برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟
قرص ترک تریاک

اعتیاد به هرگونه مواد مخدری یک مشکل جدی است که با جان و مال و آبروی آدم بازی می کند. همانطور که وارد شدن به این بازی خطرناک به دست خود فرد است خروج از آن نیز، فقط به تصمیم فرد مبتلا بستگی دارد. برای a href="/addiction-treatment/24-ترک-اعتیاد-تریاک" title="ترک ت">ترک تریاک</a> یا"هر مخدر دیگری روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به قدرت جسمی هر فرد می تواند از یکی از این ره هابرای رهایی خود استفاده کند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد معتاد به تریاک را برای ترک سست می کند احساس درد ناشی از ترک است و معمولا این سوال در ذهن آنها نقش می بندد که برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟
مصرف تریاک اگر قطع شود احتمال اینکه فرد به مواد مخدر قوی تر آلوده شود، زیاد است؛ زیرا بعد زا گذشت مدتی، بدن بفرد به تریاک عادت می کند و فرد برای داشتن آن حس خوب دریافتی از تریاک، به مواد قوی تری نیاز دارد.
هرچقدر که بدن به مواد سمی تر و قوی تری عادت کند، طبیعی است که ترک آن هم برای فرد سخت تر باشد. پس تا قبل از اینکه بیشتر از این به بدن خود خود لطمه بزنید، برای ترک تریاک اقدام کنید. شما می توانید برای شروع با مشاوران مرکز ما صحبت کنید تا بدون هیچ تردیدی وارد این مرحله جدید زندگی خود شوید.
برای ترک تریاک شما به دو دسته قرص نیاز دارید، قرص هایی که باعث کاهش وابستگی شما به تریاک شوند؛ و قرص هایی که باعث تقویت جسم و روح شما شده و به شما کمک می کنند تا آخر این راه بروید و سربلند از آن بیرون بیایید.
در این مطلب هر دو دسته را به صورت کامل را برای شما شرح می دهیم، اما باید بدانید که مصرف هر یک از این ها به صروت خودسر و بدون تجویز پزشک نه تنها به شما کمکی نمی کند که خیلی اوقات باعث ایجاد یک اعتیاد جدید می شود و شما نه تنها تریاک را ترک نکرده اید که به یک مخدر دریگر نیز وابسته شده اید. پس اگر تصمیم به ترک دارید برای شروع این راه اول از هرچیز با یک پزشک مشورت کنید و زیر نظر او قرار بگیرید. برای کسانی که اقدام به ترک تریاک می کنند سوالات متعددی پیش می آید برای آشنایی با روش های جدید ترک اعتیاد و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه ترک تریاک چند روز طول میکشد و یا نحوه مصرف متادون برای ترک تریاک می توانید با مشاوران کلینیک نگین مشورت کرده و اطلاعات لازم در رابطه با ترک تریاک را به دست آورید.

برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟ 

ترک تریاک با قرص

قبل از شروع این مطلب باز هم وظیفه خود می دانیم تا به شما توصیه کنیم، برای ترک تریاک از مصرف خودسرانه هرگونه قرص و حتی مکمل بپرهیزید. حال که تصمیم به پاک کردن زندگی خود از این ماده خطرناک کرده اید، روش درستی را انتخاب کنید که علاوه بر صدمه نزدن به شما، لطمه های دوران مصرف را نیز، ترمیم کند و احتمال بازگشت شما نزدیک به صفر باشد.

اگر شما قصد تریاک را داشته باشید چه در منزل و چه در مراکز درمان، برای پشت سر گذاشتن دوران سم زدایی و وابستگی جسمی نیاز به داروهایی دارید که کم کم بتوانید تریاک را ترک کنید و به سمت آن کشیده نشوید.

قرص های جایگزین تریاک

قرص های مکمل مورد نیاز بدن برای ترک تریاک

ترک اعتیاد اعتیاد به تریاک نیاز به استفاده از مکمل هایی است که در ادامه آن هارا شرح می دهیم: 

