آیا ترک هروئین ممکن است

ترک هروئین نیز مانند بسیاری از مواد مخدر دیگر اسلوب و روش خاص خود را دارد. اگرچه که بسیاری از افراد برای ترک هروئین از روش های غیر استاندارد استفاده می کنند اما در اصل ترک اصولی این ماده مخدر خطرناک باید تحت نظر متخصص و روانشناس ترک اعتیاد انجام پذیرد. ما در ادامه مقاله در مورد ترک همیشگی هروئین و روش های صحیح ترک آن توضیحات تکمیلی و تخصصی را زیر نظر پزشک متخصص برای شما ارائه کرده ایم. در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه برای ترک هروئین در خود یا اطرافیان خود هستید ما را تا انتها دنبال کنید.

آیا امیدی به ترک همیشگی هروئین هست؟

آیا امیدی به ترک همیشگی هروئین هست؟

اگرچه که هروئین وابستگی جسمی و روانی بسیار زیادی دارد، اما در هر صورت احتمال ترک آن بسیار بالا بوده و امید به ترک همیشگی هروئین وجود دارد. البته امید به ترک همیشگی آن در صورتی است که شما به صورت اصولی و تحت نظر یک متخصص هروئین را ترک کنید. هروئین یکی از مواد مخدر بسیار اعتیاد آور است که وابستگی های جسمی شدید و وابستگی های روانی بسیار زیادی برای فرد مصرف کننده ایجاد می کند. مصرف طولانی مدت هروئین باعث اختلالات شدید در کبد و کلیه ها خواهد شد. علاوه بر آن بروز فشار خون و چربی خون از عوارض مصرف هروئین است. بنابراین در صورتی که فرد تصمیم به ترک هروئین داشته باشد باید برای جلوگیری از واکنش های خطرناک جسمانی تحت نظر یک متخصص اقدام نماید تا طبق نظر پزشک پزشک دستور ترک هروئین در خانه یا کلینیک داده شود، همچنین وابستگی روانی به هروئین بسیار بیشتر از دیگر مواد مخدر همچون تریاک و شیره است و برای رهایی از این وابستگی روانی و جلوگیری از به دام افتادن مجدد دردام هروئین باید روش ترک خود را به صورت کاملا اصولی انتخاب کنید. همانطور که قبلا هم گفته ایم روش های ترک هروئین که در بین جامعه معمول و متداول هستند شامل چند روش مختلف از جمله؛
• ترک تدریجی
• ترک با دارو
• ترک سقوط آزاد
• و ترک اجباری هستند.
قطعا روش ترک اجباری و یا ترک سقوط آزاد برای هروئین توصیه نمی ‌شود. زیرا هروئین دارای وابستگی های بسیار زیاد جسمی و روحی است و ممکن است آسیب های جسمی و روحی شدیدی به فرد وارد شود. آسیب هایی که ممکن است تا آخر عمر با او همراه بماند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برای برخی از افراد که در ابتدای راه مصرف هستند این دو روش می توانند گزینه ایده ‌آلی باشند. اما برای افرادی که مدت های طولانی در مصرف هروئین گرفتار هستند اصلا استفاده از این دو روش پیشنهاد نمی شود. شما عزیزان می توانید برای مطالعه نظرات درباره ترک هروئین به سایت مرکز ترک اعتیاد نگین مراجعه نمایید و از نظرات و تجربیات افراد در این زمینه بهره مند شوید.

آیا امیدی به ترک همیشگی هروئین هست؟
چگونه هروئین را برای همیشه کنار بگذاریم

اگر می خواهید که هروئین را برای همیشه کنار بگذارید و کمترین عوارض جسمی و روحی نیز در اثر ترک آن به بدن شما وارد شود، باید ترک خود را زیر نظر یک متخصص و به صورت اصولی انجام دهید. همانطور که قبلا هم گفته ایم

روش ترک اجباری و سقوط آزاد برای افرادی که در طولانی مدت در دام هروئین گیر افتاده اند مناسب نیست. در صورت استفاده از این روش ها شما تا حداقل ۹ الی ۱۰ ماه نمی توانید فعالیت شغلی خود را به صورت مناسب و بدون اختلال انجام دهید. از طرفی ممکن است برخی از اختلالات عصبی و یا جسمی نیز برای شما پیش بیاید که غیر قابل درمان خواهند بود.
• بنابراین اگر می خواهید هروئین را برای همیشه کنار بگذارید باید تحت درمان قرار بگیرید و یک پزشک متخصص بر پروسه درمان شما نظارت داشته باشد.
• علاوه بر آن، برای رسیدن به این هدف باید دوز داروهای پزشک را تغییر ندهید و تا زمانی که پزشک شما تجویز کرده است داروها را مصرف کنید.
• همچنین استفاده از مسکن ها باید به اندازه استاندارد و دقیقا مطابق با توصیه پزشک باشد و استفاده غیر مجاز و بیش از حد از مسکن ها ممکن است تاثیر برعکس در ترک شما داشته باشد.
• نکته دیگری که برای ترک هروئین باید مد نظر داشته باشید این است که سبک زندگی خود را تغییر داده و با ایجاد تنوع در زندگی خود بهترین کمک را به فرایند ترک خود نمایید.
متخصصین ما در راستای خدمت رسانی به شما عزیزان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه ترک هروئین و دیگر مواد مخدر هستند. اگر شما نیز به دام اعتیاد مواد مخدر و حیوان گرفته شده اید می توانید با بهره ‌مندی از پزشکان متخصص ما به بهترین نحو ممکن و با کمترین عوارض اعتیاد خود را ترک کنید.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.