آیا شیره تریاک چربی دارد

استفاده از مواد افیونی مانند تریاک در کشور ما دارای سایقه ای دیرینه است. از آن جایی که این ماده مخدر را به عنوان یک ماده مخدر سنتی می شناسند برخی از باور ها درباره مزایای کاذب این ماده نسل به نسل منتقل شده است. تریاک دارای ماده ای به نام مرفین است که خاصیت ضد درد و تسکین دهنده دارد. مرفین استفاده دارویی بسیاری در سراسر جهان دارد و به عنوان قوی ترین تسکین کننده در جهان مود استفاده قرار می گیرد. بسیاری از باور ها درباره تریاک وجود دارند که این ماده می توانددر درمان و کنترل برخی از بیماری نقش مثبتی داشته باشد. با توجه به تفکیک اجزای تریاک هیچ گونه چربی یا مواد مشابهی در آن وجود ندارد.
همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که می توانند از تریاک به عنوان یک عامل درمان کننده در برخی بیماری ها مانند چربی خون استفاده کنند. سوال این جاست که تا چه اندازه می توان از تاثیر مثبت مواد مخدری مانند تریاک بر بیماری هایی مانند چربی خون مطمئن بود؟ با توجه به تبلیغاتی که درباره مصرف تریاک و تاثیر آن بر روی چربی خون وجود دارد بسیاری از پزشکان و پژوهشگران از گذشته تا کنون تاثیرات مخدر تریاک بر چربی خون را مورد بررسی قرار داده اند.

رابطه اعتباد به تریاک با میزان چربی های خون

رابطه اعتباد به تریاک با میزان چربی های خون

اعتیاد به تریاک یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد در سراسر جهان بخصوص ایران درگیر آن هستند. از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کرد علل گرایش به اعتیاد است. از مهم ترین مواردی که در هنگام ترک اعتیاد به آن توجه می شود ریشه یابی گرایش به ماده مخدر است. متاسفانه یکی از دلایلی که باعث گرایش افراد بسیاری به مواد مخدری مانند تریاک شده است، باورهای غلطی است که درباره اثرات این ماده بر بیماری های مانند دیابت و چربی خون وجود دارد. آمار و ارقام نشان می دهند که اعتیاد به تریاک در جامعه میانسال ما دلایلی مانند جلوگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی، دیابت، چرب خون و ... دارند؟
برای رسیدن به یک پاسخ درست باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا مصرف مورفین و تریاک تاثیری بر قند و چربی های خون دارد. در یکی از پژوهش های معتبری که برای مشخص شدن این موضوع صورت گرفت 100 نفر افراد مصرف کننده و 100 نفر افراد بدون مصرف مورد بررسی قرار گرفتند. این دو گروه از نظر شاخص توده های بدنی کاملا مشابه بودند و به طور مداوم تری گلیسرید و کلسترول آن ها اندازه گیری می شد. در پایان این بررسی ها میانگین کلسترول خون در افراد وابسته 162.4 و در افراد غیر وابسته 152.9 بوده است هم چنیم میانگین تری گلیسرید در افراد وابسته اعداد 143.3 و در افراد غیر وابسته 152.9 را نشان داده است. این اعداد و اندازه گیری ها نشان می دهند که مصرف تریاک نه تنها تاثیری بر میزان چربی خون نداشته است و در مواردی حتی باعث بیشتر شدن آن نیز می شود.

آیا تریاک چربی خون را کم می کند؟

آیا تریاک چربی خون را کم می کند؟

مصرف مداوم تریاک اثرات مضری را بر کارکرد دستگاه عصبی مرکزی دارد. تریاک می تواند به صورت استنشاقی و یا به صورت خوراکی مورد استفاده قرار بگیرد که هر کدام بخش هایی از بدن را هدف قرار می دهند و آسیب بیشتری را به آن عضو می رسانند. تریاک هیچ تاثیری بر چربی های بدن ندارد. برخی از مواردی که در مورد مثبت بودن مصارف مقطعی تریاک بیان می شوند، هیچ گونه ریشه علمی ندارند و یکی از دلایلی است که باعث شده است بسیاری از افراد برای درمان برخی بیماری های زمینه ای یا ژنتیکی به مصرف این ماده مخدر روی آورند.
اگر تریاک به صورت خوراکی مصرف شود حتی می تواند تاثیرات منفی بر چربی های انباشته بر بدن داشته باشد. به طور مثال یکی از آثار مخرب استفاده از تریاک به صورت خوراکی این است که می تواند در مدت کوتاهی فرد را به کبد چرب دچار کند. برخی افراد دیگر اعتقاد به کنترل دیابت توسط تریاک دارند. این موضوع از نظر علمی کاملا رد شده است. در صورت مصرف مداوم و طولانی مدت تریاک سلول های پانکراس در تولید انسولین دچار مشکل می شوند. در نظر داشته باشید که هیچ پزشک و متخصصی مصرف تریاک برای کنترل، کاهش یا درمان بیماری هایی مانند دیابت، چربی خون، کلسترول بالا و ... را توصیه نمی کند. کلینیک ترک اعتیاد نگین در این راه کنار شماست تا با اصولی ترین روش ها ترک کنید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.