سرترالین و ترک اعتیاد

افسردگی یکی از مشکلات شایعی است که در پایان دوره ترک اعتیاد دامن گیر فرد بیمار می شود. چرا که مغز در طی مصرف مواد عملکرد درست خود را از دست داده است و سیستم پاداش مغز نمی تواند به سرعت حذف مصرف مواد را بپزیرد. بهبود افسردگی و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت زمان و انجام اقدامات درمانی است. این دوره گاهی می تواند نزدیک به دو سال طول بکشد و لازم است فرد بیمار روند درمان خود را به طور منظم و دقیق پیگیری نماید. چرا که افسردگی عاملی است که میل به مصرف دوباره مواد را در فرد افزایش می دهد.
برای درمان افسردگی در اینگونه مواقع راه های متفاوتی وجود دارد که بسته به نظر پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. سرترالین یکی از داروهایی است که در درمان افسردگی پس از ترک اعتیاد مصرف می شود. این دارو تاثیر قابل قبولی بر روی بیماران داشته و اعتیاد آور نیز نیست. شاید برای افرادی که درگیر ترک اعتیاد هستند سوال شده باشد که برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟ آیا قرص وازونیدین برای ترک اعتیاد مناسب است؟ لازم است تا برای دریافت مسکن قوی برای ترک اعتیاد به مراکز مطمئن و تحت نظر پزشک مراجعه کنید. به طور کلی شما می توانید با مراجعه به مقالات سایت نگین جواب بسیاری سوالات خود را بیابید، و حتی در صورت نیاز به دریافت مشاوره می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با کارشناسان مجموعه صحبت کنید. انتخاب کلینیک نگین به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد می تواند یک انتخاب صحیح باشد. همچنین برای دریافت مشاوره از بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان می توانید با کلینیک نگین تماس بگیرید. 

سرترالین چیست

سرترالین دارویی خوراکی است که برای درمان اختلال افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو که با نام تجاری Zoloft ارائه می شود، در گروه داروهای مهارکننده‌های بازجذب سروتونین قرار گرفته و با افزایش مقدار سروتونین، در درمان بیماری موثر واقع می شود. سروتونین ماده ای طبیعی در مغز است که موجب سلامت روان افراد می شود.
این داروی خوراکی به عنوان یکی از بهترین درمان های دارویی برای افسردگی در سراسر جهان شناخته می شود. میزان دوز مصرف این دارو بای حتما توسط روانپزشک تعیین شود و لازم است بیماران از مصرف خودسرانه سرترالین خودداری کنند.

قرص سرترالین برای چیست

قرص سرترالین برای چیست

قرص سرترالین دارویی است که برای درمان و تخفیف مشکلات ناشی از افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد.مصرف این قرص می تواند سطح انرژی فرد را بالا برده و روحیه او را بهتر کند. بهبود کیفیت خواب نیز نتیجه دیگری است که با خوردن سرترالین حاصل می گردد. این دارو اشتهای مصرف کننده را بهتر می کند و علاقه فرد به بازگشت به زندگی روزمره را بالا می برد. این دارو گاها به عنوان قرص خواب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده از این قرص جلوی افکار ناخواسته را می گیرد و زمینه کنترل اضطراب را برای مصرف کننده فراهم می کند. مصرف سرترالین حالت اجباری را که بیمار برای انجام یک کار تکراری در خود احساس می کند را تقلیل می دهد و در صورت وجود وسواس آن را کنترل می نماید.
تجویز سرترالین علاوه بر درمان افسردگی ، برای بهبود اثرات حملا پانیک اتک، استرس بعد از سانحه، وسواس، اضطراب اجتماعی و PMS نیز صورت می گیرد.

معجزه سرترالین

معجزه سرترالین

گفته شد که سرترالین بر عملکرد مغز اثر می گذارد به طوری که باز جذب سروتونین در نورون های مغزی را مسدود کرده و سطح این ماده را بالا می برد. در نتیجه این هورمون زمان بیشتری در شکاف سیناپسی باقی می ماند. یعنی پزشکان با تجویز این دارو سعی در حفظ سروتونین در زمان طولانی در بدن فرد بیمار دارند.
قرص سرترالین برای درمان اختلالات مختلفی بکار گرفته می شود. علاوه بر درمان افسردگی، از این دارو برای معالجه پانیک یا حملات هراس نیز استفاده می شود. وسواس فکری یا اختلال خود زشت پنداری نیز با این دارو درمان می شود. این دارو در درمان بیماری هایی نظیر SAD یا اضطراب اجتماعی، PTSD یا استرس پس از سانحه و ... نیز مثمر ثمر واقع می شود.

