خواص شیره تریاک برای قلب

برخی بر این باور هستند که استفاده از شیره تریاک می تواند آثار مثبتی برای قلب و عملکرد طبیعی آن داشته باشد. تاثیراتی که برای شیره تریاک بیان می شود معمولا از سوی افراد مصرف کننده بیان می شود. برخی از افراد اعتقاد دارند که حتی با مصرف شیره می توانند از برخی بیماری های قلبی جلوگیری کنند و یا تاثیر مثبتی در عمل پمپاژ قلب داشته باشند.

افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند ممکن است از سمت افراد دیگر برای استعمال شیره تریاک ترغیب شوند. این افراد می خواهند بدانند که آیا مصرف شیره تریاک می تواند بر عملکرد قلبی موثر باشد یا خیر؟ در این مقاله تمامی اثرات شیره تریاک بر قلب را بررسی می کنیم. با توجه به اینکه مصرف تریاک و شیره تریاک از متداول ترین انواع اعتیاد در کشو ما محسوب می شود، بررسی تاثیرات این ماده مخدر و تاثیرات آن بسیار ضروری است. زمانی یک ادعا می تواند درست باشد که از نظر علمی و پزشکی به اثبات رسیده باشد. در ادامه این مطلب از ترک اعتیاد نگین صحت این موضوع را بررسی می کنیم.

خواص شیره تریاک برای قلب اساس علمی ندارد

پژوهش های بسیاری انجام شده است که در آن ها تاثیر شیره تریاک بر بیماری هایی مانند آریتمی، سکته قلبی، آترواسکلروز، فشار خون، چربی خون و ... آزمایش شده است. علی رغم عقیده برخی از افراد، از نظر علمی و پزشکی هیچ مدرکی وجود ندارد که بتوان مصرف شیره تریاک را برای کسانی که دچار عارضه های قلبی هستند را تجویز کرد. حتی افرادی که در سلامت کامل قلبی به سر می برند اگر به مصرف شیره تریاک اقدام کنند در کوتاه ترین زمان ممکن تاثیر این ماده مخدر را بر قلب و عروق خود مشاهده می کنند.

HDL یا چربی بد خون از مواردی است که با مصرف شیره تریاک مقدار آن به طور قابل توجهی در خون بالا می رود. از مهم ترین مواردی که افراد مصرف کننده شیره تریاک با آن مواجه هستند می توان به فشار خون اشاره کرد. با مصرف مداوم شیره تریاک میزان دی اکسید کربن در خون به طور قابل توجهی بالا می رود. در دوران بیماری کرونا شایعاتی مبنی بر تاثیرات این ماده مخدر بر این بیماری وجود داشت که با انجام آزمایشات و پژوهش هایی هیچ کدام از این ادعاها اثبات نشدند.

خواص شیره تریاک برای قلب اساس علمی ندارد

تاکنون نه تنها هیچ موردی درباره خواص و فواید شیره تریاک ثابت نشده است بلکه در طول زمان خطرات و آسیب های بیشتری از این ماده مخدر بر بدن نیز آشکار شده است. موادی مانند مورفین و کدئین در شیره تریاک وجود دارد که این موضوع می تواند باعث خاصیت تسکین دهندگی آن شود. شواهد بسیاری در دنیای پزشکی وجود دارد که ارتباط مستقیم بین مصرف شیره تریاک و انفارکتوس قلبی را بیان می کند. امروزه تمامی بررسی هایی که روی شیره تریاک وجود داشته اند رابطه بین مصرف شیره تریاک و حملات قلبی را به اثبات رسانده است. متاسفانه باور های رایج و غلط درباره تاثیرات شیره حتی در بین پزشکان سنتی نیز وجود دارد که اعتقاد دارند شیره تریاک برای سلامتی مفید است.

تاثیر مصرف شیره تریاک بر قلب

تمامی جراحان و متخصصان در خصوص مصرف شیره  تریاک به بیماران خود هشدار می دهند. اگر بیماری عمل باز یا بسته قلب انجام داده باشد و بعد از مدتی به مصرف شیره تریاک اقدام نماید، احتمال حملات قلبی و سکته تا حد زیادی بالا می رود. طبق بررسی های یکی از پژوهش های مهم و بزرگی که درباره تاثیر شیره تریاک بر بیماری های قلبی صورت گرفته است، بیمارانی برای 5 سال تحت نظر قرار داشتند. طبق این بررسی ها مشخص شد افرادی که بعد از عمل های قلبی مصرف شیره خود را ادامه داده اند 28 درصد خطر مرگ و 34 درصد احتمال حملات قلبی در آن ها بیشتر بوده است.

تاثیر مصرف شیره تریاک بر قلب

با توجه به موارد بیان شده می توان به طور صریح بیان کرد که استفاده از شیره تریاک برای محافظت از بیماران قلبی مستند نیست و حتی همراه با خطرات جدی است. بهترین روش برای دور ماندن از خطرات و اثرات سو ماده مخدر برای مصرف کنندگانی که مشکلات قلبی دارند این است که بتوان این ماده مخدر را ترک کرد. ترک کردن شیره تریاک می تواند بسیار راحت و با توجه به اصول علمی و پزشکی انجام شود.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین آمادگی پذیرش مصرف کنندگان شیره تریاک را دارد تا به این افراد با استفاده از جدیدترین متد های علمی و پزشکی روز دنیا در جهت ترک اعتیاد، یاری رساند.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.