ترک اعتیاد تضمینی

ترک اعتیاد تضمینی آیا ممکن است؟ باید آگاه بود عادت کردن به مواد مخدر نشانه ضعیف بودن نیست. اگر تصمیم به ترک آن را دارید باید آگاه باشید این عمل به چیزی بیشتر از اراده احتیاج دارد. چرا که مصرف این دارو ها در مغز فعل و انفعالاتی ایجاد می کند که سبب ایجاد هوس در مصرف می شود. اما با وجود مشکلات موجود اگر شخص بیمار تصمیم به ترک آن داشته باشد هرگز سخت نخواهد بود. در ادامه این مقاله از مرکز ترک اعتیاد نگین بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

ترک اعتیاد تضمینی چیست؟

هر چند طی کردن ترک اعتیاد تضمینی کار چندان آسانی نیست اما این همه سختی برای چیست؟ به دلیل ارتباط مستقیم اعتیاد با مغز فرد بیمار، امکان دارد در طی مراحل ترک با رفتار ها و برخوردار هایی مواجه شوید. در نتیجه برای رسیدن به یک نتیجه تضمین شده لازم است برای درمان در این مورد آگاهی هر چند اندکی داشته باشید.

برای رسیدن به ترک اعتیاد تضمینی اولین گام تصمیمی است که باید برای ترک آن گرفته شود. فرد بیمار باید به این نتیجه برسد که او بیمار است و نیاز به کمک دارد. یک بیمار باید بداند امکان دارد به هر دلیل شاید از تصمیم خود پشیمان شود‌ که این امر کاملا طبیعی است. برای اینکه راحت تر تصمیم خود را قطعی کنید می توانید به آنچه در طول بیماری از دست داده اید فکر کنید. می توانید به افرادی که از زندگیتان بیرون رفته است فکر کنید.

ترک اعتیاد تضمینی چیست؟

حال با قبول اینکه می خواهید یک ترک اعتیاد تضمینی داشته باشید شما می توانید به یک فرد متخصص مراجعه کنید. افراد حرفه ای با تجربه ای که دارند به آسانی می توانند راه های مقابله با استرس و دل سردی را به شما بیاموزند. از افرادی که امکان دارد شما را دوباره به این بلا گرفتار کنند دوری کنید. شما می توانید با کسب شناخت از محیط، تنش های روحی، روانی و بیماری های جسمی یک برنامه ایده آل برای خود داشته‌ باشید.

تلاش نمایید عادت های گذشته را کنار بگذارید و با یک شرایط جدید یا حتی با یک محیط جدید زندگی را ادامه دهید. وزش کنید. بیشتر پزشکان در طول دوره درمان، بیماران خود را به ورزش کردن تشویق می کنند. برای ترک اعتیاد تضمینی ورزش می تواند نتایج زیر را به همراه داشته باشد:

  • سبب تقویت عملکرد ذهن می شود.
  • درمان استرس.
  • داشتن خوابی آرام
  • هوس استفاده از مواد کاهش می یابد.
  • سبب بالا رفتن اعتماد به نفس می شود.

آنچه می تواند برنامه درمان شما را تضمین نماید مثبت اندیشی و داشتن یک برنامه مستمر است. شما می توانید در جلسات گروه درمانی ترک اعتیاد شرکت کنید. حضور مداوم در این جلسات چه به صورت مجازی چه حضوری می تواند شما را در درمان یاری رساند.

آیا می شود برای اعتیاد تضمین داد؟

شاید سوال بسیاری از والدین و بیماران باشد که ترک اعتیاد تضمینی دارد؟ یا آیا می شود برای ترک اعتیاد تضمینی داد؟ در جواب باید گفت این بلای خانمان سوز یک بیماری مزمن است. اگر یک دوره تضمینی را طی کرده باشید امکان دارد یک لغزش کوچک تمایل شما را به مصرف افزایش دهد. ممکن است شرایطی فراهم شود که بخواهید حداقل برای یکبار دیگر مواد استفاده کنید.

بنابراین بازگشت مجدد به بیماری و دوباره طی کردن ترک اعتیاد تضمینی امکان دارد کاری دشوار باشد. در نتیجه اگر تصمیم به درمان دارید بدانید داشتن یک برنامه درست و طی شدن بهبودی طولانی تضمینی برای سلامتی شما است. برای اینکه دوباره به دام اعتیاد گرفتار نشوید روانپزشکان سه مورد زیر را عامل گرفتاری مجدد به مواد می دانند:

  • مشکلات روحی

برای داشتن یک دوره درمان غیر بازگشت پذیر فرد باید بداند که از نظر روحی دگرگون می شود. امکان دارد با افکار منفی چون حس اضطراب و عصبانیت با شرایط ناخوشایند مواجه شود. امکان دارد با بد غذایی و به هم ریختن ساعت خواب مواجه گردد. شناسایی این علائم در اوایل برای داشتن یک دوره تضمینی بسیار مهم است و باید از همان اول تشخیص داده و درمان شود.

  • مشکلات روانی

هنگامی که دوره درمان در حال طی شدن است، شخص بیمار امکان دارد از نظر روانی با خود درگیر شود. در این مرحله دو بخش روان یعنی هوشیاری کامل و تمایل به صرف با یکدیگر در جنگ هستند. در واقع همین درگیری روانی سبب شده است این بیماری را مزمن خطاب کنند.

آیا می شود برای اعتیاد تضمین داد؟

  • مشکلات جسمی

با شروع درگیری های روانی، درگیری یا مشکلات جسمی نیز شروع می شود. این همان مرحله ای است که تضمین این دوره را دشوار می کند‌. در واقع زمانی که فرد بعد از طی شدن دوره درمان بخواهد آن را فقط برای یک بار مصرف کند. بی شک کل دوره درمان بی نتیجه خواهد بود و احتمال بازگشت به دوره قبل از درمان زیاد است.

متغیرهایی که برای ترک اعتیاد در اختیار درمانگر نیست

اگر به دنبال ترک اعتیاد تضمینی هستید باید یک درمانگر با تجربه را انتخاب کنید. در واقع واژه درمانگر برای کسانی که با این بلا دست و پنجه نرم می کنند بسیار آشنا است. چرا که این شخص در داشتن یک درمانی قطعی و بازپروری بیمار نقش مهمی دارد.

این شخص در حوزه مصرف مواد، مشکلات روحی روانی و حتی جسمی دوره های تخصصی زیادی را طی کرده است. درمانگر به بررسی اختلالات روانی بیمار می پردازد. گاهی حتی برای کاهش استرس و طی شدن آسان دوره درمان، برای بیمار خود دارو تجویز می کند. اما اگر بخواهیم محدودیت هایی که در کنترل یک درمانگر نیست را بیان کنیم باید قبل از آن ریشه اعتیاد را‌ بیابیم. در واقع دلایلی چون مشکلات شخصیتی، افسردگی، فشار های روحی و روانی و غیره هر کدام به تنهایی می توانند سبب اعتیاد بیمار شوند. در نتیجه درمان با کمک دارو بدون در نظر گفتن ریشه روانی فرد بی شک با شکست مواجه خواهد شد.

متغیرهایی که برای ترک اعتیاد در اختیار درمانگر نیست

برای ترک اعتیاد تضمینی، شناخت وابستگی های روحی و جسمی بسیار مهم است. در صورتی که به درستی این مشکلات کشف و درمان نشود دوره درمان تضمینی نخواهید داشت. از محدودیت های یک درمانگر مقابله شخص بیمار برای کشف ریشه های گرایش او به مواد است. چرا که این امر پایه و اساس داشتن یک دوره تضمینی درمان اصولی است.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.