عوارض مواد مخدر ناس بر رابطه زناشویی

یکی از مواد مخدر که به شدت بر روی سلامت بدن تاثیر منفی می گذارد، ناس است. بسیاری از افراد بر این باورند که این ماده جزء مواد مخدر محسوب نمی شود و همانند تریاک، شیره و... عوارضی برای بدن ندارد. اما این یک باور کاملا اشتباه است که موجب شده براساس همین باور بسیاری از افراد به مصرف ناس اعتیاد پیدا کنند. یکی از مهم ترین عوارض مواد مخدر ناس بر رابطه زناشویی است. این از علائم پنهان این ماده است که مصرف کنندگان زیادی در جریان آن نیستند. رفته رفته و با گذشت زمان، ناس می تواند تاثیرات خود را روی بدن گذاشته و میل جنسی افراد را کاهش دهد. ماده اصلی تشکیل دهنده ناس، برگ تنباکو خشک است که تولیدکنندگان افزودنی های دیگری را نیز به آن می افزایند.
عده ای از جوانان برای فراموشی مشکلات روحی و روانی یا مشکلات جسمی به جای سیگار از ناس استفاده می کنند. ناس هم، همانند بسیاری از مواد مخدر وابستگی شدید ایجاد می کند. به گونه ای که بعد از مدت زمان کوتاهی فرد مصرف کننده به آن اعتیاد پیدا کرده و ترک آن نیز برای او دشوار می شود. ناس را می توان به دو شکل مکیدنی یا جویدنی مصرف کرد. بعد از اینکه علائم سرخوشی در فرد ایجاد شد، آن را از دهان خارج می کند. مصرف زیاد ناس می تواند عوارض شدیدی همچون توهم، بیخوابی، مشکلات روانپریشی، هذیان گویی، سردرد و سرگیجه، کاهش میل جنسی و... را به دنبال داشته باشد. در بخش بعدی عوارض مواد مخدر ناس بر رابطه زناشویی را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین برای کسب اطلاعات در رابطه با انواع مواد مخدر می توانید به مقالات سایت نگین مراجعه کنید. کمپ ترک اعتیاد لاکچری نگین یکی از مراکز مطمئن در زمینه ترک اعتیاد است که با کادر متخصص بهترین خدمات را به بیماران ارائه می دهد. 

تاثیر مواد مخدر بر عملکرد جنسی و روابط زناشویی

تاثیر مواد مخدر بر عملکرد جنسی و روابط زناشویی

مواد مخدر از هر نوعی که باشند تا حدودی بر روابط جنسی و به دنبال آن روابط زناشویی تاثیر می گذارند. در این بخش به طور خاص بر تاثیر مواد مخدر بر عملکرد جنسی و روابط زناشویی صحبت می کنیم. برخی افراد این تصور را دارند که مصرف ماده مخدر می تواند جذابیت و لذت رابطه جنسی را برای آن ها بیشتر کند. از این رو پیش از برقراری رابطه اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند. این مسئله شاید در کوتاه مدت تاثیری در افزایش لذت جنسی داشته باشد، اما رفته رفته که وابستگی به ماده موردنظر برای رابطه جنسی افزایش پیدا کند تاثیر آن کم شده و فرد اقدام به مصرف بیشتر می کند.
این عامل در طولانی مدت تاثیرات مخربی بر روی عملکرد رابطه جنسی گذاشته و آن را با مشکل مواجه می کند. به گونه ای که فرد بدون استفاده از ماده مخدر نمی تواند رابطه ای سالم و طبیعی برقرار کند. مواد مخدر به دو شکل بر عملکرد جنسی افراد تاثیر می گذارند که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

تاثیر جسمی ماده مخدر بر عملکرد جنسی

آن دسته از مواد مخدری که موجب آرامش در بدن می شوند میزان حساسیت در ناحیه تناسلی را کاهش می دهند و در نتیجه مشکل افرادی که درگیر زودانزالی هستند رفع می شود. اما داروی مخدر بر اثر گذر زمان اثر خود را از دست داده و فرد به جای افزایش میل جنسی با کاهش میل جنسی رو به رو می شود.

