چاق شدن بعد از ترک اعتیاد

مصرف مواد اعتیاد آور علاوه بر مضراتی که برای روح و روان انسان دارد، روی جسم و بدن فرد معتاد نیز تأثیر های مخربی دارد. به هم خوردن عادت غذایی و استفاده از مواد غذایی نامناسب باعث ضعیف شدن بدن فرد می شود. افرادی که مواد مصرف می ‌کنند پس از مصرف احساس می ‌کنند انرژی آن ها زیاد شده و نیازی به خوردن غذا ندارند. عدم مصرف مواد غذایی باعث کم شدن اشتها می شود. به وجود آمدن مشکلاتی مانند سوء هاضمه، کم کاری روده و دفع نشدن سموم بدن باعث می‌ شود تا فرد معتاد کاهش وزن شدید را تجربه کند. گاهی همین عارضه ها سبب می ‌شود تا افراد به فکر ترک بیافتند و این سوال برایشان مطرح شود که چاق شدن بعد از ترک اعتیاد چطور ممکن است؟. در جواب این سوال می‌ توان گفت تقویت بدن با استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش می تواند بسیار کمک کننده باشد. پس از ترک به خاطر از بین رفتن تاثیر مواد مخدر بدن آهسته آهسته مشکلات خود را بروز می‌ دهد؛ بنابراین تقویت کردن بدن با استفاده از مکمل ها و دارو هایی که توسط پزشک متخصص تجویز می شود بسیار تاثیرگذار است. برگشتن اشتها و خوردن مواد مغذی باعث می‌ شود تا فرد معتاد چاق شود.

چاق شدن بعد از ترک اعتیاد

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم؟

برای برگشتن بدن به حالت اولیه و رسیدن به وزن طبیعی پس از ترک اعتیاد افرادی که ترک کرده اند، باید انواع مواد خوراکی مغذی مانند گوشت، کربوهیدرات، میوه، سبزیجات تازه و آب میوه‌ های طبیعی مصرف کنند. خوردن آب کافی نیز بسیار اهمیت دارد. استفاده از مکمل ها و دارو های تجویز پزشک، بسیار مفید است. برخی از افراد از آمپول نوروبین برای تقویت بدنشان استفاده می کنند، اما لازم به ذکر است که مصرف چنین مکمل هایی باید حتما با تجویز پزشک باشد، زیرا بعضی از این مکمل ها ممکن است به فرد احساس خماری دهد. افرادی که ترک کرده ‌اند باید روزانه ۸ لیوان آب بنوشند تا سموم موجود در بدن آن ها دفع شود و آسیب هایی که به دستگاه گوارش آن ها وارد شده برطرف شود. نوشیدن آب کافی موجب رفع یبوست نیز می ‌شود و روده ها را فعال می کند. غذا خوردن در فواصل زمانی کوتاه و ثابت نگه داشتن میزان قند خون، کمک می ‌کند بدن در برابر وسوسه ها مقاوم تر باشد. البته رژیم غذایی باید به تدریج جایگزین شود تا فرد دچار مشکلات دیگری نشود. مراکز ترک اعتیاد معتبر مانند کلینیک نگین با در نظر گرفتن شرایط جسمی فرد رژیم غذایی مناسب هر شخص را به وی ارائه می ‌کنند. مصرف مواد غذایی مانند چربی، فست فود، قهوه و مواد انرژی زا برای افرادی که در حال ترک هستند به هیچ وجه توصیه نمی شود. مواد غذایی که در بسته‌ بندی و دارای نگهدارنده هستند، مناسب نیستند. در ارتباط بودن با یک فرد متخصص و مصرف مواد غذایی که موجب سم زدایی بدن می شود، در افزایش وزن بسیار موثر است. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره تخصصی جهت ترک و چاق شدن بعد از ترک اعتیاد می توانید با شماره های کلینیک ترک اعتیاد نگین تماس حاصل فرمایید.

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم؟

اهمیت بازگشت وزن به حالت نرمال بعد از ترک اعتیاد چیست؟

ترک مواد مخدر نخستین قدم برای بازگشت به زندگی عادی است، اما مراقبت های بعد از ترک و به دست آوردن سلامت جسمی و روانی اهمیت بسزایی دارد. برای موفق بودن در ترک اعتیاد بایستی بدن شما نیز به حالت نرمال برگردد. کاهش وزن موجب کاهش اعتماد به نفس می شود. داشتن ضعف جسمانی، کاهش قند و فشار خون، همه و همه سبب می‌ شود تا فرد از نظر روحی مستعد لغزش و بازگشت به اعتیاد شود بنابراین افراد پس از پس از ترک باید توجه ویژه ‌ای به رژیم غذایی خود داشته باشند. مصرف مواد مخدر باعث می ‌شود تا عمل هضم و جذب مواد مغذی در بدن انجام نشود و بدن دچار بیماری شود، بنابراین ترک عادت های بد مانند مصرف مواد نیازمند اقدامات جانبی نیز هست. بهتر است که این افراد از مواد مغذی استفاده کنند تا بافت های آسیب دیده بدن خود را ترمیم کنند و مشکلات دستگاه گوارش را برطرف کنند. رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین های B، اسید فولیک و اسید های آمینه بسیار مفید هستند، چرا که انتقال دهنده های عصبی را فعال کرده و باعث بالا رفتن سطح هوشیاری فرد می‌ شوند. مطالعات نشان داده که داشتن وزن طبیعی و سلامت بدن به ترک اعتیاد کمک می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رژیم غذایی پس از ترک اعتیاد، به وب سایت کلینیک ترک اعتیاد نگین مراجعه کنید. پزشکان متخصص این مجموعه با ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه ترک و ارائه رژیم غذایی مناسب می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به افراد کمک کنند تا به وزن طبیعی خود برگردند و سلامت جسمانی خود را بازیابند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.