درمان پا درد بعد از ترک اعتیاد

یکی از شایع ترین دردهایی که بعد از ترک اعتیاد ممکن است شیرینی ترک را به فرد زهر کند، درد پا است که سبب شده است بسیاری از اشخاص معتاد به همین علت از ترک اعتیاد هراس داشته باشند. بدن درد اغلب از اولین نشانه هایی است که فرد حین ترک اعتیاد آن را تجربه می کند، این درد در ناحیه پا بسیار بیشتر است، زیرا عضلات پا گسترده تر و قوی تر می باشند، به همین خاطر فرد در این بخش بیشتر از سایر اعضا احساس درد دارد، این مسئله سبب شده است که از درد پا بعد از ترک اعتیاد به عنوان شایع ترین درد جسمی ناشی از ترک اعتیاد یاد شود.

آیا درد پا بعد از ترک اعتیاد طبیعی است؟

مواد اعتیادزا همچون مسکن های قوی برای بدن بوده که با استفاده طولانی مدت از آن ها (این مدت زمان بستگی به نوع ماده مخدر دارد) می توانند بدن را به استفاده از این سرکوبگرهای درد عادت دهند. از این رو بدن فرد پس از مدتی به این فاکتورهای خارجی عادت می کنند و آن ها را جزئی از عملکرد طبیعی بدن تلقی می کنند؛ به همین خاطر با حذف این فاکتورها، فرد دچار بدن درد می شود.

آیا درد پا بعد از ترک اعتیاد طبیعی است؟

این بدن درد که به سندرم درد ترک اعتیاد نیز شهرت دارد، آنقدر ادامه پیدا می کند تا بدن به عملکرد طبیعی قبل از مصرف مواد اعتیادآور برگردد. به همین دلیل می توانیم بگوییم که این درد پس از ترک اعتیاد طبیعی است و فرد معتاد باید از این بابت خوشحال باشد، زیرا این درد نشانگر بهبودی و برگشت سلامتی فرد است.

راهکارهای درمان پا درد بعد از ترک اعتیاد

اما این درد پا در صورتی که کنترل نشود ممکن است سبب پشیمانی فرد از ادامه روند ترک اعتیاد شود. به همین خاطر بسیار مهم است که تا حد زیادی به کمک روش های درمانی مشخص، این درد را کنترل کنیم؛ اما چگونه؟ 

برای درمان این درد روش های مختلفی وجود دارد که اکنون به مهمترین آن ها می پردازیم:

  • سم زدایی بدن؛ هر چقدر بدن فرد زودتر و سریعتر سم زدایی شود، از این درد نیز کاسته می شود، به همین خاطر استفاده از هر گونه دمنوش سم زدایی، داروها و دیگر روش ها به تجویز پزشک بسیار ضروری می باشد.
  • ماساژدرمانی؛ در این دوره می توان با ماساژ بدن کمی از این درد کاست و یا تحمل کردن آن را آسان تر از حالت عادی کرد، به همین خاطر به کمک برخی از روغن های ماساژ یا روغن های تسکین دهنده می توانید با ماساژ دادن بدن فرد، وی را کمی آرام کنید.

treatment-foot-pain-quitting-addiction

  • برنامه های درمانی مخصوص؛ برخی از پزشکان و متخصصین این حوزه با تجویز داروها، مکمل های دارویی و برخی از روش های نوین سعی بر کنترل این درد دارند، پس در این شرایط نظر و تجویز پزشک بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • طب سوزنی؛ طب سوزنی از روش های سنتی می باشد که بدون هیچ درد خاصی می تواند دردهای عضلانی از جمله درد پا بعد از ترک اعتیاد را تسکین دهد، البته مشروط بر اینکه طب سوزنی توسط فردی متخصص صورت بگیرد.
  • فیزیوتراپی؛ زمانیکه دردهای پا بسیار آزاردهنده و غیر قابل تحمل باشند، جدا از تجویز دارو بهتر است که در کنار دارودرمانی فیزیوتراپی نیز انجام شود.
  • کاردرمانی؛ در برخی موارد که فرد معتاد به یک ماده اعتیادزا قوی است، توصیه به کاردرمانی می شود، در این موارد اغلب افراد معتاد توانایی راه رفتن به درستی نیز ندارند، در این مواقع حتما باید از جلسات کاردرمانی به صورت منظم بهره برد.

راهکارهای درمان پا درد بعد از ترک اعتیاد

فراموش نکنید که قبل از اینکه به سراغ روش های بالا بروید، بهتر است که فرد بیمار را از لحاظ روحی روانی آماده کنید و از فراز و نشیب های این راه با وی صحبت کنید تا توانایی مقابله با آنچه که پیش رو دارند را داشته باشند. زیرا مسئله ترک اعتیاد و ثبات فرد بیمار در این راه کاملاً به مسائل روانی بستگی دارد. البته بهتر است این کار را به یک روانشناس یا روانپزشک بسپارید. مورد مهمتر انتخاب یک مرکز معتبر برای ترک بوده تا درک درستی از شرایط بیمار شما داشته باشند.

پس از آن شما باید از ابتدا تا انتها راه در کنار بیمارتان باشید تا بتوانید نتیجه مورد نظرتان را بگیرید و سبب آرامش وی شوید تا بتواند سختی های این مسیر را به راحتی تحمل کند و به زندگی عادی خود برگردد. مجموعه کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین با هدف ارائه خدمات گسترده به شما کمک می کند تا بتوانید از متخصصین ترک اعتیاد بهترین روش ها را برای رهایی از این موضع دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل نمایید.

 

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول درمان پا درد بعد از ترک اعتیاد

بهترین راه درمان پا درد ناشی از ترک اعتیاد چیست؟

بهترین راه درمان پا درد ناشی از ترک اعتیاد استفاده از روغن های گیاهی و ماساژ محل موردنظر است. علاوه بر این اگر به همراه ماساژ پا تحت نظر پزشک بود و با دستور پزشک دارو مصرف کرد، می توان پا درد ناشی از ترک اعتیاد را درمان کرد.

علت پادرد ناشی از ترک اعتیاد چیست؟

به دلیل این که مواد مخدر موجب وابستگی شدید در فرد می شود، قطع مصرف و انجام سم زدایی تدریجی در بدن موجب بروز درد های عضلانی می شود.

تحت نظر بودن توسط پزشک پس از ترک اعتیاد و عوارض ناشی از آن چقدر اهمیت دارد؟

برای کاهش درد های جسمی چون پادرد ناشی از ترک اعتیاد و درد های روحی روانی پس از ترک اعتیاد تحت نظر بودن توسط پزشک متخصص و مشاوره گرفتن از آن بسیار اهمیت دارد

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.