نظرات درباره ترک هروئین

هروئین یک ماده مخدر بسیار خطرناک است که باعث وابستگی و عوارض روحی و جسمی می شود. نظراتی که درباره a href="/addiction-treatment/25-ترک-اعتیاد-هروئین" title="ترک هر">ترک هروئین</a> وجو" دارد بیشتر مختص به افرادی است که تجربه ترک هروئین را داشته اند. این افراد ممکن است بار ها و بار ها در پروسه ترک با شکست مواجه شوند و در نهایت با انجام روش های درست موفق به ترک آن شده باشند. برخی افراد معتقدند که درست ترین شیوه ترک هروئین کم کردن میزان آن و به صورت تدریجی است. در این روش مصرف کننده به صورت دوره ای میزان مصرف خود کاهش می دهد و باعث می شود تا بدن به دوز کم این ماده عادت کند.
برخی از افراد این پروسه را تحت نظر پزشک و برخی در خانه و با مراقبت های خانگی انجام می دهند. برخی از مصرف کنندگان هروئین عقیده دارند که برای ترک این ماده مخدر باید به یکباره میزان مصرف را قطع کرد اما این روش برای کسانی ممکن است کارساز باشد که دوز مصرفی آن ها بالا نباشد زیرا افرادی که دارای دوز بالای مصرف هروئین هستند با قطع یکباره این مواد مخدر دچار شرایط بد و وخیم روحی و جسمی می شوند.
افرادی که به ترک این ماده مخدر اقدام کرده اند پروسه ترک را یک پروسه سخت اما ممکن می دانند و عقده دارند اگر با اراده کامل و عزم جزم برای ترک اقدام نمایند می توانند به راحتی موفق شوند. راجع به هروئین خیس اطلاعاتی دارید؟ در این مقاله از سایت نگین به آن اشاره کرده ایم. برای دریافت مشاوره از بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان می توانید با کلینیک نگین تماس بگیرید. 

نظر پزشک متخصص درباره ترک هروئین

نظر پزشک متخصص درباره ترک هروئین

پزشکان افرادی که اقدام به ترک نموده اند را بیمار می دانند. از نظر متخصصان استفاده مداوم هروئین باعث می شود که تغییرات اساسی در مغز مصرف کننده ایجاد شود. پزشکان رویه ای که برای درمان بیماری ها دارند اغلب با استفاده از دارو و مراقبت های پزشکی است به همین دلیل ترک هر نوع ماده مخدری اعم از هروئین را مستلزم استفاده از دارو های روانپزشکی می دانند. هروئین یک ماده خطرناک و اعتیاد آور است. اگر این ماده به صورت تزریقی مصرف شود خطرات بیشتری را در پی خواهد داشت.
مصرف طولانی مدت هروئین باعث می شود که فرد به تنگی نفس، سرفه، عفونت، سلولیت و برخی بیماری های کبدی دچار شود. از نظر پزشکان تنها راه موثر برای ترک اعتیاد به هروئین استفاده از درمان های دارویی است. این دارو ها و مراقبت ها در نهایت باعث کم شدن میزان مصرف هروئین می شوند. سم زدایی هروئین از بدن نیازمند یک دوره مشخص است که برای هر فرد بنا به تشخیص پزشک و شرایط روانی و جسمی او مشخص می شود.

