مراقبت های بعد از ترک اعتیاد

با توجه به اینکه اغلب افراد پس از ترک اعتیاد مجددا به اعتیاد روی می آورند، مراقبت های بعد از ترک اعتیاد اهمیت فراوانی پیدا می کند. با وجود اینکه سم زدایی از بدن و پاکسازی قدمی مهم برای ترک اعتیاد محسوب می شود، اما تا ترک کامل راه زیادی باقی مانده است.
افرادی که اعتیاد خود را ترک می کنند، تا 5 سال در معرض خطر بازگشت مجدد به مصرف مواد مخدر قرار دارند. بنابراین پیگیری و مراقبت تا سال ها بعد از ترک اعتیاد باید ادامه پیدا کند. در این مسیر متخصص ها و مشاوران زیادی به بیمار کمک می کنند و انگیزه پاک ماندن را در او تقویت می کنند.
در ادامه این مبحث به هدف پیگیری پس از ترک، برنامه مراقبتی و مزایای آن بیشتر می پردازیم تا راهنمای افرادی باشد که برای ترک اعتیاد به کمک احتیاج دارند.

هدف از برنامه مراقبت های بعد از ترک چیست؟

هدف از برنامه مراقبت های بعد از ترک چیست؟

هدفی که برای مراقبت های بعد از ترک اعتیاد در نظر می گیرند، صرفا ترک مواد اعتیادآور نیست. بلکه در این روند بیمار را مشارکت می دهند تا با ایجاد انگیزه کافی در او، پس از درمان بتواند سبک زندگی، روابط و فعالیت های خود را به طور سالم پیش ببرد.
به این ترتیب برنامه های کلینیک را طوری طراحی می کنند که فرد بیمار توانایی غلبه بر اضطراب و کنترل احساسات خود را آموزش ببیند و از این مهارت ها در مراقبت های پس از ترک استفاده کند. به این وسیله بیمار می تواند عوامل محرک اطراف را بشناسد و از بازگشت مجدد به اعتیاد جلوگیری نماید.
همچنین هدف دیگر ایجاد دسترسی برای افراد بیمار است که بتوانند با پشتیبان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند. در این مسیر به بیمار کمک می‌ کنند تا توانایی انتخاب درست و اصولی در زمینه فعالیت ها، نوع زندگی و روابط خود را کسب کند.

یک برنامه مراقبتی موفق بعد از ترک اعتیاد چه ویژگی هایی دارد؟

یک برنامه مراقبتی موفق بعد از ترک اعتیاد چه ویژگی هایی دارد؟

برنامه ای را در زمینه مراقبت های بعد از ترک اعتیاد موفق و موثر می دانند که دارای چندین ویژگی کلیدی باشد. اولین ویژگی حفظ سلامت فرد بیمار است. به این منظور لازم است بدن او را سم زدایی و پاکسازی کنند و وضعیت روانی او را بررسی نمایند.
ویژگی دیگر وجود فضایی در منزل است که بیمار تحت حمایت باشد تا بتواند پس از ترک اعتیاد در آنجا پشتیبانی شود. به عنوان ویژگی سوم باید به لزوم وجود انگیزه و هدف در بیمار اشاره کرد. به این منظور شرکت در جلسات مشاوره بسیار راهگشاست. همچنین به عنوان ویژگی دیگر باید به بهبود روابط فرد بیمار با شرکت در اجتماع اشاره کرد. به این وسیله فرد می تواند روابط سالم ایجاد کند و به عنوان فردی مفید در جامعه فعالیت نماید. شما با کمک روانشناس ترک اعتیاد کلینیک ترک اعتیاد نگین می توانید یک برنامه مراقبتی موفق بعد از ترک اعتیاد دریافت کنید.

