تاریخچه اعتیاد در جهان

اعتیاد چیست؟ از قرن ها پیش مردم مواد مخدر را به بهانه های مختلفی مصرف می کرده اند. تسکین درد، التیام روحی، درمان بیماری ها، بزم و عیش و نوش و مواردی از این قبیل، دلایل مصرف مواد مخدر در قرن های پیش بوده است. اعتیاد به مواد مخدر تنها به موادی مانند تریاک، سیگاری، هروئین، حشیش و مانند این ها ختم نشده و به مشروبات الکلی هم مربوط می شود. به طور کلی، از زمان قبل از میلاد مسیح، مصرف مواد توهم زا و مشروبات الکلی در بین مردم رواج داشته است. با این حال، زمانی اثرات منفی مصرف این گونه مواد بر مردم مسلم شد که مردم در سراسر دنیا در دام سوء مصرف مواد مخدر افتاده بودند. کلینیک ترک اعتیاد نگین به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد برای خدمت رسانی به شما عزیزان آماده است. 

اعتیاد به مواد مخدر از چه زمانی آغاز شد؟

اعتیاد به مواد مخدر و الکل تاریخچه ای بسیار طولانی دارد. از طرفی، در کشورهای مختلف انواع متنوعی از مواد اعتیاد آور مورد استفاده قرار می گرفته است. در این بین ارمنستان، یونان باستان، روم، سومر و چین از جمله کشورهایی بودند که سابقه زیادی در مورد سوء مصرف مواد مخدر داشته اند. در ادامه به بررسی انواع اعتیاد به مواد مخدر در کشورهای مختلف خواهیم پرداخت.

  • مصرف الکل در ارمنستان
    اولین کارخانه مشروب سازی ارمنستان قدمتی در حدود 7000 سال دارد. لازم است بدانید که در غارهایی که در چند سال اخیر در ارمنستان کشف شده اند، لوازم ساخت مشروبات الکلی یافت شده است. در این کشور، الکل از قدیم برای جشن ها، مراسم مذهبی و حتی کشاورزی به کار می رفته است.
  • مصرف الکل، قارچ و ماری جوانا در یونان و روم باستان
    یونانی ها و رومی ها از جمله طرفداران پر و پا قرص شراب به حساب می آمده اند. به طوری که تاریخ مربوط به مصرف مواد مخدر خود را در آثارشان ثبت نموده اند. الکل در این سرزمین ها به عنوان نوشیدنی خاص در مراسم مذهبی و جشن ها و حتی به عنوان هدیه هایی مخصوص به کار می رفته است. در آن زمان زنانی بوده اند که خود را الهه هایی از سوی خدا معرفی می کرده اند که قادر به پیشگویی بوده اند. از این رو، برای تغییر ذهنیت افراد و در دست گرفتن کنترل ذهن آن ها مواد توهم زا نظیر قارچ و ماری جوانا را به کار می برده اند.
  • مصرف مواد افیونی در سومر و چین
    گیاه تریاک از حدود 3400 سال پیش از میلاد توسط سومری ها کشف شد. البته در آن زمان مردمان سومر برای درمان بیماری های خود از این گیاه به شکل خوراکی استفاده می کردند. شاید در آن زمان اعتیاد به مواد مخدر برای مردم معنی نداشته است؛ اما به مرور زمان اثرات ناشی از این گیاه افیونی شدیدتر شده و تمایل برای مصرف آن به امری عادی تبدیل گردید. کشورهای چین و بریتانیا میزبان های بعدی تریاک بودند.
    به دنبال این تحولات، مورفین و کوکائین نیز وارد میدان شدند و مدتی بعد، تریاک از چین به آمریکا راه یافت. در نهایت، هروئین ساخته شد و اعتیاد به مواد مخدر مانند یک ویروس در سراسر آمریکا منتشر گردید.

 اعتیاد به مواد مخدر از چه زمانی آغاز شد؟

اعتیاد به مواد مخدر در زمان حال چگونه است؟

تحولات مواد مخدر در همه کشورها باعث شده تا اعتیاد به مواد مخدر بسیار بیشتر از قبل رواج پیدا کند. به طوری که این روزها در هر کشوری می توان انواع مختلفی از مواد مخدر را یافت. به همین دلیل، مهار اعتیاد به مواد مخدر تا حد زیادی دشوارتر از قبل گردیده است. مواد مخدر انواع مختلفی دارد که معروف ترین آن ها عبارت اند از:

  • اعتیاد به الکل
  • اعتیاد به کوکائین
  • اعتیاد به قارچ
  • اعتیاد به ماری جوانا
  • اعتیاد به کتامین
  • اعتیاد به ال اس دی
  • اعتیاد به پیوته
  • اعتیاد به مت آمفتامین
  • اعتیاد به هروئین
  • اعتیاد به تریاک
  • اعتیاد به نیکوتین

اعتیاد به مواد مخدر در زمان حال چگونه است؟ 

شاید مصرف مواد مخدر در زمان باستان به عنوان اعتیاد به مواد مخدر شناخته نمی شد، اما در هر حال، شروع مصرف این نوع مواد از همان زمان ها آغاز گردید. قطعا آسیب های ناشی از مواد مخدر ساده (نسبت به نمونه های امروزی) مانند الکل و تریاک در آن زمان به همان اندازه ای بوده است که امروز در جامعه حس می شود. متخصصان ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین دائما در حال بررسی اعتیاد و عوامل دخیل در آن هستند تا بهترین راه حل را برای مبارزه با آن پیدا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در تماس باشید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.