نظر کسانی که ترک کرده اند درباره ترک هروئین

نظر کسانی که ترک کرده اند درباره ترک هروئین

ترک هروئین موجب اختلالات روحی و جسمی بسیاری می شود که برخی از این اختلالات می تواند نشان دهنده مسیر درست در ترک اعتیاد به هروئین تلقی شود. افرادی که به هروئین اعتیاد دارند در طول دوره مصرف خود بارها به ترک این ماده مخدر فکر کرده اند و یا حتی به آن اقدام نموده اند. متاسفانه به دلیل استفاده از روش های ناکارآمد و روش های ترک نادرست عده بسیار زیادی از افرادی که به ترک اقدام نموده اند بار ها و بار ها با شکست مواجه شده اند. در مقابل افراد بسیار زیادی هم وجود دارند که توانسته اند با موفقیت هروئین را ترک کنند و بعد از آن دچار لغزش نشوند.
از نظر اغلب افرادی که به ترک هروئین اقدام نموده اند برای کنترل و درمان بسیاری از اختلالات ناشی از ترک حتما باید از روانپزشک و یا پزشک کمک گرفت.
افرادی که این ماده مخدر را ترک کرده اند دارای تجربیاتی هستند که در اغلب آن ها مشترک است. برخی از این تجربیات عبارتند از:

  • افسردگی

بعد از ترک این ماده مخدر بیشتر افراد دچار یاس و نا امیدی می شوند. احساس خوب و خوشایندی که با مصرف هروئین در وجود آن ها شکل می گرفت دیگر وجود ندارد و همین باعث می شود که فرد دچار پوچی و نا امیدی شود.

  • بی خوابی و عدم تمرکز

از مهم ترین مشکلات بعد از دوره ترک که برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده است مشکلات ناشی از ترک است. افرادی که هروئین مصرف می کنند با مصرف این ماده به خواب می روند و در صورتی که این ماده به بدن نرسد فرد علاوه بر بیخوابی به عدم تمرکز نیز دچار می شود که از مشکلات آزار دهنده و بسیار جدی ترک محسوب می شوند.

  • تحلیل قوای جسمی

درست است که بعد از ترک و سم زدایی بدن از هروئین فرد به لحاظ ظاهری بشاش تر به نظر می رسد اما قوای جسمی او نیازمند تقویت و نیروی جدیدی است و این پروسه تا مدت ها بعد از ترک باید ادامه داشته باشد.

نظر مشاورین درباره ترک اعتیاد

نظر مشاورین درباره ترک اعتیاد

مشاورین و روانشناسان اعتیاد وظیفه دارند تا به لحاظ روحی و روانی افرادی که به ترک اعتیاد اقدام می کنند را ساپورت کنند. مشاورینی که در زمینه ترک اعتیاد تجربه دارند معتقدند که اولین و مهم ترین قدم برای ترک اعتیاد به هروئین اراده و خواسته فرد است. یعنی افرادی که با خواسته و اراده برای ترک اقدام می کنند با احتمال بسیار بیشتری موفق هستند.
در طول دوره ترک و بعد از آن مشاوران و روانپزشکان با برگزاری جلسات و آموزش برخی مهارت ها سعی دارند تا افراد را برای ماندن در ترک مصمم تر کنند. افرادی که به طور مداوم در جلسات گروهی و فردی مشاوره شرکت می کنند و بعد از ترک نیز به دنبال کسب مهارت های لازم برای دوری از مصرف دوباره هستند به راحتی می توانند اعتیاد را ترک کنند. گروهی دیگر از افراد که در دوران ترک در جلسات مشاوره شرکت نمی کنند و یا به صورت جدی پیگیر مواردی که مشاور به آن ها توصیه می کند نیستند، اغلب با مشکلاتی مواجه می شوند.
مشاورین در ابتدای امر سعی بر این دارند تا علل اعتیاد فرد به هروئین و شرایط روحی و روانی او را آنالیز کنند. اگر بیمار در شرایطی مزمن و یا اگر به دلیل مشکلات روانی نیازمند تجویز دارو باشد، مشاور او را به روانپزشک معرفی می کند.
درمان جسمی یا سم زدایی بدن بیمار از هروئین در دوره کوتاهی انجام می گیرد اما اختلالات روانی و مشکلاتی که بعد از ترک برای فرد به وجود می آید تا مدت ها در کمین او هستند از این رو وجود یک روانشناس و روانپزشک در کنار او لازم است.
کلینیک ترک اعتیاد نگین با داشتن امکانات رفاهی و کمک گرفتن از پزشکان متخصص و متبحر، به افراد بیمار کمک می کند تا از شر این بیماری به راحتی رها شوند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.