سرترالین نخورید

قرص سرترالین در گروه سنی بالای شش سال استفاده می شود و برای هر فرد کاربرد ویژه ای دارد. به عنوان مثال این دارو برای کودکان بین 6 تا 17 ساله برای کاهش علائم وسواس استفاده می شود. محققین در طی انجام مطالعات خود فهمیده اند که مصرف این دارو می تواند میزان تمایل به خودکشی را در فرد بالا ببرد. لذا لازم است در مصرف این دارو محتاطانه عمل شود و در صورت ایجاد افکار منفی از این دست، در مصرف سرترالین تجدید نظر گردد.

بهترین زمان مصرف سرترالین در شبانه روز

بهترین زمان مصرف سرترالین در شبانه روز

برای استفاده از قرص سرترالین باید مطابق تجویز پزشک عمل شود. چرا که پزشکان با در نظر گرفتن شرایط انحصاری هر بیمار، شیوه ای را برای مصرف این دارو تعیین می کنند. اما به طور کلی اغلب اوقات مصرف این دارو یک بار در طی روز صورت می گیرد. بیمار می تواند قرص سرترالین را بعد از وعده صبحانه مصرف کند و یا اینکه شبها بعد از شام دوز تجویزی را بخورد. با توجه به اینکه این دارو خواب آور است و مانند قرص خواب عمل می کند، اکثریت افراد تمایل به مصرف این دارو پس از شام دارند.
اگر چه تاثیر قرص سرترالین در بدن نیازمند صرف زمان است و در هفته های اول شروع مصرف ممکن است فرد بیمار هیچ نتیجه مثبتی از مصرف دارو به دست نیاورد اما عوارض ناشی از مصرف این قرص از ابتدا بیمار را آزار خواهد داد. سوء هاضمه، اسهال، یبوست و سایر اختلالات گوارشی، مشکلات شایعی هستند که اغلب بیماران آن را گزارش کرده اند. مصرف میزان زیاد آب در طی روز می تواند اندکی این عوارض را تقلیل دهد. خوردن وعده های غذایی کم حجم و سبک نیز می تواند سبب بهبود حال فرد گردد.

عوارض قرص سرترالین

عوارض قرص سرترالین

قرص سرترالین در برخی از بیماران احساس خستگی و بی حالی به وجود می آورد. لذا لازم است تا از انجام اموری که نیازمند تمرکز زیاد هستند در این دوران خودداری شود. سردر نیز عارضه دیگری است که مصرف کننده را درگیر خود می نماید که برای کنترل آن باید از مسکن ها استفاده شود. مصرف کنندگان قرص سرترالین دچار خشکی دهان نیز می شوند که با مصرف آدامس یا آبنبات های بدون قند می توان این عارضه را کنترل کرد. تغییرات خلق و خو، عارضه ای است که تنها در روزهای اول شروع به مصرف دارو مشاهده می شود و اغلب به طور خود به خود برطرف می شود. چنانچه این اتفاق رخ ندهد بیمار باید حتماً مسئله پیش آمده را به پزشک معالج خود اطلاع دهد.
گزگز در انگشتان دست، تعریق زیاد، کاهش اشتها،تغییر در وزن، اختلال در هنگام خواب، آبریزش بینی، ضربان قلب نامنظم، مشکلات جنسی، احساس درد، خارش و شنیدن صداهای اضافه نیز از عوارض مصرف قرص سرترالین است که کمتر از موارد ذکر شده در بالا شایع هستند. سندروم سروتونین نیز عارضه ای است که اگر چه ندرتاً بروز پیدا می کند اما رخ دادن آن غیر ممکن نیست. در این حالت بیمار دچار مسمومیت ناشی از مصرف دارو می شود و لازم است پزشک معالج در جریان وقوع این اتفاق قرار گیرد. حتی ممکن است برخی از افراد به مصرف این دارو حساسیت داشته باشند. این حالت نیز باید به پزشک گزارش داده شود.
 کلینیک ترک اعتیاد نگین بهترین مرکز ترک اعتیاد در اصفهان است. با مراجعه به مرکز ترک اعتیاد نگین با بهره‌ گیری از جدید ترین متدهای درمان اعتیاد و کادری متخصص با خیالی آسوده اقدام به ترک این ماده مخدر کنید.

 

دیدگاه‌ها  
من میخوام نعشه بشم با متادون دیگه چیزیم نمیشه قرص اسنترا خوبه برا نعشگی؟
میخوام بدونم با مصرف اسنترا چه چور نعشگی میاد سراغت مثل تریاک یا مثل شیشه بعد برای بار اول چندتا بخورم که نعشه بشم.الان متادون میخورم ولی بهم حال نمیده
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.