نشانه‌های الکلی بودن

در زیر به برخی ویژگی‌های استفاده از داروهای نشاط‌ آور اشاره خواهیم کرد امّا ابتدا اجازه دهید چند مطلب را برایتان توضیح دهیم.

نشانه‌های الکلی شدن و سوء مصرف دارو چیست؟

برای کشف این که آیا کسی از دارو استفاده می‌کند یا نه بهتر است با او به گفتگو برخیزید تا آن که پنهانی او را زیر نظر بگیرید. قبل از شروع گفتگو، دانستن این نکته اهمیت دارد که چرا فرد می‌خواهد مصرف دارو را پنهان کند. غالباً علتش ترس از برخی واکنش‌های خاص است.

بنابراین چنانچه لحن صحبت شما سرزنش آمیز نباشد و بر عکس از خود علاقه‌مندی نشان دهید و در مورد وضعیت پیش آمده به طور باز و راحت صحبت کنید، آن فرد به احتمال زیاد علاقه‌ مند به گفتگو با شما خواهد بود. نکته دیگر این که خوب است بدانید پس از آن که موضوع مصرف دارو را به میان کشیدید چه باید بکنید.

بسیاری از مردم تنها می‌خواهند از کار دیگران سر در بیاورند و پس از آن کار دیگری انجام نمی‌دهند. خوب است در گفتگوهای بعدی، مصرف و سوء مصرف داروها یا دلایل مصرف دارو و جایگزین‌های احتمالی را موضوع بحث قرار دهید. مشکلی که در علائم ظاهری مصرف مشروبات الکلی وجود دارد این است که ممکن است آن‌ها مربوط به یک چیز کاملاً متفاوت باشند. چنانچه توجه بیش از حدّی به برخی نشانه‌ها به خرج دهید، ممکن است مثلاً غم عشق را با مصرف دارو و اعتیاد اشتباه بگیرید. اما در صورتی که علائم دیده شده واقعا مربوط به نوعی از اعتیاد بود بهتر است فرد را به ترک اعتیاد تشویق کنید. 

مشخصه عمومی مصرف دارو چیست؟

یک دقیقه یک نفر ممکن است خیلی سرحال باشد و دقیقه بعد خیلی افسرده، یا یک دقیقه حضور ذهن داشته باشد و دقیقه بعد کاملاً حواس‌پرت. مصرف مداوم، زندگی فرد را بیشتر و بیشتر بر روی داروها متمرکز می‌سازد.

الکل: نفس آدم بوی الکل می‌دهد،باز شدن مردمک چشم، خوش و سرحال، پر سروصدا، جسارت بیشتر، خجالت کمتر.

حشیش: چشمان قرمز، باز شدن مردمک چشم، سرخوشی، خواب‌آلودگی، کندی و رخوت، بی توجه به چیزی که هم اکنون گفته شد، خنده زیاد، پراشتهایی، سنگین شدن بازوها و پاها.
XTC : باز شدن مردمک چشم، سرخوشی، پرانرژی و پرحرف، روز بعد: خسته و کوفته، بی‌حال و احساس تهی بودن.

آمفتامین‌ها: باز شدن مردمک چشم، پرانرژی، پرحرف، رنگ پریده و بی‌قرار. روز بعد: خسته و کوفته، عصبانی، بی‌حال و احساس تهی بودن.

کوکائین : باز شدن مردمک چشم (نه همیشه)، زود به زود دستشویی رفتن، سرخوش و شاد، پرانرژی، پرحرف، رنگ پریده، بی‌احتیاط و بی‌پروا، عصبانی، پرحرارت، روز بعد: بی‌حال، خسته و کوفته، احساس تهی‌بودن.

LSD : باز شدن مردمک چشم، ایده‌های عجیب و غریب، توهّم.

هروئین: باریک شدن مردمک چشم، پلک‌های تقریباً بسته، نگاه مات و بهت‌زده، منفعل، ساکت، کند نفس کشیدن.

قمار: کلّ تمرکز بر روی بازی، تصوّر پولدار شدن سریع، قرض کردن پول، بدخوابی، تنها بازی کردن با خود، تمرکز کم.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.