  • مکمل گابا: بدن ما به صورت طبیعی اسید آمینه ای به همین نام ترشح می کند که در مغز موجود است و باعث کاهش سرعت پیام های عصبی در نورون ها می شود و در نتیجه به آرامش بدن کمک می کند. هنگام ترک تریاک افراد دچار اضطراب، نا آرامی و افسردگی می شوند. این مکمل به فرد بیمار کمک می کند تا آرامش خود را حفظ کند.
  • پودر پروتئین:  هنگام استفاده از تریاک بافت های بدن آسیب زیبادی می بینند و پاره می شوند. بدن سعی می کند با کمک پروتئین های موجود در غذا و خوراکی ها، این آسیب ها را ترمیم کند ولی از پس این آسیب ها بر نمی آـید. مکمل های پروتئینی به افزایش سرعت این کار کمک می کنند تا قسمتی از لطمه هایی که تریاک به بدن وارد کرده است، جبران شود.
  • قرص مکمل کلسیم و منزیم برای ترک تریاک: این دو مکمل به کاهش درد ناشی از ترک کمک می کنند. گاهی اوقات افراد نیازی به این دو مکمل ندارند، پس اگر دکترتان برای شما تجویز نکرده به این معناست که نیازی نداشتید، سرخود مصرف نکنید.
  • مکمل ب کمپلکس: ب کمپلکس نیز مانند گابا به کاهش اضطراب و افسردگی و علائمی از این دست در هنگام ترک کمک می کند. اینکه بدن شما به کدام یک از این دو مکمل نیاز دارد را دکتر تخیص می دهد.
  • مصرف پروبیوتیک در دوران ترک اعتیاد: روده یکی از قسمت های بدن است که تریاک آسیب جدی به آن وارد می کند. پروبیتیک باعث بهبود عملکرد روده می شود. همینطور پروبیوتیک باعث افزایش سرعت جذب مواد مغذی به بدن می شود که این کار باعث افزایش سرعت دوره ترک می شود.

قرص ترک اعتیاد تریاک

بهترین دارو ترک تریاک

پزشکان متخصص از دارو به عنوان جایگزینی برای مواد مخدر برای ترک اعتیاد استفاده می کنند. مصرف خودسرانه داروهای ترک اعتیاد باعث وابستگی و ضررهای جبران ناپذیر بر بدن فر معتاد می‌شود. با کمک و تحت نظر پزشک متخصص از داروهای ترک اعتیاد استفاده کنید. اولین سوالی که برای فرد بیمار به اعتیاد پیش می آید، این است که چه دارویی برای ترک اعتیاد از همه بهتر است؟. این که چه دارویی برای ترک اعتیاد شما بهتر است را پزشک متخصص شما می داند. پزشک متخصص با توجه به میزان مصرف و نوع مصرف مواد شما تشخیص می دهد که چه دارویی برای ترک اعتیاد مصرف کنید. در ادامه چند نوع داروی ترک اعتیاد را برای شما معرفی می کنیم ک توسط پزشک تجویز می شود.

  • بوپرونورفین: اگر پزشکی تصمیم به تجویز این قرص بگیرد، معمولا آن را دوزهای پایین تجویز می کند. بوپرنورفین باعث می شود تا فرد معتاد، میل کمتری به مصرف دوباره تریاک داشته باشد. توجه داشته باشید که قرص بوپرنورفین خود نیز ماده مخدر محسوب می شود؛ پس باید در دوزهای مشخص شده و به اندازه مصرف شود.بوپرونورفین درد‌های شدید را کاهش می دهد و دوز مصرفی خاصی دارد که وابستگی ایجاد نکند. تهوع، استفراغ، سردرد، ضعف، خستگی، مشکلات تنفسی، اضطراب و... از عوارض این دارو است، پس از مصرف خودسرانه آن جلوگیری کنید.
  • متادون: ترک تریاک با متادون: در بین تمام داروهای موجود برای ترک تریاک، متادون بین همه رایج تر است و از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار است. متادون علاوه بر کاهش میل به مصرف درد را به شدت نیز کاهش می دهد. به همین علت فرد راحت تر می تواند تریاک را ترک کند و به زندگی عادی خود برگردد. این دارو جایگزین مواد مخدر می شود. متادون باید تحت نظر پزشک متخصص باشد، زیرا در اوایل مصرف و پس از تغییر دوز عوارض زیادی دارد.
  • نالوکسان: این دارو یکی از موثر ترین داروهای ترک اعتیاد است. فرایند ترک اعتیاد با داروی نالوکسان سریع است، اما مصرف خودسرانه آن عوارض جانبی به همراه دارد و باید تحت نظر پزشک تجویز شود.
  • نالتروکسان: نالتروکسان با مهار کردن گیرنده های اوپیوئیدی میل به مصرف مواد مخدر را کاهش می دهد. این دارو نیز مانند دیگر داروهای ترک اعتیاد باید تحت نظر پزشک تجویز شود.
  • شربت تریاک: این دارو خواص، طول عمر، عوارضی شبیه به تریاک دارد. فرایند ترک اعتیاد با این مواد آسان است، اما مصرف خودسرانه آن خطرناک است.
  • حب الشفا یا حب جدوار: حب الشفا دارویی گیاهی است که در کنار داروهای اصلی استفاده می شود. این دارو برای تسکین درهای جسمانی ترک اعتیاد تجویز می شود. از آنجا که مصرف داروهای گیاهی تحت نظر پزشک تجویز نمی‌شود، از مصرف زیاد آن جلوگیری کنید، زیرا داروهای گیاهی گاهی از داروهای شیمیایی قوی‌تر عمل می کنند. برای مصرف داروهای گیاهی ازپزشک متخصص کمک بگیرید.