روش مراقبت های بعد از ترک اعتیاد چه هستند؟

روش مراقبت های بعد از ترک اعتیاد چه هستند؟

به منظور ترک موفقیت آمیز لازم است مراقبت های بعد از ترک اعتیاد به بهترین شکل انجام شوند. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. اولین و مهم ترین روشی که در ترک اعتیاد و مراقبت های بعد از آن بسیار کمک می کند، مشاور است. با کمک مشاور فرد از نظر شرایط روانی و مسائل مربوط به سوء مصرف مواد مخدر بررسی می شود. در جلسات مشاوره آگاهی افراد افزایش پیدا می کند و فرد بیمار می تواند بر عوامل محرک غلبه نماید و پاک بماند. بهترین مشاوره را دکتر ترک اعتیاد شما می دهد. دکتر برای ترک اعتیاد از روش های اصولی استفاده می کند و علاوه بر آن هنگام ترک و پس از آن به شما مشاوره می دهد تا مجددا به سمت مصرف مواد مخدر نروید. مشاوران جلسات خانواده درمانی را به عنوان یکی از موثرترین روش های مراقبت پس از ترک برگزار می کنند. در این جلسات به اعضای خانواده نیز نحوه رفتار درست و اصولی با فرد بیمار را آموزش می دهند. دکتر یا مشاور ترک اعتیاد هدف مشترکی دارند و آن هم زندگی سالم پس از ترک است، پس از خدمات دلسوزانه آن ها بهره مند شوید و سبک زندگی خود را تغییر دهید.

مزایای بهره گیری از مراقبت های پس از ترک اعتیاد

زمانی که فردی از مراقبت های بعد از ترک اعتیاد بهره مند می شود، اعتماد به نفس او افزایش پیدا می کند. بنابراین با وجود اعتماد به نفس بالا، احتمال بازگشت به اعتیاد به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. بنابراین فرد خود را ملزم و متعهد به پاک ماندن می داند.
به وسیله پیگیری و مراقبت ها، فرد می تواند با مراجعه به پزشکان متخصص به صورت دوره ای، سلامت خود را حفظ کند. همچنین با جلسات مشاوره حفظ سلامت روانی فرد بیمار نیز تامین می شود. به این ترتیب فرد توانایی شروع مجدد زندگی در مسیر درست را دارد و از بازگشت به اعتیاد جلوگیری می شود.

برنامه های مراقبتی پس از ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

برنامه های مراقبتی پس از ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

مراقبت های بعد از ترک اعتیاد یکی از مراحل مهم درمان اعتیاد است که در کلینیک نگین بسیار مورد توجه قرار می گیرد. از لحظه ای که به کلینیک ترک اعتیاد نگین اعتماد می کنید، گروهی از متخصصان به کمک شما می آیند تا کمک کنند بتوانید زندگی سالم و جدیدی برای خود بسازید.
در کلینیک نگین می توانید از راهنمایی های مشاوران مجرب استفاده نمایید و برنامه های درمانی خود را دریافت نمایید. همچنین برگزاری جلسات مشاوره برای حل مشکلات روانی و رفتاری فرد بیمار در این کلینیک انجام می شود.
خانواده درمانی نیز از روش های بسیار موثر در مراقبت های بعد از ترک اعتیاد است که در کلینیک نگین به آن می پردازند. در این جلسات با حضور اعضای خانواده فرد بیمار، تلاش می کنند به او کمک کنند تا سلامتی خود را به دست بیاورد.

جمع بندی

از آنجا که بدون بازگشت بودن ترک اعتیاد بسیار اهمیت دارد، پیگیری و مراقبت های بعد از ترک اعتیاد را انجام می دهند. هدف از این مراقبت ها کمک به فرد بیمار برای تغییر سبک زندگی و روابط خود است. به این ترتیب می تواند دوباره سلامتی خود را به دست بیاورد و به روال زندگی عادی خود بازگردد.
در این مسیر لازم است از کمک های تیم متخصص بهره بگیرند. در کلینیک ترک اعتیاد نگین، پزشکان و مشاوران مجرب و متعهدی فعالیت می کنند که با آموزش های لازم به بیمار و خانواده او، قادر هستند اعتماد از دست رفته را بازگردانند و کانون خانواده را گرم کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از نوع فعالیت کلینیک ترک اعتیاد نگین و ارتباط با مشاوران، می‌توانید به سایت نگین مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.