ترک اعتیاد با قرص ب2

کلینیک های ترک اعتیاد برای درمان کردن اعتیاد از روش‌های مختلفی استفاده می کنند که استفاده از قرص های مانند متادون و قرص ب۲ از جمله آنها هستند. بیمارانی که به دنبال ترک اعتیاد هستند ممکن است برای ترک کردن اعتیاد به صورت خودسرانه از قرص ب۲ استفاده کنند. این در حالی است که استفاده خودسرانه از قرص ب۲ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم به ترک اعتیاد با قرص ب۲ و دوز مصرف این دارو بپردازیم. به همین دلیل اگر به دنبال ترک اعتیاد با استفاده از این قرص هستید در این مقاله با کلینیک ترک اعتیاد نگین همراه باشید. 

استفاده از بوپرنورفین برای ترک اعتیاد

قرص ب۲ که با نام بوپرنورفین نیز شناخته می‌شود یکی از قرصهایی است که در روند ترک اعتیاد به افراد کمک می کند. این قرص می‌تواند به افراد حالت نعشگی و سرخوشی بدهد و به همین دلیل دردهای ترک اعتیاد را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. قرص بوپرنورفین ازخشخاش به دست می آید و آثاری شبیه مواد مخدر دیگر دارد. یکی از مهمترین دلایل استفاده از بوپرنورفین برای ترک اعتیاد این است که زمانی که اعتیاد از بدن افراد بیرون میرود، فرد شدید را به خصوص در قسمت عضلات خود احساس می کند. با استفاده از بوپرنورفین می‌توان این دردها را کنترل کرد و کاهش داد. 

یکی از مشکلاتی که در مورد قرص  ب۲ با آن مواجه هستیم این است که این قرص می‌تواند به مرور زمان مانند یک داروی شبه مخدر عمل کند و افراد را درگیر نماید.

استفاده از بوپرنورفین برای ترک اعتیاد

برای مثال فرد در مرحله اول از مقدار کمی از این قرص برای ترک اعتیاد استفاده می کند اما کم کم دوز مصرفی را افزایش می دهد و به این ماده معتاد می شود. در این صورت اعتیاد افراد ترک نشده است و تنها فرد از از اعتیاد به یک داروی مخدر به اعتیاد به داروی شبه مخدر کشیده می شود. 

قرص ب2 اعتیاد آور است، بدون تجویز پزشک مصرف نکنید

ترک اعتیاد رویایی است که بیماران معتاد به مواد مخدر در سر می پرورانند و برای ترک اعتیاد روش های مختلفی را استفاده می کنند. برای مثال افراد برای ترک مواد مخدر از قرص b۲ استفاده می‌کنند اما باید بدانید که استفاده از قرص b۲ بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان باعث ترک اعتیاد نمی‌شود و تنها باعث می‌شود افراد نوع جدیدی از اعتیاد پیدا کنند. اگر سعی کنید قرص ب۲ را بیشتر از میزان تجویز شده پزشک استفاده کنید، همواره به دنبال راه حلی برای خرید قرص ب۲ هستید، زمانی که با موقعیت‌های استرس‌زا و اضطراب زا روبرو هستید، مدام از قرص b۲ استفاده می‌کنید، باید بدانید که کم کم در حال اعتیاد به قرص ب دو هستید و باید هرچه سریعتر استفاده از این قرص را محدود کنید. در غیر این صورت عوارض مختلف استفاده زیاد از قرص ترک اعتیاد گریبانگیر شما می شود. 

برخی از عوارض اعتیاد به قرص های ب۲ عبارتند از: مشکلات گوارشی و دردهای معده، بی حالی و غش کردن، اختلالات خواب، تنفس آرام و سطحی، اضطراب و افسردگی، ایجاد ورم در قسمت لب ها زبان و گلو و ... .

قرص ب2 اعتیاد آور است، بدون تجویز پزشک مصرف نکنید

با توجه به این موارد باید بدانید که استفاده از قرص ب۲ تنها باید توسط پزشک تجویز شود و حتی در برخی از موارد پزشک هیچگونه ضرورتی برای استفاده از این قرص ها نمی بیند. قبل از تجویز قرص b۲ برای ترک اعتیاد پزشک باید موارد مختلفی مانند سن بیمار، وزن او، مدت زمان اعتیاد و غیره را در نظر بگیرد و با توجه به این موارد اعتیاد افراد را درمان کند. سپس بیماران باید دوز مصرفی و ساعت استفاده از قرص ها را به صورت کامل و رعایت کنند تا اعتیاد به قرص b۲ گریبانگیر آنها نشود. 

اگر پزشک شما به هر دلیلی استفاده از این قرص را برای شما تجویز کرد، حتماً باید در نظر داشته باشید که قرص را به روش مخصوص به خود مصرف کنید. برای مثال در برخی از موارد معتادان برای آرام کردن درد شان دوز مصرفی قرص را در آب حل می کنند و سپس با استفاده از آمپول آن را تزریق می کنند. ورود بی واسطه این ماده به خون باعث مشکلات مختلف می‌شود که یکی از مهمترین آنها مرگ ناگهانی است.  این دارو به هیچ عنوان نباید همراه با داروهای مخدر دیگر استفاده شود زیرا آثار آن تشدید می شود و مجددا امکان بروز اعتیاد به قرص b۲ افزایش پیدا می کند. این قرص تنها باید زیر زبان قرار داده شود و باید صبر کنید تا قرص حل شود.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.