بهترین روش کنار گذاشتن قرص ترامادول

افرادی که وابسته به مصرف ترادمادول هستند برای رهایی از دام این افیون، به دنبال بهترین روش ترک آن هستند. انتخاب بهترین راه برای ترک ترامادول وابسته به شرایط شخصی بیمار است و به طور کلی نمی توان یک شیوه واحد را به عنوان مناسب ترین متد ترک معرفی نمود. طول مدت درگیری فرد با اعتیاد، دوز مصرفی ترامادول، بیماری های زمینه ای فرد، شرایط روانی، موقعیت فرد در خانواده و میزان حمایت اعضای خانواده از وی و عوامل دیگری از این دست، باید در انتخاب طریقه ترک مورد توجه قرار گیرند.
مطمئن ترین روش ترک، راهکاری است که با بررسی این عوامل و پس از مشورت با روانشناس ترک اعتیاد تعیین می شود. در ترک انواع مواد مخدر، استفاده از خدمات روانشناسی حائز اهمیت زیادی است، چرا که با مشخص شدن علل گرایش فرد به سمت مواد مخدر و برطرف کردن آنها، می توان مانع از بازگشت مجدد بیمار به اعتیاد شد. روانشناسان با استفاده از نکات علمی دقیق همراهی بیمار را برای عبور موفق از پروسه درمان جلب می نمایند.
حمایت های روانی و جسمی صورت گرفته در طی فرآیند و زیر نظر متخصص، منجر به کاهش تدریجی وابستگی بیمار به افیون شده و احتمال ترک موفق و بدون بازگشت را بالا می برد. همراه ساختن روش های علمی درمانی نظیر سم زدایی و غیره با علم روانشناسی بهترین نتایج ممکن را ایجاد خواهد کرد.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان: بهترین روش جلوگیری از بازگشت به اعتیاد ترامادول

کاشت ایمپلنت نالتروکسان: بهترین روش جلوگیری از بازگشت به اعتیاد ترامادول

نالتروکسان داروی جدیدی است که با تائید سازمان غذا و دارو ایالت متحده آمریکا در درمان اعتیاد، به عنوان دارویی مکمل جهت خنثی کردن وسوسه هایی که فرد را درگیر می کند، مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو در اشکال مختلف ایمپلنت، آمپول و قرص به متقاضیان ارائه می شود و پزشک متخصص بهترین نوع نالتروکسان را با توجه به شرایط اختصاصی هر فرد برای وی معین می کند. لازم به ذکر است که بهره گیری از این دارو تنها بعد از دوره سم زدایی میسر است.
قرص های نالتروکسان به صورت روزانه و راس ساعت مشخص مصرف می شوند. شکل آمپولی این دارو در بازه های زمانی یک ماهه تزریق می شوند و کاشت ایمپلنت های نالتروکسان شش ماه موثر خواهند بود. با توجه به اینکه امکان فراموشی مصرف دوز دارو در موارد استفاده از قرص و آمپول وجود دارد، کاشت ایمپلنت به عنوان بهترین روش جلوگیری از بازگشت به اعتیاد شناخته می شود.
کاشت ایمپلنت به راحتی و با بی حسی موضعی و تحت جراحی سرپایی صورت می گیرد و تمایل فرد را برای مصرف مخدر از بین می برد. در نتیجه فرد به راحتی از دام وسوسه بازگشت مجدد به مصرف مواد نجات می یابد. استفاده از این شیوه می تواند تضمینی برای ترک حتمی مواد مخدر باشد.
استفاده از ایمپلنت نالتروکسان در درمان اعتیاد به مرفین، هروئین، اکسی کدون، متادون، کدئین و حتی الکل نیز کاربرد دارد و می تواند با کمک به بیمار و کاهش تمایل وی به مصرف افیون، احتمال بازگشت به روزهای سخت پیشین را به حداقل برساند.

بهترین روش کنار گذاشتن قرص ترامادول

بهترین روش کنار گذاشتن قرص ترامادول

همان طور که گفته شد نمی توان روشی را به عنوان بهترین روش ترک ترامادول به بیماران ارائه نمود. چرا که شیوه ای برای یک فرد مفید و مناسب ارزیابی می شود می تواند برای بیمار دیگر نامطلوب باشد. اما به طور کلی اغلب بیماران معتاد به مصرف ترامادول، از دو شیوه زیر استفاده می کنند:
• سم زدایی: سم زدایی روشی سخت و آهسته است و بیمار در این دوره نیازمند حمایت های روانی است. در این شیوه مهارت های مورد نیاز برای تغییر سبک زندگی و کنار آمدن با زندگی بدون اعتیاد به فرد بیمار آموزش داده می شود.
• کم کردن دوز مصرف مواد با کمک دیگر داروها: یکی از روش هایی که برای ترک ترامادول مورد استفاده قرار می گیرد کم کردن دوز مصرف در طی زمان است. در این روش دوز مصرفی برای افرادی که زمان زیادی از اعتیاد آنان نمی گذرد، به صورت روزانه کاهش پیدا می کند و برای بیمارانی که وابستگی آنها زیاد است؛ مقدار ترامادول هر هفته تغییر پیدا کرده و کم می شود.
پزشکان برای کمک به بیمار جهت کاهش تمایل به مصرف و کنترل عوارض ترک از داروهای جایگزین استفاده می کنند. داروهایی نظیر Zubsolv و Suboxone که بر پایه بوپرنورفین هستند، به عنوان جایگزینی برای ترامادول توسط پزشک تجویز شده و استفاده می شود. به علاوه مصرف کلونیدین و لورازپام نیز برای کم کردن عوارض ترک متداول است. با کاهش درد و کمک به فرد برای طی کردن آسان تر پروسه ترک، احتمال رهایی بدون بازگشت بیشتر می شود.
مرکز ترک اعتیاد نگین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به دنبال ترک اعتیاد با کمترین عارضه هستند. ارتباط با این مرکز و استفاده از اطلاعات علمی که ارائه می‌کنند، بسیار ساده است. کافی است در شبکه‌های اجتماعی کلینیک نگین عضو شده یا از طریق سایت با آن‌ها ارتباط بگیرید. روان درمانگرها و روانشناس‌های کلینیک نگین آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.