کوکائین تقلبی در ایران

کوکائین (COCAINE) که به آن کُک هم می گویند، یکی از مواد استنشاقی اعتیاد آور قوی است. این ماده مخدر از گیاهی در مناطق بومی آمریکای جنوبی بدست می آید. کوکائین به صورت غیر قانونی برای تفریحات و در پزشکی به عنوان بی حس کننده موضعی کاربرد بسیاری دارد.
این ماده اعتیاد آور در موقعیت های تفریحی و رایج خود حالت پودری دارد که به رنگ سفید و به صورت کریستالی خرد و ریز است. کوکائین همچینن یک ماده ی روانگردان است و اختلالات ذهنی را به وجود می آورد که بر نحوه ی تفکر و تصمیم گیری و رفتار فرد مصرف کننده تاثیر می گذارد. همینطور سبب تند شدن تنفس، ضربان شدید و خارج از نظم قلب نیز می شود. کلینیک ترک اعتیاد نگین به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد برای خدمت رسانی به شما عزیزان آماده است. 
در بررسی های موجود سه نوع کوکائین در بازار ها وجود دارد که شما با استفاده از اطلاعات ظاهری و باطنی این مدل ها میتوانید کوکائین تقلبی بازار ایران را تا حدودی تشخیص دهید.

  • مدل هیدروکلراید: این نوع از کوکائین که اغلب با مواد مختلفی مثل لاکتوز و گلوکز ترکیب شده، حالت پودری است که رنگی سفید نیز دارد. این کوکائین بی حس کننده است و طعم تلخی دارد.
  • مدل FREEBASE: این نوع از کوکائین نسبت به هیدروکلراید ناخالصی کمتری دارد و به شکل پودری سفید رنگ است.
  • مدل ترک: این نمونه نسبت به هر دو نوع دیگر کوکائین ناخالصی بیشتری دارد، یک نوع کریستال به رنگ سفید است. می تواند خامه ای شفاف به رنگ صورتی یا زرد هم باشد.

تشخیص کوکائین اصل 

تشخیص کوکائین اصل

مصرف مواد مخدر به طور کلی ضرر های زیادی را در پی خواهد داشت که همه ما کم و زیاد از آن ها مطلع هستیم.
این ماده ی اعتیاد آور در هر حالتی (چه در حالت سنگی و چه در حالت پودری) به رنگ سفید مایل به صورتی یا بژ است. هیدروکلراید با آنکه کوکائینی سفید رنگ است اما در برخی مواقع همین فروشندگان سودجو مواد مختلفی همچون پودر تالک و یا ملین های کودک به آن می افزایند. دقت داشته باشید این ترکیبات باعث سفید تر شدن رنگ هیدروکلراید می شود. غالبا افزودن هر ترکیب اضافی به کوکائین تغییرات ظاهری در آن به جا می گذارد. این ماده مخدر در حالت اصلی و طبیعی خود بدون هیچ گونه افزودنی، بوی خوشی به علاوه کمی بوی فلز همراه دارد. بوی فلزی کوکائین با توجه به مقدار مواد شیمیایی و حلال هایی که برای استخراج این ماده استفاده می شود نیز متغیر است.
از دیگر روش های بررسی اصل بودن و میزان خلوص کوکائین این است که آن را با لثه خود تماس می دهند، در این صورت لثه باید بی حس شود. البته این شیوه خیلی قابل اطمینان نیست زیرا کوکائین جعلی و تقلبی هم اگر با ماده بی حس کننده ترکیب شده باشد، نیز همان اثر را دارد.

ساخت کوکائین تقلبی

اکثر مصرف کنندگان از مواد تشکیل دهنده کوکائین اطلاعی ندارند و به همین دلیل خیلی راحت در دام کوکائین تقلبی می افتند. کوکائین آلکالوییدی است که از برگ‌های درختی به اسم کوکا بدست می آید. این ماده مخدر به شکل منشورهای کوچک بلورین تشکیل می‌شود و بسیار کم در آب محلول است اما در اتر و الکل به طور کامل حل می‌شود. این ماده اعتیادآور در دمای ۸۹ درجه سانتیگراد ذوب می‌شود.
کراک نوع کریستالی، ارزان قیمت و ناخالص کوکائین است. طبق گزارشات منتشر شده با اشاره به تقلبی بودن عمده کوکائین موجود در بازار ایران، 80 درصد کوکائینی که در کشور وجود دارد، کاملا تقلبی است یا با سایر مواد مخلوط شده و ناخالصی زیادی دارد. قیمت زیاد کوکائین در کشور باعث شده تا این نوع مخدر اغلب ناخالص و تقلبی باشد. سود جویان خیابانی اکثراٌ این ماده مخدر را با برخی مواد محرک نظیر آمفتامین و یا مواد خنثی همچون پودر تاک، نشاسته، شکر و یا بعضی مواد فعال مانند بنزوکائین یا پروکائین (که نوعی بی حس کننده موضعی هستند) مخلوط می کنند.

ساخت کوکائین تقلبی 

این را بدانید که مصرف مواد مخدر از هر نوعی که باشد بسیار مضر است. اصل یا تقلبی بودن کوکائین در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی کند. عوارض کوکائین آن قدر زیادند که باید از مصرف آن جداً خودداری کنید. مواد مخدر جان های بی گناه را به کام مرگ می کشانند و اطرافیان بیمار را هم تحت تأثیر قرار می دهند. بنابراین اگر به کوکائین یا هر ماده دیگری اعتیاد دارید، همین حالا تصمیم بگیرید و یک بار برای همیه آن را کنار بگذارید. مشاوران و پزشکان ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین به شما کمک می کنند تا اعتیاد را کنار بگذارید و بار دیگر زندگی را در آغوش بگیرید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.