زیر نظر پزشک و مشاوران متخصص انجام شود. راجع به هروئین خیس اطلاعاتی دارید؟ در این مقاله از سایت نگین به آن اشاره کرده ایم.

آیا ترک هروئین بدون داروی جایگزین امکان پذیر است؟

آیا ترک هروئین بدون داروی جایگزین امکان پذیر است؟

به طور کلی اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگویم ترک هروئین بدون داروی جایگزین امکان پذیر است اما باید در نظر گرفت که این روش ترک ممکن است عوارض شدیدتری داشته باشد از این رو باید آشنایی کاملی نسبت به آن داشت و تحت نظر پزشکان متخصص انجام شود. افراد معتاد به هروئین نباید به صورت خود سرانه و خود درمانی اقدام به ترک کنند، زیرا درک درستی از علائم خماری، عوارض ترک و ... ندارند از این رو ترک موفقیت آمیزی نخواهند داشت.
فرد معتاد باید تلاش کند با کمک مشاوران ماهر و پزشکان متخصص بدن خود را از هروئین و مواد مخدر پاک سازی کند. ترک هروئین بدون دارو معایب خاصی دارد که باید نسبت به آن ها آگاهی کامل داشت و پس از درک و قبول کردن آن ها با این روش بدن را از هروئین سم زدایی کرد. برخی افراد با استفاده خودسرانه از داروهایی مانند متادون، بوپرنورفین و ... سعی در کم کردن عوارض ترک دارند در صورتی که این مواد جایگزین هروئین می شوند و ترک دشوارتری خواهند داشت. بنابراین دستور ترک هروئین در خانه یا مرکز ترک اعتیاد با این روش باید تحت نظر پزشکان متخصص و روانشناس ترک اعتیاد باشد.

معایب ترک اعتیاد هروئین با قطع سریع مصرف و بدون استفاده از دارو

معایب ترک اعتیاد هروئین با قطع سریع مصرف و بدون استفاده از دارو

همانطور که در بالا اشاره شد ترک هروئین بسته به شرایط گوناگون، مختلف است و هر فرد متناسب با نحوه مصرف، دوز مصرف و ... باید بهترین روش را برای درمان و ترک انتخاب نماید که این کار بدون مشورت گرفتن از پزشک متخصص و مشاوران کار بلد امکان پذیر نیست. یکی از روش ها برای ترک هروئین قطع سریع مصرف بدون استفاده از دارو است، این روش اگر به صورت اصولی و زیر نظر متخصصین این حرفه انجام شود می تواند کارآمد باشد.
اما باید در نظر داشت که این روش می تواند بسیار خطرناک باشد و فرد را دچار حملات سنگینی کند. در واقع با قطع ناگهانی هروئین بدن عکس العمل های آشکاری می دهد و تا چند هفته عوارضی مانند بدن درد، بی خوابی، افسردگی، کند ذهنی و ... در فرد دیده می شود که بسیار سخت و طاقت فرسا است. اصلی ترین مشکل این نوع ترک ایجاد شوک روحی و جسمی به فرد معتاد است که اجازه نمی دهد به صورت اصولی ریشه های اعتیاد درمان شوند از این رو ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. شما عزیزان می توانید برای مطالعه نظرات درباره ترک هروئین به سایت مرکز ترک اعتیاد نگین مراجعه نمایید و از نظرات و تجربیات افراد در این زمینه بهره مند شوید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.