فرق کمپ، کلینیک ترک اعتیاد و بیمارستان ترک اعتیاد

از مهم ترین تفاوت هایی که یک کمپ ترک اعتیاد با بیمارستان و کلینیک دارد این است که در هر کدام از آن ها روش های درمانی و سم زدایی به روش های متفاوتی صورت می گیرد. دوره های درمان در هر کدام از این مراکز نیز متفاوت است. آن چه که در ترک اعتیاد اهمیت دارد این است که بیمار یا مصرف کننده چه خدماتی را از این مراکز دریافت می کند و روش هایی که برای ترک او در نظر گرفته می شوند تا چه اندازه علمی هستند. متاسفانه در سال های اخیر در بسیاری از کمپ ها شاهد رفتار های ناشایستی با بیماران بوده ایم که این رفتار ها خود دلیلی برای ترک نکردن و انزجار از شیوه ترک است و به دلیل همین شرایط ناسالم و ناامن برای ترک، بیمار پس از دوره ترک، به محض خروج از کمپ به مصرف مواد مخدر اقدام می نماید. 
متاسفانه امروزه در کمپ های ترک اعتیاد از مواد دارویی شبه مخدر مانند متادون، ترامادول، ب2 و ... برای ترک بیماران استفاده می شود. این مواد به دلیل خاصیت افیونی که دارند باعث می شوند که بیماران تجربه اعتیاد به این مواد را نیز داشته باشند.
هزینه های ترک اعتیاد در کمپ، کلینیک و یا بیمارستان ترک اعتیاد با هم متفاوت است. این هزینه ها بسته به میزان خدمات درمانی بیماران مشخص می شود. کلینیک های ترک اعتیاد به طور مداوم بیماران خود را معاینه می کنند و دارو های ترک اعتیاد و سم زدایی را طبق وضعیت روحی و جسمی آن ها تجویز می کنند. این در صورتی است که روش های درمانی در بسیاری از کمپ ها، روش های سنتی و غیر علمی است و به دلیل نبودن کادر درمان و پزشکان متخصص ممکن است هزینه های کمتری را دریافت کنند که در نهایت نیز هیچ تضمینی برای سلامت روحی و جسمی بیمار ندارد. کمپ ترک اعتیاد لاکچری نگین یکی از مراکز مطمئن در زمینه ترک اعتیاد است که با کادر متخصص بهترین خدمات را به بیماران ارائه می دهد. 

فرق کمپ، کلینیک ترک اعتیاد و بیمارستان ترک اعتیاد

مشخصات کمپ ترک اعتیاد

کمپ های ترک اعتیاد معمولا بیماران را در بازه های زمانی بین دو تا سه ماه یا حتی بیشتر نگه می دارند. در واقع در کمپ ها بسیاری از بیمارانی وجود دارند که به لحاظ روحی و روانی درمان نشده اند و خانواده ها فقط برای مدتی آن ها را در کمپ نگه داری می کنند و هزینه های مربوط به آن را پرداخت می کنند. در کمپ های ترک اعتیاد برنامه ای برای افسردگی های بعد از ترک بیماران وجود ندارد و بیمار به محض تمام شدن دوره، برنامه ای برای عدم لغزش ندارد. اغلب کمپ ها بر این عقیده اند که تحت نظر انجمن معتادان گمنام یا NA فعالیت می کنند. مسئولین کمپ ها دوره های لازم برای درمان این بیماران را به صورت تجربی می گذرانند و ادعا دارند که در این مراکز پزشکانی برای تجویز دارو برای بیماران وجود دارند. اما در واقعیت متاسفانه این کمپ ها تعریف و روال علمی و مشخصی برای ترک معتادان ندارند و در برخی از آن ها حتی به زور فیزیکی برای ترک بیمار اقدام می کنند. در پروتکل های درمانی مواد مخدر کشور نامی از کمپ ها برای درمان مصرف کننده ها وجود ندارد.