بهترین دارو برای ترک اعتیاد به تریاک، اراده شما است. تا شما نخواهید که ترک کنید، هرچه دارو مصرف کنید، نمی توانید اعتیاد خود را ترک کنید، پس از مشاوران ترک اعتیاد کمک بگیرید و با اراده قوی تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

بهترین دارو برای ترک تریاک

آیا قرص B2 برای ترک تریاک خوب است؟

قرص b2 دارویی مسکن است که در مرحله سم زدایی توسط پزشک برای بیمار تجویز می شود. این دارو برای ترک اعتیاد تدریجی استفاده می شود. طریقه مصرف این دارو مطابق با دستور پزشک شما است. پزشک معالج شما ممکن است در طول درمان شما قرص دوز مصرفی B2 را کاهش یا افزایش دهد. شما باید توجه کنید که این دارو را تحت نظر پزشک مصرف کنید و از مصرف خودسرانه آن و برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید. قرص B2 دارویی طولانی اثر و قوی است، به همین دلیل افرادی که از این قرص مصرف می کنند، باید تحت نظر پزشک باشند تا عوارض ناشی از قرص به سرعت تشخیص داده شود. مصرف قرصB2 عوارض جسمی و روحی در فرد ایجاد می کند که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

  • عوارض جسمی مصرف قرص B2: قرصB2 اگر بدون تجویز پزشک باشد یا همراه با مواد مخدر استفاده شود عوارض جسمی چون تورم لب، تهوع، درد معده، کاهش اشتها، مشکلات تنفسی، اختلالات خواب، ضعف، بی‌حالی و ... را دارد.
  • عوارض روحی مصرف قرص B2: اختلالات روحی چون افسردگی، اضطراب از عوارض شایع مصرف قرص B2 است. این دارو وابستگی شدیدی ایجاد می کند، بنابراین بهتر است هنگام مصرف این قرص تحت نظر روانشناس ترک اعتیاد باشید.

برای این که بدانید برای ترک اعتیاد چه قرص هایی را مصرف کنید، با مشاوران کلینیک ترک اعتیاد نگین در ارتباط باشید. کلینیک ترک اعتیاد نگین با داشتن پزشکان متخصص و مشاوران کاربلد به شما کمک می کند تا ترک کنید. از مصرف خودسرانه قرص ها بپرهیزید و تحت نظر پزشکان کلینیک ترک اعتیاد نگین با روش اصولی و داروهایی کم ضرر اعتیاد را ترک کنید.

دیدگاه‌ها  
+7
کسی که بافتاش آسیب زیادی دیده بعد ترکم پودر پروتئین بخوره یا نه‌؟
-2
امپول ب کمپلکسم اکیه؟
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟

قرص های مکمل مورد نیاز بدن برای ترک تریاک چه هستند؟

مکمل هایی همچون مکمل گابا، پودر پروتئین، قرص مکمل کلسیم و منزیم، مکمل ب کمپلکس، پروبیوتیک و ... از مکمل هایی هستند که در دوران ترک بسیار برای بدن مورد نیازند. البته لازم است تا این داروها تحت نظر پزشک و با دوز تجویزی پزشک معالج شما مصرف شوند تا تاثیرات لازم را بر بدن شما بگذارند. 

آیا قرص B2 برای ترک تریاک خوب است؟

مهم ترین چیزی که باید برای استفاده از قرص B2 مد نظر داشته باشید تحت نظر و تجویز پزشک بودن است. استفاده خودسرانه از این قرص می تواند عوارض جسمی و روحی فراوانی داشته باشد. اگر مصرف این دارو بدون تجویز پزشک و خودسرانه اتفاق بیوفتند می تواند عوارض جسمی همچون تورم لب، تهوع، درد معده، کاهش اشتها، مشکلات تنفسی، اختلالات خواب، ضعف، بی‌حالی و ... را در پی داشته باشد. و عوارض روحی همچون افسردگی، اضطراب و ...

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.