علائم ترک هروئین

هروئین یا دی استیل_مرفین به عنوان یک ماده مخدر خطرناک و از مشتقات مرفین محسوب می شود. مصرف این ماده مخدر به طور مستقیم بر سلول های مغزی اثر می گذارد. این ماده مخدر بسته به میزان مصرف دارای نیمه عمری بین 4 تا 6 ساعت است. نحوه عملکرد این ماده افیونی به گونه ای است که گیرنده های افیونی در مغز را اشغال می کند. هروئین مانند سایر مواد مخدر علاوه بر وابستگی جسمی، فرد را دچار وابستگی روانی نیز می کند. از جمله عوارض مصرف هروئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• استرس و بیزاری
• تکرر ادرار
• بیخوابی
• مشکلات و اختلالات عصبی
• کوچک شدن مردمک چشم و ...
مصرف کننده با استفاده از هروئین، سعی بر آن دارد تا وضعیت جسمی و روحی خود را متعادل نگه دارد و از بروز اختلالات جلوگیری کند. بسیاری از مصرف کندگان این ماده مخدر به خاطر ترس از عوارضی که بعد از ترک برایشان به وجود می آید اقدام به ترک این ماده نمی کنند. یکی از دلایل این ترس و نگرانی ،تجربه های ناموفقی بوده است که بسیاری از افراد از شیوه های ترک غیر اصولی داشته اند. شما عزیزان می توانید برای مطالعه نظرات درباره ترک هروئین به سایت مرکز ترک اعتیاد نگین مراجعه نمایید و از نظرات و تجربیات افراد در این زمینه بهره مند شوید.

علائم ترک هروئین چیست

علائم ترک هروئین چیست

هروئین یک ماده مخدر خطرناک است و جسم و روح فرد را به مرور درگیر می کند به گونه ای که ترک این ماده مخدر می تواند برای کسانی که اراده کافی ندارند بسیار سخت باشد. عوارضی که در ترک هر نوع ماده مخدری اعم از هروئین برای مصرف کنندگان وجود دارد با توجه به شیوه ترک می تواند متفاوت باشد. بنابراین باید با روانشناس ترک اعتیاد مشورت شود و دستور ترک هروئین در خانه طبق نظر آن ها داده شود.
به طور مثال زمانی که فرد اقدام به ترک این ماده مخدر به روش سنتی و خانگی می کند، عوارض ترک ممکن است در شدید ترین حالت ممکن برای او رخ دهد و همین موضوع می تواند باعث بازگشت به مصرف هروئین شود.
ترک هروئین در کلینیک ترک اعتیاد و به همراه یک مجموعه تخصصی باعث می شود تا عوارض ناشی از ترک برای بیماران به حداقل کاهش یابد و از نظر جسمی و روانی تحت درمان قرار بگیرد.
از عوارض و علائم ترک هروئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• درد استخوان و مفاصل
• گر گرفتگی بدن
• پرش عضلانی
• برخی مشکلات وب یماری های گوارشی
• تب ول رز
• تهوع و استفراغ
• بی اشتهایی
• بیخوابی و بیقراری
• و ...

چگونه متوجه شویم سم هروئین کامل از بدن خارج شده است؟

چگونه متوجه شویم سم هروئین کامل از بدن خارج شده است؟

علائمی که پس از ترک هروئین در حالات جسمی و روحی فرد بروز می کند با عنوان " سندروم محرومیت از هروئین" شناخته می شود. بروز علائم ترک، در هر فرد متفاوت است و در زمان بروز این علائم باید فرد تحت درمان و مراقب های پزشکی قرار بگیرد. اینکه چه زمانی بدن بیمار از هروئین به طور کامل سم زدایی می شود بستگی به عوامل متعددی دارد اما اگر پروسه ترک در کلینیک معتبر و با کادر درمان حرفه ای انجام شود این پروسه بین 7 تا 10 روز متغیر است.
اگر میزان مصرف هروئین در فرد زیاد باشد ممکن است پروسه سم زدایی بیشتر از 10 روز نیز طول بکشد. سم زدایی هروئین باید به صورت تدریجی و با استفاده از دارو ها و خدرمات درمانی مناسب انجام شود تا بدن بتواند این ماده مخدر را خارج کند. ترک جسمانی هروئین در فاصله زمانی کوتاهی و با رعایت برنامه های پزشکی انجام پذیر است اما بعد از آن وسوسه های روانی برای استفاده مجدد از آن ادامه دارد و فرد باید تحت نظر درمان های روانی قرار بگیرد.

آیا علائم ترک کامل هروئین واضح است؟

آیا علائم ترک کامل هروئین واضح است؟

همانطور که در این مقاله بیان شد ترک هروئین با علائم و عوارضی همراه است. این علائم بستگی به میزان مصرف هروئین و حتی شیوه مصرف آن متفاوت است. به طور کلی در زمان ترک این ماده مخدر، بدن فرد با واکنش هایی مواجه می شود که خود را به صورت برخی از علائم نشان می دهند. این علائم به طور واضح در فرد مشهود هستند اما ممکن است در برخی از موارد نیز این علائم شکل نهفته داشته باشند.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین آمادگی این را دارد تا با ارائه بهترین و تخصصی ترین خدمات درمانی و رفاهی، علائم و عوارض ترک هروئین را در مصرف کنندگان به حداقل کاهش دهد. این مجموعه با سابقه ای درخشان در این زمینه توانسته است رضایت مراجعه کنندگان را جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات این مرکز می توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.