مشخصات کمپ ترک اعتیاد

مشخصات کلینیک ترک اعتیاد

کلینیک های ترک اعتیاد باید دارای ویژگی هایی باشند تا بتوان آن ها را به عنوان یک کلینیک استاندارد معرفی کرد. در کلینیک های ترک اعتیاد باید مراقب روانی و جسمی بیمار به صورت بیست و چهار ساعته انجام شود. امکاناتی که کلینیک های ترک اعتیاد دارند در همه جا یکسان نیست به همین دلیل باید در انتخاب این مراکز نهایت وسواس را به خرج داد. این کلینیک ها باید در زمان ترک و درمان اعتیاد خدماتی را ارائه کنند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره و معاینه اولیه بیمار
  • تست اعتیاد
  • آزمایش خون
  • چکاب های اولیه بیمار و اطلاع از بیماری های او
  • استفاده از روش درمانی مناسب بیمار
  • تجویز دارو های مناسب
  • بستری بیمار
  • پشتیبانی جسمی و روحی بیمار و ...

هزینه هایی که افراد برای ترک در کلینیک های ترک اعتیاد می پردازند به دوره های بستری بیماران بستگی دارد. کادر درمانی کلینیک های ترک اعتیاد شامل روانپزشک، روانشناس، پرستار و کادر زمانی است. در دوره های سم زدایی سعی بر این است که عل گرایش فرد به مواد مخدر ریشه یابی شود تا از لغزش دوباره او جلوگیری شود. از دیگر مواردی که یک کلینیک ترک اعتیاد استاندارد باید دارای آن ها باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کادر درمان مجرب: وجود پزشک و روانشناس با تجربه و خبره در یک کلینیک بسیار با اهمیت است.
  • خدمات رفاهی: مدت زمانی که یک فرد مصرف کننده برای گذراندن دوره ترک می گذراند باید دارای امکانات رفاهی مناسبی باشد.
  • ارائه خدمات بهداشتی: با توجه به شیوع بیماری ها یک کمپ مناسب باید یک محیط کاملا بهداشتی باشد.
  • قیمت مناسب: کلینیک های مناسب باید دارای قیمت های مناسبی باشند و هزینه هایی که به بیماران واگذار می کند متناسب با خدمات ارائه شده باشد.

مرکز ترک اعتیاد نگین به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد در اصفهان آماده ارائه خدمات به بیماران عزیزی است که در دام اعتیاد اسیر شده اند.

مشخصات کلینیک ترک اعتیاد

مشخصات بیمارستان ترک اعتیاد

بیمارستان های ترک اعتیاد باید دارای مجوز های لازم باشند. از آن جایی که این مراکز دارای حساسیت بالایی هستند نظارت بر روی آن ها نیز با حساسیت بالایی انجام می شوند. شرایط برای ترک در بیمارستان های ترک اعتیاد بسیار امن و سازمان یافته است. این بیمارستان ها شباهت بسیاری به کلینیک های ترک اعتیاد دارند اما به لحاظ فضا و امکانات ممکن است بزرگ تر و مجهز تر باشند وکادر درمانی بیشتری داشته باشند. 

در کشور ما کلینیک های ترک اعتیاد با تمامی استاندارد های بیمارستان های ترک اعتیاد وجود دارند. این کلینیک ها در فضاهایی ایمن، بهداشتی و با کادری حرفه ای به سم زدایی مصرف کنندگان کمک می کنند. مراکز درمانی که در کشور ما برای ترک معتادان فعالیت می کنند شامل کمپ، کلینیک ها و بیمارستان ها هستند که درصد موفقیت کلینیک های ترک اعتیاد به نسبت دو گزینه دیگر بسیار بالاتر است. امروزه رفتار صحیح با مصرف کنندگان، درمان روانی در کنار درمان جسمانی، و ریشه یابی علل اعتیاد و لغزش بیماران از مواردی است که باید توسط مراکز ترک اعتیاد به آن ها پرداخته شود. با توجه به منقضی شدن و ناکارآمد بودن روش های ترک سنتی بهترین گزینه برای خلاصی در دام اعتیاد، انتخاب مرکز ترک اعتیاد استاندارد است. برای رهایی از مواد مخدر کافیست با مشاورین کلینیک ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.