ایا ناس باعث ناباروری میشود

تاثیر روانی ماده مخدر بر عملکرد جنسی

در ابتدای مصرف، ماده مخدر باعث می شود تا فرد احساس سرخوشی و اعتماد بنفس زیادی در رابطه جنسی خود داشته باشد. اما این احساس به مرور زمان جای خود را به کاهش سطح خلق و خو، بی میلی و نارضایتی جنسی می دهد.

آیا ناس باعث ناباروری میشود

مواد مخدر با هر مقدار دوزی که مصرف شوند در طولانی مدت عوارضی برای بدن به همراه دارند که برخی از این عوارض جبران پذیر نیستند. به عنوان مثال ناباروری یکی از عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر است که برای درمان آن راه های زیادی را باید امتحان کرد و در مواردی نیز درمان پذیر نیست. حال می خواهیم ببینیم آیا ناس باعث ناباروری می شود؟ ناس در مقایسه با مواد مخدری همچون تریاک، سیگاری، هروئین، حشیش، ماری جوانا و... اثرات منفی کمتری دارد. اما در اثر مصرف این ماده در طولانی مدت عوارضی همچون کاهش میل جنسی و ناباروری مشاهده می شود.
ماده اصلی ناس برگ تنباکوست که درصد زیادی از آن را نیکوتین تشکیل می دهد. علاوه بر این برخی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان ناس، ترکیبات و افزودنی هایی را به آن اضافه می کنند که اثرات مخرب آن را افزایش می دهد. بنابراین بایستی بدانید که مصرف ناس احتمال ناباروری در زنان و عقیم شدن در مردان را بیشتر می کند.

ایا ناس باعث ناباروری میشود

عوارض ناس بر اسپرم

ناس همانند بسیاری از مواد مخدر در گروه دخانیات قرار می گیرد و می تواند عامل سرطان در بدن باشد. برخلاف تصور عده ای از افراد که فکر می کنند، مصرف ناس در مقایسه با دیگر مواد مخدر به مراتب کم ضررتر است، این ماده می تواند بر سطح هورمون های بدن، نحوه عملکرد سیستم ایمنی، سیستم مغز و اعصاب، سلامت اسپرم ها و... اثرات منفی گذاشته و روند طبیعی بدن را با مشکل رو به رو کند.
براساس تحقیقات و بررسی هایی که صورت گرفته، ناس در گذر زمان می تواند قدرت باروری در مردان را کاهش داده و حتی موجب عقیم شدن آن ها شود. ناس بر غلظت و سلامت اسپرم ها اثر منفی می گذارد. بهتر است برای درک بهتر عوارض ناس بر اسپرم، از نحوه تولید اسپرم مطلع شوید. اسپرم ها نتیجه یک فرایند مغزی هستند.

عوارض ناس بر اسپرم

غده هیپوفیز باعث ترشح گنادوتروپین در بیضه ها شده و بیضه ها نیز به تشکیل هورمون های جنسی مردانه می پردازند. این هورمون ها باعث تولید اسپرم می شوند. ناس به طور مستقیم بر فعالیت و عملکرد مغز تاثیر گذاشته و این چرخه در نهایت به سلول های اسپرم ساز آسیب وارد می کند. در نهایت مصرف بیش از حد و اعتیاد به ناس باعث کم شدن میل جنسی، اختلال نعوظ و ناباروری می شود. برای اینکه بتوانید از بروز این عوامل پیشگیری کنید، می بایست در اولین فرصت برای ترک ناس اقدام کنید. کلینیک ترک اعتیاد نگین در این زمینه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. متقاضیان از طریق سایت ثبت نام نمایند و از این مرکز ترک اعتیاد در اصفهان کمک بگیرند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.